HearthStone

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

Post Reply
User avatar
Ordo Malleus
Mistborn
Posts: 1453
Joined: Fri Apr 23, 2010 9:59 am

Re: HearthStone

Post by Ordo Malleus » Mon Feb 15, 2016 1:50 pm

Бтв, Зуулок-а не е фейс дек и не трябва да го играеш като такъв. В доста от игрите ти контролираш борда със зуу-то, а не като фейсхънтъра в 90% от случаите да игнорираш случващото се долу и да му пълниш кошницата на противника непрекъснато.

Дек-ът ти е...странен. Обикновено със зуу опитваш да наложиш начална агресия и да я поддържаш с правилни трейдове. Няколко неща, които ми правят впечатление:

От Demonfuse-ът например не виждам смисъл. Общо взето, имаш едно копие от него и едва 3 демона въобще в тестето. Тоест - доста неконсистентно ще ти се получават нещата. Sacrificial Pact-а също не ти трябва, освен евентуално в мирър мачове. Flame Imp-вете обаче са горе-долу задължителни, зверски помагат за началната агресия. Друг staple ти са Doomguard-вете. Те са определящи финишъри на тестето и трудно ще ти се случват нещата без тях. Казвам ги като карти, приоритетни за крафт, ако ги нямаш (имповете ги нямаш със сигурност де, за дуумгарда не знам).

Като цяло, нямаш 1-drop освен единичен Voidwalker, което трябва да го поправиш. Lepper Gnome, Abusive Sergeant, etc. Тъпото е, че едни от най-важните карти за зуу-то ще ги ротейтват - Haunted Creeper, Nerubian Egg, Imp-losion, та в момента е шибано време да почваш със Уорлок, поне докато не стане ясно с новия експанжън какво ще им дадат (или ако не си решил да играеш Wild - в този случай задължително ти трябва Curse of Naxxramas).
What froze me was the fact that I had absolutely no reason to move in any direction. What had made me move through so many dead and pointless years was curiosity. Now even that had flickered out.

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: HearthStone

Post by Claymore » Mon Feb 15, 2016 2:04 pm

Аз лока го играя контрол, нападам само когато е чисто или имам ясен board advantage.Иначе знам че Demonfuse-а седи празно, просто нямам достатъчно демони още. Аз за ташак ги добавих тия карти, принципно карам с 2 Bluegill, 2 Tidehunter-а, 2 Йетита, 2 Hellfire и 2 Razorfen. Нямам и карти за крафтване, при първото ми крафтване получих бонуса от 100 дъст и си направих Effigy на мейджа, макар че май трябваше Counterspell или Ice Block. Затова съм и на зор за соло приключенията, щото немам карти. За да крафтвам, първо трябва да имам нещо за дисенчант, нали. Sacrifical Pact-а стои щото няколко пъти ми е спасявал гъза докато мотая и чакам да ми се падне по-свестна карта. А и принципно нямам 1-дропови карти, освен разни магии които пазя за чистене, като Mortal Coil и Soul Fire от които зимам по две. Разчитам повече на 2 и 3-дропови.
Иначе щом ги ротейтват тия карти, добре че в момента цъкам с вески клас по малко или много, освен Прийст и Паладин, щото ме дразнят оше откакто цъках УоУ
Last edited by Claymore on Mon Feb 15, 2016 2:19 pm, edited 1 time in total.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Ordo Malleus
Mistborn
Posts: 1453
Joined: Fri Apr 23, 2010 9:59 am

Re: HearthStone

Post by Ordo Malleus » Mon Feb 15, 2016 2:15 pm

Ти си първият човек, който е крафтил Effigy, честито :bigtongue: Тоя сикрет даже не си спомням някога мейдж да ми го е играл. Нищо, трябва си експериментиране, може да се натъкнеш на нещо интересно.

Иначе Мейдж всъщност можеш само от Basic карти да сглобиш нещо... горе-долу боеспособно.
What froze me was the fact that I had absolutely no reason to move in any direction. What had made me move through so many dead and pointless years was curiosity. Now even that had flickered out.

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: HearthStone

Post by Claymore » Mon Feb 15, 2016 2:32 pm

Аз това съм направил, поне се надявам. Но с него и лока най-много и най-лесно печеля, та предполагам дава некви резултати. Ей тва ми е мейдж дека, по-слаб е от нормалния, щото изхвърлих два миниъна за да пробвам Effigy и Blizzard.
Spoiler: show
Image
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Mon Feb 15, 2016 6:58 pm

Имай предвид, че сегашният формат няма да изчезне просто се появява още един. И че някой от класическите карти ще ги променят.

За мейдж дека ти - няма смисъл от 2 броя Acidic ooze - това е технична карта със слаби показатели ползва се само срещу някои класове и шанса да ползваш и двете по предназначение не е голям. А имаш и фрийз механики с мейджа за да стопираш оръжие. Другата карта която е новобранска грешка е Arcane intelect - новобранците се заблуждават, че печелят 2 карти авантаж с нея но на практика не е така защото самата карта с магията вече ти е една карта която е в тестето и не се ползва за нищо и в момента в който изтеглиш магията вече си една карта назад тъй като магията не ти носи никакво темпо и не влияе на борда. Играят я само в декове които разчитат на комбо финишър и искат много теглене (не само с нея а и с други карти за теглене) така, че да завъртят цялото тесте по най-бързия начин.

Frostwolf Warlord e с доста ниска стойност. За да има добри показатели трябва да си сигурен, че ще имаш редовен силен борд - с твоя дек това може да се случи много рядко тъй като ти дори нямаш 1 мана карти за да популираш борда редовно.

Efigy в дека е с доста ниска стойност - играеш три мана които не ти дават никакъв презънс на борда и никакъв авантаж. За да го играеш в комбо със силна карта в един и същи ход почти няма как да ти се случи. Евентуално би имало смисъл ако имаш mad scientist и други секрети но така самотно е просто рандъм карта която не контролираш по никакъв начин кога ще се появи.

Коболда Геомансър също е теч карта със слаби показатели и се използва най-често в комбо с много евтини карти като Arcane missiles , Arcane explosion или Ice lance. Ти нямаш тези карти. Със твоите карти или най-вероятно умира без да трейдне или седи в ръката ти като мъртва тежест докато чакаш да събереш мана.

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: HearthStone

Post by Claymore » Mon Feb 15, 2016 8:11 pm

Интелекта принципно имам резерви за него, но си викам че ми трябва при топдек положение или ако искам да набарам Флеймстрайк или друга силна магия, но по-скоро си прав. Както и за Фростулфа де, доста по-полезен ми влиза в мидрейндж хънтъра и шаманския блъдлъст зуу дек. За Коболда обаче донякъде не съм съгласен, щото ми е влизал в употреба когато опонента е имал бордово присъствие с по-тръсти карти. Което си е лейтгейм ситуация към която не трябва да се стремя и за която не трябва да билдвам, но все пак влиза донякъде в полза гадинката. Но благодаря за съвета, ще видя с какво да ги заместя, слизта, Фростулфа и Интелекта може би с 1-дропове или Taunt, щото имам само двата Сенджина за защита в тоя дек.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Mon Feb 15, 2016 8:29 pm

Аркейна е точно обратното на топ дек - вместо за топдекнеш магия или миниън на неговото място ти теглиш Аркейна .

Дори и да ти влиза в полза коболда влиза 1 брой в полза , два са разхищение - хората вече играят 3/4 миниъни за 2 мана ти излизаш с 2/2 миниън. Разбира се винаги ги има хипотетичните ситуации за Коболд+ флеймстрайк но това е специфична ситуация тип комбо - такива вид комбота трябва да се избягват - не случайно всички силни декове разчитат на консистентност и универсалност. Изключение правят One turn kill дековете които разчитат на проточване на играта , много теглене на карти за да достугнат до решаващата комбинация. За съжаление единствения такъв дек с мейдж е Freeze варианта за който за да работи изобщо се изискват ключови карти като ice block и Alexstraza.

Таунти много не си слагай - правилото е, че винаги са по-зле в трейда и статистиката от стандартните за цената си и повечето от класика са много зле като цяло. Единствения им смисъл е да проточиш игра срещу агро или да защитаваш решаващ минън - какъвто ти нямаш. Всъщност във всички силни декове хората предпочитат да генерират таунти посредство други миниъни или магии. Иначе просто ти вадиш 3/5 шилдмастър за 4 мана срещу 4/5 йетито.
Просто като билдваш трябва да прецениш какви карти изобщо имаш за съответната мана цена и да не прекаляваш с тях. Има задължителни карти които не могат да се пренебрегват с лека ръка а ако добавиш други в тиъра им го претоварваш и си разваляш мана кривата.
Виждам че дека ти е препълнен с 4 и 5 мана карти - на практика трудно ще ти се падат редовно карти за стабилна игра първите три хода и много често ще ти се налага да играш субоптимално на 5,6,7 ход че и нататък защото най-често ще имаш 4 или 5 мана миниън и няма да можеш да пускашп по два едновременно . Принципно повечето имат 20 карти от 30 които да са 1,2,3 мана и другите 10 са по скъпи като правило е магиите ти са малко в сравнение с миниъните. Изключение правят специфичени декове които имат инструментариума за проточване на играта и предизвикване на обръщащ ход в даден момент.

Ако искаш съвет добави си още един елементал - доста силна 4 мана карта - с 6 живот почти няма какво да те убие, много често трейдваш 2 за 1 и забавяш играта дори за 1 ход да е за пуснеш на следващия флеймстрайка.

User avatar
RetsReds
Commoner
Posts: 28
Joined: Sun Mar 22, 2015 8:05 pm
Contact:

Re: HearthStone

Post by RetsReds » Thu Feb 18, 2016 8:42 am

Не мисля, че новите играчи сме преебани. Просто трябва да се вземе едно крило на Накс през следващите месец-два, това е всичко. И то ако въобще искаш да минаваш Накс или да играеш Wild. Част от идеята на разделението Standart/Wild е именно, за да могат новите играчи да играят Standart и да не им се налага да събират твърде много карти.
А дори и сега, дори и за нов играч, спокойно можеш да направиш компетативно тесте. Zoo, face hunter, aggro paladin - все лесни за събиране тестета. Не всеки клас има такова тесте, но... Аз за по-малко от два месеца игра имам всички нужни карти за legend aggro pally. Не го играя понеже ми е скучно и предпочитам да си работя по control pally тестето, но така си ми е забавно. :)

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Thu Feb 18, 2016 8:32 pm

Стандартния формат е точно обратното на милостив към нови играчи - нали се сещате какво ще стане в момента в който ветерана със всички легенди и карти от класическия сет влезе ударно с 40-50 пакета със събрано злато и дъст от дисенчатване на безмислени неиграеми и в Уайлд карти от досегашните експанжъни или ако е хардкор - всичките карти които отпадат от стандарт.

В момента наистина може да сглобиш добро тесте с евтини карти благодарение силни но евтини карти от Наксрамас, Гоблините и Блек маунтин - но в момента на смяна на формата тези карти отпадат и остават два варианта - силна тежест на класическите легенди (които се събират зор и са доста) или ползване на чисто нови карти от най-новия експанд за някъкъв нов вид декове - доста голд за да ги вземеш бързо (което е лесно за ветерана но трудно за новия играч) - и допълнително ще влияят карти от LOЕ и Турнамента които всички стари играчи ги имат но за новия ще е тежка дилема дали да инвестира в карти които ще отпаднат скоро. Защото най-вероятно новите декове ще изисват карти от последните три експанжъна за да работят.

Осовния проблем е, че класическите класове за ужасно небалансирани - паладина беше неиграем, прийста също хънтъра в комента го държат на мускули само карти от експанжъни след нърфовете които му спретнаха. Роуга е същата работа - нърфнаха карти и го съживиха с експанжъни. В момента новия игра може да стъпи на база от 1-2 крила от адвенчърите и няколко решаващи карти от експанда ГнГ и да подържа дек който да е стабилен дори след време - след смяна на формата ставаш никой ако не си редовен и нямаш начален тласък така че много бързо да закупиш новите карти преди да са ги премахнали - а и новия експанди ще са с много повече карти на брой демек скрап демек шанса да ти се паднат точно тия дето ти трябват става минимален.

На уайлда не се надявайте - сегашните тестета много скоро ще станат неадекватни при заявената липса на баланс за тях и неизбежно ще се появи нещо ОП което няма да бъде балансирано а арената ще стане на късмет.

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: HearthStone

Post by Claymore » Thu Feb 18, 2016 9:08 pm

Добре е викаш значи че дисенчантнах каквото можах на паладин и прийст, които тъй или иначе не играя, за да си направя импове, Ice Block, Spellbreaker и Divine Crusader. :) Иначе последвах съвета ви и като направих някои карти си си сложих някде 5-6 1-drop миниъни при уорлока, с други ръш карти на 3 и 4 и после тежката артилерия. Бая победи направих с пооправения дек, вчера направих първите си две 2-3 ръна на Арената. :lol: Бавно, но стабилно се уча как да си билдвам дек. А Могор вчера ми спаси живота няколко пъти, беше мега смешно щото бях на 7 кръв. Паднаха ми се SI:7 агент, Jouster-а с Дивайн Шилд и Тоунт и некви други в наградите, бива.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Thu Feb 18, 2016 10:48 pm

не си хаби дъста да крафтваш обикновени карти - при 4 обикновени от 5 карти в пакетче винаги ги събираш всичките - математика.

User avatar
Ordo Malleus
Mistborn
Posts: 1453
Joined: Fri Apr 23, 2010 9:59 am

Re: HearthStone

Post by Ordo Malleus » Fri Feb 19, 2016 1:00 pm

RRS, хем си прав, хем не точно. Новите играчи ясно че няма как да влязат и след месец да са съпоставими с тия дето цъкат от години (без да налеят зверски пари), но без формат нещата стават ОЩЕ по-зле за тях. Ок, стандарта пак са бая карти от класическите + експанжъните за две години, но иначе един новак като влезе след, да речем, 1 година и няма формат? Близард намекнаха, че най-вероятно ще пускат 2 големи експанжъна + 1 адвенчър годишно отсега нататък. Тоест, след 1 година, някой нууб ще има класик + накс + гвг + блекрок + гранд + лигата + още два големи експанжъна + още един адвенчър. Тоест - нещата за него отиват съвсем по дяволите. Както и да го въртиш, по-малко карти в игра са по-добре за новаците от повече карти.
What froze me was the fact that I had absolutely no reason to move in any direction. What had made me move through so many dead and pointless years was curiosity. Now even that had flickered out.

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: HearthStone

Post by Claymore » Fri Feb 19, 2016 1:14 pm

Не мисля че събраният 120 дъст би ми свършил повече работа на тоя етап от 3 хубави класови карти. За паковете си прав по принцип, но в последните 3 отворени пака без ебавка имам по 2-3 дубликата на карти от които вече имам по две, та и тях дисенчантнах.
А като споменах в предния пост Могор... :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=A1rcBO6IwS0
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Fri Feb 19, 2016 8:56 pm

Ordo Malleus wrote:RRS, хем си прав, хем не точно. Новите играчи ясно че няма как да влязат и след месец да са съпоставими с тия дето цъкат от години (без да налеят зверски пари), но без формат нещата стават ОЩЕ по-зле за тях. Ок, стандарта пак са бая карти от класическите + експанжъните за две години, но иначе един новак като влезе след, да речем, 1 година и няма формат? Близард намекнаха, че най-вероятно ще пускат 2 големи експанжъна + 1 адвенчър годишно отсега нататък. Тоест, след 1 година, някой нууб ще има класик + накс + гвг + блекрок + гранд + лигата + още два големи експанжъна + още един адвенчър. Тоест - нещата за него отиват съвсем по дяволите. Както и да го въртиш, по-малко карти в игра са по-добре за новаците от повече карти.
не точно - в момента може спокойно да пропуснеш блекрок и турнамента че и лигата и да скалъпиш свестен агро дек с решаващи карти за които да събереш дъст. Системата е била винаги - пакетчета от класик и крафтване на решаващите карти. Крафтиш си буум и си ОК, че ще е вечен или ако го нърфят ще си върнеш дъста. Сега новака ще трябва да се оправя в зверска мета на която не са ясни дековете и ще трябва да се разхвърля между нови карти и задължителните стари. Половината от класовете отновно ще станат неиграеми без новите карти.

Клейморе не е точно така както разсъждаваш- нито една от картите която изброи не е ключова нито кой знае колко силна, Ice block e неиграем в конструктед без целия съпорт на Фрийз мейджа включително Алекстраза. Spellbreakera е изключително слаба карта - боди от 4/3 за 4 мана трейдва зле дори с 1 мана миниъни, 99% от римувалите го ловят а сайлънса му не си струва цената от 4 мана - целта на сайлънса е максимално евтина и бърза елиминация нежелания ефект - в повечето от случаите някъкъв таунт за да извадиш и нещо друго. Затова една от най OP картите в играта е Ironbeak owl - сайълънс за само 2 мана.
Други ОП карти които скоро няма да излязат от употреба и са смятани за вечно OP са
Doomguard 5 мана 5/7 с чарж, негативния ефект може да се избегне а когато противника умре слабо те вънува дали си изгорил две карти. Big game hunter - универсалния римувал за 4 мана на всичко що е яко легендарно и оставя боди с 4 атака което трябва да бъде трейднато или римувнато.
harvest golem е доста силна карта - за 3 мана трейдва много често 2 за 1 и на практика е 4/4 карта. Азуре Drake беше най-силния 4 дроп преди Гоблините и Шредера (който ще отпадне до месец-два). вадиш 4/4 за 4 мана което трейдва със почти всичко за същата мана, теглиш карта - най-ценната механика и печелиш +1 спелл което създава опасност и действа като софт таунт. Defender of Argus e много стойностна карта с добавянето на два таунта и 2/2 статистики. Knive juggler е една от най-силните карти в играта и вероятно ще го нърфят скоро (ще си върнеш дъста фул ако си го крафтнал) - на първо време към тези карти се ориентирай , още дълго време ще са задължителни повечето от тях за много декове.

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: HearthStone

Post by Claymore » Fri Feb 19, 2016 10:32 pm

Някои от изброените съм крафтнал, като Аргус, Голем и Джъглър, Дракона ми се падна. Иначе съм направил и Бухала за по-евтин сайлънс, просто няколко пъти в ранкд некви дрисливи прийстове правят евтина и силна защита и лайтуел билдове и ми е писнало от некви изчанчени ефекти. Така ако щат могат и легендарка да ми извадят и да я насера дори и без Шаман или Мейдж.
А някой може ли да ми обясни защо Zombie Chow се смята за добра карта? Да, на първите три хода да избараш 2/3 за 1 мана е доста силно, но в късните етапи независимо колко борд контрол имам, не бих я изиграл. Та ако работи само в early game-а и на шанса да ти се падне в него, как това я прави много добрa? Днес ми влезе екста под ръка в Арената, но именно щото ми се падна в началото. В една от игрите ми се падна в напечена топ дек ситуация и лайфтапнах на 10 кръв отколкото да я сложа на дъската при положение че опонента имаше 8 и 2 тоунта.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests