Middle-earth: Shadow of Mordor

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Middle-earth: Shadow of Mordor

Post by Amelia » Sat Dec 27, 2014 8:02 am

Шадоуденски геймъри. Що станА с вас бре? Аз ли трябва да ви пускам гейм темите начи? Срамота!

Взехме си Shadow of Mordor днес и ще го цъкаме много скоро. Нахайпени сме яко от песента на Miracle of Sound - АДСКАТА ЕПИКА. Ей така си представям Силмарилиона - с мрак и мачо елфи в него. Заточила съм лигички по Селебримбор (чернокосия елф-ковач, дето е внук на Феанор), ма и Саурончо не е за изхвърляне (ако онова русото със студения поглед е Саурончо). Ще се размажем, отсега го усещам!

Поздрав:
https://www.youtube.com/watch?v=3QMKjT6ZoUY

:metal: :metal: :metal: :metal: :metal:

:drool:
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1941
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Sat Dec 27, 2014 2:23 pm

Никак не е лоша, приятно пуцане :)

Играта за мен има само 2 малки недостатъка:
1. Прекалено е дълга, и аз лично не мога да си я причиня при наличие на по-кратки и по-изпипани заглавия.
2. Инди е, а е маскирана като AAA (т.е има доста повторение на content)
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Xellos
Moderator
Posts: 20295
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Post by Xellos » Sun Dec 28, 2014 1:33 am

Ужасяващо бързо писва...
:ninja:

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Wed Dec 31, 2014 6:34 am

За мен е точно обратното - ужасаващо бързо зарибява и след 5-6 часа мога да кажа, че по никакъв начин няма как да ми писне. Смятам, че бъркате "иновативна механика" и "инди заглавие" все едно голяма игра не може да вкарва нови елементи. А пейстът е доста по-малък от повечето Ass Creed-ове (и Far Cry 3, да речем), но дори страничните мисии винаги са забавни и няма две абсолютно еднакви.

Играта е невероятно добра - общо взето Ass Creed 2.0 + в пъти по-интересни битки тип Arkham Asylum. Контролите, гигатнското разнообразие от ъпгрейди и техники, ИИ-то, визията и перфектното озвучение - всичко това прави Shadows of Mordor първото истинско некст-джен заглавие дотук. Да не говорим, че Monolith са си традиционно PC девелъпър и играта е страхотно оптимизирана. С всичко на High, включително текстурите, които се предполага да взимат страшно много ресурс, всичко върви идеално с 35-50 кадъра независимо какво се случва на екрана с GTX 660, което дори като го взех не беше върха на сладоледа.
Но това, на което искам да обърна най-много внимание е ИИ-то, защото съм изключително впечатлен. Понякога орките правят и глупави неща, но като цяло динамичното им поведение е меко казано оцъклящо. Реакциите им в зависимост от подходът ти към всяка ситуация са реалистични и правят сетинга далеч по-интересен. Особено яко е като си спретнат цял отряд и почнат да те търсят. Това не е като Ass Creed където си намираш някой храст или палатка и всичко заспива. Лидерите могат да те видят, ако се приближат прекалено и те преследват адски дълго време. Всъщност цялата идея с лидерите е страшно свежа и предвид, че всичко е рандъм генерирано, индивидуалните капитани на орките са учудващо интересни на моменти. Има един Шака, който не мога да опиша колко го мразя. Не само ми разгонва фамилията няколко пъти подред, но и има trait-а "Humiliator", т.е. оставя те да се търкаляш омерзен в калта, вместо да те довърши. В момента грухам здраво, за да му видя сметката при следващата ни среща.

Как да е, ще пиша повече като стигна по-далече и в историята, но засега централният геймплей е на макс!

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Post by Amelia » Wed Dec 31, 2014 6:47 am

Shaka MUST die! :free:

Обяздихме си карагор и сега си го караме насам натам!
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Wed Dec 31, 2014 10:19 am

Явно ще трябва да и се даде шанс.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1941
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Wed Dec 31, 2014 11:01 am

Сори, не се изказах достатъчно точно.
Под "инди" имах предвид, че цялата игра е базирана на една механика, липсва разнообразие в локациите, враговете и дори типовете мисии. Т.е липсва реален кънтент. Nemesis системата е доста яка, но честно казано започна да ми се гади от постоянното натякване в пресата.

А че е първото next-gen заглавие, съм доста несъгласен. Не виждам нищо в тази игра, което мога да нарека next-gen, освен че върви на next-gen конзоли де :D. Графиката не е лоша но не е най-доброто, което видяхме, дори само тази година (справка, random screen от The Vanishing of Ethan Carter)

Засега единствената игра, която поне малко прилича на next-gen е Star Citizen, ама не се знае въобще до къде ще я докарат и къде свършва маркетинга и започва геймплея.
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Wed Dec 31, 2014 1:32 pm

Абсолютно е най-добре изглеждащото open-world заглавие до момента. Детайлът, който вкарват е невероятен предвид мащаба и всичко, което се случва на екрана по всяко време.
Vanishing-а има точно николко общо с типа игра и подходът при създаването на визията там е коренно различен (ходи тракай снимки на Мордор...), така че визията просто не може да бъде сравнявана.

Аз обаче не говоря конкретно за това. Страхотно изглеждащи игри с лопати да ги ринеш и има колкото щеш. В Shadow of Mordor имаме един невероятно жив свят, с който да взаимодействаш и е лестно да му повярваш благодарение на мащабната ИИ система. Именно това е некст-дженът. Доста хора не помнят, но едно време Monolith направиха ИИ революция с първия FEAR и мисля, че сега го направиха отново. Просто другите девелъпъри са ни научили да гледаме други неща и много хора дори не забелязаха този толкова важен елемент.

Колкото до повтарящите се мисии - типовете мисии са подобни, но винаги има някакъв различен елемент. Изкарвате го ебати драмата, въпреки че е на някакви светлинни години от директното клониране на мисии в първия Creed. Това е като да критикуваме пиратския симулатор в Black Flag - повтаря се една и съща механика, но това не ми попречи да прекарам безкрайни часове в безцелно кръстосване моретата.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Wed Dec 31, 2014 2:22 pm

Fear 1 беше супер на последната трудност. AI-то какви тикви и флашки вкарваше. Няма друг шутър, в който да съм имал такъв фън дължащ се изцяло на механика/трудност/геймплей.

Още помня първия път, като я играх и така се налапах с dmg, усещането беше, че играта ме играе мене. AI-то ич не се ебаваше.

Сега вече със сигурност ще я ударя. :lol:

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1941
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Wed Dec 31, 2014 7:59 pm

Е чак пък драма, написал съм 2 малки недостатъка, и дори не съм сложил малки в кавички, че да решиш че иронизирам нещо..

А визията може да бъде сравняване, щото все пак и двете игри търсят реалистигна графика с модерни технологии, не е като да сравнявам Мордора с Child of Light например. :)
И не, не съм съгласен, че е най-добре изглеждащата, но на практика не съм играл повечето игри в жанра и може и да греша и да е нещо различно на голям екран(моето дребно лаптопче hardly e някаква основа за тестване точно на визия). Само по скрийнове и видеа, например GTA5 ми изглежда по-добре, но това донякъде е въпрос на вкус, защото веднага може да извадиш аргумента, че е твърде чиста, докато Мордор е Мрачна и Епична и Духа Вятър на Талази.

А това "Детайлът, който вкарват е невероятен предвид мащаба и всичко, което се случва на екрана по всяко време." просто не го разбрах, какво толкова има като детайл тук, дето го няма във всяка друга игра.

Аз лично смятам тоя спор за малко излишен(но пък аз смятам всички спорове за излишни, поради оная статия на Cracked), щото така или иначе всички сме съгласни, че играта е страхотна. И сега спорим дали е най-страхотната, или е 5-тата по страхотност тази година.
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Post by Amelia » Wed Dec 31, 2014 8:05 pm

Shaka is STILL alive. :<

Начи, тая немезис система е много идейна и т.н., обаче се оказва, че ако не обезглавиш по специален начин шибания орк (чрез ground execution), той продължава да се връща за още, все по-грозен и разпадащ се на съставните си части. За съжаление гадината качва експириънс и от това, и като те бие. Та Шака ни би много, ние го убихме 1-2 пъти и в момента уродът грозен е левел 20, което май е максималният левел в играта. А ние сме левел 16. И СЪОТВЕТНО ОНОВА ПРОДЪЛЖАВА ДА НИ РИТА ЗАДНИЦИТЕ И ДА СЕ ГАВРИ С НАС.

Изринахме всичките урукски генерали, които бяха ПЪТИ по-лесни за убиване от Шака. Подозирам, че и Черната ръка или дори самия Саурон, ебаси, ще са по-лесни за убиване от тоя. Ей на това му се вика arch enemy.

Докато Шака диша, тая игра няма да свърши за мен! :free:
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Wed Dec 31, 2014 8:51 pm

Държа да отбележа, че като отидох да се бия с Шака на някакъв негов лов, той не само ме нарита брутално, ами и междувременно преби някакво огромно животно...
просто не го разбрах, какво толкова има като детайл тук, дето го няма във всяка друга игра.
Детайлът на моделите е шашкащ за open world игра и независимо дали имаме 50 яростни орка, които те преследват, всичко върви идеално. Да не говорим огромния drawing distance, на който се появяват враговете. Осветлението също е много по-добре от каквото и да е друго в жанра. GTA V изглежда чудесно, но не е баш на същото ниво. AC: Unity още повече, при положение че там са налетяли изцяло на количеството вместо на качеството.

http://images.dealzon.com/shadow-mordor-review-5.jpg
http://www.asf-nl.com/wp-content/upload ... enshot.jpg
http://i1-news.softpedia-static.com/ima ... 2132-7.jpg
http://tanukinosippo.com/wp-content/upl ... lpaper.jpg

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Thu Jan 01, 2015 10:32 am

Минах играта. След като предишните постове изброих многото й страхотни страни, тук ще обърна внимание не толкова на слабостите, колкото на нещата, които можеше да са по-добре. Те за мен са три:

1. Катеренето. Assassin's Creed си остава недостижим еталон в това отношение. Тук е малко тромаво и играта понякога просто отказва да ти приеме комадите (дори по няколко пъти), когато се опиташ да се покатериш някъде. Също често не отиваш баш там, където искаш. Пак е съвсем прилично положението, просто можеше да е много по-добре.

2. Историята и персонажите. Концепцията е страхотна предпоставка за интересен геймплей, но можеше да направят доста повече на ниво сценарий. Постничко и безсъдържателно е просто. Същото важи за персонажите. В това отношение играта не може да стъпи на малкия пръст на творенията на Rockstar. Показателно, че най-много характер има в капитаните на орките, даже в долната част на поста ще ви разкажа дългата ми история с Бягащия Шака, докато философствам за emergent gameplay.

3. Краят е зловещо изръшкан. Потрисащо е чак. Всяка средностатистическа схватка в основната част на играта беше по-добра от това. В началото на играта имаш сигурно 10 часа, докато дойде първия голям бос по подобаващ начин. В края обаче имаш просто две много смешни мини-мелета с подчинените ти оркски вождове и нито следа от цялата армия, която те се предполагаше да командват. Всяко от мелетата е последвано от супер-лейм "бос битка" с другите двама основни лошковци и това е. Сигурно цялата работа беше 15 минути, ако не и по-малко. Това като кулминация на игра с 25+ часа продължителност. Явно на Monolith не им е стигнало времето и са ампутирали всякакви амбиции за нещо по-сериозно накрая.

Но въпреки тези явни недостатъци, играта си остава огромно постижение и с чиста съвест й давам 9/10. ИИ-то е най-доброто и интересното, правено някога в open-world игра. Стелтът е много правилен и добре балансиран, така че да е достатъчно реалисичен, без да е фрустриращ. Почти всички от наистина многото геймплейни механики са полезни през цялата игра (писнало ми е от open world заглавия, които вкарват елементи в сендбокса, които никой няма да използва повече от веднъж). А битките са най-доброто приложение на Arkham Asylum системата досега. Въобще забавлявах се адски много.

Но да минем към историята за Бягащия Шака, най-страхотния пример за emergent gameplay, който съм виждал досега. Всичко започна в самото начало на играта, когато Шака беше още млад и зелен капитан и аз не бях левълъпнал хич. Срещнах го случайно из хълмовете на Мордор и все още не знаех нищо за него. Той обаче знаеше за мен и искаше да се докаже срещу досадния Рейнджър, който създаваше проблеми на оркските отряди в началото на играта. Схватката беше в негова полза и паднах в краката му, очаквайки да ме екзекутира с копието си. Шака обаче просто ми се изсмя, каза ми че съм нищожество и си тръгна без да ме довърши, оставяйки ме да се въргалям унижен в калта. И, както се казва, this was the beginning of a beautiful friendship. Шака постоянно се появяваше в най-неприятните моменти, гаврейки се с мен още няколко пъти я докато се бия с друг капитан, я докато се опитвам да му отмъстя. Покрай това доста бързо се издигна в оркската йерархия. Аз обаче намерих повече информация за него и попаднах на перфектната ситуация - Шака беше направил яко грог парти за отряда си. Шака, вече около 15-то ниво, имаше една основна слабост - не можеше да понася огъня и експлозиите. Та докато се наливаше с грог, аз го издебнах и гръмнах бурето до него, след което беше елементарно да му видя сметката, междувременно унижавайки го пред целия му отряд. Обаче Шака беше кораво копеле и оживя, след което се върна (с някоя и друга кръпка по лицето) за отмъщение и продължи да ме тероризира още няколко пъти, докато не чукна 20-то ниво (включително споменатата по-горе история с лова, където пречука и мен, и един огромен звяр like a boss). На този етап беше винаги заобиколен от цяла армия изроди, включително поне още един-двама капитани. След като отстраних няколко вожда, той най-накрая стигна до върха и зае мястото на единия от тях. В този момент обаче получих умението да правя майнд-контрол на орките и реших, че това ще е перфектната възможност да оправдая съществуването на Шака. Промъкнах се в лагера му, внимателно очистих доста от хората му и той се появи, ядосан, заедно с още двама капитани. Последва дълго преследване из лагера с няколко здрави схватки. Най-накрая Шака застана на перфектното място и с един добре премерен изстрел направих стабилна експлозия точно до него. Паникьосан, той се втурна да бяга към близкия баир. Аз обаче бързо го последвах, отстраних един-двама орка до него и най-накрая му теглих жесток тупаник mano-a-mano и му сложих един бърз майнд-контрол. След това имахме прекрасни моменти заедно, в които тормозехме други капитани и вождове в Мордор и Шака винаги беше особено полезен. Незнайно защо не го вкараха в последната битка, но какво да се прави...

Уви, след победата над Шака, който беше ултимативния ми враг (Саурон и Ръцете и Чуковете му да духат супата), играта просто не беше същата. Огромна чест прави на Monolith обаче, че са успели да направят невероятен свят, в който историята ми с един рандъм генериран орк беше по-добра и забавна от тази, създадена от сценаристите.

В чест на Шака пускам този поздрав:
https://www.youtube.com/watch?v=NisCkxU544c

User avatar
Amelia
Moderator
Posts: 12921
Joined: Mon Aug 30, 2004 9:49 am

Post by Amelia » Thu Jan 01, 2015 10:41 am

Да. Шака. Това беше истинския лошковец в тая игра. Беше Достоен Враг. Архивраг. Би ни, унижава ни, разиграва ни като маймуни и ни накара да се пънем да измисляме сложни тактически врътки, за да можем да го неутрализираме. В мига, в който го победихме и брейнуошнахме, изпитах истинска скръб.

Сбогом Шака! Мордор без теб е едно празно и скучно място.

ПП. В тоя ред на мисли, орките бяха доста яки, различаваха се на външен вид и се държаха различно. И заплахите им към нас бяха различни. И ако сме ги убивали вече, ни споменават това следващия път като се срещнем. Освен Шака, например, си спомням с топлота за Едикойси The Grim, който беше един от уорчийфовете и като се срещнахме с него не продума и думица. Вместо това ни изгледа, изсъска и затрака със зъби. Не промълви нищо и като го убихме. Имаше и един дето ни говореше в рима...
My Anime List , My Manga List

Oui. Je suis garbage.

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5265
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Post by Matrim » Fri May 01, 2015 10:05 pm

Уж щях да пробвам тази игра само, за да видя как се справя новата ми видеокарта, а се оказа, че е доста зарибяваща. Битките са като в Батмана, ама по-яки, защото може да сечеш глави а и честичко се налага дим да те няма като те наобградят повечко орки, особено като има от ония гадове с копията или с лъковете. След като един warchief и бодигардчетата му ми разказаха играта десетина път поред, ми дойде накрая ума в главата и почнах да събирам информация за слабостите на босовете и да ги трепя един по един. Голям кеф е. А някои от коментарите на орките са върха просто - като те убият няколко пъти и почват "Пак ли ти бе? Тоя път ще ти отсека главата и ще изгоря тялото!". :lol:
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests