Какво е PC и конзола през 2013?
Posted: Tue Jan 08, 2013 11:08 am
Времената се менят. Дефинициите на нещата които бяха стабилни и можехме да разчитаме да ни напътстват в поредния титаничен флеймуор вече са неадекватни...
Едно време дефинициите бяха ясни - PC беше x86 машина с windows която искаше перманентен ъпгрейд псуване, пачване, настройване туикване, молитви и драйвери но когато заработеше работеше както ти искаш.
В конзолата вкарваш диска и играеш и е перфектно от самото начало. Което се компенсираше с факта че на тях не можеше да правиш нищо повече от игране. Можеха да бъдат и мобилни.
Всички които играеха много игри, бяха потенциални психопати в очите на обществото, живеещи в подземията на родителите си.
Този стабилен и бинарен свят почна да се променя през 2007-а когато на сцената излезнаха могъщо Steam и iPhone. Скоростта на промени се увеличи главоломно около 2010 когато малкото бижу което е Windows 7 почна да навлиза стабилно на десктопите, iPad -а се оказа див успех, а света се оказа удавен в андроид телефони. Конзолите също се развиваха сериозно - в не гейминг посока. Стрийминг видео, уеб браузъри ... красота.
2013 - та света е различен - когато на PC пуснеш игра очакваш тя да работи без проблеми, хардуерния марш е овладян - едно PC има живот 3 години, а с ъпгрейд на видеокарта само може да се разтегне и до 5. Поддръжката на xbox контролера е добра и винаги на ниво. Рамта е безбожно евтина. Таблетите маршируват и нищо не може да ги спре и имат бесните типове на хардуеърен ъпгрейд които пц-то имаше в периода 1989-2004 -а. А разликата между монитор и телевизор е само в DPI-a. Процесорите на смартфоните прегряват от темпъл рън и инфинити блейд, расбери пи презвзема долните етажи на компютинга, арм процесорите са бързи колкото ниските такива на Интел, за 89 долара можеш да си вземеш това http://hardkernel.com/renewal_2011/main.php , а да си гийк вече е мейнстрийм (може би заради заплатите които се мятат в IT-to). Пиратството на PC е намаляло значително и стийм библиотеки от няколко стотин заглавия са стандарт. drm free става все по популярно. А последния humble bundle for android предлагаше игри за 4 платформи само 25% от които бяха андроид. Линукс гейминга има голям ръст и даже има официална версия на Стийм за него.
Със пристигането на big picture mode на steam и със това http://www.gamasutra.com/view/news/1844 ... OvTQ2-zlok , OUYA и посрещането с meh на WII-U и hdmi изход на таблетите границата за конзола се размиват.
Та мисля че основната разлика е идеологическа:
PC е всяко устройство на което можеш да рънваш всеки софтуеър и периферия които ти решиш и имаш root достъп.
Конзола е всяко устройство на което можеш да използваш софтуеър и периферия които някой друг е одобрил.
По тази логика PC-та са всички x86 машини (засега) , всички андроиди с официален ънлок на бутлоудъра и всички АРМ машини на които може да се качи линукс.
iOS са конзоли, XBOX и PS3, както и вита и WII-U
your thoughts?
Едно време дефинициите бяха ясни - PC беше x86 машина с windows която искаше перманентен ъпгрейд псуване, пачване, настройване туикване, молитви и драйвери но когато заработеше работеше както ти искаш.
В конзолата вкарваш диска и играеш и е перфектно от самото начало. Което се компенсираше с факта че на тях не можеше да правиш нищо повече от игране. Можеха да бъдат и мобилни.
Всички които играеха много игри, бяха потенциални психопати в очите на обществото, живеещи в подземията на родителите си.
Този стабилен и бинарен свят почна да се променя през 2007-а когато на сцената излезнаха могъщо Steam и iPhone. Скоростта на промени се увеличи главоломно около 2010 когато малкото бижу което е Windows 7 почна да навлиза стабилно на десктопите, iPad -а се оказа див успех, а света се оказа удавен в андроид телефони. Конзолите също се развиваха сериозно - в не гейминг посока. Стрийминг видео, уеб браузъри ... красота.
2013 - та света е различен - когато на PC пуснеш игра очакваш тя да работи без проблеми, хардуерния марш е овладян - едно PC има живот 3 години, а с ъпгрейд на видеокарта само може да се разтегне и до 5. Поддръжката на xbox контролера е добра и винаги на ниво. Рамта е безбожно евтина. Таблетите маршируват и нищо не може да ги спре и имат бесните типове на хардуеърен ъпгрейд които пц-то имаше в периода 1989-2004 -а. А разликата между монитор и телевизор е само в DPI-a. Процесорите на смартфоните прегряват от темпъл рън и инфинити блейд, расбери пи презвзема долните етажи на компютинга, арм процесорите са бързи колкото ниските такива на Интел, за 89 долара можеш да си вземеш това http://hardkernel.com/renewal_2011/main.php , а да си гийк вече е мейнстрийм (може би заради заплатите които се мятат в IT-to). Пиратството на PC е намаляло значително и стийм библиотеки от няколко стотин заглавия са стандарт. drm free става все по популярно. А последния humble bundle for android предлагаше игри за 4 платформи само 25% от които бяха андроид. Линукс гейминга има голям ръст и даже има официална версия на Стийм за него.
Със пристигането на big picture mode на steam и със това http://www.gamasutra.com/view/news/1844 ... OvTQ2-zlok , OUYA и посрещането с meh на WII-U и hdmi изход на таблетите границата за конзола се размиват.
Та мисля че основната разлика е идеологическа:
PC е всяко устройство на което можеш да рънваш всеки софтуеър и периферия които ти решиш и имаш root достъп.
Конзола е всяко устройство на което можеш да използваш софтуеър и периферия които някой друг е одобрил.
По тази логика PC-та са всички x86 машини (засега) , всички андроиди с официален ънлок на бутлоудъра и всички АРМ машини на които може да се качи линукс.
iOS са конзоли, XBOX и PS3, както и вита и WII-U
your thoughts?