
Но то и не беше спор, поне не и по конкретна тема. Това имах предвид горе.
А иначе, повечето хора в някакъв момент като че ли се подразниха от тона му, наистина, но не и достатъчно, че да почнем открито да се дърлим

Moderator: Moridin
В тая връзка пак да помоля: не обръщайте темата в тема за kalein и неговите простъпления. Тя е тема за всеки от нас: как четем и как общуваме помежду си.RRSunknown wrote:Поредния безидеен спор е всеки спор в който от 10 поста 2 са по темата а останалите са във връзка дали бай Шайхири се е променил и кой и кога пие Гинко Билобата си.
Амелия, ето ти моя частен отговор:Amelia wrote:И какъв е великият смисъл на темата всъщност? Казваме си какво мислим и се променя светът ли, що ли? Ето какво наистина ме вълнува и крада минути от работното си време. Като си разкажем мненията по тема, за която всеки има конкретно свое мнение и никой никого не може да убеди в правотата си, по простата причина, че фундаментална истина там не може да има, какво постигаме? Да разбираме другарчето ли се научаваме?
Направи ги 30 за мене и пак същото.Amelia wrote:Ок, след 3 месеца ще намина оттук, за да изтупам темата от трите слоя прах, които са я покрили. Дотогава ще правя наблюдения да видя кой какво и кого разбрал и какъв е ефектът от този разговор върху нашето "къмюнити" (бахти гнусната дума между впрочем). Ако тук забележа промяна в мисленето на някой индивид, ще ти обадя. За 5 годишния ми стаж по форуми и 26 годишния ми стаж като човек такова нещо не се е случвало. Но да видим...
Това каква логика ще избереш не зависи само от настроението ти или от подреждането на звездите, а и от това коя логика е най-правдоподобна.kalein wrote:Тук искам да обърна внимание на нещо, което се появява отново и отново в постингите ни. Interpreter вече го каза, аз ще сложа линк към цяла тема, посветена на него: обиждането.Morwen wrote:Тук, разбира се, на преден план изниква въпросът кой трябва да си променя навиците - този който употребява "копеле" или онзи, който не я?
Като правило, повече трябва да се промени този, който е малцинство в дадената група(по чисто математически съображения) или този който дразни(защото не можеш да натрапиш някому нещо, което го обижда). Ако двете неща съвпадат е и съвсем ясно.
Обиждането, най-простичко казано, не е като физически удар с бухалка, при който има реалната опасност да не успееш да се защитиш (защото например си обърната с гръб и не забелязваш бухалката). Обиждането е поток от думи, който тръгва от говорещия и стига - или не стига - до съзнанието на слушащия. Няма съществена разлика между това да се обидиш. ако някой ти каже, че мрази цвета на очите ти, и ако някой ти каже, че си глупава. И в двата случая всичко се свежда до начина, по който приемаш думите. Ти, точно така.
Илюстрирам:
Ако ти ми отговориш "Калине, ако беше по-умен, щеше да видиш къде бъркаш", аз мога да си го изтълкувам като:
а) "Леле, колко съм глупав... *депресяв*"
б) "Морви смята, че съм глупав. *учудв*"
в) "Морви не е съгласна с това, което казвам... интересно защо. *размишляв* Я да взема да питам..."
г) "Леле, колко е глупава тая. *ядосв*"
и т.н.
нито една реакция не е нелогична - просто зависи каква логика ще избера. Аз, точно така.
Та ако избера да се ядосам/депресирам/обидя - ти ли ще си виновна за избора ми?
(И разбираш ли защо, в крайна сметка, ходенето по тъмни улички самичка всъщност Е твой проблем?)
Ако са ви попадали "Четирите споразумения" на Дон Мигел Руис - те обясняват за обиждането много по-пълно и с примери. Препоръчвам.
...някой да не вижда каква е връзката на тия размисли за обиждането с темата? *уморен, но стоически въздъх*
Малко отзад напред тоя път (смяната на посоката може да помогне да стигнем до по-лесно разбиране *хем смигвам, хем съм сериозен*).Morwen wrote:Би било хубаво ако всички обиди бяха просто плод на неразбирателства. Но понякога те са си точно обиди.
- добре, това си е валидно тълкуване. (Само че там имаше и молба за конкретни примери.)пък за да се науча да се изразявам по-ясно, трябва някой да ми натика в очите неясното, нали?
Освен това ще е хубаво да имаш повече доверие на тримата ни админи. Те познават хората тук като форумци по-добре от теб и са наясно с отношенията ни доста по-добре от теб. И според мен си вършат чудесно работата без да им се е налагало да баннат когото и да било - а това само по себе си е постижение.
А според мен е по-адекватно ситуацията и контекстът да диктуват логиката и решенията ни. Защото ситуацията и контекстът са именно логични, а вътрешните чувства - не. Би било доста несправедливо някой да се държи като перекенде и аз да му го позволявам, а към друг който се държи съвсем нормално, да се отнасям по същия начин или по-зле. А решенията ги взимам възоснова на логиката. Бих решила, че няма защо да се обиждам ако човекът е принципно добронамерен, но ако не е - тогава решението ми е да се засегна, именно защото това е идеята на репликата. И не виждам защо в дадената ситуация цялата оговорност е хвърлена върху нас, а съответният човек, който волно или неволно обижда се измъква по терлици сух от водата? В смисъл, не е ли най-големият дял от едно дело в ръцете на инициатора му, все пак?Тоест: да, съгласен съм, че често оставяме ситуацията и контекстът да диктуват логиката ни. Анализът ти е страхотен, впрочем.
САМО ЧЕ: ние оставяме. Аз, ти, passer-by, Рол. По същия начин, по който може да решим - аз, ти, passer-by, Рол - този път ние да диктуваме логиката - и така да променим ситуацията.
О, Морви... аз не съм искал да звуча, все едно стоварвам отговорността само върху едната страна.Morwen wrote:И не виждам защо в дадената ситуация цялата оговорност е хвърлена върху нас, а съответният човек, който волно или неволно обижда се измъква по терлици сух от водата? В смисъл, не е ли най-големият дял от едно дело в ръцете на инициатора му, все пак?
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 6 guests