Абсурдистан, и те за теб достойни, майко, бяха!
Moderator: Moridin
Кой се вози по един час в градския транспорт?
Е освен ако няма нечовешко задръстване. Аз от къщата на нашите - на 7 километра от околовръстното стигам за 45 минути до центъра. Определено мисля че почасовата система ще е доста по-добре от сегашната такава.

I am Fire! And LIFE INCARNATE! Now and forever . . . I am PHOENIX!
Ех какъв съдържателен пост, направо съм в ступор.DELgado wrote:Жоре, много песимистично го даваш. Все пак може и понякога да направят без да искат нещо добро. Аз определено мисля че новата система ще е в полза на потребителите.
МИСЛИЛ ли си ВЪОБЩЕ преди да пишеш? За двучасов билет ще искат около 1.50 лева? Ако се премахне нормалния билет от левче за какво аджеба ми е да давам 50 стотинки отгоре при условие, че ще се дя (например) в центъра ПОВЕЧЕ от 2 часа.
Това съм го написал като човек, който трябва да сменя две превозни средства. Това ако ползвам градския транспорт. А и няма да са малко случайте когато ще го използваш за да отидеш и да се върнеш отнякъде без да стоиш повече от час на въпросното място. Особено във връзка с метрото е много удобно. Ужасно много хора в момента пътуват с него до центъра и от там хващат друг транспорт. Именно за тях ще е доста по-удобна новата система.
I am Fire! And LIFE INCARNATE! Now and forever . . . I am PHOENIX!
До Жоро - прощавай за късния отговор.
Доколкото знам, никъде не е описана точно системата, защото няма и окончателно решение каква да бъде. Но съм виждал подобни системи в няколко други страни, и всички работят на един и същи принцип. Идеята на почасовата система е проста - ти плащаш за определено време превоз в мрежата на градския транспорт. Вече ти сам си преценяваш колко време ще ти отнеме, в зависимост от дестинацията. В Прага, например (където и ти си бил), имаше билети за 15 мин, 30 мин и 1 час, ти сам си правиш сметката за колко време се стига от точка А до точка Б, и си купуваш съответния билет.
Иначе положението е следното - качваш се в съответното превозно средство, слагаш си билета в машинката, която ти отпечатва датата и часа - както е в момента в метрото. След това, ако някой те провери, гледа часовника в автобуса (или на апарата, все някъде трябва да има), и ако е минало повече време, отколкото пише на билета ти - глоба. В пражкото метро например обикновено проверяват на изходите, и ако си закъснял или си се направил тарикат - глоба. Удобството е, че не трябва да дупчиш ново билетче, когато сменяш транспорт.
Проблемите идват, когато разписанието не се спазва, и вместо 20 минути пътуваш 40, и трябва или да използваш ново билетче, или да рискуваш да те глобят. Точно по този параграф аз смятам, че въвеждането на тази система е преждевременно, защото ако имаш лошия късмет да се наложи да правиш смяна, и след 40 мин чакане дойдат четири автобуса, дори и едночасов билет може да ти изгори като едното нищо.
Сега, винаги съществува възможността нашите да направят поредното безумие, а именно да въведат двете системи паралелно, така че само някои видове транспорт да са по време, а останалите - по стария начин. Имаше подобни изказвания от Велизар Стоилов, заместник-кмет по транспорта в София, който говореше за тази система само в тролеите и трамваите. Ако е така, това ще е пълно безумие, да не говорим за хаоса, който ще настъпи. Но то у нас кога нещо се прави в полза на обикновените хора, не е ясно ...
Доколкото знам, никъде не е описана точно системата, защото няма и окончателно решение каква да бъде. Но съм виждал подобни системи в няколко други страни, и всички работят на един и същи принцип. Идеята на почасовата система е проста - ти плащаш за определено време превоз в мрежата на градския транспорт. Вече ти сам си преценяваш колко време ще ти отнеме, в зависимост от дестинацията. В Прага, например (където и ти си бил), имаше билети за 15 мин, 30 мин и 1 час, ти сам си правиш сметката за колко време се стига от точка А до точка Б, и си купуваш съответния билет.
Иначе положението е следното - качваш се в съответното превозно средство, слагаш си билета в машинката, която ти отпечатва датата и часа - както е в момента в метрото. След това, ако някой те провери, гледа часовника в автобуса (или на апарата, все някъде трябва да има), и ако е минало повече време, отколкото пише на билета ти - глоба. В пражкото метро например обикновено проверяват на изходите, и ако си закъснял или си се направил тарикат - глоба. Удобството е, че не трябва да дупчиш ново билетче, когато сменяш транспорт.
Проблемите идват, когато разписанието не се спазва, и вместо 20 минути пътуваш 40, и трябва или да използваш ново билетче, или да рискуваш да те глобят. Точно по този параграф аз смятам, че въвеждането на тази система е преждевременно, защото ако имаш лошия късмет да се наложи да правиш смяна, и след 40 мин чакане дойдат четири автобуса, дори и едночасов билет може да ти изгори като едното нищо.
Сега, винаги съществува възможността нашите да направят поредното безумие, а именно да въведат двете системи паралелно, така че само някои видове транспорт да са по време, а останалите - по стария начин. Имаше подобни изказвания от Велизар Стоилов, заместник-кмет по транспорта в София, който говореше за тази система само в тролеите и трамваите. Ако е така, това ще е пълно безумие, да не говорим за хаоса, който ще настъпи. Но то у нас кога нещо се прави в полза на обикновените хора, не е ясно ...
This signature is not yet rated
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Според мен точно аргументът със задръстванията и графика си остава МНОГО сериозен и не разбирам защо от общината упорито не дават отговор на него.
Иначе мерси за подробния отговор
едит: тук има разни размисли по темата
http://forum.gtsofia.info/index.php?sho ... 165&st=140
търся и още
Иначе мерси за подробния отговор

едит: тук има разни размисли по темата
http://forum.gtsofia.info/index.php?sho ... 165&st=140
търся и още
This is it. Ground zero.
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
А аз имам сега друг правен въпрос. Имаш ли законово основание да им откажеш и нормалното билетче, понеже те не спазват своето задължение по "договора", а именно - превозните средства не идват по разписание. Ако един рейс е на интервал 7 мин по разписание, а аз го чакам 30 мин, това е четирикратно ощетение на мен като страна, не е ли?Muad_Dib wrote: Жоре, мерси.
Жик-так.
This is it. Ground zero.
Относно закъсненията просто трябва да направят като в белите държавите: да гласуват ужасяващи глоби и наказания за каране в бус лентите. Ама наистина трябва да са много тежки. Един приятел ми каза че в Лондон при две такива нарушения ти взимат книжката за една година. И веднага ще се повиши точноста на градския транспорт с едно 40% поне.
I am Fire! And LIFE INCARNATE! Now and forever . . . I am PHOENIX!
Има, просто всички си карат по тях без да им прави впечатление. По България примерно или около Сточна Гара има също. Пък нека направят още където може.
Лошото е че ще трябва да махнат сините зони, а няма да искат защото изкарват пари от тях.
Лошото е че ще трябва да махнат сините зони, а няма да искат защото изкарват пари от тях.

I am Fire! And LIFE INCARNATE! Now and forever . . . I am PHOENIX!
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
По България бус-ленти
освен ако боята им е сложена за последно преди 15 години, подозирам, че нещо бъркаш ;р
сините зони са друга от много големите простотии на общината.
лично мнение: ако ще бориш твърде многото паркирани коли в центъра - забраняваш го изцяло. в момента кво става - всеки пак паркира навскъде по сините зони и само дето общината цоца още пари, които не виждаме къде отиват (в строеж на несъществуващи паркинги???).

освен ако боята им е сложена за последно преди 15 години, подозирам, че нещо бъркаш ;р
сините зони са друга от много големите простотии на общината.
лично мнение: ако ще бориш твърде многото паркирани коли в центъра - забраняваш го изцяло. в момента кво става - всеки пак паркира навскъде по сините зони и само дето общината цоца още пари, които не виждаме къде отиват (в строеж на несъществуващи паркинги???).
This is it. Ground zero.
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 2 guests