Page 1 of 6
Кармак каза в прав текст истинината за конзолите и PC
Posted: Mon Jun 13, 2011 4:52 pm
by RRSunknown
Amikae чети
http://e3.gamespot.com/story/6318725/e3 ... t-gen-rage
I don't feel at all that the consoles are tapped out right now. It's different than back in the old days when you're looking at Super Nintendo or something where many programmers would know every single register in a device like that and they really have at least thought about just about every possible way you might choose to exploit a platform like that. But the current platforms are so powerful and so sophisticated. I don't think there's any person anywhere that can really honestly say they know everything about one of these platforms. I'll randomly page through documentation on the 360, reading articles that I haven't read before realizing that, "Oh, there probably are smarter ways to use that vector processor."
So, that is a different situation than previous generations where there's still a lot that can be exploited in there. I mean, we did know up front, "Here's the memory we have, here's the amount of processing cycles we have." [But] there're still plenty of alternate directions that we could wind up looking at. It is interesting that on the PC side, we have systems that are 10 times more powerful than the consoles. But it's frustrating in that a lot of the PC systems that are many times more powerful still have trouble holding the same 60 frames-per-second rate because of API overhead, API clocking issues, and things like that. We're working with Intel and Nvidia on all these issues, but it is kind of frustrating when I know that the hardware is vastly more powerful but because we don't have quite as tight control over it, a lot of power goes to waste.
Какво да говорим повече - един от доказаните гурута на гейминг програмирането казва в прав текст че на книга компютрите са 10 пъти по-мощни но въпреки това дори програмистите не могат да използват тази мощ дори и да искат и на практика тя се изхабява.
Posted: Mon Jun 13, 2011 5:18 pm
by Delegat
И това го пускаш в отделна тема понеже?

Posted: Mon Jun 13, 2011 5:19 pm
by RRSunknown
Понеже е интересно според мен - ако е против правилата на форума предполаам че модератора ще се намеси безкомпромисно.

Posted: Mon Jun 13, 2011 5:43 pm
by Muad_Dib
Също не смятам, че заслужава отделна тема...
Posted: Mon Jun 13, 2011 6:57 pm
by F242
Мисля, че повечето от пишещите - и четящи

този форум имаме досег до "двата свята" И двата са необходими, така, че мисля тук не би се получил поредният PC vs 360 vs PS3, както на други места
Аз съм за мултиплатформен избор и кадърни портове а защо не скоро и мултиплатформен мултиплейър за всички

Posted: Mon Jun 13, 2011 8:03 pm
by AlDim
Е, това са го казвали и много други хора освен Кармак. Постът можеше да отиде в последната тема, където обсъждахме въпроса, но как да е.
Posted: Mon Jun 13, 2011 10:05 pm
by Roland
Абе глупости - РС-то да лапа и точка!
(мноу ме кефи в геймс форума да съм като Жоро във филмовия)
Posted: Mon Jun 13, 2011 11:11 pm
by F242
Специално с
DNF- PC -то е "The Winner Takes It All"
- Spoiler: show
- The loser standing small

Posted: Tue Jun 14, 2011 12:04 am
by Roland
Някаква там игрица за поодъртяващи меланхолици, вкопчени в детството си
(сори, ма темата без друго за нищо не става)
Posted: Tue Jun 14, 2011 1:30 am
by F242
Roland wrote:Някаква там игрица за поодъртяващи меланхолици, вкопчени в детството си
(сори, ма темата без друго за нищо не става)
Това много ми хареса -
Може би съм бил в категорията, която така добре определи, по времето, когато излезе третия - някъде в края на миналото хилядолетие

Сега съм само ценител-оптимист

Re: Кармак каза в прав текст истинината за конзолите и PC
Posted: Tue Jun 14, 2011 10:23 am
by Amikae
RRSunknown wrote:Amikae чети
http://e3.gamespot.com/story/6318725/e3 ... t-gen-rage
I don't feel at all that the consoles are tapped out right now. It's different than back in the old days when you're looking at Super Nintendo or something where many programmers would know every single register in a device like that and they really have at least thought about just about every possible way you might choose to exploit a platform like that. But the current platforms are so powerful and so sophisticated. I don't think there's any person anywhere that can really honestly say they know everything about one of these platforms. I'll randomly page through documentation on the 360, reading articles that I haven't read before realizing that, "Oh, there probably are smarter ways to use that vector processor."
So, that is a different situation than previous generations where there's still a lot that can be exploited in there. I mean, we did know up front, "Here's the memory we have, here's the amount of processing cycles we have." [But] there're still plenty of alternate directions that we could wind up looking at. It is interesting that on the PC side, we have systems that are 10 times more powerful than the consoles. But it's frustrating in that a lot of the PC systems that are many times more powerful still have trouble holding the same 60 frames-per-second rate because of API overhead, API clocking issues, and things like that. We're working with Intel and Nvidia on all these issues, but it is kind of frustrating when I know that the hardware is vastly more powerful but because we don't have quite as tight control over it, a lot of power goes to waste.
Какво да говорим повече - един от доказаните гурута на гейминг програмирането казва в прав текст че на книга компютрите са 10 пъти по-мощни но въпреки това дори програмистите не могат да използват тази мощ дори и да искат и на практика тя се изхабява.
Конзолите са по-ефективната платформа и няма как иначе, там игрите се пишат на хардуерно ниво. При PC няма как да бъде така. Игрите просто трябва да са написани адски добре, което няма как да стане, като повечето игри днешно време са конзолни портове. Сорка. Аз знам, че им е по-лесно да творят на конзолите, аз твърдя, че когато всичко е направено, както трябва, експириънса е на PC е просто по-качествен.
Posted: Tue Jun 14, 2011 10:29 am
by RRSunknown
Човек , пак прочети - Кармак (ако не най-добрия то поне в петицата гейм програмисти) казва че е невъзможно физически да се оптимизира енджин на компютър.
Posted: Tue Jun 14, 2011 10:34 am
by AlDim
Аз знам, че им е по-лесно да творят на конзолите, аз твърдя, че когато всичко е направено, както трябва, експириънса е на PC е просто по-качествен.
Ех...
Posted: Tue Jun 14, 2011 10:38 am
by Amikae
RRSunknown wrote:Човек , пак прочети - Кармак (ако не най-добрия то поне в петицата гейм програмисти) казва че е невъзможно физически да се оптимизира енджин на компютър.
Аз добре чета какво пише, но ти май не го прочиташ добре. Той просто ти казва, че писането на игра за PC и такава за конзола са две различни неща. Много ясно, че няма да има такъв контрол над ресурсите на PC платформата. На този етап това няма как да стане, но това не значи, че не може да се пише качествен код за PC. Факт е, че на мен видео картата ми е на 2 години и до ден днешен абсолютно всичко ми върви с най-високи настройки, филтрации, милтрации и определено много по-висок фреймрейт, отколкото на конзолата. И няма тенденции това да се промени. И какво се оказва в крайна сметка? Май може да се пишат игри качествено за PC, но биха предпочели тая платформа просто да я няма, щото им става пишката повече, като го правят за конзола.
AlDim, бъди по-креативен.

Posted: Tue Jun 14, 2011 10:46 am
by RRSunknown
Значи превеждам ти
ИНтересно е че от страната на PC
имаме десет пъти по-мощни системи от конзолите. И въпреки това е наистина фрустиращо че че докато много PC са в
пъти по-мощни продължаваме да имаме проблеми да задържим 60 фрейма заради проблеми с приложно програмния интерфейс
Работим с Intel и Nvidia по тези проблеми, но е много фрустиращо когато ЗНАЕШ че хардуера е изключително мощен но понеже нямаме КОНТРОЛ върху него ГОЛЯМАТА част от моща отива на вятъра.
Що е API:
- Spoiler: show
- API ( от англ. Application Programming Interface ) - Приложно-програмен интерфейс e интерфейсът на изходния код, който операционната система или нейните библиотеки от ниско ниво предлагат за поддръжката на заявките от приложния софтуер или компютърните програми.
Образно казано приложно-програмният интерфейс предоставя един по-абстрактен и опростен план за разработчика на приложения, който би му спестил изучаването на няколко различни пласта от Операционната или софтуерната система предлагаща интерфейса. По този начин се достига ефективност и бързина в адаптацията на нови софтуерни технологии.
Това го казва не сульо и пульо отворил вчера първия си учебник по C++ a го казва гений в областа. Щом той твърди че има проблеми кой ще успее да се справи с оптимизация?
С други думи - докато Windows е ОС паразит върху PC хардуера никога няма да има оптимизация.
Във Физиката има едно понятие - КПД (коефицент на полезно действие). характеристика, която отразява ефективността на система, служеща за преобразуване на енергия. Определя се като съотношението между изходящата полезна енергия и енергията, подадена към системата и представлява число от 0 до 1 (от 0 до 100%).
И точно тук PC системите в момента смучат зловещо.