Кармак каза в прав текст истинината за конзолите и PC

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Кармак каза в прав текст истинината за конзолите и PC

Post by RRSunknown » Mon Jun 13, 2011 4:52 pm

Amikae чети :)
http://e3.gamespot.com/story/6318725/e3 ... t-gen-rage
I don't feel at all that the consoles are tapped out right now. It's different than back in the old days when you're looking at Super Nintendo or something where many programmers would know every single register in a device like that and they really have at least thought about just about every possible way you might choose to exploit a platform like that. But the current platforms are so powerful and so sophisticated. I don't think there's any person anywhere that can really honestly say they know everything about one of these platforms. I'll randomly page through documentation on the 360, reading articles that I haven't read before realizing that, "Oh, there probably are smarter ways to use that vector processor."

So, that is a different situation than previous generations where there's still a lot that can be exploited in there. I mean, we did know up front, "Here's the memory we have, here's the amount of processing cycles we have." [But] there're still plenty of alternate directions that we could wind up looking at. It is interesting that on the PC side, we have systems that are 10 times more powerful than the consoles. But it's frustrating in that a lot of the PC systems that are many times more powerful still have trouble holding the same 60 frames-per-second rate because of API overhead, API clocking issues, and things like that. We're working with Intel and Nvidia on all these issues, but it is kind of frustrating when I know that the hardware is vastly more powerful but because we don't have quite as tight control over it, a lot of power goes to waste.
Какво да говорим повече - един от доказаните гурута на гейминг програмирането казва в прав текст че на книга компютрите са 10 пъти по-мощни но въпреки това дори програмистите не могат да използват тази мощ дори и да искат и на практика тя се изхабява.

User avatar
Delegat
Aes Sedai
Posts: 1583
Joined: Mon Dec 25, 2006 7:53 pm

Post by Delegat » Mon Jun 13, 2011 5:18 pm

И това го пускаш в отделна тема понеже? :P

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Mon Jun 13, 2011 5:19 pm

Понеже е интересно според мен - ако е против правилата на форума предполаам че модератора ще се намеси безкомпромисно. :wink:

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Mon Jun 13, 2011 5:43 pm

Също не смятам, че заслужава отделна тема...

User avatar
F242
Sorcerer
Posts: 383
Joined: Sat Feb 11, 2006 6:34 pm

Post by F242 » Mon Jun 13, 2011 6:57 pm

Мисля, че повечето от пишещите - и четящи :D този форум имаме досег до "двата свята" И двата са необходими, така, че мисля тук не би се получил поредният PC vs 360 vs PS3, както на други места :mrgreen:
Аз съм за мултиплатформен избор и кадърни портове а защо не скоро и мултиплатформен мултиплейър за всички :D
"The vulgar think the God by analogy to man and so worship Him in the form of the Gods. The learned think the God by analogy to principles and so worship Him in the form of Love or Truth. But the wise think the God not at all. They know that thought, which is finite, can only do violence to the God, who is infinite. It is enough, they say, that the God thinks them."

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Mon Jun 13, 2011 8:03 pm

Е, това са го казвали и много други хора освен Кармак. Постът можеше да отиде в последната тема, където обсъждахме въпроса, но как да е.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Mon Jun 13, 2011 10:05 pm

Абе глупости - РС-то да лапа и точка! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(мноу ме кефи в геймс форума да съм като Жоро във филмовия)
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
F242
Sorcerer
Posts: 383
Joined: Sat Feb 11, 2006 6:34 pm

Post by F242 » Mon Jun 13, 2011 11:11 pm

Roland wrote:Абе глупости - РС-то да лапа и точка! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Специално с DNF- PC -то е "The Winner Takes It All"
Spoiler: show
The loser standing small :vomit:
:D
"The vulgar think the God by analogy to man and so worship Him in the form of the Gods. The learned think the God by analogy to principles and so worship Him in the form of Love or Truth. But the wise think the God not at all. They know that thought, which is finite, can only do violence to the God, who is infinite. It is enough, they say, that the God thinks them."

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Tue Jun 14, 2011 12:04 am

Някаква там игрица за поодъртяващи меланхолици, вкопчени в детството си :mrgreen:

(сори, ма темата без друго за нищо не става)
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
F242
Sorcerer
Posts: 383
Joined: Sat Feb 11, 2006 6:34 pm

Post by F242 » Tue Jun 14, 2011 1:30 am

Roland wrote:Някаква там игрица за поодъртяващи меланхолици, вкопчени в детството си :mrgreen:

(сори, ма темата без друго за нищо не става)
Това много ми хареса - :D :D
Може би съм бил в категорията, която така добре определи, по времето, когато излезе третия - някъде в края на миналото хилядолетие :D Сега съм само ценител-оптимист :mrgreen:
"The vulgar think the God by analogy to man and so worship Him in the form of the Gods. The learned think the God by analogy to principles and so worship Him in the form of Love or Truth. But the wise think the God not at all. They know that thought, which is finite, can only do violence to the God, who is infinite. It is enough, they say, that the God thinks them."

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Re: Кармак каза в прав текст истинината за конзолите и PC

Post by Amikae » Tue Jun 14, 2011 10:23 am

RRSunknown wrote:Amikae чети :)
http://e3.gamespot.com/story/6318725/e3 ... t-gen-rage
I don't feel at all that the consoles are tapped out right now. It's different than back in the old days when you're looking at Super Nintendo or something where many programmers would know every single register in a device like that and they really have at least thought about just about every possible way you might choose to exploit a platform like that. But the current platforms are so powerful and so sophisticated. I don't think there's any person anywhere that can really honestly say they know everything about one of these platforms. I'll randomly page through documentation on the 360, reading articles that I haven't read before realizing that, "Oh, there probably are smarter ways to use that vector processor."

So, that is a different situation than previous generations where there's still a lot that can be exploited in there. I mean, we did know up front, "Here's the memory we have, here's the amount of processing cycles we have." [But] there're still plenty of alternate directions that we could wind up looking at. It is interesting that on the PC side, we have systems that are 10 times more powerful than the consoles. But it's frustrating in that a lot of the PC systems that are many times more powerful still have trouble holding the same 60 frames-per-second rate because of API overhead, API clocking issues, and things like that. We're working with Intel and Nvidia on all these issues, but it is kind of frustrating when I know that the hardware is vastly more powerful but because we don't have quite as tight control over it, a lot of power goes to waste.
Какво да говорим повече - един от доказаните гурута на гейминг програмирането казва в прав текст че на книга компютрите са 10 пъти по-мощни но въпреки това дори програмистите не могат да използват тази мощ дори и да искат и на практика тя се изхабява.
Конзолите са по-ефективната платформа и няма как иначе, там игрите се пишат на хардуерно ниво. При PC няма как да бъде така. Игрите просто трябва да са написани адски добре, което няма как да стане, като повечето игри днешно време са конзолни портове. Сорка. Аз знам, че им е по-лесно да творят на конзолите, аз твърдя, че когато всичко е направено, както трябва, експириънса е на PC е просто по-качествен.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Jun 14, 2011 10:29 am

Човек , пак прочети - Кармак (ако не най-добрия то поне в петицата гейм програмисти) казва че е невъзможно физически да се оптимизира енджин на компютър.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Jun 14, 2011 10:34 am

Аз знам, че им е по-лесно да творят на конзолите, аз твърдя, че когато всичко е направено, както трябва, експириънса е на PC е просто по-качествен.
Ех...

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Tue Jun 14, 2011 10:38 am

RRSunknown wrote:Човек , пак прочети - Кармак (ако не най-добрия то поне в петицата гейм програмисти) казва че е невъзможно физически да се оптимизира енджин на компютър.
Аз добре чета какво пише, но ти май не го прочиташ добре. Той просто ти казва, че писането на игра за PC и такава за конзола са две различни неща. Много ясно, че няма да има такъв контрол над ресурсите на PC платформата. На този етап това няма как да стане, но това не значи, че не може да се пише качествен код за PC. Факт е, че на мен видео картата ми е на 2 години и до ден днешен абсолютно всичко ми върви с най-високи настройки, филтрации, милтрации и определено много по-висок фреймрейт, отколкото на конзолата. И няма тенденции това да се промени. И какво се оказва в крайна сметка? Май може да се пишат игри качествено за PC, но биха предпочели тая платформа просто да я няма, щото им става пишката повече, като го правят за конзола.

AlDim, бъди по-креативен. ;)

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Jun 14, 2011 10:46 am

Значи превеждам ти
ИНтересно е че от страната на PC имаме десет пъти по-мощни системи от конзолите. И въпреки това е наистина фрустиращо че че докато много PC са в пъти по-мощни продължаваме да имаме проблеми да задържим 60 фрейма заради проблеми с приложно програмния интерфейс

Работим с Intel и Nvidia по тези проблеми, но е много фрустиращо когато ЗНАЕШ че хардуера е изключително мощен но понеже нямаме КОНТРОЛ върху него ГОЛЯМАТА част от моща отива на вятъра.
Що е API:
Spoiler: show
API ( от англ. Application Programming Interface ) - Приложно-програмен интерфейс e интерфейсът на изходния код, който операционната система или нейните библиотеки от ниско ниво предлагат за поддръжката на заявките от приложния софтуер или компютърните програми.

Образно казано приложно-програмният интерфейс предоставя един по-абстрактен и опростен план за разработчика на приложения, който би му спестил изучаването на няколко различни пласта от Операционната или софтуерната система предлагаща интерфейса. По този начин се достига ефективност и бързина в адаптацията на нови софтуерни технологии.
Това го казва не сульо и пульо отворил вчера първия си учебник по C++ a го казва гений в областа. Щом той твърди че има проблеми кой ще успее да се справи с оптимизация?

С други думи - докато Windows е ОС паразит върху PC хардуера никога няма да има оптимизация.


Във Физиката има едно понятие - КПД (коефицент на полезно действие). характеристика, която отразява ефективността на система, служеща за преобразуване на енергия. Определя се като съотношението между изходящата полезна енергия и енергията, подадена към системата и представлява число от 0 до 1 (от 0 до 100%).
И точно тук PC системите в момента смучат зловещо.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests