
I Am Legend
Еми, сори, ама + 10000000Що не се застреляте с тия идеи на автора? Идеите на ФИЛМА някой да ги брои? Алтернативният финал би бил пълна ГНЯС на фона на останалата история в ТОВА произведение. Аман вече от малоумни сравнения на несравними медиуми
Алекс, на тоя филм алтернативния му финал е простотия. След като през цялото време мумиите бяха безмозъчни чудовища и шефът им беше колкото да даде някакво лице на Врага, накрая нашият да се разбере с него клише и необосновано, според мен. Много повече ме изкефи това, че нашият се ПРОВАЛИ в това да се разбере с онуй животно, да не говорим колко ми хареса сцената, когато гадината се блъскаше в прозореца напук на увещанията на Невил и как той все повече се отчайваше и накрая реши да се жертва като видя, че няма друг изход. Това НЕ ЗНАЧИ, че той е повярвал в бръщолевенията на бразилката.
Също беше яко, че, отново напук на клишето, църква ИМАШЕ (в подобни хоръри такива надежди обикновено се оказват необосновани или просто се стапят в бекграунда), а краят въпреки това НЕ БЕШЕ щастлив, нито от последната сцена, нито от тона на войсоувъра.
И накрая, малко е плитко да се правим, че нещо не ни е изкефило, щото имало църква и споменаване на религия накрая; само щото силата на подобни образи и концепции автоматично сме я отебали; само щото сме затънали в елементарно цинизъмче по отношение на стойностите, които вярата/религията може да носи, е тъпо.
На мен единственият ми проблем със символизма накрая не беше с присъствието му, а с неособено елегантното му поднасяне.
Не съм съгласна. Виж сега, филма е трета екранизация на книгата. Както "The Last on Earth", така и "The Omega Man" имат различна визия и по коренно различен начин претворяват идеите на Матисън. И двете не се придържат плътно към сюжета на книгата, така че не това е основното. И в двата предишни филма образа на заразените е малко бозав (въпреки че във филма с Винсънт Прайс го има онова усещане за безнадеждност). Надявах се обаче, че в "Аз съм легенда" ще се ориентират именно към идеята, че се изгражда едно ново общество и мястото на чудовищата и жертвите е разменено. Най-малкото заради заглавието. В алтернативния край има повече смисъл, защото нашия човек осъзнава че заразените не са просто безмозъчни животни. Милостта и прошката може и да идват в повече, но не това е най-важното.Roland wrote:Що не се застреляте с тия идеи на автора? Идеите на ФИЛМА някой да ги брои? Алтернативният финал би бил пълна ГНЯС на фона на останалата история в ТОВА произведение. Аман вече от малоумни сравнения на несравними медиуми
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams
Може би - но бих могла да поспоря доколко са безмозъчни: имат социална йерархия, направиха му хитър капан и прочие. Идеята на Матисъм беше че едни заразени се приспособяват, другите остават безмозъчни зомбита като тези във филмите на Ромеро, но по-бързи. Едните са изчезващ вид, другите са бъдещето, а Робърт Невил е мистично чудовище, което избива наред. Във "Аз съм легенда" има намек че не са безмозъчни, но дотам - филма не се гради на тази идея.
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams
Да, чел съм книгата. Много преди да гледам филма бтв. За деветстотен път повтарям - няма значение какви са идеите на книгата, ако филмът защитава СВОИТЕ.
И не, точно безмозъчни бяха. Имаха един алфа мейл тая групичка, което се среща при един милион бозайници, които пак са си безмозъчни животни. А капанът беше ТОЧНА имитация на този, който Невил им беше устроил преди това. Т.е. някакви рудиментарни копирачески способности може и да имат, но нищо повече.
И не, точно безмозъчни бяха. Имаха един алфа мейл тая групичка, което се среща при един милион бозайници, които пак са си безмозъчни животни. А капанът беше ТОЧНА имитация на този, който Невил им беше устроил преди това. Т.е. някакви рудиментарни копирачески способности може и да имат, но нищо повече.
And you can't dance with a devil on your back...
Да не говорим, че устройването на капана си беше много повече атмосферичен похват, отколкото ключова информация за това какво представляват гадините. Филмът изрично странеше от всякаква демонстрация на някаква йерархия на заразените, точно за да не подава погрешни сигнали на зрителя. Друг е въпросът, че дори минималните моментчета с шефа на глутницата са се отпечатали много по-здраво на челите книгата, точно щото те знаят как са нещата там. Проблемът е в техния телевизор според мен.
Тъй, Емо&Симо, точка по ясна точка моето мнение, след като предъвквахме вашто 7 страници, за да се разберем най-сетне:
1. За мен "творбите" ЗА зомбита и вампири имат НУЛА стойност. Тва е възможно най-изтърканият, презряно тъп сетинг/жанр. Единственият начин подобна "творба" да струва материала, на който е възпроизведена, е да използва жанровите конвенции, за да хайлайтне важна човешка тема (28 дни по-късно). Точно както Матисън в гениалността си преобръща НАОПАКИ цялата изхабена още пост-Стокър концепция, за да даде (нещастен страничен ефект) ново начало на с право умрелия жалък 100%-деривативен "жанр".
2. Продуцентът-сценарист-идиот Ави Арад има безумното безочие да вземе заглавието и наследството на една легенда и да ги пермутира в ТОЧНО ОБРАТНОТО послание, унищожавайки точно идеята, която осмисля култовия статус и самото съществуване на въпросния оригинал. (Матисън пред смъртна заплаха не би написал подобен генеричен боклук.) Това сваля въпросния Арад до адаптационното ниво на Уве Бол - и всъщност доста по-надолу, защото Увето унищожава само скапани геймки, а не мисловно наследство хилядократно по-стойностно от дръзналия да го адаптира.
1 + 2 = Филмът "Аз съм легенда" по никакъв начин не заслужава да носи това име, а създателите му дължат парични компенсации - или поне смирено извинение - на хората запознати с оригинала. Филмът е юбергенеричен сървайвъл пост-ап хорър (по 5 за лев), който може да впечатли само хора, които не са знаели, че Смит, видите ли, бил добър актьор.
Филмът НЕ МОЖЕ да получи оценка по-висока от 7/10 по чиято и да е скала (по-точно 6/10) и дори тя ще се дължи изцяло на Смит и умелия съспенс на места, защото крийчър-ефектите са подигравка с високобюджетното кино.
В следващиа пост ше осветла хавата около ендинзите.
1. За мен "творбите" ЗА зомбита и вампири имат НУЛА стойност. Тва е възможно най-изтърканият, презряно тъп сетинг/жанр. Единственият начин подобна "творба" да струва материала, на който е възпроизведена, е да използва жанровите конвенции, за да хайлайтне важна човешка тема (28 дни по-късно). Точно както Матисън в гениалността си преобръща НАОПАКИ цялата изхабена още пост-Стокър концепция, за да даде (нещастен страничен ефект) ново начало на с право умрелия жалък 100%-деривативен "жанр".
2. Продуцентът-сценарист-идиот Ави Арад има безумното безочие да вземе заглавието и наследството на една легенда и да ги пермутира в ТОЧНО ОБРАТНОТО послание, унищожавайки точно идеята, която осмисля култовия статус и самото съществуване на въпросния оригинал. (Матисън пред смъртна заплаха не би написал подобен генеричен боклук.) Това сваля въпросния Арад до адаптационното ниво на Уве Бол - и всъщност доста по-надолу, защото Увето унищожава само скапани геймки, а не мисловно наследство хилядократно по-стойностно от дръзналия да го адаптира.
1 + 2 = Филмът "Аз съм легенда" по никакъв начин не заслужава да носи това име, а създателите му дължат парични компенсации - или поне смирено извинение - на хората запознати с оригинала. Филмът е юбергенеричен сървайвъл пост-ап хорър (по 5 за лев), който може да впечатли само хора, които не са знаели, че Смит, видите ли, бил добър актьор.

В следващиа пост ше осветла хавата около ендинзите.
Last edited by shayhiri on Thu Apr 10, 2008 2:55 pm, edited 1 time in total.
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Людмила, аргументи нещо? Айде недей толкова незряло, ако обичаш.
Дадох примери от филма, нали тъй? Внимавах да използвам достатъчно думички като "според мен", "на мен ми..." и струва ми се...", нали тъй?
Айде спри сега да говориш за книгата, ако можеш, и ми обясни кои сцени точно те наведоха на мисълта, че алтернативният край може да е по-добър и се връзва по-добре с филма.
Едит:
Алекс, зомби-филмите са отвратителни само защото множеството кретенски реализации са изтъркали посланието, а именно емоционалния заряд, който носи сблъсъкът на мислещи, чувстващи хора с немислещо, нечувстващо зло. ТОВА послание е силно. Не е ли? Именно чрез чудесна реализация а ла Аз съм легенда това послание придобива нов живот.
Неразбирателството ни идва от това, че за теб подобно съживяване не е възможно без някаква готина плот-врътка, която неизменно променя и посланието. Това на Матисън, доколкото знам е иронично, това на филма не е. Е, и?
Създателите на филма направиха книгата бестселър в продължение на много седмици.
Дадох примери от филма, нали тъй? Внимавах да използвам достатъчно думички като "според мен", "на мен ми..." и струва ми се...", нали тъй?
Айде спри сега да говориш за книгата, ако можеш, и ми обясни кои сцени точно те наведоха на мисълта, че алтернативният край може да е по-добър и се връзва по-добре с филма.
Едит:
Алекс, зомби-филмите са отвратителни само защото множеството кретенски реализации са изтъркали посланието, а именно емоционалния заряд, който носи сблъсъкът на мислещи, чувстващи хора с немислещо, нечувстващо зло. ТОВА послание е силно. Не е ли? Именно чрез чудесна реализация а ла Аз съм легенда това послание придобива нов живот.
Неразбирателството ни идва от това, че за теб подобно съживяване не е възможно без някаква готина плот-врътка, която неизменно променя и посланието. Това на Матисън, доколкото знам е иронично, това на филма не е. Е, и?
Създателите на филма направиха книгата бестселър в продължение на много седмици.
Last edited by Trip on Thu Apr 10, 2008 3:01 pm, edited 2 times in total.
Ок, сигурно като ги осъдят да платят парични компенсации и създателите ще го направят. И аз смятам, че е странно колко само по избрани мотиви от книгата е правен филмът, но тяхна си работа.
Само че филмът е добър. Има невероятна атмосфера, страхотни кадри, актьорска игра и е много достоверен. Това би трябвало да бъде оценено от човек, който си признава, че гледа филм заради мамутите
Това дали филмът е гавра с книгата няма общо с качеството на самия филм.
Само че филмът е добър. Има невероятна атмосфера, страхотни кадри, актьорска игра и е много достоверен. Това би трябвало да бъде оценено от човек, който си признава, че гледа филм заради мамутите

Това дали филмът е гавра с книгата няма общо с качеството на самия филм.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
И най, вече, Шайх, дали ше можеш малко по-скромно, предвид, че всъщност не си чел книгата? В смисъл, това, че си прочел синопсиса, не значи, че си наясно както с тона, така и с вложения в историята смисъл.
А 28 дни по-късно не носи никакви бог знае какви идеи, освен че просто е направен добре. Разликата между него и Аз съм легенда от една страна и Рандъм шайт ъв дъ Дед/Евидент Резил от друга, е че първите залагат на психологическия елемент и атмосферата, а вторите - на "ОМГ, кръв и мозъци, па па па!" Смешното е, че точно ти, дето си такъв иначе привърженик на визия и "усещане", спонтанно спираш да ги забелязваш, когато не ти изнася
С което просто ни казваш, че всъщност отивайки на кино, дори не си в състояние да излезеш от самоналожените си вериги за това кой жанр "може" и кой "не може". За мен "мултимащабна сага с мамути" бтв НЕ МОЖЕ.
А 28 дни по-късно не носи никакви бог знае какви идеи, освен че просто е направен добре. Разликата между него и Аз съм легенда от една страна и Рандъм шайт ъв дъ Дед/Евидент Резил от друга, е че първите залагат на психологическия елемент и атмосферата, а вторите - на "ОМГ, кръв и мозъци, па па па!" Смешното е, че точно ти, дето си такъв иначе привърженик на визия и "усещане", спонтанно спираш да ги забелязваш, когато не ти изнася

And you can't dance with a devil on your back...
Тц, тц, незряло а? Ми може да е отражение на цялостна ми душевност. Причината да пиша че много харесвам книгата и много чаках филма. Да се разберем - според мен (и аз ги мога тия литературни похвати) филма е разочерование, но вероятно това е заради завишените ми очаквания. Примерно "Аз роботът" много ми хареса вероятно защото не му възлагах никакви очаквания.Trip wrote:Людмила, аргументи нещо? Айде недей толкова незряло, ако обичаш.
Дадох примери от филма, нали тъй? Внимавах да използвам достатъчно думички като "според мен", "на мен ми..." и струва ми се...", нали тъй?
Айде спри сега да говориш за книгата, ако можеш, и ми обясни кои сцени точно те наведоха на мисълта, че алтернативният край може да е по-добър и се връзва по-добре с филма.
Сега, нека се опитам да ти обясня какво ме "наведе" на мисълта че алтернативният край може да е по-добър и се връзва по-добре с филма (пък ти може да се опиташ да наведеш в друга посока). Д-р Невил в алтернативния край му просветна че може би не е постъпвал добре като е причинил смъртта на много заразени по време на опитите си (справка - кадър към стената със снимките на експериментите) , след което съжалява и решава да зараже манията си върху която се акцентира на няколко пъти във филма ("няма пък да напусна ground zero защото всичко почна тук"). Тоест има някакъв пробив, който е крачка отвъд идеята "нашите хора срещу зомбитата". Иначе, героична смърт с граната в ръка сме виждали и преди - особено в съветски филми. В оригиналния вариант края след саможертвата на Невил стои неестествено, в алтернативната версия е по-отворен. Ако щеш, по-приятен и ненатоварващ с излишна образност.
И само за пояснение, аз този жанр го харесвам и с удоволствие гледам всякакви продължения на Resident Evil. Но смятам че има голяма разлика от филм до филм. За 28 дни по-късно (не този със Сандра Бълък) също съм готова да споря ако някой да го намира за безсмислен.
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests