HearthStone

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

Post Reply
User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Sat Feb 20, 2016 5:11 pm

В дековете в които се играе зомбито +5 здраве е несъществено на фона на борд контрола който ти дава. Играта е статистическа - дори да не се пада във всяка игра в началото с мулигана се пада достатъчно често за да ти даде крива срещу агрото. Освен това често се държи поне едно срещу темпо мейдж с мирор имидж -особено ако играеш дек с тежки дебелаци. Картата се ползва срещу мейдж, хънтър и зуу от декове които имат проблеми точно с тези декове. В крайна сметка с контрол дек не ти пука дали лекуваш птотивник агро който и без това е на 30 живот а по-силна 1 мана карта с която да го заместиш няма а още по-зле е да нямаш хептен нищо какво да играеш в първи ход като опция.

Разбери концепцията за темпото - ако противника играе лепър гном и ти извадиш Зомбито той няма как да играе Кнайв Джъглър Сорцерер апрентис и т.н. тиър 2 без да го загуби в неизгоден трейд. При което ти вече си убил гнома и си трейднал 2 за 1. Половината игри развили се по този начин вече са свършили тук. Воина не играе зомби точно защото има по-добри отговори и римували в началото.

Пример за подобна карта която много промени метата е Darnasus aspirant - друида нямаше нито една силна карта в началото и падаше жертва на ранно агро докато стабилизира. С Аспиранта просто задължаваш противника да трейдва вместо да бие фейса и пеелиш 1-2 хода което е решаващо.



Други ползвания на картата са с Аудренай соулприйст за нанасяне на щета, увеличаването на живота на противников хендлок за да не си пусне великаните.

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: HearthStone

Post by Claymore » Sat Feb 20, 2016 9:15 pm

Темпото го виждам тук-там като термин и май имам неква бегла идея, в смисъл по време на самата игра, но именно темпото ми е проблема в някой от дековете. Със съветите от тук и други места пак си направих малко по-добри декове с някои промени, пак се получават ситуации като днес с мейджа където просто ми свърши парата след един момент, а шибаният прийст това и чакаше. Реших да играя агресивно преди да има шанс да си направи защита и да насере карти като Лайтуел и други, но след като свалих до 7 някъде почна да се освества. Трудно ми е още да нацелвам златната среда между контрол и агресия, особено срещу някой като прийст който проточва и печели от това. Но пък в повечето други игри днес печелех лесно и си направих сравнително бързо 60g куеста за победи с Хънтър и Мейдж. Впрочем да дисенчантна ли Bestial Wrath? Епик е и е уж силна карта, но хънтър дека ми е пълен с евтиняж за фейсръш, та за предпазване на някакви евентуални тлъсти карти не знам дали ми върши работа. А ако го дисенчантна ще получа 400 дъст с който евентуално да крафтвам по-нужни ми карти.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Sat Feb 20, 2016 9:36 pm

Нищо силно няма в тази карта. Ако ти е златна и ще вземеш 400 дъст -действай. Ако е обикновена не златна - вземаш 100 дъст - пак действай.

А ако чакаш 100% успеваемост няма как да стане - играта е статистика - има си шансове за успеваемост между различните декове - някой път няма какво да направиш.

Прийста не трябва да го точиш без да имаш перпектива да го довършиш да подготвиш бърст демидж на който да не може да ти отговори било с frost bolt+ ice lance+ fireball било с 2 броя fireball. Да си ползваш магиите срещу живота му преди финаления удар е безполезно - губиш авантаж и темпо а той се лекува. Винаги пазиш сайлънс в ръката за някое комбо. Никога не оставяш Клерик да се размотава из полето.

User avatar
RetsReds
Commoner
Posts: 28
Joined: Sun Mar 22, 2015 8:05 pm
Contact:

Re: HearthStone

Post by RetsReds » Sun Feb 21, 2016 8:38 am

Claymore47_Fen wrote: А някой може ли да ми обясни защо Zombie Chow се смята за добра карта? Да, на първите три хода да избараш 2/3 за 1 мана е доста силно, но в късните етапи независимо колко борд контрол имам, не бих я изиграл.
Ако имаш board control по-късно естествено, че няма да я играеш. Играеш я или рано, или късно, но само ако си изгубил board control-a. Просто има някои тестета, които без board control не могат да направят нищо, така че в тях chow върши работа дори по-късно в играта - по-добре да дадеш 5 кръв на противника, отколкото така и да не успееш да си вземеш борда и да не му вземеш и 1 кръв повече.
Това е така само за някои тестета обаче, тъй че не я мисли ако не ти пасва на твоето тесте. В моя midrange pally зомбито е безценно, но в agrro deck-a си няма да го сложа никога, очевидно. :)

Иначе, че новите играчи няма веднага да могат да скочат в метата е ясно - пак ще трябва да събират доста карти, някои от които нови. Реално промяната ще махне 2 експанжъна и ще добави 1, така че новите играчи ще има да събират само 1 експанжън по-малко... първоначално. Близард обаче правят тази промяна за дългосрочните и дивиденти, не за сега, веднага. След 2 години в Hearthstone няма да има само classic+BRM+Naxx+GVG+LoE - тогава ще има общо 10 експанжъна, което вече ще е чиста лудост за новите играчи, дори пак да е възможно да се сглоби някое и друго евтино агро тесте (което Близард не искат да се случва, тъй като тогава 50% от играчите ще играят едно и също).

Та сега, в краткосрочен план - естествено, че не носи някакви големи плюсове за новите играчи тази промяна. И естествено, че ще има един период на дисбаланс в начало. В дългосрочен план обаче нямаше друго решение, както всички други добри TCGта също видяха още преди Близард. :)

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Sun Feb 21, 2016 7:54 pm

Сега ми свърши прекрасна работа Зомбито в енд гейма - извадих аудренай соулприйста и не само трейднах 2 за 1 с негови слаби но му нанесох 5 точки щета в процеса. Два бързи флаш хийла за още 10 демидж и умението на героя след джъстикар и играта свърши скоропостижно.
В дългосрочен план обаче нямаше друго решение, както всички други добри TCGта също видяха още преди Близард.
Няма място за сравнение с хартиени игри защото там има два елемента които тотално не съотвестват с реалностите на hearthstone - хартиените карти могат да се забранят или заменят с нови но не могат да се редактират физически и няма как да балансираш играта. И второ могат да се трейдват карти с които теоретично един нов играч може да събира каквото му трябва с размяна с други играчи.

Трети елемент на hearthstone който се различава от форматните хартиени игри е, че играта може да е безплатна - да оставим настрана търговията но дейли куестивете които са основния двигател за събиране на пари в играта изискват разнообразие , не може да си направиш само един дек и играеш само с него.

В magic the gathering стандарт формата позволява само последните разширения да се ползват но никъде я няма тази измишльотина на Близард винаги да си остават позволени близо 400 карти които нямат никакъв баланс но пък могат да бъдат променяни на случаен принцип от разработчика.

В меджик да речем ако стария играч вкара X долара в нов ескпанд и нов играч вкара X долара общо взето ще бъдат равни като карти. Ако има стар експанжън в игра то ще се изравнят на следващия. В hearstone при същата ситуация стария играч винаги ще е напред с класик легендите и тъй като играта освен долари предлага и свободно купуване стария играч пак ще е напред.

Няма бягане от това - просто залъгване на новите играчи, че имат шанс докато реално нямат ако не вкарат една инвестиция първоначална.

User avatar
RetsReds
Commoner
Posts: 28
Joined: Sun Mar 22, 2015 8:05 pm
Contact:

Re: HearthStone

Post by RetsReds » Sun Feb 21, 2016 11:50 pm

RRSunknown wrote: Няма бягане от това - просто залъгване на новите играчи, че имат шанс докато реално нямат ако не вкарат една инвестиция първоначална.
Agree to disagree, предполагам. :)

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Mon Feb 22, 2016 10:21 pm

Ако махнеха това да си остав класик сета който включва 80% от най-силните карти в играта щях да се съглася.

User avatar
RetsReds
Commoner
Posts: 28
Joined: Sun Mar 22, 2015 8:05 pm
Contact:

Re: HearthStone

Post by RetsReds » Mon Feb 22, 2016 11:18 pm

RRSunknown wrote:Ако махнеха това да си остав класик сета който включва 80% от най-силните карти в играта щях да се съглася.
Казаха, че ще нърфват много от класик картите. На мен по-скоро ми се иска освен нърфовете и да бъфнат една-две. ;)

User avatar
RetsReds
Commoner
Posts: 28
Joined: Sun Mar 22, 2015 8:05 pm
Contact:

Re: HearthStone

Post by RetsReds » Tue Feb 23, 2016 6:04 pm

Хрумна ми хрумка. Цяла спекулация, даже. ;)

Нов клас - Deathknight. С аватар - очевидно - Arthas. Предполагам - началото на 2017та или края на 2016та. (Да, със сигурност далеч не съм първия, на който му хрумва. :P )

Причини "Против":

1) В края на 2014та Броуди каза, че "Към момента не работим по въпроса. Добавянето на нов клас има и плюсове, и минуси. Все още сме на етап "обмисляне".

Причини "За":

1) Ясно е, че Близард трябва да продължат поне два пъти годишно да пускат нов content, за да бъде играта свежа, а играчите - заинтересовани. За момента се справят супер като редуват нови adventure-и с нови тестета, но рано или късно трябва да измислят и нещо друго. It's only logical, както би казал Спок. А и мина доста време от 2014та година насам. :)

2) 9те класа в Hearthstone са 9те основни класа в WoW - Warrior, Rogue, Hunter, Paladin, Shaman, Druid, Mage, Warlock и Priest. В WoW обаче вече има 12 класа, след добавянето на Deathknight, Monk и Demon Hunter. От тези трите Deathknight ми звучи като най-потенциален първи кандидат за "повишение" от WoW в Hearthstone, защото (а) Monk-ът далеч не е толкова популярен, (б) Demon Hunter-ът също (макар и в доста по-малка степен - Илидан все пак е известен), а и Илидан го има като карта (не че не може да бъде махната тая карта на някой етап - тя е тъпа така или иначе).

3) Може би най-сериозната причина - с махането на Naxx adventure-a (почти?) всички Undead карти просто изчезват от Standart играта и остават само в Wild, а това е тъпо - Undead са една от четирите раси в Warcraft 3, една от основните осем в WoW (колко станаха вече там, 10? 12?) и като цяло - една от най-популярните раси във франчайза. Близард със сигурност ще осигурят ново Undead-ско присъствие в играта по един или друг начин. Иначе би било все едно да оставят следващата Star Craft игра без zerg - нелепо.

4) Не само Naxx картите ще отсъстват от Standart, но и самия Naxx ще стане недостъпен за новите играчи (освен ако не са си закупили поне едно крило предварително). Това е една от малкото предстоящи промени, които не ми харесваха, но пък точно от нея ми хрумна тази хрумка. Да, в Hearthstone въобще не се цели спазването на история, continuity и прочие, и всичко се взема на бъзик, но все пак - ако вкарат Arthas като нов клас Deathknight и ако бяха оставили Naxx достъпен, щеше да е подчертано малоумно Arthas да raid-ва Naxx и Kel'Thuzad да му говори на "Adventurer". :lol:

Та това ми е хрумката. Надали ще е на пролет - промяната във форматите е достатъчно голяма сама по себе си, вкарването на нов клас заедно с нея ще е малко overkill. Но на есен или - по-вероятно - през 2017? А може и въобще да не се случи - последното, което знаем по въпроса е, че "В момента не работим по въпроса."

И все пак - one can dream, right? :lol:

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: HearthStone

Post by Claymore » Tue Feb 23, 2016 9:44 pm

Всъщност някъде по реддит четох от туийт или нещо подобно на Бен Броуд че ще пускат старите недостъпни адвенчъри от време на време за продажба за кратки периоди от време.
При все това ми харесва идеята за още един клас и то няма кой да е освен Death Knight, щото е последният радушно приет клас. Пандария и монковете повечето уоуаджии доколкото знам не ги бръснат за слива, Demon Hunter-ът предстои да се види тепърва.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Wed Feb 24, 2016 12:15 am

Дано да го направят но много ме съмнява защото от балансова гледна точка цял нов клас ще е кошмар за нагласят към сегашните и всички карти които са излезли. А трябва да сменят и интерфейса което не им се удава :).

Все пак очаквам с интерес новите карти - пазят ги в тайна а от тях зависи всичко :). Ако не са достатъчно разнобразни само ще стагнират метата която след лигата е в най-разнообразното си състояние откъм възможни декове време.

User avatar
RetsReds
Commoner
Posts: 28
Joined: Sun Mar 22, 2015 8:05 pm
Contact:

Re: HearthStone

Post by RetsReds » Wed Feb 24, 2016 8:24 am

RRSunknown wrote:Дано да го направят но много ме съмнява защото от балансова гледна точка цял нов клас ще е кошмар за нагласят към сегашните и всички карти които са излезли. А трябва да сменят и интерфейса което не им се удава :).

Все пак очаквам с интерес новите карти - пазят ги в тайна а от тях зависи всичко :). Ако не са достатъчно разнобразни само ще стагнират метата която след лигата е в най-разнообразното си състояние откъм възможни декове време.
Чак "кошмар" мисля, че е силна дума. Доста зор ще е, но то ще е доста зор и останалите 9 класа да ги балансират сега след предстоящите промени (а и всяка следваща година).

А разнообразни карти мисля, че не би трябвало да имат проблеми да измислят. 1) Мултимилиардна компания все ще има достатъчно креативен талант, 2) Интернет е пълен със стотици fan-made предложения за карти и цели нови механики, доста от които - хубави и готини, 3) Самият франчайз предлага още много идеи, 4) Други TCG-та без проблеми бълват разнообразен content с години, 5) Съвсем скоро ще могат малко по малко да "рециклират" някои карти от стари експанжъни в една или друга степен.

Пък за Deathknight-a, причина "За" номер 5) - както в Loading рулетката имат Peniless Paladin, Perky Priest, Rouged-up Rogue и прочие бъзици с класовете, така имат и Dastardly Deathknight. От това по-категорична причина, здраве му кажи! :lol:

Edit: А, и причина 6) естествено - няма карта с Arthas (най-известния персонаж в целия франчайз). Пазят си го за нещо. ;)

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Fri Feb 26, 2016 11:53 pm

Направиха турнир който да имитира стандарт формата - ако беше въведен сега без промяна по старите карти и без нови от предстоящ експанд с ползване н акартите само от класик сета, турнамента и лигата - и резултата беше смехотворен - пълна скръб както предрекох. Паладин, Уарлок и Хънтър дековете бяха плачевни - не спечелиха нито една игра. С липсата на най-силните карти нямаше какво да извадят - особено хънтъра без mad scientist и haunted creeper няма как да се направи смислен дек, без секрети няма голям смисъл и от лъка.

Видя се какво става с липсата на Sludge Belcher и healbot - фейс агро без мисъл за контрол на борда. Шамана и Друида - незасегнати от промените мачкат с фейс и комбо варианта си. Просто се видя какво става като се махнат борд контрол миниъните които се играеха много от експанжъните и адвенчърите - става кенсър фейс.

Не знам какво готвят Блзиард но трябва да е много силно за да не осерат метата която бяха стабилизирали до голяма степен.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: HearthStone

Post by RRSunknown » Mon Mar 14, 2016 10:37 pm

Близзард продължават да тролват новите играчи - сега са замисллили фийчър който при всеки клас показва три "добри" дека със списъче под всеки колко от необходимите карти има играча. Това щеше да е хубава идея ако предложените като "яки" и "френдли" декове имаха дори и малка връзка с реалноста и метата.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1941
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Re: HearthStone

Post by Martix » Tue Mar 15, 2016 7:42 pm

Забележи, че дековете са Standard. Подозирам, че идеята им е бавно да подготвят хората за идващите промени. Не че има много логика, щото като дойде стандарта ще има и нов експанжън и тея декове пак няма да са в метата, ама ддз.

Днес си играх steal stuff приста и бях ометен от единия паладин от рецептите. Не са пълен garbage поне.
There are no rules! I'm gonna get you!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests