Независимата тема

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderators: Yan, Roamer, AlDim

User avatar
Martix
Mistborn
Posts: 1307
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Независимата тема

Post by Martix » Fri Apr 20, 2012 2:39 am

Имам някакъв спомен за някаква такава тема, но не успях да я намеря, а нуждата от нея е голяма, затова... тадам!


Insanely Twisted Shadow Planet
Image
+убийствен дизайн
+саундтрак от Dimmu Borgir !
+Името на играта
Man has always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much...the wheel, New York, wars and so on...while all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man...for precisely the same reason.

User avatar
Lanelor
Farmer
Posts: 66
Joined: Mon Jun 11, 2007 9:51 am

Post by Lanelor » Fri Apr 20, 2012 11:04 am

Гледах трейлъра и съм напълно съгласен за дизайна и музиката.

User avatar
Martix
Mistborn
Posts: 1307
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Mon Apr 30, 2012 8:28 pm

Превъртях я планетата.
Добавете един плюс за полиран геймплей, но махнете плюса за музиката. Почти изцяло липсва по време на игра.

7.5/10
Man has always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much...the wheel, New York, wars and so on...while all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man...for precisely the same reason.

User avatar
ProxyFantasy
Paragon
Posts: 615
Joined: Tue Jul 19, 2011 12:59 pm
Contact:

Post by ProxyFantasy » Tue May 01, 2012 3:34 pm

Бих я изтеглил само заради саунтрака от Димо Боргията.

User avatar
Martix
Mistborn
Posts: 1307
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Wed Aug 15, 2012 9:07 pm

Symphony

http://www.youtube.com/watch?v=ae-aZHYk-HE

На пръв поглед нищо особено, но е невероятна зарибявка. След 5 часа цъкане едвам се откъснах.

Накратко - Auditorium рип, само че е Vertical Shooter.
Има по-слаб mз3 "скенер", но пък по-зарибяващ геймплей.

Освен, че играете на нива, генерирани от собствените ви песни, всяка превъртяна песен отключва предмет(ново, оръжие, power up и т.н). Въпросните не са особено разнообразни, но пък са готинки всичките. Та тези предмети ако имате достатъчно ресурси(бързо се трупат) можете да ги ъпгрейднете(което общо взето само вдига щетата и евентуално сменя ефекта за стрелба). Корабът мое да бъде екипиран с 4 оръжия, като можете да се ге въртите накъдето искате да стрелят и да изберете с какво да ги използвате (LM, RM или моя любимец - автоматична стрелба постоянно - край на честите смени на мишката).
Визията е нищо особено, но пък играта е много лека и зарежда мигновено. И това е общо взето. Има там някаква история за вселенско зло, което отвлича композитори, но за 5 часа само това мога да кажа.
Зарибявка.
Man has always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much...the wheel, New York, wars and so on...while all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man...for precisely the same reason.

User avatar
Snusmumrik
Merchant
Posts: 80
Joined: Thu Jun 28, 2012 3:31 am

Post by Snusmumrik » Mon Aug 20, 2012 12:15 pm

Не знам дали има някой тук, който се кефи на такива работи, ма да споделя.

Има една игра от 2005, казва се Yume Nikki, демек Дневник на сънищата. Правена е с най-обикновен RPG Maker и представлява нещо като симулатор на т.нар. lucid dreaming. Игровият персонаж е момиченце-хикикомори, което упорито отказва да напусне пределите на стаята си в будно състояние, но за сметка на това има огромни и често твърде откачени светове, из които да броди, в сънищата си. Геймплеят се състои от чист exploration, като крайната цел е събирането на всички т.нар. ефекти, които са двадесет и четири на брой. Част от тях помагат при взаимодействието с околния свят (например нож, с който можеш да убиваш всякакви гротескно изглеждащи, но иначе съвършено невинни неща, светофар, с който можеш да "замразяваш" движението на други гротескно изглеждащи и представляващи реална опасност, но неубиваеми неща), останалите просто променят външния вид на героинята (примерно правят я дебела или и слагат, ъъ, перука от лайна :o ). По много интересен начин са симулирани реалните особености на сънуването - на места влизаш в някаква стая, излизаш през същата врата и се оказва, че си на някакво място, напълно различно от онова, от което си дошъл; когато се движиш в открито пространство, трябва да сменяш посоката при всеки уличен стълб, петно на пода или каквото има там в съответната локация, иначе попадаш в някакъв безкраен loop, и прочeе.
Играта освен това е просто ОГРОМНА. Има дванайсет основни локации и десетки скрити такива, често навързани като свински черва. Има доста disturbing imagery на места, което в комбинация с финала на играта, където
Spoiler: show
героинята се самоубива, хвърляйки се от балкона,
е довело до Синдром на Търсене на Скрит Смисъл (тм) в, ъм, фенската база.

Та, силно препоръчвам. Игрицата е върло оригинална, атмосферата е неповторима и т.н. Пускам и едно видео, за да се види за какво иде реч.

http://www.youtube.com/watch?v=xC4UNL3oDBA

User avatar
Martix
Mistborn
Posts: 1307
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Wed Sep 05, 2012 6:07 pm

@Snusmumrik някак си съм пропуснал поста ти. Играта изглежда страшно креативна, но gamemaker-ът отблъсква. Надали някога ще я играя, но уважавам труда, хвърлен по нея.

Нов пост:

They Bleed Pixels
Image
+Няма да повярвате колко е яка бойната система. Избегнат е button mashing-а съвсем просто - добавен е блок на вразите. Има различни комбота и интеракции с терена.
+Изпипана oldschool графика, правена с внимание към детайлите.
+Интересен саундтрак
+Добро темпо на играта и балансирана трудност
+Кътсцени между нивата, реализирани с още по-яка oldschool графика

-Освен, че протагонистката учи в някакво много специално училище, и че от време на време й растат пипала в съня й, нищо интересно не стана в кампанията(до 2ри чаптър съм, което е в началото така че това може и да не е минус).
-Все пак това не е Super Meat Boy, платформ елементите не са изпипани, колкото бойната система.
-Не съм сигурен дали е нарочно, или има проблем със стабилния фрейм рейт, но играта ми върви ту бавно, ту бързо.

Общо взето това е новото откритие на инди сцената и предричам много награди в края на годината.
Man has always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much...the wheel, New York, wars and so on...while all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man...for precisely the same reason.

User avatar
Martix
Mistborn
Posts: 1307
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Mon Oct 01, 2012 5:17 pm

Image
Dear Esther
Двучасова разходка на остров. Поетична, красива, напълно празна. Не знам защо е целия шум около нея. Най-малкото е скучна, бавна и лишена от какъвто и да било геймплей. А графиката отнова мирише на текстурни пакети и липса на творчески подпис.
Въздържам се от оценка.

Image
Closure
Също като в Dear Esther, и тук историята е само загатната, но за разлика от нея, тук всичко друго е най-малкото за пример. Игра, която не се изитрава, а се открива. Удоволствието от решаването на пъзелите е не по-малко от това, да сглобяваш картинката в главата си. Гениална концепция за геймплея - светлината е благословия и проклятие, тъмнината е буквално дупка, в която мажеш да паднеш. Безкомпромисен арт, който, заедно с музиката, подобна, но по-добра и мелодична от, тази в The Path, прави тази игра Horror събитието на годината, и то без играта да има каквито и да било претенции в тази насока. Кампанията е повече от достатъчна със своите почти 100 нива, но все пак се превърта бързо и не досажда.
Ако трябва да кажа някакъв минус, това е, че пъзелите не са мислени в синхрон с някаква история, или с арта в играта, а са случайно напляскани в някакъв ред и това е. Може би единствения аспект, в който играта е назад от Лимбо, където поне се чувстваше, че всичко е правено с идея за цялостен дизайн и, абе мисъл.
И всичко това правено от 3-ма души - програмист, художник и композитор.
Те наградите дойдоха още миналата година, така че няма какво да пожелавам успех на момчетата.
Задължителна, а и има безплатно онлайн флаш демо.
9/10
Man has always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much...the wheel, New York, wars and so on...while all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man...for precisely the same reason.

User avatar
penzata
Jaghut Tyrant
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
Location: between the planescapes
Contact:

Post by penzata » Sun Oct 28, 2012 11:45 pm

To the Moon
Image

Играта се води инди адвенчър РПГ, но аз предпочитам визуална новела, тъй като и куест и РПГ елементите са само загатнати. Историята на играта става дума за Корпорация Зигмунд, която дава шанс на хората на смъртен одър да им се изпълни последно желание и да умрат спокойно. Желанието, под формата на изкуствен спомен, се внедрява при другите спомени на човека и той става постоянен. Тъй като този изкуствен спомен влиза в противоречие с истинските спомени на човека, тези желания се изпълняват само на хора на смъртно легло.
Главните герои д-р Розалин и д-р Уотс, които работят за Корпорация Зигмунд, трябва да изпълнят последното желание на умиращия Джони Уайлс, което е да отиде на луната. Обаче Джони не може да си спомни защо го иска. И така двамата лекари тръгват на приключение назад във времето, проследявайки живота на Джони от старец до малко дете, за да намерят спомена за Луната и да го стимулират, за да може той да се изпълни.

+ Първо графиката. Класическа олд скул адвенчър пикселирана графика, която тук обаче е толкова красива, че буди асоциации с импресионистична картина.
+ Великолепна история. Историята на Джони Уайлс е прекрасна.
+ Още по-великолепен край.
+ Двамата лекари са инфантилни саркастични работохолици, пускащи препратки към какво ли не, които много напомнят на нещо сътворено от Шафър.
+ Много хубав начин на свързване на отделните фрагменти от живота на Джони при връщането назад във времето и начина, по който се осъществява чрез сглобяването на спомени.
+ Великолепен саундтрак, който на места силно ми напомняше любовна музика от корейски сериал. Даже това си заслужава още един плюс. + :mrgreen:
+ Още веднъж цялата игра е една великолепна романтична история.

- За мен не беше никакъв минус, тъй като играта по ми допадна като визуална новела, но за някой това може да дразни. Куест елементите се състоят само в това, че за да се премине към предходния фрагмент от живота на Джони трябва да се съберат пет части, формиращи даден спомен, а за да се активира се нарежда един малък пъзел. И това изчерпва всичко. Пак казвам за мен не е минус, но някой hard-boiled намери този ключ, за да оключиш онази врата, за да вземеш онзи предмет, за да направиш незнам си там какво, може да остане леко разочарован.

10/10 Никакъв обективизън. Просто съм влюбен в играта.

User avatar
Martix
Mistborn
Posts: 1307
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Fri Nov 02, 2012 2:12 am

Image

Hotline Miami
Играе ли ви се нещо, режисирано от Тарантино? Обадете се на Hotline Miami. Игра, която ще ви осигури пица, интересен филм за гледане и разбира се работа. Dress to kill. :)
+Зарибяващ геймплей.
+Добър баланс. Направиш ли грешка, умираш.
+Саундтрак, който пасва идеално на психарската атмосфера. И е слушаем и извън играта.
+Историята не е само за украса, даже си има туистове
+Карантии до шия
+Добре замислени босове. Твърде малко, за жалост.
-Вразите имат ум, колкото да се хвърлят към теб и да натискат спусъка. Редовната тактика е да се покажеш, колкото да те видят, и след това да ги причакаш зад вратата един по един. Инстинкт за самосъхранение никакъв.
-Ще умирате. Много пъти.
-Графиката е грозна
-Оръжията, и по специално хладните, са направо скинове без никаква съществена разлика помужду си. Дали ще размахваш самурайски меч или тръба е все едно и също.
-Твърде е кратка, дори с допълнителните нива след финалните надписи.

Няма да се изхвърлям със суперлативи. И по добри игри са излизали, но тази си заслужава изиграването. Зарибява по най-първосигнален начин, но успява да покаже и нещо повече от ултранасилие. Ако от това тромаво ревю нищо не сте разбрали ще дам сравнение. Hotline Miami е като игрална версия на Clockwork Orange.
7/10
Man has always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much...the wheel, New York, wars and so on...while all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man...for precisely the same reason.

User avatar
Martix
Mistborn
Posts: 1307
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Tue Nov 13, 2012 7:12 pm

Image

Deadlight
Екшън платформър от ново поколение, който с гордост може да се нарича CoD-а на side scroller-ите. Има и зомбита.

+Момчетата от Tequilla works са се постарали над графиката. Играта изглежда страхотно и преизползването на ресурси почти не личи...
+Плавни и реалистични анимации за главния герой...
+Голямо количество неща за отключване - има паспорти на серийни убийци, изрезки от вестници и дори конзоли, на които може да поиграете...
-... За сметка на това е най-тежкият side scroller, който съм играл, задминавайки Trine 2 с много.
-... Но интеракциите със зомбита са бъгави, сенките(така се наричат зомбитата в играта) преминават през теб, играта понякога не засича помпането на LM бутона, с което се освобождаваш ако те хванат.
-... Нещата за отключване буквално са ти сложени на пътя и единствения момент, в който имаш някакви колебания, е ако те гонят зомбита да решиш дали да ги гръмнеш, или да скипнеш поредната хартийка. Което води до най-сериозния минус на играта:
-Това не е игра, това е интерактивно филмче. Цялата кампания е режисирана, няма алтернативни пътища, няма пъзели, няма предизвикателство. Само продължаваш напред и от време на време скачаш(няма начин да паднеш, освен нарочно)
-Историята никакв я няма. А дори плот туиста накрая не е особено изненадващ, нито е някакъв приличен завършек. А и зомбитата никога не са ме привличали. Зъл нелечим вирус бла бла.
-Писна ми от игри, програмирани само на базата на кадрите, а не на реалното време. Т.е. ако играта ти върви бавно вместо да сече и да падат кадрите се забавя самата игра, резултатът от което е Slooooowww Mooowww изживяване за цялото семейство. Това разбира се се дължи на слабия ми лаптоп и ако имате поне 1 gb vram не би трябвало да имате проблеми.

Абе приятна игрица, но в никакъв случай не се доближава до големите в жанра.
6.5/10
Man has always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much...the wheel, New York, wars and so on...while all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man...for precisely the same reason.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9365
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Dec 05, 2012 12:46 am

Не е баш инди ама е супер зарибяваща (може би най-зарибяващи Tower defence който съм виждал)

Kingdom Rush

http://armorgames.com/play/12141/kingdom-rush

User avatar
Martix
Mistborn
Posts: 1307
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Sun Jan 27, 2013 2:11 pm

Image

Rush Bros

Дами и господа, представям ви поредната игра, пръкнала се след буреносния успех на Audiosurf. Rush Brothers - парченце Скот Пилгрим, щипка Super Meat Boy и една супена лъжица досада.

+Main Theme трака кефи
+Фоновете на нивата са много красиви и идейни като при това всяко ниво си има собствена картинка, няма рециклаж
+Семпла и елегантна графика
+Hot Seat vs multiplayer, но не съм го тествал
-Играта е правена с идеята за flow. Подобно на SMB и тук ако искаш да играеш както трябва, трябва да научиш нивото наизуст, само че, за разлика от SMB, тук нивата са дълги и много често, многоетажни, и това е трудна работа. Играта не винаги ти дава визуален хинт накъде трябва да вървиш и се налага да се връщаш
-Управлението е plain right дървено. Специално внимание искам да обърна на wall jump механиката, която е най-слабата и трудна за нацелване, която съм виждал в игра, а съм превъртал Принца на Персия.
-Ти хубаво играш на собствената си музика, но в самите нива почти не се усеща разлика
6/10 но момчетата имат потенциал
Man has always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much...the wheel, New York, wars and so on...while all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man...for precisely the same reason.

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Sun Jan 27, 2013 3:40 pm

RRSunknown wrote:Не е баш инди ама е супер зарибяваща (може би най-зарибяващи Tower defence който съм виждал)

Kingdom Rush

http://armorgames.com/play/12141/kingdom-rush
Потвърждавам, играта е страхотна просто, утрепал съм едно хубаво количество часове на айпада с нея :)

User avatar
Martix
Mistborn
Posts: 1307
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Thu Jan 31, 2013 11:34 pm

Independent Games Festival (IGF) обявиха победителите в студентската надпревара.

По-стара традиция почти всичките все още не са готови и май пак ще ги играем с 1-2 години закъснение. Но все пак ще си направя кефа и ще изкоментирам няколко от по-интересните, поне по трейлърите.

http://atumgame.com/ - ATUM - Дори може да я пробвате ако си инсталирате Unity Web Player-а. Интересна Blade Runners-ка атмосфера. Игричката е прилично безсмислена, но пък доста добре направена, а и цитатите в трейлъра бяха добри.

http://backtobed.dadiugames.dk/ - Back to Bed - Психо войсът е бай зарибителен, а и е красива, бонус точки за онзи топящ се часовник, знаете за кой говоря.

http://www.teampixelpi.com/pulse/ - Pulse - зле направено копие на друг победител от IGF, само че преди 2-3 години - Devil's Tuning Fork. Която беше доста по-хубава със стилизираната си графика.

http://arcanekids.com - Zineth - красотичка

http://www.plushyknight.com/ - Plushy Knight - :shock: и това е студентски проект? Хвърлете едно очо. Тази ще я чакам.
Man has always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achieved so much...the wheel, New York, wars and so on...while all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always believed that they were far more intelligent than man...for precisely the same reason.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests