Tова определено е твой прерогатив...Interpreter wrote:Прощавай, но не вярвам, че писането се учи в writer's workshops. Или имаш послание, или нямашRoland wrote:А нямаме никакви писателски традиции, защото вместо да се опитат да се образоват малко как се пише, нашенските автори си мислят, че писането е само някакъв волен полет на въображението и вдъхновението... което е, да речем, непълна версия на истинатаИ не като да нямаме писателски традиции.
Български фентъзи писатели
And you can't dance with a devil on your back...
Рол, това е няква сложна дума, прилича малко на пре... както и да е, кво точно имаше предвид? 

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Свещено право, да. Иначе по темата: уъркшоповете (и всички други форми на обучение) са изключително полезни (ако не и задължителни) за начинаещите писатели. Предполагам, че спестяват много време и грешки, но е напълно възможно и сам да се научи човек - знаете как е било доскоро.
Това за техническата страна на занаята. Но относно основното: как се разказва хубава история с иконични герои, за да предадеш посланието си - наистина по-скоро или го имаш, или го нямаш.
Иначе съгласен с коментара ти по отношение на хала на комерсиалната бг литература. Основната причина е, че писателите не знаят кво искат хората. А и да знаят, не могат или не искат да им го дадат. Пишат основно за себе си и за тясната си лична среда. Защо масовият читател трябва да се интересува?
Маркетингът на едно изкуство отдавна е по-важен от самия продукт. Особено в настоящата ситуация, в която липсва пазар, школа и опит - така че дори не можеш да копираш, а трябва да си изградиш всичко сам от нищото.
Това за техническата страна на занаята. Но относно основното: как се разказва хубава история с иконични герои, за да предадеш посланието си - наистина по-скоро или го имаш, или го нямаш.
Иначе съгласен с коментара ти по отношение на хала на комерсиалната бг литература. Основната причина е, че писателите не знаят кво искат хората. А и да знаят, не могат или не искат да им го дадат. Пишат основно за себе си и за тясната си лична среда. Защо масовият читател трябва да се интересува?
Маркетингът на едно изкуство отдавна е по-важен от самия продукт. Особено в настоящата ситуация, в която липсва пазар, школа и опит - така че дори не можеш да копираш, а трябва да си изградиш всичко сам от нищото.
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
- Interpreter
- Forsaken
- Posts: 3462
- Joined: Sun Aug 07, 2005 5:57 pm
- Location: тук - там
Точно това правят "съвременните бг автори".
1:1. Само дето, по последни спомени, автобиографиите не се водят fiction (худ. литература). А и не са особено комерсиална такава - освен ако вече не си известен писател, ма то с автобиографии няма как и да станеш.
Тва имах предвид.


Тва имах предвид.
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Ако ти опре до главата, ще разбереш.
Освен това, както веднъж вече поясних, използвам "комерсиален" като "общодостъпен" и "стойностен за всеки". Това, откъдето и да го гледате, е основен плюс.

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Да бе, затова поясних кво влагам аз в думата. Чалгата определено не е "стойностна за всеки".
Иначе има и добра, ше знаеш. Тъкмо сега на сбора се наслушах.
"ТОК!... по тя-яло-ото..."
Иначе има и добра, ше знаеш. Тъкмо сега на сбора се наслушах.

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Щото уикенда по цял ден цикля японски на компа и чат-пат alt/shift и разпускам.
Сори.
Иначе довечера ше се излиза здраво - купон на специалността (най-сетне
), после Строежа и кой знае накъде още, така че каунтърчето би трябвало да цъкне, мерси за интереса. 
П.П.: Ако някой го влече снобска елитистична среда, каня го въпросния купон, къвто съм готин.
Теренът е близо до Студентски.

Иначе довечера ше се излиза здраво - купон на специалността (най-сетне


П.П.: Ако някой го влече снобска елитистична среда, каня го въпросния купон, къвто съм готин.

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
А кво ше кажеш за Пратчет? Или за ЛОТР филмите? Естествено, че има, просто е много по-трудно да бъде създадено, отколкото поредната подражателска халтура или самовлюбена снобария.Morwen wrote:Алекс, такова животно като "стойностно за всеки" няма.
Така че според мен влияе и на качеството на продукта, а не само на парите които изкарва на създателя си - макар последното очевидно да е по-важно (за автора).
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Ще кажа, че те далеч не са стойностни за всеки, но съм сигурен, че ти си го знаеш това и пак се правиш на интересен...shayhiri wrote:А кво ше кажеш за Пратчет? Или за ЛОТР филмите?Morwen wrote:Алекс, такова животно като "стойностно за всеки" няма.

И за пореден път ти казвам, че смисълът влаган обикновено в думата комерсиален е друг.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests