Защо 99% от хората слушат 1% от музиката
-
- Sorcerer
- Posts: 427
- Joined: Sat Dec 30, 2006 9:01 pm
Не си тръгваааай! Поне кажи коя е Правилната Музика, че да я слушам и да я харесвам. Ще живея с убеждението, че специалист ми е показал истината и ще те ползвам без свян наляво и надясно като авторитет. "Роланд ми каза, че е спец, и каза, че истината е в музиката на Ибо културата и в берберския фолклор." Кажи ми го и ще се убедя, че всъщност винаги съм искал да слушам това, което си ми казал, и дори, ако се наложи, че винаги съм споделял любовните терзания на лирическите герои в кънтри песните (ако там въобще има любовни терзания - не знам, въобще не съм слушал кънтри).
П.П. Усещам възраждане на Естетическия индивидуализъм в България с малката, дребна и незначителна разлика, че тези, които го възраждат са толкова творци, колкото и кибиците по стадионите са футболисти.
П.П. Абе, до колко наистина сте чували повече от процент от музиката? Мчи то вие искарахте попа и чалгата индустрия, която произвежда малко неща. Чак сега загрях колко е абсурдна зададената тема - хем унищожителна, конвейерна и т.н. индустрия, хем само процент... Хенри Форд се обръща в гроба...
П.П. Усещам възраждане на Естетическия индивидуализъм в България с малката, дребна и незначителна разлика, че тези, които го възраждат са толкова творци, колкото и кибиците по стадионите са футболисти.
П.П. Абе, до колко наистина сте чували повече от процент от музиката? Мчи то вие искарахте попа и чалгата индустрия, която произвежда малко неща. Чак сега загрях колко е абсурдна зададената тема - хем унищожителна, конвейерна и т.н. индустрия, хем само процент... Хенри Форд се обръща в гроба...
ми да го беше постнал тоя линк, мнали.Trip wrote:Мисля, че Роланд си е изразявал мнението точно по тоя въпрос някъде по-рано, scourge. Само трябва да го намери и да ти постне някакъв линк, щото може да не му се занимава да го пише наново...
Ама хайде да не влизаме в метаспорове, а? Кой как и дали се заял, кой има нужда да се успокои. В един момент почваме да си говорим за това как си говорим, а не за това, за което си говоримЗнаем се достатъчно добре, за да знаем, че нямаме нужда от тия неща. Някак твърде нецивилизован сорт флейм е, няма класа в цялата работа

темата е достатъчно интересна, щото същите елитарни тенденции са се появявали по отношение на всяко изкуство, както неделикатно се опитах да намекна. и комай винаги са отхвърляни.
вместо обаче да се получи неква дискусия, ни замерят с "аргументи" на професионална основа. ей тва вече е пълна липса на класа, имхо. ако на тва ги учат в академията, радвам се, че я избегнах успешно.

Нали знаеш пък от обратната страна как изглежда, когато пълни лаици почват да ти се смеят с идеята, че не ти трябва да си се занимавал години наред с нещо и да си го изучавал професионално, за да си баси и спеца в него. Знам, че самочувствието пречи, но опитай се да си представиш, че от някои неща наистина не разбираш. Всъщност какво образование имаш?
Shamajotsi, бих ти отговорил, но няма. Под санитарния минимум на топика си в момента просто...
Shamajotsi, бих ти отговорил, но няма. Под санитарния минимум на топика си в момента просто...
And you can't dance with a devil on your back...
It doesn't really. От едното си се интересувал много, от другото не, иначе досега да си ме залял с про-терминология. Ти не си точно от хората, които си пестят демонстрацията на знанията, когато ги имат. Има ли смисъл да продължаваме да се надприказваме?
And you can't dance with a devil on your back...
-
- Sorcerer
- Posts: 427
- Joined: Sat Dec 30, 2006 9:01 pm
Разбира се, хората понякога изказват мнение.
Много често, в такива случаи, го подкрепят с валидни аргументи.
В някои от тези случаи, аргументите произтичат от наученото в годините на задължително образование или на висше такова.
Но аз много се съмнявам, че в Академията ви учат "Това е правилната музика". Защото ако е така - лошо за нея.
Ще дам два примера:
1. Навремето за "правилна" литература се е смятала само поезията. Прозата не е била в мерена реч, един вид не се изисква толкоз зор, съответно не е "изкуство" (което не означава, че няма, да кажем, добра древногръцка проза - просто съвременниците й не са я тачели кой знае колко). Сиреч - навремето хората са ги учили, че хубавото е еди-какво си, а днес знаем, че не е така.
2. В театралните академии по света и у нас те учат как да играеш, а не какви филми да гледаш.
С други думи, вече изпадаш в абсурд и се сърдиш, че ти го посочваме. Не само това - двамата със Скърдж те питахме коя е тази правилна музика. Вярно - не го направих много човечно, за което много се извинявам (макар че по форуми държание, каквото демонстрирам сега, си е направо за подражание). Но кажи, съвсем сериозно, коя е правилната музика? Дори не се аргументирай. Кажи коя е тя.
И накрая - не говори с разни сложни думички и словосъчетания за да впечатлиш хората с интелект. Съмнително богатия речник, комбиниран с крайно неуместно използвани заемки, особено когато се очаква на тяхно място да има валидна и адекватна аргументация, в случая работят срещу теб. Не се прави на математик, като ми говориш за "любовни двуизмерни симплекси" или на професионален санитар - сиреч чистач - като споменаваш "санитарни нива в тема". Не за друго, а защото второто е откровенна гавра с езика - алабализъм - и в комбинация с цвета на скина на този форум е най-малкото автогол. Това е съвет, между другото, съвсем не го приемай като нападка.
Много често, в такива случаи, го подкрепят с валидни аргументи.
В някои от тези случаи, аргументите произтичат от наученото в годините на задължително образование или на висше такова.
Но аз много се съмнявам, че в Академията ви учат "Това е правилната музика". Защото ако е така - лошо за нея.
Ще дам два примера:
1. Навремето за "правилна" литература се е смятала само поезията. Прозата не е била в мерена реч, един вид не се изисква толкоз зор, съответно не е "изкуство" (което не означава, че няма, да кажем, добра древногръцка проза - просто съвременниците й не са я тачели кой знае колко). Сиреч - навремето хората са ги учили, че хубавото е еди-какво си, а днес знаем, че не е така.
2. В театралните академии по света и у нас те учат как да играеш, а не какви филми да гледаш.
С други думи, вече изпадаш в абсурд и се сърдиш, че ти го посочваме. Не само това - двамата със Скърдж те питахме коя е тази правилна музика. Вярно - не го направих много човечно, за което много се извинявам (макар че по форуми държание, каквото демонстрирам сега, си е направо за подражание). Но кажи, съвсем сериозно, коя е правилната музика? Дори не се аргументирай. Кажи коя е тя.
И накрая - не говори с разни сложни думички и словосъчетания за да впечатлиш хората с интелект. Съмнително богатия речник, комбиниран с крайно неуместно използвани заемки, особено когато се очаква на тяхно място да има валидна и адекватна аргументация, в случая работят срещу теб. Не се прави на математик, като ми говориш за "любовни двуизмерни симплекси" или на професионален санитар - сиреч чистач - като споменаваш "санитарни нива в тема". Не за друго, а защото второто е откровенна гавра с езика - алабализъм - и в комбинация с цвета на скина на този форум е най-малкото автогол. Това е съвет, между другото, съвсем не го приемай като нападка.
Все още си под санитарния минимум, боя се. Но за да съм добронамерен, ще ти кажа тоя път и защо. Защото никъде в тази или която и да било друга тема не е ставало дума за "правилна" и "неправилна" музика. Не е ставало дума дори за "добра" и "лоша" музика, поне извън сферата на няколкото тежко пошли жанра, които се споменаха тук. Та по този именно повод си безкрайно под санитарния минимум, щото възбуден от собствената си саркастичност, си пропуснал да забележиш, че си говориш сам.
Музикалното образование и практика променят начина на възприемане и разбиране на музиката. Всеки може да й се кефи, но просто по различен начин. Не иде реч за правилно и неправилно, а за различни пластове на възприятията. Правилно и неправилно в изкуството няма.
С теб обаче ми е силно неприятно да комуникирам. Разбираш ли, просто не те харесвам особено. Така че ще те помоля да не се пънеш чак толкова заради мен, да не ти потече кръв от носа или знам ли и аз...
Музикалното образование и практика променят начина на възприемане и разбиране на музиката. Всеки може да й се кефи, но просто по различен начин. Не иде реч за правилно и неправилно, а за различни пластове на възприятията. Правилно и неправилно в изкуството няма.
С теб обаче ми е силно неприятно да комуникирам. Разбираш ли, просто не те харесвам особено. Така че ще те помоля да не се пънеш чак толкова заради мен, да не ти потече кръв от носа или знам ли и аз...
And you can't dance with a devil on your back...
Ако се върнем на първоначалния въпрос, гору-долу съм с Моридин - повечето хора слушат само един стил, защото в него намират онова, което им трябва и не им трябва повече. А търсенето на нова хубава (субективно за съответния човек) музика в морето от непознати стилове е точно като копата сено и иглата. Напоследък това се променя с ласт.фм и прочие мрежи, на които можеш да цъкнеш на "подобни", но те са доста скорошно явление.
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
Доста постове съм изпуснал 
Общо взето пак се стига до спорове встрани от темата.
Не съм казвал буквално, че едни стилове са по-добри от други - е, казах го само за поп-фолка. Ако прочетете внимателно, ще видите че слушам доста различни неща, за някои върли фенове на дадени стилове - напълно несъвместими. Също така не съм обиждал хората за техния избор - дори писах, че обвинявам индустрията за това, с което ни залива.
Най-точното (и кратко) мнение беше на Роланд - въпрос на нагласа - и аз съм съгласен с него. Приемам и мнението на Гибли (и Моридин)- че просто на хората не им трябва друго освен това, което вече са харесали. Това не е ограниченост - напротив, дори в повечето случаи е показател за ясно изразен характер и индивидуалност.
Въпросът ми е в какво се корени разликата между хората, които продължават да търсят и тези, които са направили своя избор веднъж завинаги. Само любопитство ли е? Ако не си харесал нищо е нормално или да продължиш да търсиш, или да се откажеш. Аз обаче харесвам много неща и все още съм жаден за нови.

Общо взето пак се стига до спорове встрани от темата.
Не съм казвал буквално, че едни стилове са по-добри от други - е, казах го само за поп-фолка. Ако прочетете внимателно, ще видите че слушам доста различни неща, за някои върли фенове на дадени стилове - напълно несъвместими. Също така не съм обиждал хората за техния избор - дори писах, че обвинявам индустрията за това, с което ни залива.
Най-точното (и кратко) мнение беше на Роланд - въпрос на нагласа - и аз съм съгласен с него. Приемам и мнението на Гибли (и Моридин)- че просто на хората не им трябва друго освен това, което вече са харесали. Това не е ограниченост - напротив, дори в повечето случаи е показател за ясно изразен характер и индивидуалност.
Въпросът ми е в какво се корени разликата между хората, които продължават да търсят и тези, които са направили своя избор веднъж завинаги. Само любопитство ли е? Ако не си харесал нищо е нормално или да продължиш да търсиш, или да се откажеш. Аз обаче харесвам много неща и все още съм жаден за нови.
В края на краищата няма жив човек, който да може да разбере другия, защото всеки от нас гастролира пред отделни хора с отделни, избрани измислици от собствения си аз!
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Re: Защо 99% от хората слушат 1% от музиката
Ъм, може би просто им харесва?gal.eon wrote:Защо повечето хора са толкова ограничени, че през по-голямата част от живота си слушат една и съща музика, без да могат да дадат смислено обяснение за това? Всички знаем, че визирам лесно смилаемите жанрове, като поп-фолка и поп-а въобще.
Толкова ли е трудно да (не казвам да загърбиш) се откъснеш от даден стил и да се вслушаш в нещо малко по-различно, което би могло да ти даде нещо по-различно точно в дадения момент?
Лично за мен това е нещо като начин на живот. Смея да твърдя, че няма един единствен стил, мойто ме съпътства във всеки един момент от моя живот. Вярно е, че не става въпрос единствено за стил/жанр, а и за настроение, но все пак... Повечето хора се самоопределят чрез стила музика, който са свикнали да слушат и да се свързва с тях.
Аз не се притеснявам от факта, че трудно отговарям на въпроса каква музика слушам.
Моите музикални интереси се разпростират от джаз (acid/nu/future jazz), funk, fusion, (instrumental) hip-hop, trip-hop, downtempo, chill-out, breakbeat, big beat, drum 'n' bass, idm, до alternative, grunge, hard rock, progressive rock, post rock, hardcore, rapcore & (nu) metal (и разбира се класика).
Е, трябва да посоча стиловете, които до момента не са успqли да ме грабнат, а именно; techno, trance, rave, house...
Та въпросът ми беше защо хората предпочитат да слушат едни и същи глупости всеки ден, вместо да си дадат малко напън и да се ослушат какви прелести им предлага света. Всякакви обяснения са излишни - значи могат да си намерят новия клип на ... във vbox7, а не могат да намерят ... в youtube (или в торентите)?
Според мен еднообразието убива. Не казвам, че не трябва да се връщаш към дадена песен/състав - напротив, но не е лошо и да разчупиш границите и да се запознаеш с нещо ново, което ще ти предостави съвсем нов поглед към света...
лесносмилаеми хора - лесносмилаема музика.
90% от хората, които познавам...са точно такива. То си е пейн ин дъ ас да разсъждаваш задълбочено по нещо^^ Поне за тях.
Аз не съм в никой случай меломан /но обичам да добавям едно 'га' след първата сричка/. Обаче не разделям музиката по стилове - слушам това, което ми хареса. Без чалга, разбира се. просто не ми допада.
Но всички тия лейбъли Гот, Емо, Чалгар, метъл....не са ми по вкуса. Ограничени хора.
И това не се отнася само за музиката, а за всички възгледи.
просто си поставят едни капаци и си знаят само едно.
Тъжно.
Ще ти дам ягода, за да ми пазиш тайната...
-
- Sorcerer
- Posts: 427
- Joined: Sat Dec 30, 2006 9:01 pm
Пак ще се опитам да обясня някои неща: L, за теб предполагам има коли и коли. За "лесносмилаемите" момчета има задно и предно окачване, конски сили, двигатели, какво ли няма, аз самия не се интересувам толкова от коли, че да ти кажа.
За теб има дрехи и дрехи. За "лесносмилаемите" момичета има - дори не мога да ти кажа по какво ги избират. Но по отношение на дрехите, те се имат за същото, за което ти се имаш за музиката и те имат за същото, за което ги имаш за музиката. И за да спра да деля по полове ще обобщя: има хора, които се питат, защо 99% от хората са като L и:
-са пробвали само 1% от манджите по света
-са чували само 1% от художниците - какво ти, само 1% от импресионистите дори
-са чували само за 1% от театралните актьори в България
-са чували само за 1% от дърветата в Кю Гардън
-са правили само по 1% от дори и аз не знам какво
И тъй като знам, че лесно се обиждате тук, то да предупредя - последното, което искам е да те обидя, драги ми Л. Но ти ми говориш за затвореност, а аз именно целя да те "отворя" и да не мислиш само в контекста на музиката - т.е., има и други неща на този свят. В духа на този форум ще спомена името на Азимов, който е писал много поучителна статия за АйКю-то и трактористите (така де, не съм я чел, но са ми разказали съдържанието и ако са го направили точно - то правилно съм я споменал). Съответно, нищо не ти дава право да мислиш хората за "лесносмилаеми" или пък, ако ги сметнеш за такива, единствено на базата на музикалните предпочитания да се имаш за "трудносмилаем". И забележи - не те имам за "лесносмилаем", но не намирам и булшинството от хора за такива. В най-общи линии всички сме уникални по уникален начин. Очевидно хората, писали тук са уникални със задълбочените си музикални предпочитания.
И последно, за Роланд: аз пък обичам да комуникирам и то не само с теб, а и с много други хора, затова влизам във форуми отвреме навреме. Принципно, да ти кажа, че когато споменеш, че нещо е по-..., а друго е по-не-..., то ти въвеждаш, щеш-нещеш, понятията най-...
и най-хич-... И първо ми почваш с "Бурята", после аз се опитвам да "укротя опърничавата", ама тя ми вика, че всичко било "комедия от грешки", която била трагична, защото грешките били мои. Разбрал, че това е "много шум за нищо", просто ти казвам "както ти се харесва". В крайна сметка, "всичко е добре, щом свършва добре". Нямам сили да те питам повече, защото ти полагаш еднакви усилия да не отговориш, а нямаше нужда, реално. Съвсем сривам "санитарното ниво", т.е. потъвам в лайната, т.е. постовете на този форум (сиреч, кафявите неща, иначе са много стойностни).
За теб има дрехи и дрехи. За "лесносмилаемите" момичета има - дори не мога да ти кажа по какво ги избират. Но по отношение на дрехите, те се имат за същото, за което ти се имаш за музиката и те имат за същото, за което ги имаш за музиката. И за да спра да деля по полове ще обобщя: има хора, които се питат, защо 99% от хората са като L и:
-са пробвали само 1% от манджите по света
-са чували само 1% от художниците - какво ти, само 1% от импресионистите дори
-са чували само за 1% от театралните актьори в България
-са чували само за 1% от дърветата в Кю Гардън
-са правили само по 1% от дори и аз не знам какво
И тъй като знам, че лесно се обиждате тук, то да предупредя - последното, което искам е да те обидя, драги ми Л. Но ти ми говориш за затвореност, а аз именно целя да те "отворя" и да не мислиш само в контекста на музиката - т.е., има и други неща на този свят. В духа на този форум ще спомена името на Азимов, който е писал много поучителна статия за АйКю-то и трактористите (така де, не съм я чел, но са ми разказали съдържанието и ако са го направили точно - то правилно съм я споменал). Съответно, нищо не ти дава право да мислиш хората за "лесносмилаеми" или пък, ако ги сметнеш за такива, единствено на базата на музикалните предпочитания да се имаш за "трудносмилаем". И забележи - не те имам за "лесносмилаем", но не намирам и булшинството от хора за такива. В най-общи линии всички сме уникални по уникален начин. Очевидно хората, писали тук са уникални със задълбочените си музикални предпочитания.
И последно, за Роланд: аз пък обичам да комуникирам и то не само с теб, а и с много други хора, затова влизам във форуми отвреме навреме. Принципно, да ти кажа, че когато споменеш, че нещо е по-..., а друго е по-не-..., то ти въвеждаш, щеш-нещеш, понятията най-...
и най-хич-... И първо ми почваш с "Бурята", после аз се опитвам да "укротя опърничавата", ама тя ми вика, че всичко било "комедия от грешки", която била трагична, защото грешките били мои. Разбрал, че това е "много шум за нищо", просто ти казвам "както ти се харесва". В крайна сметка, "всичко е добре, щом свършва добре". Нямам сили да те питам повече, защото ти полагаш еднакви усилия да не отговориш, а нямаше нужда, реално. Съвсем сривам "санитарното ниво", т.е. потъвам в лайната, т.е. постовете на този форум (сиреч, кафявите неща, иначе са много стойностни).
-
- Sorcerer
- Posts: 427
- Joined: Sat Dec 30, 2006 9:01 pm
Еми, виж, трябваше да го кажеш в началото.
На теб ако са ти променяли начина на мислене в Академията, на мен са ми го променяли във всички часове по математика, във всички школи, в клуба по лингвистика, в групата за IYPT, а сега и в университета. Сигурно на трето място карат хората да сравняват червеното като по-синьо от жълтото, може и ти да си от тях.
Но аз не съм. За мен наличието на по-хубав стил музика от друг означава, че има стил или няколко, които да са по-хубави от друг, който е по-хубав от трети, който пък - от четвърти и т.н., докато накрая не се оказва, че си наредил всички в редичка и стила или стиловете в началото всъщност си ги посочил като най-добри измежду всички, т.к. са по-добри от останалите.
Разбира се, както нищо не ми пречи да напиша - аз лъжа! - то нищо не ти пречи и ти да говориш несвързано. Но е хубаво да се уточняват такива случаи в началото, както казах.
На теб ако са ти променяли начина на мислене в Академията, на мен са ми го променяли във всички часове по математика, във всички школи, в клуба по лингвистика, в групата за IYPT, а сега и в университета. Сигурно на трето място карат хората да сравняват червеното като по-синьо от жълтото, може и ти да си от тях.
Но аз не съм. За мен наличието на по-хубав стил музика от друг означава, че има стил или няколко, които да са по-хубави от друг, който е по-хубав от трети, който пък - от четвърти и т.н., докато накрая не се оказва, че си наредил всички в редичка и стила или стиловете в началото всъщност си ги посочил като най-добри измежду всички, т.к. са по-добри от останалите.
Разбира се, както нищо не ми пречи да напиша - аз лъжа! - то нищо не ти пречи и ти да говориш несвързано. Но е хубаво да се уточняват такива случаи в началото, както казах.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest