Видеоревю:
http://www.youtube.com/watch?v=8NPThY2U0rI
Важен сайт с инфо :
http://demonssouls.wikidot.com/
Копи пейст от един друг форум (мой текст)
ОщеКонцепцията на играта е следната - след туториъла (след който умираш б.т.в.) се озоваваш в едно място наречено Nexus (възела). Подробности чии го дириш там и къде се развива действието няма смисъл да развивам, важното че Възела е нещо като сборен безопасен пункт в който може да си складираш нещата, да си развиваш статистиките , да пазаруваш и поправяш оръжия и учиш магии. Както и да говориш с няколко неигрови персонажи за куести. От Възела и можеш да избереш с кой куест да се захванеш. Има едни пет колони всяка от които води в различна местност. Всяка местност е разделена на свой ред на части - 1-1 например означава първа част на първата зона, 3-2 - втора част на третата зона и т.н. За да се получи достъп до следващата част в някоя зона трябва да си минал предишната. Последната част на всяка зона винаги е Генерална Бос битка като в края на всяко ниво и без това има задължителна битка с Бос. Всяка веднъж отворена зона е отключена във всеки един момент (минатите могат да се преиграват).
Какво представляват нивата -
първата особеност е че няма запис който да изпозлваш ако загинеш.Няма и чекпойнти .(Ако си още жив и излезеш от играта - тогава има запис и си продължаваш директно). Ако загинеш обаче се раждаш в началото на нивото и всички врагове се раждат наново. Във всеки един момент може да се откажеш от минаване и да се върнеш във Възела. Много важна особеност е следната - вземеш ли предмет от нивото - остава си за тебе, не се респаунва като враговете и дори и да се откажеш - твой си е. Затова има голяма логика да стигнеш донякъде - да вземеш предмети, да се откажеш - да пробваш на друго място. Важна подробност е че изхабените отвари и консумативи не се прераждат с теб - веднъж изразходени си изгарят. Ако си и взел от нивото - сори - както казахме предмети не се респаунват. Някои от враговете обаче пускат случаен консуматив при смърт затова не е безнадежно положението.
втората важна особеност е че играта пари и точки опит няма. Единствената валута са Демонските души - всеки убит враг пуска някакво количество от тях а има и някои предмети които дават еднократна печалба. Повичаването на статистиките струва души, предметите струват души, магиите струват души, поправянето и ъпгрейдите - абе универсална работа. Предмети не могат да се продават за души. И тук е най-важната особеност в играта - ако загинеш в тялото ти където си загинал остават всички (цялата ти стойност) натрупани и неизразходвани души. От тук имаш няколко варианта - ако се откажеш от нивото ги губиш. Ако стигнеш пак там си ги вземаш и ги прибавяш към новоспечелените. Ако загинеш преди да си си ги взел - губиш ги а на новото място където си умрял пада тялото пак с моментните души. И т.н. Ако звучи супер спичащо - не е на практика защото босовете дават най-благ бонус и точно след тях е момента да си изразходиш всичко. А се отваря и опция да преповтаране на ниво с натруване. Както и да е това не важно.
Системата - имаш три главни статистики - Живот, Мана и Издръжливост. Издръжливоста е най-важната защото всяко действие ти я хаби. Включително и защитата. А ако падне на нула увяхваш безпомощен на място докато те размазват с два-три удара. И трите тези са вторични - не се вдигат пряко за зависят от предмети и от основните атрибути. Основните атрибути могат да се покачват с харчене на души и биват сила, бързина, воля, устойчивост и т.н. други. които сами по себе си нищо не правят но формират вторичните. Освен Живот, Мана и Издръжливост най-важните показатели са щетата и защитата. Щетата зависи от атрибути и оръжито и може да бъде по няколко направление - сечаща, магическа, пробивна и т.н. Защита зависи от предмети и атрибути и също е по няколко направление едновременно - сечаща, магическа, пробивна. Когато се чеква Щета срещу Защита се проверяват всичките направления едновременно. Примерно ако имаш копие с Пробивна (само)10 Срещу Щит с Пробивна 5 и Сечаща 5 се смята 10-5 =5 щета. Ако беше Меч с проивна 5 и сечаща 5 срещу същия щит щетата щеше да е нула. А ако беше брадва със Сечаща 5 и Магическа 5 резултата щеше да 5 щета заради магическата.
Екипировката е разделена на шлем, ботуши, броня, лява и дясна ръка , два пръстена и огърлица. В случая важните са лявата и дясната ръка. За да кастнеш магия в едната от ръцете трябва да стискаш амулет. Можеш да имаш две оръжия (стига да е възможно физически - примерно две алебарди не става), оръжие и щит, амулет и щит, оръжие и амулет. И много важно - всяко едно оръжие може да се хване и с двете ръце което му удвоява щетата (И индиректно ставаш по повратлив защото всяко оръжие има тежест, тежестта има пряко отражение върху Издръжливостта а тя колкото е повече толквоа повече бързи удари без почивка можеш да нанасяш и да бягаш по дълго време). Което означава че щита ти тежи и с него само след 2-3 удара ще се изтощаваш. Всяко оръжие има по типа атака слаба и силна (различаващи се по изходната щета - примерно на меча силната атака е пронизваща а слабата сечаща). Ако в едната ръка има щит наместо това има блок и блъскане със щита. Ако щита е хубав може и 100% от щетите да отбие но докато си в блок издръжливоста не се повишава а при всеки поет удар намаля (в някои случай на Overpower може и да смъкнат цялата издръжливост). Има и още една особеност - при внимателно преценяване на времето с някои оръжия може да се направи контраудар който парира противниковия и го убива с един удар. б.т.в. Атаката в гръб води до същото което води до простата логика че не е добре да стоиш в защита срещу група.
Пак ще се върна на Възела и Нивата. Работата е там че отначало Възела е празен - няма учители, няма търговци. За да се появят трябва да ги намериш из нивата и да ги освободиш. Докато не го направиш имаш само основни опции.
Ето и едно много добро филмче което дава представа хем за графиката и презентацията хем какво представлява играта като цяло
http://www.youtube.com/watch?v=9ejmiaTv328
Пoказателно е че докато показвах играта на приятели правейки им показно тръгнаха да ми разправят че това е ебахти лесната и приспивна игра. След като им пуснах да пробват с голям късмет стигнаха първия по сериозен противник (някъде 25% от ниво) и дотам. Много се смях , но това илюстрира майсторството в играта. Дефакто ако си добър може да минеш абсолютно всяко ниво на първия левел без да вдгаш дори една точка от атрибутите. Примерно герой 20 левел е с някакви малки проценти по-силен от герой 2 левел.
Най-честата смърт става от панировка в която се опитваш да довършиш противник и ти свърши издръжливостта - забелязах системно изпадане в берсерк (много любопитно за поведението на човек б.т.в.) като се остане на един-два удара а противника е наполовина. Всяка останала смърт е поради грешка на играча.
Няколко хелпа улесняващи играта в пъти..
б.т.в. надявам се че като си играл си взел най=решаващите предмети в играта от първо ниво - един пръстен който ти вдига с 25% живота и един пръстен който ти намаля агрото и ти позволява да мамиш коравите един по един и да правиш бекстабове (отзад почти всички умират от раз).
На 4-1 може още в началото да скочиш от крепостната стена директно при боса - аз така направих след като посъбрах предметите- има един корав магически меч в началото и един особено корав щит. И до двата се стига точно за по 5 минути. Вземаш ги - умираш за по-бързо и воала - вече си екипиран перфект.
Ако пък се почне с магьосник е доста по елементарно защото може да експлойтваш една стрелба укрит удобно нависоко или зад стени.
При каквито и да е въпроси - питай преди да пробваш , спестява много нерви и време.
Много важен хинт - на първо ниво има една крепостна стена с рицар със сини очи (няма как да се сбърка защото това е първия такъв) , зад рицаря се влиза в една мъгла да се продължи. Много е важно на това място да го подминем и да продължим - в крайната кула се слиза по едни стълби и хем се вдигат едни решетки към началото на нивото хем се взема най-важния предмет в играта +25% живот пръстен.