Изчетох ревютата в списанието и съм съгласен с повечето неща (имах дребни забележки по някои от статиите, но не ми се рови да вадя сега, а и не е нищо важно). Вие общо взето сте си казали какви са повечето проблеми и плюсове на сезона. Ще падне малко повтаряне, но не е ли то майка на знанието.
Най-главното ми оплакване от финала на сезона, е че му липсваше Престиж (по
https://www.goodreads.com/quotes/91029- ... ts-or-acts).
Сезона започна не амбициозно, и общо взето си продължи така до самия край с по-лека и освободена от философия историйка и повече екшън, но отвреме навреме героите изпускаха реплики, намекващи че има и някакъв скрит смисъл, който ще ни стане ясен накрая. Същия похват от първи сезон, само че там наистина имаше нещо скрито. В трети сезон нямаха нищо в ръкава. Някои идеи в светостроенето също ми харесаха доста и се надявах да ги развият, а те вместо това ни извъртяха game of thrones номер и сбиха твърде много събития на края, в резултат сцените нямаха време да дишат и последния епизод се юрна да отмята точки по чеклист.
И сега със спойлери:
+Оставяйки настрана субективното усещане на кой какво му било очевидно, в целия сезон имаха само един хубав plot twist, и това беше истината за перлите, изнесени от Долорес в края на втори сезон. Много ми хареса как най-логичното обяснение се оказа и вярното.
+Добре де, имаха още един twist, който беше на ниво. Разкритието, че Серак всъщност е маша на AI-то си и няма собствена агенда. Отново, нещо напълно очевидно, което само дето не ни казаха в прав текст в предните епизоди, когато обясняваха как работи плана на Рахобоам да запази само предвидимите хора, а widlcard-ите (като брата на Серак) да замрази или убие. Т.е на практика си казаха в прав текст, че героите които са участвали в историята от преди хостовете са от предвидимите (иначе щяха да са в лудница). Единствения който не се връзва с това обяснение е Форд, но е напълно възможно да ретконнат, че той затова е живял в парка и е бил толкова секретивен, за да не може AI-то да го достигне (както видяхме, то си има лимити и доста хора успяват да му избягат или поне да се укрият за дълго време, преди да ги хване).
-Долорес беше опропастена на сценарно ниво и въобще не ми хареса как на финала имаха наглостта да й напишат тъжно прочувствено сбогуване с Мейв, все едно то е било заслужено... Отново, на нея й трябваше някакъв трик скрит в ръкава на сценаристите, а такъв до края така и не се появи. Какъв й беше плана, защо разчиташе на толкова много случайни елементи. Дори в сериала намекнаха, е тя може би няма чак толкова добре изчистен план, а действа инстинктивно, но тогава пък финала й става още по незаслужен. Особено със супер тъпото обяснение, че завладяла Рехобоам като скрила "достъпа на Соломон" на дъното на стека си с памет. Какво изобщо значи това. От къде се появи резервното й тяло. Как така никой сензор на Земята не можеше да я засече като робот. Какво като зареди плана на Соломон, тези хора Бекъпи нямат ли. Изобщо, отношението на сценаристите към технологията и surveilance-а в този сезон изобщо не бяха на ниво (или по скоро, бяха на ниво - нивото на Уаканда) и лекотата, с която Долорес се мандахерцаше по целия свят в продължение на 8 епизода и финалната й битка със Серак, където едва ли не я спаси силата на любовта (wtf) още повече ми развалиха мнението за героинята.
+Долорес клонингите бяха свеж елемент и особено след разкритието, че всички други хостове за модифицирани версии на Долорес появата им стана още по навременна.
-Обръщането на Шарлот-олорес в злодей във финалния епизод беше доста недопечено, трябваха и поне няколко сцени след катастрофата, или някаква обаснителна сцена с AI вариации и алгоритми, които са стигнали до извода, че трябва вече да е лоша. Така както го направиха лъхаше на евтиния и бързане.
-Защо съществуваше Мусаши-лорес? Какъв план толкова изпълняваше и защо беше нужно да съществува до финалните епизоди? Най-вероятно никога няма да разберем, защото отговорът всъщност е, хората обичат да виждат познати образи, а ние искахме да пренесем сериала от парковете в реалния свят, и нямаше как от HBO да се съгласят да фънднат сезона със само 3-ма познати актьори.
-И в тази връзка... Присъствието на Бернард и Стъбс в сезона беше пълен пълнеж, който до края не се осмисли. Разкритието, че в него била скрила ключа е повече от неубедително, особено предвид колко егоистично постъпваше Долорес. Доста повече в неин стил би било да изтрие ключа, или да го използва за нещо, вместо да го дава на врага си, който е нестабилен и непредвидим. Изобщо няма да започвам да коментирам решението ключа да е скрит в мистериозен вирус, или раздвоението на личността на Бернард, това е Westworld, не The 100. Нищо важно не се случи с негово участие и можехме да си го спестим.
-Абе всъщност, какво правеше и Уилям в сезона? Накрая се оказа че плана на Шарлот-олорес бил да го замести с хост. 1-во, защо й е да прави това. Уилям е обявен за мъртъв, не е собственик на компанията, за какво би ползвала негов клонинг, и то точно тази негова версия (fanservice much). 2-ро какъв беше плана на Уилям, да влезе в леговището на бойните роботи и да ги гръмне с пушка??? Имам толкова много въпроси за тази финална сцена и нито един то тях няма да се хареса на нолънови. Изобщо, цялото му присъствие в сезона беше един голям фен сървиз от дълбоките, но изпразнени от съдържание монолози, до позите и сцените в лудницата. Ако ще правят така, поне да бяха викнали Антъни Хопкинс. Неговия герой би имал какво да каже в този сезон.
-И да не помислите че я забравям, Мейв беше толкова безцелна в този сезон. До кога сценаристите ще оправдават всяка тъпотия която тя прави с любовта към дъщеря й... Поне да беше завладяла тя Рехобоам накрая. Това щеше да е логично от гледна точка на характера й, и щеше да е готин момент за феновете. А те я използваха едва ли не като бастун, на който Долорес да се подпира, за да изглежда по-висока. Еми не се получи.
-Кейлъб може и да е ставал за нещо в сценарната стая като са го мислили, но след намесата на Aaron Paul, вече е просто един досаден аниме протагонист, без агенда, без интересни идеи, без интересен характер. И точно както се очаква от досаден аниме протагонист, успя да ме накара през цялото време да викам за team Серак, колко добър може да е света на Долорес, ако включва и хора като Кейлъб?
Всъщност много неща в сезона ми харесаха.
Структурата на нашия свят като просто по-голям парк беше направо генииално. Една от най-силните идеи за следващ сезон на сериал ever.
Разкритията за Серак и плана на Рехобоам и алгоритмичното бъдеще също ми харесаха на ниво изпълнение. Да, не е Blindsight и въобще не ми хареса опростеното обяснение, че на света има два типа хора, но като изключим това плана с управление на света чрез промяна на входните данни е доста хитър и се връзва не само в контекста на сериала, но дори и с реалния свят, където също така се опитват да нормализират хората с алгоритми и подадено съдържание, за да ги направят по-придвидими.
Като фантастика, нищеща сложни философски въпроси сезонът ми хареса, с уговорката че половината работа трябваше да я свърша аз и също така да игнорирам много глупости, които се случиха и казаха. Ако разчитаме само на диалогът, казан в прав текст, философията в този сезон е на ниво 3-ти клас.
Като качествена телевизия с интересна история, добре издържани мотивации на героите и заплетена структура обаче сезонът се проваля. Просто 2 години не са достатъчни. За да се направе един наистина силен Westworld сезон са нужни поне 4.
Като mindless забавление с добър екшън и лесно за следене действие сезонът е успешен, но кой пък търси това в Westworld?
Свалям общата оценка на сериала на 8-ца със сериозен шанс да се смъкне още повече след 4-ти сезон, който просто не мога да си представя как трябва да е структуриран, за да си заслужава предните 3.