Pillars of eternity

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Tue Apr 14, 2015 10:27 pm

Това което ме кефи в игрите на BI/Obsidian (И Vampire The Masquerade) e че не спасяваш света. Което всъщност ги прави доста приятни истории ... и възможни за разказване ...
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Mon Apr 20, 2015 7:18 am

55 часа и все още не съм ходил до Twin Elms... :o

User avatar
armageddon
Forsaken
Posts: 2936
Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am

Post by armageddon » Wed Apr 22, 2015 9:54 am

Прецъкахме го тези дни. Като цяло бая кефи - отдавна не бях хващал така игра и да ме човърка от вътре че трябва да се изцикли до края. Но че има бая проблеми - и то не технически, които вече май ги поразкараха след двата пача към днешна дата. Изобщо по-кефещо беше първата част, първи - втори чаптър, след тва хич не беше толкова интересно, не на последно място щото тая идиотщина хем да дават XP само от куестове, хем да ударя тавана някъде малко след средата (впредвид че ми оставаха целия Endless Path и по-голямата част от Акт 3) я намирам за голяма недосмилица. Мейн сторито е яко мех, с уклон на умерена интересност взависимост от това вълнуват ли ни темите за религията/богове и тн които май вълнуват екипа на Обсидиан (има доста допирни точни м/у PoE и Mask of the Betrayer). Сетигна е може да мине за сравнително интересен, въпреки че основата е очеизвадно прекопирано ДнД със сменен вкус (от тоя екип честно казано очаквах нещо по-оригинално вкрайна сметка). Дано видим нещо по-интересно в експанжъните и продълженията. Партията не е пълната скръб, но май не беше и достатъчно интересна. Икономиката в играта нямаше - разхвърлят се купища злато, а буквално нямаше к'во да се прави с него. Стронгхолда и крафтинга май присъстваха точно колкото да си отбележат присъствието заради допълнителните голове от кикстартъра.
Изобщо чудесен "римейк" на първия Балдур, ма чак второто пришествие не е. На тоя етап никак не ме амбицира да ролна още един герой и да цикля отначало, май ще чакам обявените експанжъни. Както и повече игри в енджина естествено, щото като за основа, нещата са ОК, но следващия тираж искам нещо по-интересно честно казано.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Wed Apr 22, 2015 11:21 am

Аз съм много по-позитивно натроен. Целта на играта не е някаква мега оригиналност - това си е просто Baldur's Gate 3 с друго име, леко променен сетинг и други персонажи. За по-специален сетинг си имаме друг кикстартър проект: https://torment.inxile-entertainment.com/

Персонажите ме кефят много. Не могат да се мерят с Mass Effect или Baldur's Gate примерно, но това не им пречи да са много готини (повече околкото Dragon Age, KotOR и т.н).
За крафтинга въобще не съм съгласен, аз го ползвам много. Стронгхолдът наиситна можеше да бъде по-добре развит, но и така е забавна странична занимавка.
12-то ниво е далеч по-високо от Baldur's Gate 1, така че проблем не виждам. Аз съм 9-то след минаване на огромна част от играта (доста след средата със сигурност). Не забравяй, че мнозинството играчи се движат предимно по главните куестове. Хора като нас, които изравят всичко, са доста по-малко.

User avatar
armageddon
Forsaken
Posts: 2936
Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am

Post by armageddon » Wed Apr 22, 2015 2:32 pm

Е не мисля че съм чак толкова негативен, все пак играта ме зариби много (в началото) и ме изкефи бая. Просто отбелязвам че е далеч от някакъв евентуален връх на каквото и да е.

Откъм персонажи ми допадна че има някакво леко бягство от клишето, но просто някои тях бяха интересни, някои хич. Може добавим едните леко никакви и леко скучновати куестове за тях, и липсата на герои от някои класове, въпреки че имам бегъл спомен за обещани представители на всички. Иначе ми липсваше леко дърлене м/у партията - чуваше се нещо чат пак, в което имаше известен чар, но заради някви настройки или просто липсата на написан материал, не беше достатъчно.

За крафтинга ще спомена само, че за има точно по 3 бройки от едната съставка за Exceptional Quality съответно за брони и за оръжия, което го обезмисля. Чат пат се прибягва до него, съгласен съм, но съм на мнението че ако ще е гарга, да е рошава - това, което са ни сложили в Етърнити е за отбиване на номера.

За 12тото ниво - нямам предвид че ми се вижда ниско като цифра. Просто в игра, която е правена по-скоро за публика, която именно не оставя неизровени кьошета, и в където не може да се цикли ейтака за кефа, щото експириънса е краен брой от куестове, тая работа трябваше да е по-равномерна и плавна някакси и да се удари тавана някъде по-към края на 3ти акт. Просто липсва баланс. Принципно баланса не е нещото, което най-много търся в сингъл игра, но вкрайна сметка стигаме до момента в който наистина се рине ей така, щото се оказва че за някви места съм ги особено овърлевълнал - вкрайна сметка ми се губи мотивацията - цикля си там и си се кефя на куестове, награждават ме с експириънс, а той - нищо. (Факта че към края на 3ти акт, някои от куестове риуордват с разни фийтове определено ми говори че в някъв момент са се поусетили за тая работа, но твърде късно).

Едно от нещата, които ми беше особено интересно (ин гейм впрочем хич не беше интересно) е как това циклене на всичко подред в един момент се обърна в доста особен епилог.

User avatar
Trip
Moderator
Posts: 6353
Joined: Sat Dec 31, 2005 7:30 am
Contact:

Post by Trip » Sat Apr 25, 2015 9:28 am

Омг, в RPGCodex преди 4-5 дни е имало някакво много разочаровано ревю и оттогава във форумната тема към него има 1500 поста @_@ @_@ @_@ Аз дори ревюто не мога да прочета докрай (отделя някак твърде много място на character creation-а), тия хора нормални ли са, 1500 поста...

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5259
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Post by Matrim » Sat Apr 25, 2015 11:56 am

RPGCodex ми се вижда фраш с "true fans", ама от ония, които дават на тази фраза лошото й име. Nostalgia goggles all the way, baby.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

User avatar
Trip
Moderator
Posts: 6353
Joined: Sat Dec 31, 2005 7:30 am
Contact:

Post by Trip » Sat Apr 25, 2015 12:52 pm

Да, доста хардкор са в много отношения (вкл. тролското). Бтв, писането вярно ми се вижда чийзи от разни откъслеци, които съм видял (настоящата ми машина няма да понесе да изиграя тая игра за жалост :( ) - някой с по-подробни впечатления? Че май не е малко като количество.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9053
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Sat Apr 25, 2015 8:02 pm

Ами написана е добре. Няма някакъв дъмбинг даун, а и не изпадат в по биоуеърски да си ангелче или дясната ръка на хитлер. Света е мрачен и гаден, и това е предадено добре.

Историйката е проста - и заради това интересна. В по голямата част на играта си си errand boy, но и никой не се отнася с теб като с нещо друго. Близка е като структура до new vegas - забъркал си се в нещо, и през по голямата част от играта се опитваш да опазиш кожата и да се ориентираш.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sat Apr 25, 2015 9:00 pm

Съгласен с всичко казано от Dragon. Не е нужно да спасяваме света (или направо галактиката/вселената) всеки път, за да имаме чудесна история.

Искам само да разширя малко ЗАЩО точно Pillars е нещо наистина специално в това отношение. Играта като цяло е написана чудесно и предлага огромен избор от отговори в диалозите. Можеш да избираш между нормален отговор, сарказъм, честен или лъжлив отговор, агресивен или дипломатичен отговор, добродетелност, непукизъм или ентусиазъм, рационалност... В зависимост от подхода ти, светът в един момент започва да реагира различно. Доста персонажи са чували за теб и съдят според характера, който си си изградил. Примерно "знам че си честен човек и мога да ти вярвам" или "чувам, че помагаш на хората, помогни ми и на мен". Към това се добавя репутацията ти във всяко от селищата, както и индивидуалните статове, произход и т.н. и нещата стават наистина интересни. Системата е абсолютно гениална и според мен е най-добрата в ролева игра въобще. Единствено старите Fallout-и долу-горе може да се сравняват.

User avatar
armageddon
Forsaken
Posts: 2936
Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am

Post by armageddon » Sun Apr 26, 2015 5:25 pm

Има мн, дори може би прекалено много правилни неща в това ревю, дори някои/доста от тях да са по-преувеличени с вероятна цел максимално тролене. Секцията за керъктър криейшъна е най-добрата част впрочем, и хич не е дълга, а напротив оправдано подробна. Някои от механиките на играта са обяснени по-добре отколкото в самата игра и ръководството, а подробното разглеждане на расите/класовете и разните им комбинации, както и статсовете и останалите им деривати и тн могат да са доста полезни.

Да, кефещо е колко реактивна е играта по отношение на разните там репутации, но пък е леко кефо развалящо как си ги траква наистина по-отделно - не би трябвало да е възможно да съм хем Cruel, хем Benovelent (примерно). Или Honest и Deceptive. (Всмисъл не да не мога да си взимам решения както ми скимне, а да траква резултата по една и съща скала, а не на две). Че нашия човек го тресе шизофренията е ясно, но чак пък толкова. Отделно крайния резултат от повечето от тия неща е прекалено един и същ и разликата м/у вариантите е несъществена, ако изобщо.

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5259
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Post by Matrim » Sun Apr 26, 2015 7:32 pm

В ревюто има откровени глупости като това колко са зле priest-овете и wizard-ите в сравнение с друидите и като цяло се следва стария рефрен "ама като бяхме млади и слънцето грееше по-хубаво". То и аз отначало смятах, че друидът е по-як, но като се усетих колко полезни са някои от печатите на попа и AoE магиите на магьосника, друга песен запях. Cipher-a и друидът са по-куул от попа и магьосника, спор няма, но не са OP. Като ще пише такъв ферман поне това да беше забелязал.
For example, the health/endurance dichotomy. Having your characters get knocked out in combat instead of dying promotes carelessness, nearly invalidates all healing spells (because they are bad to begin with, and also because they effectively make your character take more damage that ‘counts’ during combat by healing endurance and not health) and completely eliminates the need to manage resources. In the IE games, if you weren’t resting after every fight, you had to carefully consider using every healing potion and spell, and memorise cure spells for poisons, diseases, etc, to manage your global party health reserves. This literally never happens in PoE.
Само, че всеки освен супер хардкор геймърите почиваше винаги когато можеше в IE игрите. А човекът и не бил играл на най-трудното ниво, aма някак знае, че potion-те са безполезни.

Аз явно съм единственият човек на света, който не е успял да стигне 12-ниво преди да превърти играта, нищо, че направих тонове странични куести.
Системата е абсолютно гениална и според мен е най-добрата в ролева игра въобще. Единствено старите Fallout-и долу-горе може да се сравняват.
*cough* Alpha Protocol *cough*

На мен ми харесаха много диалoзите като цяло, но имаше доста места, на които може да кажеше една реплика, да се върнеш, да кажеш друга и така докато не свършат, без какъвто и да е видим различен ефект, нещо което не очаквах от Oбсидиан.

Няма смисъл да се разпростирам повече, някакъв постър на PoE форума много добре е обяснил, защо ревюто смуче и ще си позволя да го цитирам:
The reason some of you are thinking "Hmmm, I do agree with most of his points, but totally disagree with his overall opinion of the game," is simple: buried beneath all the try-hard edginess and negativity are a few actual good points. This "review" isn't much of a review though, it's just a list of every perceived flaw blown completely out of proportion. Give me a seething hatred of games and a few days of free time and I could do the same with BG2, Planescape: Torment, Ultima IV, Fallout 1, or any other game. When instead of reviewing you just find every possible fault and write a few paragraphs about how terrible it is, it'll paint anything in a negative light. This can be done with any sort of creative work, from the worst of them to the best, which is why this review is essentially worthless.
http://forums.obsidian.net/topic/78279- ... try1671224
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Sun Apr 26, 2015 9:46 pm

Бай да уей това най се усеща с паладина където печелиш и точки ако си спазваш заложената характеристика и губиш ако не действаш и говориш паладински.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Mon Apr 27, 2015 5:49 am

Matrim wrote:В ревюто има откровени глупости като това колко са зле priest-овете и wizard-ите в сравнение с друидите и като цяло се следва стария рефрен "ама като бяхме млади и слънцето грееше по-хубаво". То и аз отначало смятах, че друидът е по-як, но като се усетих колко полезни са някои от печатите на попа и AoE магиите на магьосника, друга песен запях. Cipher-a и друидът са по-куул от попа и магьосника, спор няма, но не са OP. Като ще пише такъв ферман поне това да беше забелязал.
Хах, на мен друидът въобще не ми беше толкова полезен колкото Алот с бруталните му магии. Сайфърката е интересна, но с нея партито ми е по-слабо, отколкото с още някой дебил с меч в мелето.
Изкарах повечето игра с:
- 2 x fighter-а (главния ми персонаж и Едер - държат фронта с много висока защита и издържливост и добра атака)
- paladin (вкарва бонуси и или защитава задната линия, или помага на файтърите)
- chanter (Кана храни файтърите с бонуси от втора линия, докато стреля с арбалет или при прекално многобройни противници се включва много добре в мелето)
- priest (невероятно полезен е Дюранс, не само заради хийлинга и бонусите, а и защото може да изолира персонаж, докато не се хийлне, има някои доста добри атакуващи магии и дори може да съживява персонажи към края на играта)
- wizard (както казах по-горе - Алот е страхотен, той прави най-много щети от цялото парти и от средата нататък е и със силна защита; даже бих казал, че всички останали занимават враговете, за да може Алот да си пусне яките магии).

От време на време сменях Кана и Палегина със Сагани и Grieving Mother, но партито така е по-слабо. Друидът го ползвах около 2 часа докато беше 8-мо ниво и не ме впечатли.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Re: Pillars of eternity

Post by AlDim » Mon Nov 09, 2015 12:03 pm

Най-накрая минах играта след няколко месеца пауза. Междувременно са наизлязли тон патчове, които са оправили почти всички по-явни недостатъци на геймплея. Битките са съвсем друго нещо с ИИ за партито, снийкингът е много по-сгоден, защото вече може да се активира за отделни персонажи, има много повече яснота за обхвата на атаките и т.н. и т.н. Евала на Obsidian!

Относно края на играта, след над 70 часа персонажите ми стигнаха 12-то ниво точно преди да завърши историята. Мрънкането, че 12 нива са малко, е доста абсурдно.

Историята беше страхотна. Имаше интересна мистерия и още по-интересни обрати, както и мега радващ епилог в стил Fallout. Мисля, че беше наравно с Baldur's Gate 1 и 2, като диалозите бяха на още по-високо ниво.

Сега нямам търпение да подхвана експанжъна.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests