True Blood [HBO TV series]
То така или иначе опасността, че повечето зрители ще предпочетат да се спрат върху самата сюжетна фабула съществува с всяко произведение, което разполага с достатъчно голям набор 'случки' в себе си е факт, ама лошото е като започне да се пренебрегва страхотната метанаративност в сериала. Аз бегло понасям Ана Пакуин, ненавиждам келявата поредица романчета, по която е сериала и намирам Алън Бол твърде често за средностатистически чекиджия, ОБАЧЕ сле дкато си позволих да тествам сериала, останах очарована, че Бол е съумял по егати лесносмилаемия начин да направи съвременна южняшка готика. На моменти въпросната му вресия на вероятно еидн от най-сложните пост-модернистични жанрове леко граничи с пародия на въпросната, но той крачи по тънката граница толкова внимателно, че не си позволява да мине в директория 'сатира'.
Това, което се разпознава като 'простотия' си е чиста форма елемента 'гротеска', който е един от градивните блокове на въпросната южняшка готика. Гротеската е цялото 'бездарничене' на актьорите и една значителна доза от елементарността при разрешаването на ужким важни сюжетни събития (кат примерно серийния убиец).
В произведение като това не се търсят 'нормалните', 'стандартни' многоизмерни образи, а се разчита на архетипи, които сякаш са измъкнати от класическа готика, но са пъхнати в една осъвременена среда. Така се поражда съвсем нов ефект и се анализират 'неудобни' теми в една почти хумористична светлина, което е водещо за жанра.
Определено не смятам, че сериалът е за всеки и адски ме смайва успеха му, като в тая насока голяма роля играе зверски перфектната му рекламна кампания.
Това, което се разпознава като 'простотия' си е чиста форма елемента 'гротеска', който е един от градивните блокове на въпросната южняшка готика. Гротеската е цялото 'бездарничене' на актьорите и една значителна доза от елементарността при разрешаването на ужким важни сюжетни събития (кат примерно серийния убиец).
В произведение като това не се търсят 'нормалните', 'стандартни' многоизмерни образи, а се разчита на архетипи, които сякаш са измъкнати от класическа готика, но са пъхнати в една осъвременена среда. Така се поражда съвсем нов ефект и се анализират 'неудобни' теми в една почти хумористична светлина, което е водещо за жанра.
Определено не смятам, че сериалът е за всеки и адски ме смайва успеха му, като в тая насока голяма роля играе зверски перфектната му рекламна кампания.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Може ли по-опростено да обясниш? 

„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
Дай за всеки случай цялото.
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
Я да видим. Не трая значителна част от пичовете, които са работили по сериала, но пък те са актуализирали жанр от средата на миналия век, по който драматично си падам, по начин, който категоризирам като естетически задоволителен. Намирам цялото упражнение за перфектно, защото ми създава илюзията за интелектуална чекия и се чувствам по-висша от средностатистическия зрител като търся под вола теле и го намирам тук. Май успях да пресъздам пълнежа на по-горното си твърдение...или? 

Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Е, вероятно ако си изкажеш съображенията кохерентно като колегата, мога да пробвам да задоволя и твоите изисквания. 

Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Sssookeeh!!!
Аз не съм особено съгласна с Вивиян, щото според мен ебавка има, на едро е и яко ин йор фейс. Т.е. не е просто готика това и отдавна е минало в сатира, щото сатиризира разни социални феномени. Доста ЯКО ги сатиризира. И пародира разни неща - като книгите, по които се прави Тру Блъд примерно.
Относно дребния селташки град - това е най-гениалното място за развихряне на нещо подобно. Селото си е село. Реднекското село е още по-селско и трактовката на разни малцинствени проблеми в него е абсолютен култ. Не че я няма и градската гледна точка - във втори сезон нещата са направени с друг мащаб вече - там е Църквата на светлината, която се вихри и в големите градове. Там са и вампирите в Далас. Така че има за всеки по нещо.
И все повече Ерик - това е плюс. Във втори сезон има няколко убер култови сцени с него - примерно оная, в която разкъса някъв пич и после питаше има ли кръв в косата. Гениално!!!

Аз не съм особено съгласна с Вивиян, щото според мен ебавка има, на едро е и яко ин йор фейс. Т.е. не е просто готика това и отдавна е минало в сатира, щото сатиризира разни социални феномени. Доста ЯКО ги сатиризира. И пародира разни неща - като книгите, по които се прави Тру Блъд примерно.
Относно дребния селташки град - това е най-гениалното място за развихряне на нещо подобно. Селото си е село. Реднекското село е още по-селско и трактовката на разни малцинствени проблеми в него е абсолютен култ. Не че я няма и градската гледна точка - във втори сезон нещата са направени с друг мащаб вече - там е Църквата на светлината, която се вихри и в големите градове. Там са и вампирите в Далас. Така че има за всеки по нещо.
И все повече Ерик - това е плюс. Във втори сезон има няколко убер култови сцени с него - примерно оная, в която разкъса някъв пич и после питаше има ли кръв в косата. Гениално!!!
Да разбирам ли, че сантименталните се кефят на сладникавите любовни трепети в "Здрач", а по-цинично настроените - на същото в по-груб и директен вариант в Баш Кръвта? Секси вампири и човеци за разни категории зрители, един вид.
Е, да ама няма достатъчно привлекателни женски еквиваленти на Ерик да точа лиги по тях. Уви.
Пък и това не ми е критерий (Колето го каза по-добре със софтпорното).
Персонажите ми станаха досадни доста бързо, историята - малко по-бавно, но към края на втори сезон и това се случи.
Идеите на сериала или не ме вълнуват, или показването им се изчерпва и изтърква.
Но пък и поначало не си падам особено по НВО-сериалите като стил и тематика. Затова и се учудвам, че Колето е зарязал Баш Кръвта още преди мен. Аз изтраях до предпоследния епизод на втори сезон, който превъртах тук-там и в един момент осъзнах, че тотално не ми пука как ще се развие историята и какво ще се случи с който и да е от персонажите.
А стилистичните разсъждения колко готически бил сериалът, колко е пропит с постмодернизъм и как човек трябва да е доста елитно интелигентен, за да схване гениалността му (щото не бил за всеки, нали) не ме впечатляват. Баш Кръвта ми досадя в почти всичките си компоненти и туйто.
Е, да ама няма достатъчно привлекателни женски еквиваленти на Ерик да точа лиги по тях. Уви.

Персонажите ми станаха досадни доста бързо, историята - малко по-бавно, но към края на втори сезон и това се случи.
Идеите на сериала или не ме вълнуват, или показването им се изчерпва и изтърква.
Но пък и поначало не си падам особено по НВО-сериалите като стил и тематика. Затова и се учудвам, че Колето е зарязал Баш Кръвта още преди мен. Аз изтраях до предпоследния епизод на втори сезон, който превъртах тук-там и в един момент осъзнах, че тотално не ми пука как ще се развие историята и какво ще се случи с който и да е от персонажите.
А стилистичните разсъждения колко готически бил сериалът, колко е пропит с постмодернизъм и как човек трябва да е доста елитно интелигентен, за да схване гениалността му (щото не бил за всеки, нали) не ме впечатляват. Баш Кръвта ми досадя в почти всичките си компоненти и туйто.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
Не се очаква да те впечатлят, а да ти разяснят защо "доста елитно интелигентните хора" "схващат" гениалността му, която ти "не схващаш". Това и към на Колето злобарското постче малко по-нагоре. Не като заяждане, разбира сеpasser-by wrote:А стилистичните разсъждения колко готически бил сериалът, колко е пропит с постмодернизъм и как човек трябва да е доста елитно интелигентен, за да схване гениалността му (щото не бил за всеки, нали) не ме впечатляват. Баш Кръвта ми досадя в почти всичките си компоненти и туйто.


And you can't dance with a devil on your back...
Ми аз точно със 'самоцелно' и 'блъвване' не мога да се съглася, щото хем е по темата, хем е достатъчно дълго. Ся 'бъртвеж, чието съдържание не мога да схвана' по бих приела някак си.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Ами Тони, само в тази тема трима души ти казваме, че разсъжденията ти се нуждаят от опростяване. Имай предвид все пак, че тук не всички сме спецове по жаргона на филмовата критика, та ако си формулираш мнението малко по-разбираемо за профани (като мен например), това би улеснило комуникацията.
Симеоне, схващането кое как и защо се прави е едно, харесването на крайния резултат е друго. Понякога двете съвпадат. Не винаги обаче.

Симеоне, схващането кое как и защо се прави е едно, харесването на крайния резултат е друго. Понякога двете съвпадат. Не винаги обаче.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля
Ицо, не се занимавай. За пореден път сме изправени пред класическото Шадоуденс поведение на Симеон (а от скоро и на Вивиан) - "сериалът не е тъп, а ти си тъп, защото не го разбираш". Все едно има КОЙ ЗНАЕ КАКВО за разбиране сред потоците от реднекщина, секс и чиста неподправена СКУКА....
Аз не мисля повече да си губя времето нито с тази тема, нито със сериала, мина ми времето на активен форумен трол (като че ли, настоящото писание е донякъде показание за обратното май). Комуникирал съм си достатъчно със Симеон (а като чета и чинното суфлиране на Вивиан все едно и с нея съм си комуникирал
), за да знам кога има и кога няма смисъл.
Аз не мисля повече да си губя времето нито с тази тема, нито със сериала, мина ми времето на активен форумен трол (като че ли, настоящото писание е донякъде показание за обратното май). Комуникирал съм си достатъчно със Симеон (а като чета и чинното суфлиране на Вивиан все едно и с нея съм си комуникирал

А всъщност и на Вивиян, и на Роланд мненията, колкото и "елитарни" да звучат, са доста смислени и се опитват да обяснят именно защо точно на тях сериалът им харесва по един също толкова логичен като "героите са ми скучни и историята не ме кефи". Може би причините да ги кефи са малко по-сложни, но мненията им са не по-малко издържани от всички останали в темата, а лично аз ги намирам и за едни от най-конструктивните. Горе-долу съм съгласен с повечето неща, които написаха, от южняшка готика не разбирам, така че не знам наистина за нея.
Мен зверски ме кефи и това, че сцената, която тоя сетинг дава на Бол, за да вихри пародийно-сатиричните си наклонности, се съчетава много добре с концепцията за вампирите такава каквато е сама за себе си в сериала. Много добре е изпипана, особено във 2 сезон, където са показани що за създания са, колко много по-различни са от хората. Цялата тази груба, но добре контролирана сила, еротиката, аурата на безвремие, която ги обгъща, жаждата им. Може да е клише, но в Тру Блъд е добре изпипано клише, лъскаво е, привлича всякакви на вид зрители, а може да се похвали и с няколко сравнително оригинални попадения. Което го прави още по-яко клише, когато сценарият го изтипоса в Бон Темпс, Луизиана сред цялата селения и застиналата ценностна система от каменната епоха. Цялата културна обосновка на тия хора просто се скапва, провокирана от другостта на вампирите и другите чудесии в сериала. Когато откаже да се скапе, е още по-забавно, защото абсурдът е още по-пълен. На това е наблегнато много яко, и то по стилен начин. Затова разни типажи като Джейсън, чедата от църквата, Анди и прочие кефят. Естествено, че не са невероятно дълбоки и развити персонажи, но си имат своята функция в рамките, поставени от сериала - на гротеската и пародията.
Де да знам, втори сезон беше много як, но свърши малко тъпо според мен. Мисля си, че има още хляб за по-нататъчни сезони, Алан Бол разполага с прозорливостта, за да изстиска още качествени социо-психологически наблюдения от типажите си, като в същото време продължава да доразвива куулнеса на вампирите. Ще видим. Докато има хора, които продължават да се кефят на сериала (а те май са много за щастие на ХБО), значи си постига целта.
Мен зверски ме кефи и това, че сцената, която тоя сетинг дава на Бол, за да вихри пародийно-сатиричните си наклонности, се съчетава много добре с концепцията за вампирите такава каквато е сама за себе си в сериала. Много добре е изпипана, особено във 2 сезон, където са показани що за създания са, колко много по-различни са от хората. Цялата тази груба, но добре контролирана сила, еротиката, аурата на безвремие, която ги обгъща, жаждата им. Може да е клише, но в Тру Блъд е добре изпипано клише, лъскаво е, привлича всякакви на вид зрители, а може да се похвали и с няколко сравнително оригинални попадения. Което го прави още по-яко клише, когато сценарият го изтипоса в Бон Темпс, Луизиана сред цялата селения и застиналата ценностна система от каменната епоха. Цялата културна обосновка на тия хора просто се скапва, провокирана от другостта на вампирите и другите чудесии в сериала. Когато откаже да се скапе, е още по-забавно, защото абсурдът е още по-пълен. На това е наблегнато много яко, и то по стилен начин. Затова разни типажи като Джейсън, чедата от църквата, Анди и прочие кефят. Естествено, че не са невероятно дълбоки и развити персонажи, но си имат своята функция в рамките, поставени от сериала - на гротеската и пародията.
Де да знам, втори сезон беше много як, но свърши малко тъпо според мен. Мисля си, че има още хляб за по-нататъчни сезони, Алан Бол разполага с прозорливостта, за да изстиска още качествени социо-психологически наблюдения от типажите си, като в същото време продължава да доразвива куулнеса на вампирите. Ще видим. Докато има хора, които продължават да се кефят на сериала (а те май са много за щастие на ХБО), значи си постига целта.
Who is online
Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 2 guests