Независимата тема

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Mon Feb 25, 2013 2:17 am

Image

Antichamber

Дълго чаканата, поне от мен, конкуренция на Портал най-после се появи, и то с гръм и трясък. Спечели де що има конкурси за спечелване. И още ще печели. И знаете ли защо? Щото са подкупили съдиите ли? Не - щото е яка! Геймплейно играта е FP puzzle. Имате 1 оръжие, което с времето получава ъпгрейди и става от петно, заемащо долната дясна част на екрана, минава през прахосмукачка за кубчета, и стига до страховит мега кубогенератор в стилно червено. Пъзелите в играта са доволно минималистични, до степен пъзела да е да разбереш кое е пъзела. Има и разни послания и поговорки, които събираш, но не е като да са убер интересни, но пък представляват нещо като developer commentary, с разни дизайнерски идейки, които са вдъхновили конкретния пъзел. Като например падане в пропаст, което не те убива, а вместо това те праща на ново място и тн.

+Креативни пъзели, които дори в някои случаи могат да се решат по повече от един начин или да се достигнат, ако си skillful, преди да им е дошло времето.
+Липса на туториал и хинт система. Половината удоволствие в играта е сам да се сетиш какъв е пъзела и как се решава.
+Дизайна на картата, с автосейв и телепортация когато си искаш до където си искаш. И като цяло, по дизайна на играта е мислено с повече от две клетки.
+Това вече го знаете, но да си кажа, че гоня бройка - non-Euclidean levels. Цикли, лабиринти, завързани на възел, прозорци, които са врати, и тн. и тн. Дори само за да видите всичко това, си заслужава играта.
+Финалното ниво заслужава собствен плюс.
-дребни графични гличове, отвреме навреме. Например за части от секундата виждаш място, а което би се озовал, ако да кажем си затвориш очите. Почти не се срещат, но все трябва да сложа нещо.
-неравен pacing. Въртиш се докато разгадаеш нова механика. Като я разгадаеш решиш набързо 4-5 пъзела, после пак почваш да обикаляш безцелно, докато разгадаеш друга геймплейна механика.
-сторито, къде е сторито? Няма го сторито.
-играта не поддържа някои основни резолюции.
-така и не успях да разбера за какво беше секретния розов куб. хлип :cry:

9/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Post by Claymore » Thu Mar 21, 2013 10:10 pm

Имах само 27 лв останали в картата, но си взех Bastion с екстри за 3 долара и The Binding of Isaac за евро и нещо, но се чудя кое да взема между They Bleed Pixels, Edge, Audiosurf, Symphony и Amnesia (амнезията за евентуално )? В смисъл, коя носи най - много кеф и е най - изпипана?
Иначе наскоро си купих от примоцията с 5 игри в ГОГ между други неща и Puddle.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Fri Mar 22, 2013 9:51 pm

На мен лично от изброените най-много кеф ми е донесла Audiosurf.

Иначе препоръчвам Амнезията като най-изпипана, най-добро production value и общо взето най-приличаща на не инди.

Другите не могат да се сравняват с тези двете.
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Post by Claymore » Fri Mar 22, 2013 11:15 pm

Ми май ще бъде Аудиосърф/Симфонията и Пикселите, просто щото в момента компа ми не може да подкара Амнезията, пък не ми се дават сега пари за когато евентуално имам добър комп. За Аудиосърфа и Симфонията трябва да отгатна за себе си дали ще ми е по - кеф да пуцам или да се състезавам. :mrgreen:
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Sat Mar 30, 2013 8:39 pm

Както всички знаете, мина тазгодишното IGF, аз си го изгледах в gamespot, ако трябва да съм честен, единственото от церемонията, което си заслужаваше, беше трейлъра на Sakred Diamonds за kickstarter.
(We can't trick you, unless you give us money).
Много добър, малко college humor style.

А за самите награди - победителите в болд:
Excellence In Visual Art
Incredipede (Northway Games and Thomas Shahan)
Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
Guacamelee! (Drinkbox Studios)
Lovers in a Dangerous Spacetime (Asteroid Base)
Year Walk (Simogo)
При така поставени номинации това е единствената наистина красива игра, при това много стилно изглеждаща. Другите не знам какво изобщо правят да са номинирани.
Само да спомена, че Lovers in a Dangerous Spacetime изглежда доста интересна като идея и е добре направен coop arcade shooter.


Excellence In Narrative
Thirty Flights of Loving (Blendo Games)
Cart Life (Richard Hofmeier)
Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
Dys4ia (Auntie Pixelante)
Gone Home (The Fullbright Company)
Виж, тук вече е по-оспорвано. Аз бих се поколебал между Cart Life и Thirty Flights of Loving, и двете са силно оригинални в подхода си и достатъчно адекватни в изпълнението.


Technical Excellence
StarForge (CodeHatch)
Perspective (DigiPen Widdershins)
Little Inferno (Tomorrow Corporation)
Intrusion 2 (Aleksey Abramenko)
LiquidSketch (Tobias Neukom)
Абсолютно незаслужена награда, но както каза водещия, съдиите в тази категория се напиват и играят на guess. Буквално всички други са по-подходящи.
Star Forge е minecraft с добра графика и реалистична физика
Perspective е уникален микс между first person и 2d puzzle, и може би единствената наистина уникална игра, тази година, и е жалко, че е толкова непризната, надявам се тази година нещата да се променят за нея.
Intrusion 2 е абсолютната изродщина, правена кажи речи от 1 човек. А production value за 3 игри на големи компании. Страхотно кинематографична е за side scroller. Да не коментираме страхотната физична система.
Liquid Sketch не я бях чувал до сега, изглежда забавна,
Little Inferno е от авторите на World of Goo, които колкото и да са яки, този път не ме заинтересуваха дори бегло. За технически екселенс да не говорим...


Excellence In Design
Samurai Gunn (Beau Blyth)
FTL: Faster Than Light (Subset Games)
Starseed Pilgrim (Droqen & Ryan Roth)
Super Hexagon (Terry Cavanagh)
Super Space ______ (David Scamehorn & Alexander Baard/DigiPen)
Колкото и да харесвам FTL, Super Hexagon заслужава наградата повече.


Excellence In Audio
Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
Bad Hotel (Lucky Frame)
140 (Jeppe Carlsen)
Hotline Miami (Dennaton Games)
Pixeljunk 4AM (Q-Games)
Най-голямото ми разочарование, не стига че Hotline Miami не е номинирана никъде, ами дори не взе аудиото, ффс, тази игра е най-добрия саундтрак на годината, а те я дадоха на 140, която е доста оригинална, но спокойно можеха да я номинират за дизайн, защото все пак, това е, което е уникално в нея. Аудиото й, само по себе си, не е нищо особено.


Nuovo Award
[Designed 'to honor abstract... and unconventional game development'.]
Cart Life (Richard Hofmeier)
Spaceteam (Henry Smith)
Dys4ia (Auntie Pixelante)
Bientot l'ete (Tale of Tales)
7 Grand Steps (Mousechief)
MirrorMoon (SantaRagione + BloodyMonkey)
VESPER.5 (Michael Brough)
Little Inferno (Tomorrow Corporation)
To boldly go where no man has gone before :lol: , продавач на хлебчета. Тези не са ми много познати, на пръв поглед ми се струва, че Dis4ia заслужава повече, а и името Auntie Pixelante е твърде бадасс, но не си залагам главата.


Seumas McNally Grand Prize
Hotline Miami (Dennaton Games)
FTL: Faster Than Light (Subset Games)
Cart Life (Richard Hofmeier)
Little Inferno (Tomorrow Corporation)
Kentucky Route Zero (Cardboard Computer)
Отново фейл, и FTL, и Hotline Miami заслужават тази награда повече.
Той самия девелопър на Cart Life беше доста изненадан, но това е положението.
Така или иначе добрите игри ще избият срама в продажби.

Final Thoughts: Трябваше да има повече Горячая Линия, и по-малко Cart Life. Не бих отказал и присъствието на Perspective, The Stanley Parable(която трябваше не просто да е номинирана, а да спечели наградата за наратив), може би наградка за Super Hexagon, страхотен дизайн и ost, Dust: An Elysian Tale можеше спокойно да вземе visual наградата, не знам защо я няма там. И това е.

А, и Монако излиза другия месец в Стийм. :lol:
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Sat Oct 19, 2013 7:12 pm

The Stanley Parable
Image

С уговорката, че това не е игра, а просто приятен начин да си загубиш 4 часа от живота.
The Stanley Parable - stand alone remake на HL2 от преди няколко години, това е проект, извървял същия път като Dear Esther, но за разлика от нея, има какво да каже.
Ти си Стенли, скучен служител в скучна компания, работата ти се състои в натискане на бутони(едва ли е намигване към Lost, по скоро и там са стигнали до същата ебавка със зрителите), един ден инструкциите прекъсват, време е за отговори, къде са всички, защо имаш разказвач в главата, защо не си виждаш краката?
И те така, след няколко часа разходки из офиса си разкрил всички секретни ending-и и вече няма какво да правиш с тази игра, освен да си я спомняш с добро.

+ Брилянтен саркастичен unreliable разказвач в традициите на Portal.
+ Задава сериозни въпроси относно същноста на избора и роботското в живота ни.
+ Много(~10-тина) различни краища разглеждащи конфликта в историята от различни гледни точки
= Предупреждавам, няма реален геймплей, само ходиш по скриптирани коридори
= Махнали са Half Life ending-а от оригиналния мод, а си го харесвах
- На мен лично не ми пука, но - HD друг път, графиката почти не е по-добра от тази на мода
- Малко нов content, ако сте играли мода няма да видите почти нищо ново
- Кратка е

Не задължителна, но е препоръчителна. Честно казано не ми се вярва Galactic Cafe да направят друга успешна игра, но току виж са ме изненадали.

7/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Sun Jan 05, 2014 9:23 pm

Gone Home

Image

Е най-overhype-натата инди игра на годината. Заслужава тези оценки и рейтинги в metacritic точно толкова, колкото Dear Esther заслужаваше своите миналата година.
То общо взет е ясно от трейлъри и тн., но който не знае за какво иде реч - Gone Home е first person exploration игра, в която играеш ролята на младо момиче, което точно се е върнало вкъщи след ваканция в Европа, и открива, че родителите й и малката й сестричка са изчезнали. През следващите 2-3 часа обикаляш из къщата, четеш писма и картички, разхвърляни из всички стаи, и разбираш какво се е случило всъщност, докато те е нямало.

+Добре разказана, правдоподобна история
+Внимание към детайлите
+Нелош саундтрак и sound design, ако ще и повечето от него да са звуци на дъжд, биещ в прозорците
=За първи път на някой му хрумва да вземе само един дребен елемент (разхвърляните бележки) и да си прехвърли целия наратив в него, няма диалози, няма експозиции, браво Fullbright, изтискали сте максималното от идеята
-Гореспоменатите писма и бележки са написани на ръка. В играта няма субтитри, а не една и две са нечетими и ако в тази игра изобщо има difficulty, то това е да разчетеш почерците на родителите си.
-геймплей липсва
-всички тези моливи и ролки с хартия и прочие домашни потреби, които, може би сте видяли, че могат да се пикват и да се разглеждат, не служат за абсолютно нищо, не допринасят с нищо нито към геймплея, нито към историята. Чист gimmick.

Като цяло нелоша игричка, on par с поне още 10-20 инди игри, излезли тази година, но в никакъв случай не е революционна, нито дори много оригинална. Ако ви хрумне да давате пари за нея бих препоръчал вместо това да ги дадете за To The Moon

6.5/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Sun Jan 19, 2014 12:08 pm

Brothers: A tale of two Sons

Image

Тази обаче си заслужава всяка частица хайп, която може да докопате.

+Оригинална приказна атмосфера, изпълнена, не с елфи и огнени кълба, а с великани, лилипути и грифоно-сови.
+красива презентация, от енджина е изтискано максималното, и играта изглежда адекватно.
+въпреки, че е приказка, играта въобще не е детска, кампанията е изпълнена с тъмни тонове от насилие и нещастие.
+историята е точно такава, каквато трябва да бъде.
+single player co-op-а дава перфектна хармония между геймплей и контроли, която не спира да изненадва с нови хрумки, до самия край.
+Поне според мен, кратката дължина(2-3 часа) точно пасва на продукта, и така не се усеща скука, нито рециклаж.
-управлението е неудобно на клавиатура(но не пречи на experience-а)
-много е лесна

9/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Tue May 20, 2014 8:39 pm

Fallen London

Image
fallenlondon.storynexus.com

the Starveling Cat! the Starveling Cat! it knows what we think! and we don't like that!

По принцип не играя браузърни игри. Въпросното заглавие привлече вниманието ми след като разбрах, че разработчика (Failbetter) работи по неразкрит проект в комбина с Bioware. Това не променя факта, че Fallen London се играе в браузър, но дори това си има предимства предвид формата.

Геймплея: make your story RPG, нещо като огромна книга игра.
Светът: Никога не съм чел Джеф Вандермеер, но точно така си представям градът му. Мрачен, new weird Лондон, изпълнен със създанията на Лъвкрафт, джентълмени крадци, демони посланици на близко намиращия се Ад, ходещи мумии(смъртта във Fallen London не се държи както се очаква от нея, и това е както дизайнерско решение, за да се избегне game over-а, така и част от вътрешния митос на играта.), интелигентни плъхове, сериен убиец, вселяващ се в телата на хората и още и още.
Началото: Събуждаш се в затвора - огромен сталактит, висящ над Падналия Лондон - първото нещо, които трябва да направиш е да избягаш - дали ще го направиш с хитрост, или с груба сила, зависи от теб. След това играта започва и ти остава само да сглобиш историята си какъв си ти, защо си попаднал в Лондон и за какво се бориш.

+Огромен, детайлен, интересен, и най-важното - жив, свят, който по нищо не отстъпва на действителна литературна творба
+Интересен блитз writing, описващ всичко с възможно на-малко думи, най-вероятно за да не стане играта досадна.
+Много кънтент - досега съм хвърлил в играта по 10-тина минути на ден в продължение на поне 2 месеца, и съм видял само половината от локациите, достъпни в играта, дори не съм де приближил до endgame-а, когато станеш A Person of Some Importance и ти се отворят много заключени до този момент истории.
+RPG елементите и crafting системата са добре напаснати и допринасят за атмосферата
-това е браузър игра - геймплей няма
-много гринд
-soft blocker-и на прогреса

Какво следва - Failbetter вече приключиха успешно кикстартър кампанията на следващата си игра - Sunless Sea. Този път desktop игра, във вселената на Fallen London и засега изглежда интригуващо, ще видим само дали ще има и истински геймплей, не се съмнявам, че историята ще е силна.

Оценка - 10/10 за browser, 7/10 ако я сравняваме с истински игри :)
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
termit
Jaghut Tyrant
Posts: 1758
Joined: Thu Jan 15, 2004 5:04 pm

Post by termit » Tue May 20, 2014 10:56 pm

Писах преди известно време и аз за Fallen London, по едно време бях много зарибен. Но отдавна съм POSI, статовете са ми между 100-150 и грайнда започна да ми идва нанагорно, така че влизам само по няколко пъти на седмица. Все пак, ако искаш някой за менкане на menace, пусни един friend request - account name-а ми е Bai Gencho.
Elves dig rocket launchers.

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Tue Jun 10, 2014 2:50 pm

Transistor

Image

Геймплейно и стории-ейно никак не се различава от Бастион, е освен комбат planner-а. Ще бъда кратък, щото един поглед към който и да е геймплей трейлър е повече от достатъчен.

+Най-красивата игра за годината(до момента, не се знае какво може да излезе по-късно през годината)
+Най-красивата музика за годината(този плюс заема малко място тук, но много място в самата игра)
+Още един плюс за музиката заради Ashley Barrett, hum feature-а, и изобщо фанатичната любов към детайли на Supergiant
+Game Design-wise играта работи като добре смазана машина, всичко е перфектно замислено да покаже абсолютното надмощие на Supergiant над всички проблеми, които тровят останалите, смъртни игри
+Системата за битки е, отново, безкромпромисно добра - от комбиниращите се една с друга функции на Транзистора, до свободата да играеш real time, както беше в Бастион, или да планираш комбо атаки в новия Turn() и то без единия вариант да е откровено по-добър от другия
=Играта не успя да издуха индустрията така, както го направи Бастион, Supergiant сами си поставиха твърде висок праг за прескачане, и не успяха да го прескочат(не вярвам, че някога ще успеят, ако ще да шипнат Исус Христос в игрален формат). Все пак, ако някой компания наистина си е заслужила грандоманското име, това е Supergiant. Не мога да си представя как Транзизстор можеше да е по-добра, може би ако беше 1-2 часа по-дълга...
-Много е къса - едно превъртане не може да надхвърли 5 часа, дори да се опитваш.
-Backdoor-а (заместителя на Bastion-а от предната им игра) е маалко ненужен, все пак това е игра, не картина в музей, че да я съзерцавам
-Това ми дойде като шок, но играта не успя да постигне свещената трифекта - геймплей/графика/история - историята е, ако щете вярвайте, още по- само загатната до липсваща, от тази в Бастион.
-Разказвача не е толкова in your face готин, колкото бастионския, основно щото е бая депресиран, и това отнема cool фактора

Браво на Supergiant, пожелавам им да продължават да са най-добрите(relatively) и дано правят още игри, могат го!

9/10
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Post by Claymore » Tue Jun 10, 2014 3:44 pm

Ми моето навъртя 9 часа, от които само един беше Challenges.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Tue Jun 10, 2014 3:55 pm

I Find that hard to believe. Това за едно превъртане, нали? Не е като в играта да има различни пътища или наченки на open world. Бая е линейна и дори битките са краен брой.

Моя стийм каза 6 часа накрая, но вадя afk времето.
There are no rules! I'm gonna get you!

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4955
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Post by Claymore » Tue Jun 10, 2014 4:08 pm

С колко лимитъра си играл? Към края бях със седем.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
Martix
Jaghut Tyrant
Posts: 1935
Joined: Mon Aug 21, 2006 12:44 pm
Location: selfmade plain

Post by Martix » Tue Jun 10, 2014 6:10 pm

Е не, тва с лимитърите си го оставих за рекурсията. На първо изиграване играх с 3-4.
Преиграване на битки не се брои за екстра кънтент, и въпреки че вдига времето, не го вдига качествено. :)
There are no rules! I'm gonna get you!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests