Книга, в която героят си ти
Moderators: Trip, Random, Marfa
Хммм да ти кажа,играл съм нещо подобно преди месец-два .Беше игра-форум но доста се доближаваше да книга-игра.Светът се развиваше в Кралски Чертог(Вестерос),с съответните места -примерно влизаш в тема улицата на Сестрите,а там има таверна,влизаш вътре и пишеш примерно че се сбиваш с някой.Админите хвърлят виртуален зар и определят дали си го убил,колко пари си взел и прочие.Отначало беше интересно но после взе да замира въпреки че се завъртяха не една и две интрижки.Не го пиша за да те обезкуража,а за да ти кажа че ти трябват трудолюбиви и редовно пишещи хора(демек такива със свободно време).За да го направиш по интересно ти предлагам да вкараш снимки и тей нататък да заприлича малко и на онлайн игра(като байтфайт,гладиатус и т.н.)Казвам ти го като човек с опит трябва да е интересно че да задържа вниманието и колкото повече хора толкова по добре.
П.С.Героят винаги е млад и талантлив авантюрист,не може ли веднъж поне да е дядка,развит на Shadow(не се обиждай просто се зачудих)
П.С.Героят винаги е млад и талантлив авантюрист,не може ли веднъж поне да е дядка,развит на Shadow(не се обиждай просто се зачудих)
Slaughter the mutant, purge the unclean, burn the heretic!
- pnv_Creator
- Misting
- Posts: 328
- Joined: Mon Feb 18, 2008 11:48 am
- Location: Screw you guys Im going home
Сега още малко ще се окаже, че shayhiri е Султанов 
Rayko
Мерси за предложението
Все пак това си е книга-игра обаче и пази боже да е като онлайн цъкалките. Идеята за снимките е доста добра и може би сега е момента да навия художника ми най-накрая да сложи някоя и друга илюстрация тук-таме към епизодите.
http://www.boinaslava.net/mort/bunnay_FINAL.jpg
За идеята с героя дядка. Мисля че по-често от млад авантюрист героят е млад и силен войн, който ходи и мачка. Тук идеята е доста по-различна и си мисля че няма да е чак такова клише. И все пак не трябва да се започва с нещо свръх нестандартно, защото по-трудно ще се възприеме. Следващата книга вероятно ще е за психозаклинателка.
А за времето, за нещастие не съм от имащите го
За това и я пиша от 2 години и съм едва до 250-ти епизод, а системата я правим вече 7-8.
Относно шанса за успех - ами ако стане - стане, ако не - не.

Rayko
Мерси за предложението

Все пак това си е книга-игра обаче и пази боже да е като онлайн цъкалките. Идеята за снимките е доста добра и може би сега е момента да навия художника ми най-накрая да сложи някоя и друга илюстрация тук-таме към епизодите.
http://www.boinaslava.net/mort/bunnay_FINAL.jpg
За идеята с героя дядка. Мисля че по-често от млад авантюрист героят е млад и силен войн, който ходи и мачка. Тук идеята е доста по-различна и си мисля че няма да е чак такова клише. И все пак не трябва да се започва с нещо свръх нестандартно, защото по-трудно ще се възприеме. Следващата книга вероятно ще е за психозаклинателка.
А за времето, за нещастие не съм от имащите го

Относно шанса за успех - ами ако стане - стане, ако не - не.
Ами там най-хвалените са точно Нарния и Ерагон.Просто какво да си говорим?!?Това са хора,които обичат предсказуеми и детски книжки.Виж това : http://www.citadelata.com/index.php?show=1444pnv_Creator wrote:Не съм наясно още с положението с БГ РИ и фентъзи форумите, но ако там наистина предпочитат такъв стил (Ерагон) и няма интерес мога да преместя темата цялостно насам, ако тук пък някой е желаещ да се включи. До ден два се надявам да си е проличало за къде е.
Единствено в rpgbg не бих я сложил, тъй като мнението ми за членовете му е близко до твоето за тези на Цитаделата
Кажи ми,как хора които харесват книги,наименувани "Малкият Хари и кучето Потър"ще харесат бруталности?Аз искам да ти я пробвам играта,така че ако може я побликувай някъде,където не съм блокнат(Навсякъде освен в цитаделата)
- pnv_Creator
- Misting
- Posts: 328
- Joined: Mon Feb 18, 2008 11:48 am
- Location: Screw you guys Im going home
Амии, няма какво да обсъждаме нататък.
УВОД
Безкрайни облаци бяха надвиснали над Мейм и се опитваха да изсипят целия океан върху изпокрилите се жители. Вятърът препускаше бясно между улиците и пороят се изливаше не отгоре а отстрани, сякаш беше решил да си спести пътя до небето, и се нахвърляше директно от самия бряг. Улиците бяха пусти – всички занаятчии и търговци бяха затворили отрано днес, а зeмеделците въобще не бяха излизали. Само по доковете моряците се бореха със стихията цял ден, опитвайки се да я надвикат и да запазят нищожните си корабчета.
Повечето хора мразеха такова време, но на мен ми беше все едно, понякога дори помагаше. Завих зад поредния ъгъл, бавно и внимателно огледах улицата, без да се спирам. Повечето сгради бяха работилници и магазинчета, а от прозорците на вторите етажи едва се процеждаше светлина от свещи. Покривите изглеждаха чисти. Някакъв разбит фенер вдясно, окачен под навеса на една от къщите, се мяткаше хаотично и се блъскаше нервно в стената, пречейки ми да се концентрирам. Кръчмата се падаше вляво, на около двадесет и пет крачки. Въпреки дъжда, а може би дори заради него, вътре явно беше пълно и вятърът донесе разпалените пиянски викове до ушите ми. Беше от големите, всъщност си беше страноприемница – вторият и третият етаж бяха за преспиване. Натиснах внимателно дръжката на вратата и пристъпих. Помещението наистина беше пълно. Вдясно около голяма маса бяха насядали шест джуджета, в компанията им имаше двама човека и един орк. Предположих, че са приключенци, тъй като под дрехите им си личаха кожени ризници. Разни малки неотличаващи се групички се бяха пръснали из цялото място, но една маса привлече вниманието ми. Беше в дъното, естествено възможно най-тъмното място, на нея нямаше свещ, беше леко отделена от останалите, а човекът пиеше някаква бира и небрежно зяпаше през прозореца. За миг ми се стори, че гледа към мен, но после мигна и видях, че отново гледа през прозореца. Обърнах се към ханджията (беше мой човек) и той ми кимна дебелашки натам, така че и мъртвите биха забелязали. Приближих се и седнах, странникът ми кимна за поздрав и аз отговорих със същото. Вероятността някой да може да ни чуе, както и тази да се опита да го направи, беше нищожна. Въпреки това, когато той започна да говори, гласът му беше тих, почти шепнещ.
- Според информацията, която получихме за теб, изглежда, че ти си доста обещаващ професионалист, бих казал талант, считайки възрастта ти – той изглеждаше на около тридесет, което го правеше с десет години по-стар от мен – Въпреки това, преди да говорим по същество, искам да ми разкажеш повече за себе си и по-специално за уменията си.
В допълнение, ако не е проблем може модераторите да затрият началните постове в тази тема, тъй като доста се пооспами.Правилата, по които ще действаме са горе долу следните:
Всеки работен ден между 10 и 11 ще публикувам поредната част от приключението, като продължението при изборите ще зависи от това за кой от изборите са гласували най-много от вас. Малко по нататък, като се ориентирам за някаква бройка на активните участници, ще можем да се движим и по-бързо - когато получа отговори от всички активни публикувам следващата част преждевременно.
Отговотите и коментарите ще се публикуват в тази тема (+ обосновка и т.н.), но с минимален offtopic и спам.
На места, където е нужно да се правят проверки със зарове и битки, за момента не виждам друго решение от това да го правя аз, като ви информирам за резултата.
Feedback и въпроси към мен ще се пращат на ЛС. За най-редовните играчи ще позволя разиграване и на другите възможности, когато им е интересно да ги видят (пак през ЛС), но в крайна сметка това няма да повлиява на играта.
Искаше ми се да ви дам някакъв пример, но всъщност точно в този стил нямам нищо. Може би този разказ горе долу се доближава, защото е в същия свят и не далечен стил, но честно казано на мен не ми допада особено. Така или иначе:
http://www.bukvite.com/poem.php?docid=53665
УВОД
Безкрайни облаци бяха надвиснали над Мейм и се опитваха да изсипят целия океан върху изпокрилите се жители. Вятърът препускаше бясно между улиците и пороят се изливаше не отгоре а отстрани, сякаш беше решил да си спести пътя до небето, и се нахвърляше директно от самия бряг. Улиците бяха пусти – всички занаятчии и търговци бяха затворили отрано днес, а зeмеделците въобще не бяха излизали. Само по доковете моряците се бореха със стихията цял ден, опитвайки се да я надвикат и да запазят нищожните си корабчета.
Повечето хора мразеха такова време, но на мен ми беше все едно, понякога дори помагаше. Завих зад поредния ъгъл, бавно и внимателно огледах улицата, без да се спирам. Повечето сгради бяха работилници и магазинчета, а от прозорците на вторите етажи едва се процеждаше светлина от свещи. Покривите изглеждаха чисти. Някакъв разбит фенер вдясно, окачен под навеса на една от къщите, се мяткаше хаотично и се блъскаше нервно в стената, пречейки ми да се концентрирам. Кръчмата се падаше вляво, на около двадесет и пет крачки. Въпреки дъжда, а може би дори заради него, вътре явно беше пълно и вятърът донесе разпалените пиянски викове до ушите ми. Беше от големите, всъщност си беше страноприемница – вторият и третият етаж бяха за преспиване. Натиснах внимателно дръжката на вратата и пристъпих. Помещението наистина беше пълно. Вдясно около голяма маса бяха насядали шест джуджета, в компанията им имаше двама човека и един орк. Предположих, че са приключенци, тъй като под дрехите им си личаха кожени ризници. Разни малки неотличаващи се групички се бяха пръснали из цялото място, но една маса привлече вниманието ми. Беше в дъното, естествено възможно най-тъмното място, на нея нямаше свещ, беше леко отделена от останалите, а човекът пиеше някаква бира и небрежно зяпаше през прозореца. За миг ми се стори, че гледа към мен, но после мигна и видях, че отново гледа през прозореца. Обърнах се към ханджията (беше мой човек) и той ми кимна дебелашки натам, така че и мъртвите биха забелязали. Приближих се и седнах, странникът ми кимна за поздрав и аз отговорих със същото. Вероятността някой да може да ни чуе, както и тази да се опита да го направи, беше нищожна. Въпреки това, когато той започна да говори, гласът му беше тих, почти шепнещ.
- Според информацията, която получихме за теб, изглежда, че ти си доста обещаващ професионалист, бих казал талант, считайки възрастта ти – той изглеждаше на около тридесет, което го правеше с десет години по-стар от мен – Въпреки това, преди да говорим по същество, искам да ми разкажеш повече за себе си и по-специално за уменията си.
- pnv_Creator
- Misting
- Posts: 328
- Joined: Mon Feb 18, 2008 11:48 am
- Location: Screw you guys Im going home
Правила за създаване на герой.
Ще трябва поне отгоре отгоре да ги погледнете, за да създадете героят си такъв, какъвто го искате. Ако се затруднявате или просто ви мързи ще предложа няколко варианта. След това гласувате за предпочитания герой. Когато сме готови с това можем да продължим към епизод 1.
- ПРАВИЛА -
За разлика от обикновените книги, главният герой в това приключение си ти, самият читател. Ти вземаш решенията, ти определяш поведението и способностите на героя. От теб зависи неговата съдба и развитие.
Поради тези възможности самата история се разклонява, героят изживява различни случки и книгата не се чете последователно, страница по страница. Има два случая, в които книгите-игри стигат до разклонение в сюжета. Когато се прави проверка на късмета и дадени способности на героя и когато той стои пред избор. И в двата случая това е маркирано със символа (◘). Читателят трябва да продължи на нужния епизод в зависимост от неговото решение или резултатът от проверката. Предстоящият му епизод е посочен със символа (►).
Указания за читателя са дадени със символа (♦). Такива указания обикновено са за преминаване на друг епизод или корекции в дневника му. В дневника си читателят записва избраните си способности, текущи показатели, предмети, кодови думи и въобще всичко нужно за приключението.
- Показатели -
За простота в книгата игра са използвани минимален брой показатели. Те са максимален и текущ живот, атака, защита, щети, предпазване и инициатива.
Живот – Този показател показва колко издръжлив е героят. Максималната му стойност е “сила х 5” и не може да бъде надвишена, освен ако не е специално споменато в текста. Текущата стойност на точките живот показват моментното състояние на героя. Колкото по-малко са, толкова по-лошо ранен е той. Ако те станат нула или по-малко, той губи съзнание – ако е в битка тя се смята за изгубена. Ако точките живот станат -20, то героят е мъртъв.
Атака – Показателят “атака” отмерва колко голям е шансът на героя да нанесе успешен удар. Колкото по-висока е тя от защитата на противника, толкова по-голям е този шанс и толкова по-успешна е самата атака. Определя се от следните характеристики:
- основни характеристики – при атаки от близо (например ръкопашни или нож) това е “(сила + ловкост)/2”. При атаки от разстояние (например хвърляне на нож или стрелба с арбалет) се взема “ловкост”.
- бойно умение – в конкретния случай бойното умение е “бой с нож” или “стрелба с арбалет”. Бонусът от умението се прибавя само когато героя използва точно този тип оръжие.
- бонус от оръжието – различните оръжия дават бонуси на атака, щети и защита на героя
- други бонуси – това може да са бонуси от всякакъв тип – специални умения, конкретна ситуация, магии и т.н.
Защита – Тя показва способността на героя да отбягва удари. Колкото по-висока е, толкова по-голям е шансът на героя да остане невредим или да получи минимални щети. Определя се от следните характеристики:
- отбягване – то е равно на “ловкост на героя”.
- отбиване – добавя се единствено при атаки отблизо. Равно е на “сила/4”, оръжия и щит.
- бонус от доспехите – различните доспехи дават бонуси на защитата на героя и предпазват от критични поражения отделните крайници
- други бонуси – това може да са бонуси от всякакъв тип – специални умения, конкретна ситуация, магии и т.н.
Щети – Когато бъде направена успешна атака се нанасят “щети”, като тяхната стойност се изважда от текущия живот на противника. Колкото по-големи са щетите, толкова по-сериозни са раните, които се нанасят. Щетите зависят единствено от:
- бойното умение
- оръжието
Предпазване – Показател, който почти винаги се определя само от бронята. Колкото е нейното “предпазване”, с толкова се намалят щетите.
Инициатива – Този показател повлиява единствено за определяне на поредността в битките. Тя е равна на “ловкост/2”.
- Основни характеристики -
Съществата в Крея имат три или четири основни характеристики, в зависимост от това дали притежават магически способности. За простота в книгата са разгледани само двете, които касаят героя.
Сила – Това е характеристика, отразяваща мускулната мощ и издръжливостта. Мерило е за физическата способност да се извършват всякакви силови действия и е показателят, определящ точките “живот”. Влияе основно още на атаката отблизо и отбиването на удари.
Ловкост – Ловкостта е показателят за бързина, пъргавина и сръчност. От нея се определят основно : нанасянето на и отбягването от атаки от близо и по-основно от разстояние; колко бързо ще се ориентира даден герой в бойна ситуация и съответно – инициативата.
Психика – За героят в това приключение характеристиката “психика” помага единствено за защита от психически атаки и влияние. Тя има стойността 3 и не може да бъде променяна.
В началото на играта героя започва с:
Сила – 3
Ловкост – 3
Психика – 3
Точки за разпределяне – 21
Играчът избира как да разпредели тези 21 точки между сила и ловкост, като е препоръчително силата му да не е по-малко от осем.
- Умения -
За удобството на читателя в книгата-игра са показани само тези умения, които главния герой може да усвои. Поначало той разполага с 40 точки за уменията (тзу) и 20 допълнителни точки за уменията (дтзу). Читателят трябва да избере на кои умения иска да развие своя герой.
Уменията, изброени по-долу са от всичките възможни типове – общи, бойни и класови умения. Героят в тази книга е клас авантюрист.
Когато едно умение има повече от едно ниво, то посочената цена се “плаща” за всяко едно от нивата. Препоръчително е поне 24 от 40те тзу да се разпределят за едно от двете бойни умения.
За уменията, които се развиват с дтзу и имат по 30 нива е препоръчително да се развият между 5то и 10то ниво.
Бой с нож (8тзу) :
Може би най-подходящото бойно умение за главния герой е боят с нож. То подобрява шанса му за атака, щетите които нанася и освен това способността да се възползва от по-майсторски и по-сложни за употреба видове ножове. Предимствата на този клас оръжия е, че са малки, лесни и удобни за употреба, както и за носене и прикриване.
ниво атака щети
1 1 1 зар +2
2 2 1 зар + 3
3 3 1 зар + 4
4 5 1 зар + 5
5 7 1 зар + 6
6 9 2 зара + 3
Хвърляне на ками (4дтзу) :
Тази специализация учи героя да ползва ками за хвърляне. Когато атакува с тях той добавя бонусите си от умението “бой с нож”.
Стрелба с арбалет (12тзу) :
Арбалетът е едно от най-смъртоносните оръжия, познати из Крея. Отличава се с огромни поражения от разстояние. Негов недостатък е големите му размери и трудното му презареждане (отнема цял ход), което го прави труден за използване в много ситуации.
Важно е да се отбележи, че за презареждане на арбалет в бойна ситуация е нужна 10 сила, а за презареждане на тежък арбалет – 14.
ниво атака щети
1 3 2 зара + 10
2 4 2 зара + 12
3 6 2 зара + 14
4 8 2 зара + 16
Дете на града (1тзу или 4 дтзу) :
Добавя 5 при проверки за ориентацията в града.
Това умение дава на героя способността да се ориентира дори и в непознатите за него населени места, като често усеща къде точно да намери това, което търси. Нужни са му малки знаци, незабележими за останалите, за да разбере на какво място е попаднал, сред какви хора и да намери информацията, която му е нужна.
Котешки усет (2тзу или 4дтзу) :
Добавя 5 при проверки за бдителност.
Умението увеличава бдителността на героя. Малко неща биха убягнали на наблюдателния му поглед и той едва ли би могъл да бъде издебнат, заблуден или обран. Също така това умение му помага при откриването на капани.
Акробатика (3тзу + 2дтзу) :
Изисква 10/15/20/25/30 ловкост за усвояване на 1-во до 5-то ниво.
Всяко ниво добавя 1 към ловкостта при проверките за отбягване (защита).
Изисква свободно движение.
Акробатът е способен да прави всякакви номера – ходене на ръце, поредици от премятания, салта и т.н. Чрез тези свои умения, той не само може да привлече хорските погледи и да забавлява публика, а и да отбягва ловко атаките, насочени към него.
Светкавично изправяне (2дтзу) :
Изисква 2-ро ниво акробатика.
Чрез светкавично изправяне, авантюриста е способен да се върне обратно на крака от всяка една неудобна позиция изключително бързо, което би могло да спаси живота му.
Възползване (6тзу) :
Изисква 20 ловкост.
Ако противникът се провали да нанесе удар с 5 или повече, то героят получава правото на провокирана атака към този противник.
Едно от нещата, което прави авантюриста изключително опасен противник е способността му да се възползва от слабостите на противника. Чрез това свое умение, той успява да нанесе допълнителна атака срещу противниците, които са се провалили във своята към него.
Отровно острие (10тзу) :
Добавя + 2 трудност на устояване на отровите, намазани от него върху оръжия.
Това е умението авантюриста да маже оръжията си по начин, който ще осигури задържането на отровата върху острието и проникването в кръвта дори при най-малкото одраскване. Нима е по-добре да отсечеш нечия глава пред това да изчакаш малката стреличка, ранила го някъде в тялото, да му донесе същия край? Боят е за тези, които не са достатъчно хитри да измислят друго решение на проблемите, а едно от най-добрите такива е отровата.
Издебване в гръб (10тзу) :
Изисква 2-ро ниво бой с нож.
При успешно промъкване до неподозираща жертва, авантюристът, владеещ това умение, нанася смъртоносен удар с щети тройно по-големи от нормалните. Има шанс 1/6 за директно умъртвяване, при което, независимо от живота си и нанесените щети, жертвата умира.
Издебнат в гръб може да бъде само противник, притежаващ витални точки и размери, подобни на човешките.
Джебчийство (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Авантюристът е ловък крадец. За него не е проблем да се сдобие с някой и друг сребърник, когато му трябва. Способен е да измъкне дълбоко скрити пари за секунди, преминавайки покрай обекта на кражбата. Добрият авантюрист е почти незабележим, но има ситуации, в които не може да остане незабелязан, така че е нужно да внимава. Законите срещу кражбата не са леки…
Освен от нивото на умението, джебчийските способности зависят и от ловкостта на героя.
Отключване на ключалки (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Това умение дава способността на авантюриста да отключва заключени ключалки. Поради методите на отключване, след неуспешен опит ключалката има шанс да се счупи (от 1 до 3 с един зар), след което вече не може да бъде отключена по какъвто и да е начин, дори и с истинския ключ. За да има възможността да използва това свое умение авантюриста се нуждае от тънък и остър предмет, но най-добре – специални шперцове и дори цялостен комплект от инструменти за отключване на ключалки.
Освен от нивото на умението, тази способност зависят и от ловкостта на героя.
Заблуда (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
“Заблуда” позволява на авантюриста да блъфира майсторски, заблуждавайки околните, както и да променя външния си вид, да се маскира и представя за някого. За да подобри своето дегизиране авантюристът обикновено използва вещи за преобразяване и разнообразни дрехи по свой избор, в зависимост като каква личност иска да се дегизира.
Прикриване (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Героят, владеещ това умение, е добър както в прикриването, така и в промъкването към дадена цел. Като цяло, това е умението да бъде незабележим. За да бъде още по-добър, опитният авантюрист обикновено си набавя наметало и дрехи, които пасват добре като цвят – черно за нощта, бяло в снега и т.н. Ловкостта също е силно определяща за тази способност.
Следи (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Умението “следи” дава на авантюриста възможността да замаскира следи както сред природата, така и в населени места. Колкото по-добре е развито умението, толкова по-добре заличава той следите. Освен това, с нарастването на това негово умение се увеличават способностите му да открива следи по следния начин :
4-то ниво : способен е да забележи и проследи следи
10-то ниво : способен е да определи вида същества, оставили следите
15-то ниво : способен е с голяма точност да определи броя на съществата, оставили следите
20-то ниво : способен е с голяма точност да определи преди колко време са оставени следите
Колкото повече време от оставянето на следата минава и в зависимост от природните условия, трудността за намиране на следите значително се увеличава.
Красноречие (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Способността да можеш да кажеш правилното нещо в една ситуация може да е по-ценна и от най-добрите бойни умения. Красноречието е умението на героя да говори убедително и сладкодумно, да се изразява добре, да води дебати и да изнася речи.
Ориентация сред града (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Изразява способността на един герой да се ориентира в града, да познава от пръв поглед мястото, в което е попаднал, както и нравите на хората, които го населяват. От него зависи способността да намери това което търси сред непозната обстановка – било то някакъв вид подслон, стока, информация.
Бдителност (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Едно от най-ценните умения в бранша е това да бъдат забелязвани и най-малките детайли. Безценно е в много ситуации и често допринася за някои от другите умения, например ориентация сред града, следи и т.н.
Бягане (4тзу) :
Има 3 нива, всяко от което прибавя 1 метър / сек към скоростта на спринт на героя
Плуване (4дтзу) :
Умението има 3 нива.
На 1-во ниво героят просто се научава да плува. Следващите нива развиват тази негова способност, увеличавайки не само скоростта му на плуване, а и времето, което може да издържи.
Скок (4дтзу) :
Умението има 2 нива.
За всяко ниво скок героят добавя около 1 метър към разстоянието, което скача от място и около 2 метра при скок със засилка.
Катерене (4дтзу) :
Умението има 3 нива.
Катеренето е важно умение за един авантюрист, тъй като не рядко му се налага да влиза на места, където е нежелан. Възможността да преминава през високи огради или пък да се промъкне през прозореца на някоя къща е безценна. На по високи нива умението му дава способността да преодолява все по-трудни наклони и повърхности.
За повече информация за авантюристите и техните умения:
docs.google.com
acc: PaziteliteFans
pass: FansPazitelite
на същия акаунт ще бъдат share-вани и други файлове в бъдеще
Ще трябва поне отгоре отгоре да ги погледнете, за да създадете героят си такъв, какъвто го искате. Ако се затруднявате или просто ви мързи ще предложа няколко варианта. След това гласувате за предпочитания герой. Когато сме готови с това можем да продължим към епизод 1.
- ПРАВИЛА -
За разлика от обикновените книги, главният герой в това приключение си ти, самият читател. Ти вземаш решенията, ти определяш поведението и способностите на героя. От теб зависи неговата съдба и развитие.
Поради тези възможности самата история се разклонява, героят изживява различни случки и книгата не се чете последователно, страница по страница. Има два случая, в които книгите-игри стигат до разклонение в сюжета. Когато се прави проверка на късмета и дадени способности на героя и когато той стои пред избор. И в двата случая това е маркирано със символа (◘). Читателят трябва да продължи на нужния епизод в зависимост от неговото решение или резултатът от проверката. Предстоящият му епизод е посочен със символа (►).
Указания за читателя са дадени със символа (♦). Такива указания обикновено са за преминаване на друг епизод или корекции в дневника му. В дневника си читателят записва избраните си способности, текущи показатели, предмети, кодови думи и въобще всичко нужно за приключението.
- Показатели -
За простота в книгата игра са използвани минимален брой показатели. Те са максимален и текущ живот, атака, защита, щети, предпазване и инициатива.
Живот – Този показател показва колко издръжлив е героят. Максималната му стойност е “сила х 5” и не може да бъде надвишена, освен ако не е специално споменато в текста. Текущата стойност на точките живот показват моментното състояние на героя. Колкото по-малко са, толкова по-лошо ранен е той. Ако те станат нула или по-малко, той губи съзнание – ако е в битка тя се смята за изгубена. Ако точките живот станат -20, то героят е мъртъв.
Атака – Показателят “атака” отмерва колко голям е шансът на героя да нанесе успешен удар. Колкото по-висока е тя от защитата на противника, толкова по-голям е този шанс и толкова по-успешна е самата атака. Определя се от следните характеристики:
- основни характеристики – при атаки от близо (например ръкопашни или нож) това е “(сила + ловкост)/2”. При атаки от разстояние (например хвърляне на нож или стрелба с арбалет) се взема “ловкост”.
- бойно умение – в конкретния случай бойното умение е “бой с нож” или “стрелба с арбалет”. Бонусът от умението се прибавя само когато героя използва точно този тип оръжие.
- бонус от оръжието – различните оръжия дават бонуси на атака, щети и защита на героя
- други бонуси – това може да са бонуси от всякакъв тип – специални умения, конкретна ситуация, магии и т.н.
Защита – Тя показва способността на героя да отбягва удари. Колкото по-висока е, толкова по-голям е шансът на героя да остане невредим или да получи минимални щети. Определя се от следните характеристики:
- отбягване – то е равно на “ловкост на героя”.
- отбиване – добавя се единствено при атаки отблизо. Равно е на “сила/4”, оръжия и щит.
- бонус от доспехите – различните доспехи дават бонуси на защитата на героя и предпазват от критични поражения отделните крайници
- други бонуси – това може да са бонуси от всякакъв тип – специални умения, конкретна ситуация, магии и т.н.
Щети – Когато бъде направена успешна атака се нанасят “щети”, като тяхната стойност се изважда от текущия живот на противника. Колкото по-големи са щетите, толкова по-сериозни са раните, които се нанасят. Щетите зависят единствено от:
- бойното умение
- оръжието
Предпазване – Показател, който почти винаги се определя само от бронята. Колкото е нейното “предпазване”, с толкова се намалят щетите.
Инициатива – Този показател повлиява единствено за определяне на поредността в битките. Тя е равна на “ловкост/2”.
- Основни характеристики -
Съществата в Крея имат три или четири основни характеристики, в зависимост от това дали притежават магически способности. За простота в книгата са разгледани само двете, които касаят героя.
Сила – Това е характеристика, отразяваща мускулната мощ и издръжливостта. Мерило е за физическата способност да се извършват всякакви силови действия и е показателят, определящ точките “живот”. Влияе основно още на атаката отблизо и отбиването на удари.
Ловкост – Ловкостта е показателят за бързина, пъргавина и сръчност. От нея се определят основно : нанасянето на и отбягването от атаки от близо и по-основно от разстояние; колко бързо ще се ориентира даден герой в бойна ситуация и съответно – инициативата.
Психика – За героят в това приключение характеристиката “психика” помага единствено за защита от психически атаки и влияние. Тя има стойността 3 и не може да бъде променяна.
В началото на играта героя започва с:
Сила – 3
Ловкост – 3
Психика – 3
Точки за разпределяне – 21
Играчът избира как да разпредели тези 21 точки между сила и ловкост, като е препоръчително силата му да не е по-малко от осем.
- Умения -
За удобството на читателя в книгата-игра са показани само тези умения, които главния герой може да усвои. Поначало той разполага с 40 точки за уменията (тзу) и 20 допълнителни точки за уменията (дтзу). Читателят трябва да избере на кои умения иска да развие своя герой.
Уменията, изброени по-долу са от всичките възможни типове – общи, бойни и класови умения. Героят в тази книга е клас авантюрист.
Когато едно умение има повече от едно ниво, то посочената цена се “плаща” за всяко едно от нивата. Препоръчително е поне 24 от 40те тзу да се разпределят за едно от двете бойни умения.
За уменията, които се развиват с дтзу и имат по 30 нива е препоръчително да се развият между 5то и 10то ниво.
Бой с нож (8тзу) :
Може би най-подходящото бойно умение за главния герой е боят с нож. То подобрява шанса му за атака, щетите които нанася и освен това способността да се възползва от по-майсторски и по-сложни за употреба видове ножове. Предимствата на този клас оръжия е, че са малки, лесни и удобни за употреба, както и за носене и прикриване.
ниво атака щети
1 1 1 зар +2
2 2 1 зар + 3
3 3 1 зар + 4
4 5 1 зар + 5
5 7 1 зар + 6
6 9 2 зара + 3
Хвърляне на ками (4дтзу) :
Тази специализация учи героя да ползва ками за хвърляне. Когато атакува с тях той добавя бонусите си от умението “бой с нож”.
Стрелба с арбалет (12тзу) :
Арбалетът е едно от най-смъртоносните оръжия, познати из Крея. Отличава се с огромни поражения от разстояние. Негов недостатък е големите му размери и трудното му презареждане (отнема цял ход), което го прави труден за използване в много ситуации.
Важно е да се отбележи, че за презареждане на арбалет в бойна ситуация е нужна 10 сила, а за презареждане на тежък арбалет – 14.
ниво атака щети
1 3 2 зара + 10
2 4 2 зара + 12
3 6 2 зара + 14
4 8 2 зара + 16
Дете на града (1тзу или 4 дтзу) :
Добавя 5 при проверки за ориентацията в града.
Това умение дава на героя способността да се ориентира дори и в непознатите за него населени места, като често усеща къде точно да намери това, което търси. Нужни са му малки знаци, незабележими за останалите, за да разбере на какво място е попаднал, сред какви хора и да намери информацията, която му е нужна.
Котешки усет (2тзу или 4дтзу) :
Добавя 5 при проверки за бдителност.
Умението увеличава бдителността на героя. Малко неща биха убягнали на наблюдателния му поглед и той едва ли би могъл да бъде издебнат, заблуден или обран. Също така това умение му помага при откриването на капани.
Акробатика (3тзу + 2дтзу) :
Изисква 10/15/20/25/30 ловкост за усвояване на 1-во до 5-то ниво.
Всяко ниво добавя 1 към ловкостта при проверките за отбягване (защита).
Изисква свободно движение.
Акробатът е способен да прави всякакви номера – ходене на ръце, поредици от премятания, салта и т.н. Чрез тези свои умения, той не само може да привлече хорските погледи и да забавлява публика, а и да отбягва ловко атаките, насочени към него.
Светкавично изправяне (2дтзу) :
Изисква 2-ро ниво акробатика.
Чрез светкавично изправяне, авантюриста е способен да се върне обратно на крака от всяка една неудобна позиция изключително бързо, което би могло да спаси живота му.
Възползване (6тзу) :
Изисква 20 ловкост.
Ако противникът се провали да нанесе удар с 5 или повече, то героят получава правото на провокирана атака към този противник.
Едно от нещата, което прави авантюриста изключително опасен противник е способността му да се възползва от слабостите на противника. Чрез това свое умение, той успява да нанесе допълнителна атака срещу противниците, които са се провалили във своята към него.
Отровно острие (10тзу) :
Добавя + 2 трудност на устояване на отровите, намазани от него върху оръжия.
Това е умението авантюриста да маже оръжията си по начин, който ще осигури задържането на отровата върху острието и проникването в кръвта дори при най-малкото одраскване. Нима е по-добре да отсечеш нечия глава пред това да изчакаш малката стреличка, ранила го някъде в тялото, да му донесе същия край? Боят е за тези, които не са достатъчно хитри да измислят друго решение на проблемите, а едно от най-добрите такива е отровата.
Издебване в гръб (10тзу) :
Изисква 2-ро ниво бой с нож.
При успешно промъкване до неподозираща жертва, авантюристът, владеещ това умение, нанася смъртоносен удар с щети тройно по-големи от нормалните. Има шанс 1/6 за директно умъртвяване, при което, независимо от живота си и нанесените щети, жертвата умира.
Издебнат в гръб може да бъде само противник, притежаващ витални точки и размери, подобни на човешките.
Джебчийство (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Авантюристът е ловък крадец. За него не е проблем да се сдобие с някой и друг сребърник, когато му трябва. Способен е да измъкне дълбоко скрити пари за секунди, преминавайки покрай обекта на кражбата. Добрият авантюрист е почти незабележим, но има ситуации, в които не може да остане незабелязан, така че е нужно да внимава. Законите срещу кражбата не са леки…
Освен от нивото на умението, джебчийските способности зависят и от ловкостта на героя.
Отключване на ключалки (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Това умение дава способността на авантюриста да отключва заключени ключалки. Поради методите на отключване, след неуспешен опит ключалката има шанс да се счупи (от 1 до 3 с един зар), след което вече не може да бъде отключена по какъвто и да е начин, дори и с истинския ключ. За да има възможността да използва това свое умение авантюриста се нуждае от тънък и остър предмет, но най-добре – специални шперцове и дори цялостен комплект от инструменти за отключване на ключалки.
Освен от нивото на умението, тази способност зависят и от ловкостта на героя.
Заблуда (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
“Заблуда” позволява на авантюриста да блъфира майсторски, заблуждавайки околните, както и да променя външния си вид, да се маскира и представя за някого. За да подобри своето дегизиране авантюристът обикновено използва вещи за преобразяване и разнообразни дрехи по свой избор, в зависимост като каква личност иска да се дегизира.
Прикриване (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Героят, владеещ това умение, е добър както в прикриването, така и в промъкването към дадена цел. Като цяло, това е умението да бъде незабележим. За да бъде още по-добър, опитният авантюрист обикновено си набавя наметало и дрехи, които пасват добре като цвят – черно за нощта, бяло в снега и т.н. Ловкостта също е силно определяща за тази способност.
Следи (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Умението “следи” дава на авантюриста възможността да замаскира следи както сред природата, така и в населени места. Колкото по-добре е развито умението, толкова по-добре заличава той следите. Освен това, с нарастването на това негово умение се увеличават способностите му да открива следи по следния начин :
4-то ниво : способен е да забележи и проследи следи
10-то ниво : способен е да определи вида същества, оставили следите
15-то ниво : способен е с голяма точност да определи броя на съществата, оставили следите
20-то ниво : способен е с голяма точност да определи преди колко време са оставени следите
Колкото повече време от оставянето на следата минава и в зависимост от природните условия, трудността за намиране на следите значително се увеличава.
Красноречие (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Способността да можеш да кажеш правилното нещо в една ситуация може да е по-ценна и от най-добрите бойни умения. Красноречието е умението на героя да говори убедително и сладкодумно, да се изразява добре, да води дебати и да изнася речи.
Ориентация сред града (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Изразява способността на един герой да се ориентира в града, да познава от пръв поглед мястото, в което е попаднал, както и нравите на хората, които го населяват. От него зависи способността да намери това което търси сред непозната обстановка – било то някакъв вид подслон, стока, информация.
Бдителност (1дтзу) :
Умението има 30 нива.
Едно от най-ценните умения в бранша е това да бъдат забелязвани и най-малките детайли. Безценно е в много ситуации и често допринася за някои от другите умения, например ориентация сред града, следи и т.н.
Бягане (4тзу) :
Има 3 нива, всяко от което прибавя 1 метър / сек към скоростта на спринт на героя
Плуване (4дтзу) :
Умението има 3 нива.
На 1-во ниво героят просто се научава да плува. Следващите нива развиват тази негова способност, увеличавайки не само скоростта му на плуване, а и времето, което може да издържи.
Скок (4дтзу) :
Умението има 2 нива.
За всяко ниво скок героят добавя около 1 метър към разстоянието, което скача от място и около 2 метра при скок със засилка.
Катерене (4дтзу) :
Умението има 3 нива.
Катеренето е важно умение за един авантюрист, тъй като не рядко му се налага да влиза на места, където е нежелан. Възможността да преминава през високи огради или пък да се промъкне през прозореца на някоя къща е безценна. На по високи нива умението му дава способността да преодолява все по-трудни наклони и повърхности.
За повече информация за авантюристите и техните умения:
docs.google.com
acc: PaziteliteFans
pass: FansPazitelite
на същия акаунт ще бъдат share-вани и други файлове в бъдеще
Е аз съм.pnv_Creator wrote:Сега още малко ще се окаже, че shayhiri е Султанов![]()

Съдейки по единствения епизод, който си пуснал дотук, ми се струва, че вече съм я виждал тая игра, качена в нета преди година-две, бях разцъкал началото и ми хареса. Пробвай тук да видим кво ше стане, макар че каузата е изгубена в аванс, общо-взето. Поне ще е забавно.
едит: а, пуснал си, добре
А за рпгбг наистина ми беше интересно, има върли образи там.

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
- pnv_Creator
- Misting
- Posts: 328
- Joined: Mon Feb 18, 2008 11:48 am
- Location: Screw you guys Im going home
OMG
художникът ти е повече от добър,тоя урод със заешките уши се едно е излязъл от Спуун.За жалост напоследък едва намирам време да вляза във форума и да се поуча от мъдреците,така че няма да мога да участвам в иначе хубавото начинание.Айде успех от мен...

Slaughter the mutant, purge the unclean, burn the heretic!
Уменията ми харесват, все от интересните. Това обаче означава и че не мога да избера току тъй - така че що не спретнеш ти един герой (ако няма други желания до утре): възможно най-пъргав и подъл за сметка на другото.
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
- pnv_Creator
- Misting
- Posts: 328
- Joined: Mon Feb 18, 2008 11:48 am
- Location: Screw you guys Im going home
По идея на shayhiri
ПРЕДЛОЖЕНИЕ 1
сила 11
ловкост 16
пси 3
бой с нож 4-то ниво (32 тзу) 5 атака, 1з + 5 щети
котешки усет (1тзу) (дава 5 бдителност)
акробатика 2-ро ниво (6тзу + 4дтзу)
светкавично изправяне (2дтзу)
заблуда - 8 (8дтзу)
красноречие - 6 (6дтзу)
---
оставащи точки - 1 тзу за развиване на 1 ниво акробатика и бой с нож на следващ ранг (може да се даде за "дете на града" още на този ранг)
---
живот 55
бдителност - 5
красноречие - 6
заблуда - 8
следи - 0
отключване на ключалки - 0
прикриване - 0
джебчийство - 0
ориентация сред града - 0
атака ръкопашна - 14 = (с+л)/2
щети 1 зар
атака с нож - 19 = 14 (с+л)/2 + 5 (у)
щети 1 зар + 5
атака с арбалет - 16 (л)
2зара + 10
защита разстояние - 18 = 16 (л) + 2 (акр)
защита отблизо - 21 = 18 (л + акр) + 3 отбиване (с/4)
ПРЕДЛОЖЕНИЕ 1
сила 11
ловкост 16
пси 3
бой с нож 4-то ниво (32 тзу) 5 атака, 1з + 5 щети
котешки усет (1тзу) (дава 5 бдителност)
акробатика 2-ро ниво (6тзу + 4дтзу)
светкавично изправяне (2дтзу)
заблуда - 8 (8дтзу)
красноречие - 6 (6дтзу)
---
оставащи точки - 1 тзу за развиване на 1 ниво акробатика и бой с нож на следващ ранг (може да се даде за "дете на града" още на този ранг)
---
живот 55
бдителност - 5
красноречие - 6
заблуда - 8
следи - 0
отключване на ключалки - 0
прикриване - 0
джебчийство - 0
ориентация сред града - 0
атака ръкопашна - 14 = (с+л)/2
щети 1 зар
атака с нож - 19 = 14 (с+л)/2 + 5 (у)
щети 1 зар + 5
атака с арбалет - 16 (л)
2зара + 10
защита разстояние - 18 = 16 (л) + 2 (акр)
защита отблизо - 21 = 18 (л + акр) + 3 отбиване (с/4)
Давам ги. Супер герой изглежда, давай да го разиграем.pnv_Creator wrote:оставащи точки - 1 тзу за развиване на 1 ниво акробатика и бой с нож на следващ ранг (може да се даде за "дете на града" още на този ранг)

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
- pnv_Creator
- Misting
- Posts: 328
- Joined: Mon Feb 18, 2008 11:48 am
- Location: Screw you guys Im going home
- 1 -
Името му беше Итън. Изслуша цялата ми история, въпросите му бяха пестеливи, а коментари нямаше. Гледах да не издавам напрежението, което изпитвам, но усещах, че лицето ми е зачервено. Продължителният разказ и пронизващият му поглед, впит в очите ми, ме бяха уморили и на няколко пъти през последните петнадесет минути усетих, че говоря глупости. Накрая завърших, че това май е всичко интересно и изглежда с това разговорът ни приключи.
- Утре вечер в десет, в “Трюмът” – каза кратко и ясно и се изправи, аз направих същото. – Там ще получиш първата си задача.
Той протегна ръката си и аз подадoх своята. Беше платил двете бири, когато ги донесоха, и кесията, завързана на колана му, ми привлече погледа. Още тогава ми беше хрумнала идеята да се опитам да я отмъкна, когато се разминаваме, и после да му я върна. Просто се чудех дали съм достатъчно добър, за да успея, и дали щеше да го впечатли или да го ядоса. Така или иначе, сега беше момента и реших :
◘ да се пробвам ► Епизод 12
◘ да не рискувам ► Епизод 19
За момента идеята е добра да се почне, за да могат да хванат стила повече колебаещи се потенциални играчи. За в бъдеще обаче, ако се съберат повече хора, ще трябва да караме с по-бавен темп, за да могат да се включат участниците към изборите.
Името му беше Итън. Изслуша цялата ми история, въпросите му бяха пестеливи, а коментари нямаше. Гледах да не издавам напрежението, което изпитвам, но усещах, че лицето ми е зачервено. Продължителният разказ и пронизващият му поглед, впит в очите ми, ме бяха уморили и на няколко пъти през последните петнадесет минути усетих, че говоря глупости. Накрая завърших, че това май е всичко интересно и изглежда с това разговорът ни приключи.
- Утре вечер в десет, в “Трюмът” – каза кратко и ясно и се изправи, аз направих същото. – Там ще получиш първата си задача.
Той протегна ръката си и аз подадoх своята. Беше платил двете бири, когато ги донесоха, и кесията, завързана на колана му, ми привлече погледа. Още тогава ми беше хрумнала идеята да се опитам да я отмъкна, когато се разминаваме, и после да му я върна. Просто се чудех дали съм достатъчно добър, за да успея, и дали щеше да го впечатли или да го ядоса. Така или иначе, сега беше момента и реших :
◘ да се пробвам ► Епизод 12
◘ да не рискувам ► Епизод 19
За момента идеята е добра да се почне, за да могат да хванат стила повече колебаещи се потенциални играчи. За в бъдеще обаче, ако се съберат повече хора, ще трябва да караме с по-бавен темп, за да могат да се включат участниците към изборите.
Last edited by pnv_Creator on Wed Feb 20, 2008 3:12 pm, edited 1 time in total.
Да не съм луд.
Еп. 19.
Иначе бих се изкушил, щото ако успея, тва ше ми даде добър старт, но нямам Джебчийство.


Иначе бих се изкушил, щото ако успея, тва ше ми даде добър старт, но нямам Джебчийство.
Точно тва имах предвид. Ше се постарая да не утрепвам героя дотогава.pnv_Creator wrote:За момента идеята е добра да се почне, за да могат да хванат стила повече колебаещи се поренциални играчи. За в бъдеще обаче, ако се съберат повече хора, ще трябва да караме с по-бавен тем, за да могат да се включат участниците към изборите.

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
- pnv_Creator
- Misting
- Posts: 328
- Joined: Mon Feb 18, 2008 11:48 am
- Location: Screw you guys Im going home
- 19 -
Реших да не рискувам глупаво и просто изгледах как той се отдалечи със забързана крачка и излезе от страноприемницата. Не бях пил преди това, но незнайно защо тази вечер налудничавите идеи нахлуваха една след друга в ума ми. Дали щях да успея да го проследя незабелязано? Определено щеше да се впечатли, но как ли щеше да го разтълкува, ако ме хванеше? Това може да означава край на връзката ми с Тъмното братство, а може би дори на живота ми. Поклатих глава и :
◘ се доверих на принципа “ утрото е по-мъдро от вечерта” и реших, че е време за почивка ► Епизод 2
◘ с блясък в погледа се насочих към вратата ► Епизод 10
♦ Независимо от избора си запиши 15 точки Респект от Братството.
Реших да не рискувам глупаво и просто изгледах как той се отдалечи със забързана крачка и излезе от страноприемницата. Не бях пил преди това, но незнайно защо тази вечер налудничавите идеи нахлуваха една след друга в ума ми. Дали щях да успея да го проследя незабелязано? Определено щеше да се впечатли, но как ли щеше да го разтълкува, ако ме хванеше? Това може да означава край на връзката ми с Тъмното братство, а може би дори на живота ми. Поклатих глава и :
◘ се доверих на принципа “ утрото е по-мъдро от вечерта” и реших, че е време за почивка ► Епизод 2
◘ с блясък в погледа се насочих към вратата ► Епизод 10
♦ Независимо от избора си запиши 15 точки Респект от Братството.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests