Аз дръпнах банана, че не съм голям фен на Лариан и очакванията са ми много ниски, та рекох да видя за какво иде реч. Играта има много проблеми и още едва първи акт е имплементиран със само 6-7 класа. Една година EA ми се струва много оптимистична прогноза за сега, имайки предвид колко голяма комплексна ще бъде играта. Аз клоня повече към година и половина, може би дори две.
Някои впечатления(wall of text):
Положителни:
- с изключение на UI/Fonts и някои други дреболии, които могат да се коригират, визуално играта изглежда добре и не прилича на D:OS2, както доста хора се тревожиха. Определено върви, като дупе обаче и не препоръчвам хора с по-слаби карти да я купуват в момента. Много далече от оптимизирана е, RTX картата едвам я търкаля с 60+ fps, но перформънса ще се фиксне.
- кътсцените са реализирани добре, изглеждат красиво и лицевите анимации до тук са страхотни, изобщо да затвърдя пойнта, че играта изглежда много мазно
- character creation tools не са нещо невиждано, но са реализирани добре и има доста опции за хора, които ги кефи да си правят героя по 2-3 часа
- озвучението и войс актинга са муцка, изобщо не са пестили кинти тука, вери найс
- DnD 5e са го имплементирали добре и сега имат стабилна основа, от която да работят за новия им контент
Отрицателни:
- визуално играта не прилича на Divinity игра, но историята от друга страна са я засрали в типичен Лариан стил. Тонът е циничен, всички те мразят и са агресивно настроени спрямо теб. Разказът лъха на типичния Divinity еджинес, който естествено работи в контекста на Divinity, но стои адски нелепо когато сетинга е Forgotten Realms с най-различните си алаймънти.
- като стана дума за това повечето от парти персонажите, които са решили да имплементират в типичен Лариан стил са evil/chaotic evil/neutral и не одобряват почти нищо, което правиш. Лариан твърдят, че това е умишлено решение за EA, защото искали да получат повече данни за evil playthroughs и по-нататък щели да имплементират персонажи с друг алайнмънт. Много не ми се връзва това твърдение имайки предвид, че буквално злите персонажи са в логото на играта и къде и как се срещат конкретните персонажи, но без да спойля, заради конкретни обстоятелства в историята evil party-то е неизбежно
- като стана въпрос за парти, имаме само 4 слота в партито, което адски ограничава възможностите ни, защото да се играе DnD без rogue/cleric е кофти, ако решим че ни трябва и някакъв frontline, 3/4 слота са аут, остава един слот за креативност, но в почето случаи се оглеждаме за някакъв тип магиосник, тъпа работа и са твърди, че няма да го променят
- играта също така има други симптоми на Лариан RPG, започва почти идентично на D:OS2, не се шегувам пак корабокрушираме на плаж и отново неща, които работят в Divinity, не стоят на място в BG3. В пролога левел 1 героя ни има среща с дракони, mind flayers, демони и т.н. В DnD това са енд гейм гадини, не неща, които срещаме на първи левел.
- друго нещо, което са пренесли и тотално прецаква иначе добрата имплементация на 5e, са elemental surfaces. Играта е в огън, киселина и лед обилно, ама ОБИЛНО. Още от втори левел гадините са фрашкани с бомби, огнени стрели, експлодиращи варели, които превръщат цялото бойно поле в мазало. С един кантрип каст можеш да възпламениш гадините, себе си и да изринеш целия екран, и ти прави демидж експлозията, прави ти демидж седенето в огъня, прави ти демидж всяка стъпка през мизерията. Изобщо се губи смисъла от 5е-то, нерентабилно е да се играят меле герои и изобщо елементал повърхностите и ефектите доминират играта почти на 100% в момента.
- в следствие на предишното нещо, повечето битки в играта стават много досадни и за това не помага елевацията. Елевацията е нещо адски интересно, но за съжаление почти винаги тя играе против нас. Гадините са поставени на елевация и те замерват с бомби/елементал ефекти, и много от битките трябва да ги чийзваш, да презареждаш сейфове и да мислиш как да изравниш игралното поле. Много малко битки до тук се разиграват в типичен DnD стил.
- пренесли са и ужасния inventory management от Divinity игрите. Играта е фраш от кофи, лопати, въжета и всякакви други шитни за лутене. Да не говорим колко фрашкано е с разни храни, които те хийлват и обезсмислят мениджмънта на здравето на партито.
Изобщо играта има колосално количество от проблеми(които няма да ми стигне цял ден да изписвам), някои от които могат да се решат, ако Лариан си преглътнат егото, а за други вече е прекалено късно - история/персонажи.
До тук ми се струва, че Лариан са се прицелили повече към феновете на Divinity, отколкото на DnD/BG и не знам дали мога да ги обвинявам за това. На хартия 5е е имплементирано, на хартия графиката не е копие на Divinity, на хартия сме във Forgotten Realms. Така че са си спазили обещанията към Wizards of the Coast, но на практика играейки нещото всичко лъха на Divinity. Rejoice фенове!
Аз ще и направя още един преглед през 2021-ва за да видя дали ще се купува или ще се тегли фор фри. На този етап, за фенове на Divinity играта е must buy, за фенове на DnD е по-добре да се чака за промоции или директно през торента.