Cold War Crisis - истинския generals 2 (ЕА и Biоware съкс)

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

Post Reply
User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Cold War Crisis - истинския generals 2 (ЕА и Biоware съкс)

Post by RRSunknown » Sun Apr 08, 2012 1:54 am

Попаднах на една наистина уникална находка за която много искам да ви споделя в едни мини ревю. Защото на фона на DLC-та за по 5 минути и разни ремикси за по 70 лева направо не е за вярване че безплатно се намират не просто качествени ремикси а чисто нови игри с десетки часове геймплей.
Image

Принципно това се води мод на Generals Zero hour, но става дума за нещо от ранга на CS спрямо халфа - демек , абсолютно нова игра ползваща само енджина на оригинала. Ако беше собственост на ЕА щеше да струва 60 долара и да се продава като Generals 2.

Действието се развива през студената война и има две фракции - Щатите и Съветския съюз като и двете фракции са коренно различни.
Руснаците например имат по-бързи танкове, с по-големи оръдия и като цяло са по-удобни за щурмове докато американците залафат на тежка броня и окопаване. За сметка на това американците имат много бърз въздух докато руснаците разчитат на груба мощ.



Играта си има сингъл плеър мисии и изненадващо - те са много по интересни от всичките на оригиналния Generals. Това обаче е само бонус към мултиплеъра. б.т.в. не на последно място - показали са че стига да искат може да се направи и кадърно AI - нещо в което повечето RTS отбиват номера. Графиката също е сменена - абсолютно всички единици, постройки и дори терен са качествени, детайлни и и добре анимирани и съвсем нови. Озвучение също са направили - голямата ми изненада беше че явно в екипа е имало и българин защото половината от командите на руснаците всъщност са произнесени на български :). Не видях никакви технически проблеми - дори е оптимизирана в сравнение с оригинала.

И говорим , не забравяйте - за 430 мегабайтов мод абсолютно безплатен!

Иначе геймплея е тотално различен от Дота надкликването което стана модерно напоследък. Рамбовци в играта няма - всичко е ужасно реалистично и стратегическо - за ценителите на комплексния геймплей. Абсолютно всички единици в играта са реалистични и се държат както би трябвало.

Един от най-оригиналните елементи са режимите на мултиплеъра (ех защо и Старкрафт нямаше тази иновативност).
подобно на CS е тук картите имат едни представки означаващи вида им.
[SK] - Skirmish - стандартна карта за мулти, нищо ново.
[AS] - Advanced Skirmish - тук става интересно. В тези карти освен стандартната игра се спаунват рандъм цели за изпълнение като например да спасиш свален пилот, или да защитаваш за време определена сграда. Изпълнението на обжективите дава така ценните ресурси които иначе са много кът.
[CQ] - Conquest - в тези карти всеки играч почва с единица командир и малка готова армия, сгради не могат да се строят но със заземането на ключови позиции на картата се печелят ресурси и идват автоматични подкрепления. Губи играча който загуби командира си и няма под свое владение стратегическа точка.
[SC] - Scenario - тези карти са специално за кооператив - сингъл или състезателен.

Всяка от картите може да бъде Дневна и Нощна и Климата и да се променя. И това не е просто екстра - през ноща визията на пехотата и танковете е доста по ограничена. Силния снеговалеж или дъжд забавят пехотата и т.н.

Прочее всяка карта вкл. кооперативните поддържа AI (и то както казахдоста добре справящо се).


Ресурсите - в играта има три ресурса:
Supplies - това е валутата в играта с която се купуват всички единици и сгради - добиват се със завземането и удържането на ключови зони по картата, със редовни доставки през дълго време но по на едро в базата, а на [AS] карти чрез изпълняване на мисии или чрез привикване и охрана на конвой. (последното ознчава че [AS] картите са най-стръвни).
Fuel - в играта абсолютно всички механизирани единици - танкове, самолети и т.н. се нуждаят от гориво. Ако случайно ти свърши горивото всяка единица покарва малко на инерция и просто спира на едно място (като и работят оръжията). Горивото се добива или че постройка на малко или голямо Депо (нерентабилно) или чрез завладяването на цистерни по картата. Сградите също изискват гориво за да оперират и непредпазливия играч може да остане неприятно изненадан ако му превземат или бомбандират депата.
Experience - опита е третия ресурс. Със всяко правилно действие натрупваш опит и биваш промотиран в чин. Със всеки нов чин отключваш нови единици, сгради и умения. Това е изключитено важно за стила на игра защото със в началото може да тренираш само 4 вида пехота и нищо друго - всичко трябва да се отключи с опит.
В началото почваш с 2 точки - стигат да отключиш първия чин (всеки чин иска точка) капитан и с втората точка да си избереш една от трите опции съответстващи на чина. В случая на американците това е избор между хеликоптера AH-6 Little Bird - единица за разузнаване и срещу пехота, Танка М2А1 Bradly или Специалните сили който позволява да се тренират зелени барети и тежък снайпер.
Като спечелиш нови точки пак има трудно решение - дали да отключиш пропуснатите армии от предишен чин или да бързаш нагоре за нови.
Ето как изглежда дървото


Единиците
Пехотата - за разлика от всякакви други стратегии тук са много важни, за тях гориво няма, могат да завземат точки, могат да превземат сгради (а превзетите сгради никъде не се индикира за другия играч че има някой там). Всеки един пехотинец може да заляга - като при залягането може да се движи едва - едва но (абсолютен реализъм) е стелтнат и два пъти по- точен. Това особено важи за снайпера и картечаря. Има голямо значение и терена - качи картечаря на покривите и му увеличаваш обсега два пъти. По екзотични пехотинци като Делта Форс дори могат да катерят скали и да плуват през иначе недостъпните реки. И не на последно място - пехотата оперира най-добре организирана в роти - когато 8 пехотинеца са един до други (индикирано с бяло кръгче и иконка)стават много по- силни от единичните. Споменатите Делта форс например идват с парашути като рота от няколко войника комбинирани - разузнавач , снайперист, медик, сапьор като всеки си има умение което е независимо от стандартните им Автомати със заглушител (а заглушителя означава че противника не получава звуково съобщение че му умират единиците).

Машините - най-различни видове, някои като прословутия hummer имат взаимоизключващи се ъпгрейди - в случая противотанков вариант или такъв с гранатомет и пехотинец. Тъй като пехотата е реалистично бавна а картите големи разузнавателните джипки и бронетранспортьорите са дори по -важни от грубата сила на танковете. Почти всички машини имат някакви умения - дали ще са димни гранати, дали са залагане на мини. Танковете специално има предимството да имат по две- три оръжия едновременно - освен централното оръдие имат и картечница , а и противовъздушно оръдие. Някои от машините също могат да се окопаят с камуфлажна мрежа и остават невидими за въздух ако не стрелят и стоят на място.

Въздушните сили
Едно нещо се забелязва веднага - дори най-смотания хеликоптер ползва два пъти повече гориво от най-якия танк, самолетите пък почти тройно повече. Специално в тази игра - единствения начин да спреш друг самолет е със изтребители, не става с разни смешни пехотки или мобилни оръдия.
Статичните установки помагат в известна степен но тъй като стрелят само и единствено ако радара им е активен а има самолети които дезактивират радарите.
Самолетите са толкова бързи че минават над оръдията преди последните да стартират. А ако противника не си е отключил специално ПВО установки го чака голяма мъка - пехота срещу въздух няма право на глас, а хеликоперите помитат танковете с лекота. Самолетите всъщност също имат по две оръжия които използват едновременно - например MIG-29 носи 2 ракети за среден бой, 4 ракети за близък бой и една Бомба срещу земя. Изстребителят пък SU-27 има 2 дълги ракети, 4 средни и 4 къси. (и в играта струва колкото 5 танка и 25 пехоти но това е друг въпрос).



Уменията от поддръжката - тук има много опции. Като се почне от шпионски самолет който е безсмъртен , Мине се през въздушни цистерни, радарни самолети и парашутисти и се стигне до контролирани ракетни и артилерийски удари.


Оценка 10/10 !

Като тепърва съм се хванал да разучавам всичко.

Единствения недостатък е лимитацията на енджина (2003 година ебаси).

Малко шотове
Хеликоптер
http://www.cold-war-crisis.de/gallery/i ... /mi28a.jpg
Дървото на развитие
http://media.moddb.com/images/mods/1/4/3267/cwc3.jpg
Last edited by RRSunknown on Sun Apr 08, 2012 4:28 pm, edited 2 times in total.

User avatar
Vash
Paragon
Posts: 610
Joined: Fri Jan 27, 2006 12:17 am
Location: София

Post by Vash » Sun Apr 08, 2012 4:13 pm

Мерси за ревюто, играта звучи интересно. От известно време ме се играе на "класическо" RTS, така че определено ще я пробвам.

"It was an octopus, centipede, spider kind o' thing, but they was a haff-shaped man's face on top of it..."

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Sun Apr 08, 2012 4:17 pm

Ами ето го сайта на проекта
http://www.cold-war-crisis.de/wbboard/portal.php

Иска се Zero Hour инсталиран, но иначе се инсталира абсолютно независимо като самостоятелна програма.

Забравих да кажа че има и редактор на карти с който всеки може да си направи карти и мисии.

б.т.в. Ако се зарибиш има още два велики мода , макар и не толкова фудаментални като CWC

Shockwave е еквивалента на Wake of Gods за Generals - 160 нови единици (доста на мястото на старите), 3 нови генерала, нови умения, нова графика и ефекти на единиците и експлозиите и какво ли още не. Версията е финална - свършена и приключена.

Rise of the Reds пък заменят терористите с руснаци, подменят повечето единици и умения на сащ и китай и като цяло това е най-балансираната за мулти вариация на Generals. Тоест това си се играе като generals, не е нова игра на CWC.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Mon Apr 09, 2012 11:47 pm

Баси якото намерих още една също толкова яка версия като гореописаната , Vietnam Glory се казва и ...
абе просто гледайте трейлъра на пичовете:

http://www.youtube.com/watch?v=t_th6ZbYP0M

Унищожаем терен - особено горите които горят с напалм или се обезлесяват
Разчупени карти - проломи, реки и хълмове в които само високопроходима техника може да мине.
Война в джунглата - капани, стелтнати пехотинци, катерене на дърветата (като гарнизон в сграда все едно) и окопи.
Кораби и лодки
Система за репутация над селищата в картите
Дъджд и кал с геймплеен ефект.

20 парчета музика в играта

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests