Темата, в която Амелия и Вивиан да направят анализ на...

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sun Apr 05, 2009 6:12 am

колко наистина сериозни супергеройски филми можеш да ми изброиш
Ми зависи какво разбираш под "сериозно". Но при каквато и да е дефиниция, веднага мога да ти спомена V for Vendetta.
Amelia wrote:Контрастната графика не е дело на Франк Милър, е и? Някой друг да я е ползвал в комикс? Не, сериозно. Има ли друг такъв, щото бих му хвърлила един поглед на отрочето.
Повечето черно-бели западни комикси, които съм виждал, са правени с подобна техника. Вече кой я е въвел нямам си идея.

User avatar
passer-by
Elder God
Posts: 8280
Joined: Thu Sep 20, 2007 5:42 pm

Post by passer-by » Sun Apr 05, 2009 8:23 am

AlDim wrote:
колко наистина сериозни супергеройски филми можеш да ми изброиш
Ми зависи какво разбираш под "сериозно". Но при каквато и да е дефиниция, веднага мога да ти спомена V for Vendetta.
V for Vendetta - супергеройски филм?!?!

Сашо, стегни се, моля те. Още малко и ще включиш Зоро и Граф Монте Кристо. :)

Филмът или е наистина сериозен, или е наистина супергеройски.

Уочмен и Ви са в първата категория. Плътно сериозни, с мощни социално-политически послания. Син Сити също бих го сложил тук - сериозно криминале, та дрънка.

Нолъновите Батмани са във втората, макар и от супергеройските филми те да се доближават най-плътно до първата откъм въпросните послания. Нататък вече са останалите Батмани, Супермените и всички Марвълски екранизации. Имат различна степен на сериозност, но са подчинени на каноните на супергеройския жанр - сапунка с копнеещи за обществено внимание фетишисти, които често си обличат гащите над панталона. Водещи обаче са правилата на сапунката. И затова не са наистина сериозни. Което НЕ значи, че са несериозни.

Въпрос на съотношение. Това впрочем за мен е една от причините Уочмен да не се хареса на доста хора. Видели са трейлъра и са решили, че е супергеройски филм.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля :)

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sun Apr 05, 2009 8:48 am

Всъщност Батман е по-малко супергерой от V (не забравяй вторият от какво чудо беше излязъл и на какво приличаше под маската) - просто богаташче с играчки. Не-супергеройски филм по комикс е, да речем, Road to Perdition.

Иначе дори шибаният Спайдърмен може да мине до голяма степен за "сериозен", ако водим и Батмана за такъв. Половината първи филм беше тийн драма, а вторият - супергерой в отпуска + още тийн драма (то честно казано в тия моменти най-добре се получаваше).

User avatar
passer-by
Elder God
Posts: 8280
Joined: Thu Sep 20, 2007 5:42 pm

Post by passer-by » Sun Apr 05, 2009 8:51 am

Не. :)

В е анархист, борещ се против тоталитарно управление.

Батман нахлузва костюм на прилеп и скача в Батмобила, за да гони Жокера.


Във всеки от филмите има елементи от двете категории. Въпросът е кое е водещото. :wink:


Към несупергеройските филми по комикс можем да добавим Син Сити и От Ада. Както и 300. Комиксите са най-известни със супергеройските си заглавия, защото те са най-масови, но има и немалко несупергеройски.
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля :)

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Sun Apr 05, 2009 10:42 am

Моля ви не бъркайте техническите иновации с експериментално кино. Мога да се опитам да приема ултра-широките граници, според които почти всеки нов филм на Дейвид Линч ше трябва да бъде наречен "експериментален" и което бих могла да кажа, че е също невярно и неправилно, но вече почва да граничи с абсурдното. Щото по същата логика ше вземем да стигнем дотам, че да наречем Джурасик Парк експериментален и ще стане грозно.
Целта на експеримента и оттам експерименталното кино може да е всякаква. От това да разруши граници и да постави нови, до това просто да изследва докъде може да се стигне с нещо. Един филм може да постави началото на нова Ера в Холивуд, но може и просто да остане в историята с ярката си индивидуалност, постигната от експеримента.
По даденост, целта на експерименталното кино е да се противопостави и да причини чисто и просто безпокойство у зрителя. А и изследването докъде може да се стигне с нещо е това, което руши граници. Ще се радвам да ми дадеш пример за филм, който съдържа "експеримент с ярка индивидуалност" и впоследствие да не е поставил нова ера в правенето на филми. А и като цяло ми е любопитно да разбера що е то "ярка индивидуалност".

За Дарк Найта и аз няма да почвам, щото поне събота и неделя човек трябва да си почине от него. :lol:

Пък онова за V като супер-геройски филм...изтръгна неистов кикот от мен...
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sun Apr 05, 2009 11:12 am

AlDim wrote:
колко наистина сериозни супергеройски филми можеш да ми изброиш
Ми зависи какво разбираш под "сериозно". Но при каквато и да е дефиниция, веднага мога да ти спомена V for Vendetta.
Еми не минава. V for Vendettaе социална история с побъркано виджиланте, което събаря тоталитарен режим. Супергеройска история е тази, където един герой или група от герои се борят по един или друг начин с неправдите по света и разни също толкова могъщи злодеи като тях. Та приемри, които да отговарят на това и да не са излагация като Spider-man? Имало било тийн-драма. Голям праз, то щото има някъде канон, според който като е супергеройско, не може да има човешка емоция? Въпросът е има ли друг комиксов филм, който единствено по изходния материал да можеш да го определиш като супергеройски, а във всяко друго отношение да е нещо много по-сериозно като концепция (и не, няма да обясня какво разбирам под "сериозно". Вивиан го обясни в съседната тема)>
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Post by Amelia » Sun Apr 05, 2009 5:03 pm

Vivian wrote: По даденост, целта на експерименталното кино е да се противопостави и да причини чисто и просто безпокойство у зрителя.
Дадено от кого??? Свише някъде, откъм Господа Бога Наш дошло като поредното абсолютно правило в изкуството?
Почти кат метафората викаш? :lol:

Отново като експеримент (по моите критерии) довел до ярка индивидуалност (което за мен означава филмът да има собствен характер, нещо с което да го запомниш, щото ти е направило впечатление понеже не си го виждал досега или си го виждал, но не е било развито по такъв начин или чак в такава степен) - Син Сити, щото принципно за него си говорехме.
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Sun Apr 05, 2009 5:38 pm

Amelia wrote:
Vivian wrote: По даденост, целта на експерименталното кино е да се противопостави и да причини чисто и просто безпокойство у зрителя.
Дадено от кого??? Свише някъде, откъм Господа Бога Наш дошло като поредното абсолютно правило в изкуството?
Почти кат метафората викаш? :lol:
Горе-долу. Дадено от тия, дето са почнали първи да го правят. ;)
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sun Apr 05, 2009 7:10 pm

passer-by wrote:Не. :)
Да и не всъщност:

"Was V like a superhero with super powers?

Yes and no. The injections they gave him at Larkhill have the result of increased kinesthesia in V-- improved reflexes and agility (motor skills) and also reduced sensitivity to pain. However, if you listen to the coroner's exact words, there is a suggestion of superpowers having developed: "The mutations seem to have triggered the abnormal development of basic kinesthesia and reflexes." It's possible that The Wachowski brothers misunderstood, or decided to expand, the definition of kinesthesia, which is in fact that sense that allows us to determine the physical positions of our extremities in relation to ourselves - for example, it allows us to touch our nose with our eyes closed. I suspect in the case of V we are supposed to believe that he was able to comprehend his position, and the position of other objects, in the physical universe with greater speed and claity than an average human. This, combined with his increased strength, does suggest he was a form of superhero.

In the graphic novel, no such mention of "increased abilities" is made, nor are we given any reason to believe that he acts with any abnormal capability. He is not presented as a 'superhero' in the classic, 'spandex-clad-with-no-visible-means-of-support' sense. In the source material, V is described as 'a psychopath... in its most precise sense.' The experimentation at Larkhill had no physical effect on him, but rather altered his perception of the world and how he occupied it. It essentially removed the subconscious censor that we all have between thought and action. Our minds/bodies work on a sequence of perception-evaluation-planning-conscience-reaction (we see a threat, we take a moment to work out how dangerous it is, then how to counter it, then we have a moment's doubt, and then we defend/attack/run away). V has lost the middle steps of the sequence and as a result, his body reacts instantly and instinctively, doing exactly what he needs to in order to counter any threat without conscience. To 'normal' people, the ability to act without fear of the consequence may seem inhuman...but not Superhuman."

Реално всичко опира до разлики между филма и оригинала (а както всички знаем, двете са доста различни).


Супергерой по дефиниция е герой със свръх-човешки възможности (от всякакъв характер). Разните костюми, нещо-си-мобили и т.н. са бонус. Специално за V има предостатъчно намеци за наличието на свръх-сили във филма, а тоталитаризмът е също толкова "неправда", колкото поредния супер-психопат.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sun Apr 05, 2009 7:13 pm

Уф, Сашо, за бога, ДОКОГА с тия цитати от интернет бе? :roll: Баси, никъв фен си точно на комиксите, ае остави човека, дето ги чете от десетилетия, да има неква малце по-ясна идея какво точно представлява супергеройският комикс. Не разбра ли най-сетне, че колкото по-кратка е една дефиниция в изкуството, толкова по-всеобхватна става и толкова повече се обезсмисля? :?
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sun Apr 05, 2009 7:27 pm

Много долнопробно е да цитирам Wikipedia, но намирам следният списък с "common traits" на супергероите за чудесен начин да илюстрирам "супергероичността" на V:

* Extraordinary powers and abilities, relevant skills and/or advanced equipment. - Check
* A strong moral code, including a willingness to risk one’s own safety in the service of good without expectation of reward. - Check
* A motivation, such as a sense of responsibility (e.g. Spider-Man), a formal calling (e.g., Wonder Woman), a personal vendetta against criminals (e.g. Batman), or a strong belief in justice and humanitarian service (e.g. Superman). - Check
* A secret identity that protects the superhero’s friends and family from becoming targets of his or her enemies (exceptions such as the Fantastic Four notwithstanding), such as Clark Kent (Superman), although many superheroes have a confidant (usually a friend or relative who has been sworn to secrecy - Check). Most superheroes use a descriptive or metaphoric code name for their public deeds.
* A distinctive costume, often used to conceal the secret identity (see Common costume features). - Check
* An underlying motif or theme that affects the hero's name, costume, personal effects, and other aspects of his or her character. - Check
* A supporting cast of recurring characters, including the hero's friends, co-workers and/or love interests, who may or may not know of the superhero's secret identity. Often the hero's personal relationships are complicated by this dual life, a common theme in Spider-Man and Batman stories in particular.
* A number of enemies that he/she fights repeatedly. In some cases superheroes begin by fighting run of the mill criminals before super villains surface in their respective story lines.
* Independent wealth (e.g., Batman or the X-Men's benefactor Professor X) or an occupation that allows for minimal supervision (e.g., Superman's civilian job as a reporter).
* A headquarters or base of operations, usually kept hidden from the general public. - Check
* A backstory that explains the circumstances by which the character acquired his or her abilities as well as his or her motivation for becoming a superhero. Many origin stories involve tragic elements and/or freak accidents that result in the development of the hero's abilities. - Check


И айде, тъй или иначе ПАК съм тръгнал да цитирам от интернет:

He later adds that if the Wachowskis had wanted to protest about what was going on in the United States, then they should have used a political narrative that directly addressed the issues of the USA, similar to what Moore had done before with Britain. The film changes the original message by arguably having changed "V" into a freedom fighter instead of an anarchist. An interview with producer Joel Silver suggests that the change may not have been conscious; he identifies the V of the comics as a clear-cut "superhero… a masked avenger who pretty much saves the world," a simplification that goes against Moore's own statements about V's role in the story.

Co-author and illustrator David Lloyd, by contrast, embraced the adaptation. In an interview with Newsarama, he states: "It's a terrific film. The most extraordinary thing about it for me was seeing scenes that I'd worked on and crafted for maximum effect in the book translated to film with the same degree of care and effect. The "transformation" scene between Natalie Portman and Hugo Weaving is just great. If you happen to be one of those people who admires the original so much that changes to it will automatically turn you off, then you may dislike the film—but if you enjoyed the original and can accept an adaptation that is different to its source material but equally as powerful, then you'll be as impressed as I was with it."

Баси, никъв фен си точно на комиксите, ае остави човека, дето ги чете от десетилетия, да има неква малце по-ясна идея какво точно представлява супергеройският комикс.
Последно за филмът или за комиксът си говорим?

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sun Apr 05, 2009 7:31 pm

Аз не намирам съществена разлика между двете, освен че за мен филмът е по-концентриран и по-силен. Но и двете по никой начин не мога да ги сложа в супергеройския жанр. Най-малкото супергеройската история предполага фокус върху героя и силите му. Тук дори не сме сигурни има ли той такива и какви са, а фокусът е ИЗЦЯЛО върху антиутопичния сетинг.

Което е черта и на Watchmen, апропо, което ме кара да предполагам, че е така и с другите произведения на Муур - те не влизат в комиксовите жанрове, а в литературните. И двата, които съм чел, са дистопии със силен социален елемент. Никва супергеройщина.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sun Apr 05, 2009 7:39 pm

Никва супергеройщина.
Само една синя пишка, викаш. :lol:

Аз пък бих определил нещата на Алън Муур като суперхироу комикс уит а туист. Човекът си играе с конвенциите и така прави творбите си изключително интересни.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sun Apr 05, 2009 7:42 pm

Синята пишка как точно е супергерой? Да не би да супергеройства? Бие ли престъпници? Боли ли го синята пишка за хората около него? Боли ли го дори за него самия, при положение, че е завинаги? Той е свръхчовек, но и фантастиката е пълна със свръххора, без те да са супергерои или книгите, в които фигурират, да са супергеройски.

Ся, прости ми неприятния намек, но може би ако беше чел конкретно повече фантастика, щеше да видиш колко по-близо до нея са комиксите на Муур, отколкото до секва супергеройщина. Макар че за V и едната 1984 стига.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Post by Amelia » Sun Apr 05, 2009 7:51 pm

Пичове, предвид заглавието на темата ВИЕ плебеи да говорите тука е ШИБАН ОФТОПИК.

Спрете! Александре, отивай за бира!!! :spank:
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests