Divinity: Original Sin

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

Post Reply
Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Divinity: Original Sin

Post by Amikae » Wed Jul 16, 2014 11:17 pm

Тъй де, не бях играл нещо сериозно от доста време, но овациите, с които бе гарнирана играта, ме убедиха да и дам шанс и о богове тя е РАЗКОШНА!

Още влизам в първото градче и виждам горящ кораб и една тумба хора хвърлят кофи вода по него. И се присещам, че в инвентара си имам 2 скрола за дъжд. Кастнах единия, мръкна, заваля дъжд, корабчето бе спасено, а аз лапнах 900 XP. Fuck yeah. :panda:

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Post by Claymore » Thu Jul 17, 2014 12:20 am

Това определено ще се цъка по нататък. Звучи като най - доброто от Балдурси, Фолаутове геймплейно, но и с нови неща в крак с времето.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Delegat
Aes Sedai
Posts: 1583
Joined: Mon Dec 25, 2006 7:53 pm

Post by Delegat » Thu Jul 17, 2014 9:50 am

И аз я почнах (навремето я бекнах в Кикстартър и сега получих ключ), разкошна е играта, с някои наистина разчупващи механики.

User avatar
armageddon
Forsaken
Posts: 2936
Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am

Post by armageddon » Thu Jul 17, 2014 11:39 pm

Ш се цъка (даже дадох единия ключ на брата, евентуално да пробваме коопа), но май ще поизчакам да я пачнат едно хувабо, че гледам кръпки излизат през ден.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Thu Jul 17, 2014 11:51 pm

Недей чака, играта е в оптимално състояние. Даже вчера пуснаха голям пач, който добави доста неща. И да, ако можете, много як бил коопа. :)

Аз 4 часа тая вечер съм се зомбирал и още не мога да спра.

Съвет от мене, поне един от главните ви герои да бъде с lockpicking, че си требва навсякъде. Също на 3-ти левел вземайте All Skilled Up, аз пропуснах и сега се проклинам.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Fri Jul 18, 2014 12:25 am

Това е вече истинския Балдурс гейт стил наследник :)

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Fri Jul 25, 2014 11:11 pm

След много усилия и една седмица игра, успях да изрина цялото съдържание.

Ще акцентирам на думичката "рина", защото втората половина от около 60-те часа игра не само не предлага нищо особено, а акцентира проблемите, които има играта, а това прави изиграването и доста мъчително преживяване.

Няколко са нещата, за които предупреждавам преди да тръгнете да си я купувате.

Итемизацията е ужасна. УЖАСНА! Нещо средно между generic MMO loot и Diablo 3. Итемите са бели, зелени, сини, оранжеви и уникални(да, just like in diablo), но единствено уникалните итеми са с предварително зададени параметри, всичко останало е RNG. Играта те засипва със стотици итеми, които ти се налага на всичкото отгоре ръчно да идентифицираш, дори зелените, ако искаш да им вземеш кинти, а кинти трябват. И всъщност понеже не всеки стат може да ролне на всеки итем, RNG-то се изразява най-вече във връткането на няколко статса на слот, което е меко казано досадно и прави всъщност loot hunta в играта несъществуващ.

Всъщност той се изразява в следното нещо. Бил си се с 20 дебели гада за да стигнеш до мазния ковчег, или си си играл 30 минути да завършиш някоя гатанка, отваряш ковчега и в него има 3 зелени итема и колба за живот. След първите няколко такива ковчега започваш да си правиш quicksave преди всеки голям ковчег и почваш да си презареждаш сейфа, докато ковчега не ти даде нещо, което някой от партито ти може да ползва. И шит, не се бъзикам, ако не правех това, нямаше да имам двуръкия меч, който ползвах последните 4 левела от играта, което щеше да я направи значително по-бавна(не по-трудна). Much design, wow so amaze.

Същото нещо се прави и с мерчантите, с килването на босове, защото може да се сейфа и по време на битка. Сигурно съм прекарал над 1 час в презареждане на сейфове.

Което ме подсеща за другия проблем, а той е, че поне едно 5-6 часа съм прекарал във вървене от точка А до точка Б. В играта има телепорти, но те са малко и в съвсем отделни зони на картите, а има много за правене и ти се налага много пъти да минаваш през едни и същи места. Така че често просто пускам партито да върви до някъде и отивам да пикая, да си налея вода или алт табвам... Нетърпимо е!

Но може би най-големият минус, който откривам е и най-големия плюс. Геймплея. Той ти дава свобода да отидеш където поискаш, ако ти стиска, но и прави историята изключително несвързана. Това става ясно още в самото начало на играта, където след кратък пролог стигаш до първия и най-голям град в играта. С всяко NPC може да се говори, и трябва да се говори, защото има много куестове и началото на играта е и най-трудната и част.

Прекарах може би 2 часа в този град, не защото не можех да изляза от него, а защото имаше огромно количество от диалози, през които трябваше да мина за да получа някаква цел извън града. Диалозите са много и са обемни, като от един момент нататък започнах да ги прецъквам и пак нищо не загубих от историята. Съответно веднъж щом свършиш и излезеш навън отвяваш 1-2 часа в млатене. Така е и цялата игра, от тонове битки, на тонове диалози.

Няма нищо общо с добре структурираните истории на Baldur's Gate и Icewind Dale, където имаше достатъчно от всичко. Тук просто ринеш съдържанието, което разработчиците са успели да генерират. Ако пък се опиташ да отлагаш диалози за после, за да поддържаш някакво темпо, рискуваш да си замажеш изиграването, защото някои куестове стават невъзможни за изпълнение след определена точка, а ти няма как да знаеш кога ще стане това.

Има и други досадни неща, като камерата, която всеки път, като кастнеш магия се фокусира на кастъра, ужасния таргетинг, който неведнъж е карал арчера ми да се разхожда из бойното поле, защото точно преди да съм кликнал на гадинката, тя нещо се е размърдала. Поправянето на оръжията. На всеки няколко големи битки трябва да си отворя инвенторито на арчъра, да пратя лъка в Jahan(Blacksmithing), да вляза в неговото инвентори, да го поправя, да го пратя обратно и да го екуипна.

Има и още, но схващате картинката.

Най-хубавото нещо, което играта предлага са битките, които са походови и в първите 10-15 часа на играта са наистина интересни и предизвикателни. Колкото повече играеш обаче, толкова по-еднообразно става. Гадинките започват да имат повече живот, да правят повече щета и да пускат повече магии. Самите битки стават шаблонни и съответно досадни, особено когато трябва да чакаш 6-7 паяка да си изсерат изсиранията...

Не знам защо толкова високи оценки получи играта. Явно hype-traina е бил много мощен.

Очаквам с нетърпение Pillars of Eternity след няколко месеца. Едва ли ще получи същите овации, но по всичко личи, че това ще е истинския наследник на Baldur's Gate.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests