"Чешка мечта" или за влиянието на рекламата
Posted: Mon Mar 14, 2005 10:30 am
Малко се чудех дали да пусна тази тема в общия форум, но тъй като все пак става дума за филм, реших засега да я сложа тук. Става въпрос за един много интересен чешки документален филм (всъщност дипломна работа на двама студенти), който видях на София Филм Фест. Филмът се казва "Чешка мечта" ("Cesky sen").
Основната идея на филма е, че двамата режисьори решават да си измислят напълно въображаем хипермаркет, но да направят напълно реална рекламна кампания. Това включва всичко - телевизионни, вестникарски и радио реклами, рекламни пана по улиците, реклами по градския транспорт, диплянки с продукти и цени и каквото друго ви хрумне. За целта, режисьорите са привлякли най-различни маркетингови агенции, режисьори на рекламни клипове, дори някаква сравнтелно популярна певица за рекламната песничка. На всичко отгоре, решават да построят една стена на една ливада в покрайнините на Прага (кампанията е направена през май 2002 г.) Самата кампания била доста нетрадиционна, тъй като основните послания били "Не ходете там!", "Не купвайте!", "Не харчете много!", "Не се предреждайте!" и т.н.
В резултат, над 2000 души отиват на "откриването" на хипермаркета, някои от тях 2-3 часа по-рано! Мисълта ми беше, какво мислите вие - дали рекламите ни влияят толкова много и възможно ли е такова явно манипулиране? Аз лично си мисля, че в съвременния свят, нищо не е изключено.
В тази връзка, едни разменени реплики от филма бяха доста забавни - режисьорите на филма искаха на рекламните брошури да пише "Няма да си тръгнете с празни ръце", докато един човек от рекламната агенция каза, че това било измама, и че ако документалистите лъжели хората, тези от рекламата не го правили
Филмът си има сайт, ето тук (има и версия на английски):
http://www.czech-tv.cz/specialy/ceskysen/
А, и не се подлъгвайте по снимката на първата страница, всъщност всичко е минало доста спокойно ...
Основната идея на филма е, че двамата режисьори решават да си измислят напълно въображаем хипермаркет, но да направят напълно реална рекламна кампания. Това включва всичко - телевизионни, вестникарски и радио реклами, рекламни пана по улиците, реклами по градския транспорт, диплянки с продукти и цени и каквото друго ви хрумне. За целта, режисьорите са привлякли най-различни маркетингови агенции, режисьори на рекламни клипове, дори някаква сравнтелно популярна певица за рекламната песничка. На всичко отгоре, решават да построят една стена на една ливада в покрайнините на Прага (кампанията е направена през май 2002 г.) Самата кампания била доста нетрадиционна, тъй като основните послания били "Не ходете там!", "Не купвайте!", "Не харчете много!", "Не се предреждайте!" и т.н.
В резултат, над 2000 души отиват на "откриването" на хипермаркета, някои от тях 2-3 часа по-рано! Мисълта ми беше, какво мислите вие - дали рекламите ни влияят толкова много и възможно ли е такова явно манипулиране? Аз лично си мисля, че в съвременния свят, нищо не е изключено.
В тази връзка, едни разменени реплики от филма бяха доста забавни - режисьорите на филма искаха на рекламните брошури да пише "Няма да си тръгнете с празни ръце", докато един човек от рекламната агенция каза, че това било измама, и че ако документалистите лъжели хората, тези от рекламата не го правили

Филмът си има сайт, ето тук (има и версия на английски):
http://www.czech-tv.cz/specialy/ceskysen/
А, и не се подлъгвайте по снимката на първата страница, всъщност всичко е минало доста спокойно ...
