Page 1 of 3

Black Swan

Posted: Mon Dec 27, 2010 2:33 pm
by Silver
Реших да се прежаля с рипа, защото 1) филмите на Аронофски никога не са ме поразявали ни най-малко с някакви аудио-визуални хватки и 2) защото изобщо не е ясно къде и как ще мога да го хвана по кината.

Резултатът е The Wrestler Part II, само че за балерини. Поредна епопея на обречеността и саморазрушението, точно толкова адекватна, колкото и предните. И, за мен, малко по-приятна за гледане от тях (наравно с Фонтана). Не знам защо този пич не го харесвам - дали заради това, че преди да гледам Пи и Реквиема систематично ми беше натъпквано в главата как тези филми едва ли не трябва да ми преобърнат представите и вътрешностите. Или е по-скоро заради това, че Аронофски е просто ефективен и... скучен като режисьор и филмите му ми казват доста по-малко, отколкото претенциите им дават заявка. Не знам.

Знам само, че "Черният лебед" е един много хубав и смислен филм, в който Наталито се раздава както никога досега (може би с това изключение), но който показва нещо много важно: че Аронофски или е неспособен да адаптира стила си към историята, или не иска да направи това. И при положение, че най-забележимият му трейдмарк (извън фаст-кътовете на изчезващи бели линии и разширяващи се зеници) е пияния оператор с камерата на рамо, който преследва героите му по екрана, не знам защо би държал на второто. Сигурно е въпрос на вкус и тоя полудокументален стил на заснемане ще допадне на повечето, но за мен това беше чудесна възможност да видим нещо по-обмислено и по-контролирано.

Та така - определено силен филм, определено ще си заслужи номинациите, но определено наградите тази година трябва да идат при Финчър/Соркин.

Posted: Mon Dec 27, 2010 7:38 pm
by Roland
Ей, много съм доволен, че така мислиш. Сериозно. Сега няма нужда да го гледам, за да се караме, понеже аз очаквам точно каквото си описал 8-)

Posted: Thu Dec 30, 2010 12:10 am
by Jen
Аз от няколко дни се мъча да реша какво точно гледах и какво точно мисля. В крайна сметка, мисля, че тая поредна силно фройдистка естетизация на тема
съзнание-подсъзнание, вътрешни конфликти и либидо, която през половината си време със засилка се носи към голяма локва кампинес, а през другата половина се плацика в нея, е от край до край аронофски-филм при това може би най-добрият такъв. Има я типичната фиксация, която разпарчетосва хората му, има ги и граничните състояния реалност-нереалност. Според мен откъм герои най-силната връзка е с Пи, но явната дуалогия, която оформят с The Wrestler,
Spoiler: show
това с оглеждащите се един в друг финали беше наистина добър момент
седи страхотно добре (макар самия The Wrestler да не го харесвам). Просто е толкова иронично циркаджийският и предназначен за масова продажба свят на онзи абсурден псевдоспорт-псевдосъстезание да се приравни с елитарния и почти херметически затворен свят на Lincoln Center .
Хендхелд камерата и цялата идея за визията проработи добре при мен. От една страна, защото и в това отношение се потвърждава композицията между двата филма. Но много повече заради това, че във филм за балет очакваш той и визуално да е само изящни линии и пируети и като получиш накъсани, нестабилни и клаустрофобични движения + extreme close ups дори в заснемането на директните танцови сцени, излизаш от балетната зала и се затваряш в кутията със счупената балерина. Плюс това, по тоя начин умно е избегнал да лепи лицето на Портман върху истинска балерина през половината време. :)

Не знам защо, но много ми хареса как тоя филм се оказа всъщност пределно директен и... изказан във всичките си елементи, чак до (и чрез) символиката на цветовете и такива прости неща. Може би заради изненадата след толкова агресивни заявки за mindfuck.

Posted: Thu Dec 30, 2010 6:13 am
by Silver
Визията на Лебеда бих я похвалил много сериозно, ако The Wrestler преди това беше сниман изискано и пресметнато, като от Финчър. :) В името на изненадата и оригиналността, де. А сега излиза, че Аронофски просто толкова си може или това си му харесва или не му пука. Btw, както добре знаем от "Селото", и хендхелд шотове могат да изглеждат премислени и изчислени, а и като препускаш така цял филм (и още няколко преди това) почва да става досадно.

Btw, тази другата мацка - Мила Кунис - още не мога да преценя дали ми харесва как стои като абсурдна анти-балерина или не. Очевидно е много слаба актриса и може това да е пойнтът, но не знам.

Posted: Thu Dec 30, 2010 6:23 am
by Roland
Но пък е разкошна войс-актриса :lol:

Posted: Thu Dec 30, 2010 12:54 pm
by Jen
Аз я харесах много. Тук всичко, заради което може да не я понася човек, работеше за образа. Малко тъпо и отникъде беше това, че с точно двата си кадъра слопи танц, тя се оказа дублираща черния лебед, все едно ще излезе и ще направи едно от най-иконичните откъм техника сола в балета изобщо само със секси поглед и глас, ама това е сценарен проблем по-скоро и няма общо с ефективността й във филма. Той и без друго не си прави много труд да се занимава задълбочено с (привидно) основната си тема.

Въобще, ако трябва да посоча само един безспорен кредит на Аронофски, ще е усетът му за каст. Винаги имам чувство, че изборите му са много мислени дори и отвъд контекста на историята - примерно Уинона Райдър за детронираната малка принцеса е тъжен и ефектно двусмислен ход, колкото беше Мики Рурк в The Wrestler. Тук прецизността му при целия женски ансамбъл – сходството в чертите, съответните тънки разлики в излъчването, майката е фантастична! – напрактика прави Лебеда с всичките му идеи.
Иначе аз открай време имам проблем с Натали Портман (който ме тормози, защото наистина не мога да дефинирам точно какво не мога да й простя, освен Closer, ама тя пък какво е виновна...) и дори тук, за очевидно ролята на живота й, имам резерви, защото ми се видя прекалено режисирана и изнасилена. Но осъзнавам, че е по-скоро субективно и не мога да не призная, че има превъзходни сцени, като любимата ми към края в гримьорната, където първо плаче, после спира да плаче.

Posted: Thu Dec 30, 2010 1:08 pm
by Moridin
резерви към Натали Портман :shock:
все пак полът ти опостява подобни реплики.. донякъде :oops:

Posted: Thu Dec 30, 2010 1:45 pm
by Jen
какво ги прави полът ми? :shock:

не бе, аз я намирам за скандално красива по възможно най-правилния начин при това - с този интелигентен поглед и супер класи излъчване (нещо като женски Джеймс Франко, който е ОМГ-няма такъв мъж! :lol: )... наистина не знам защо не мога да се разбера с актрисата Натали Портман и защо никога не съм я смятала за способна да направи роля като тази в Черния лебед.

Posted: Thu Dec 30, 2010 2:22 pm
by Moridin
опрощава е търсената дума :oops:

Posted: Thu Dec 30, 2010 3:04 pm
by Demandred
Някой да има инфо кога ще се появи по кината? Това определено е най-чакания от мен филм от години насам.

Posted: Thu Dec 30, 2010 5:57 pm
by Silver
Демандред, ти пак се изхвърли... По-спокойно, бе човек. :)

Tя Портман винаги си е на ниво училищно рециталче - такова едно репетирано и старателно стои. Не е родена актриса, а научена, но пък е готина и всичко й е простено. :) Даже онова "I feel dizzy, I need air" от V, бррр...

Иначе за кастинг изборите на Аронофски не съм много съгласен, най-малкото защото по план Фонтанът трябваше да е 150 милионен епос с Брад Пит и Кейт Бланшет, а се оказа камерна евтиния с онзи от Вулверината и онази от Мумията. :)

Posted: Thu Dec 30, 2010 6:10 pm
by Moridin
Което го направи далеч по-як

Posted: Thu Dec 30, 2010 6:12 pm
by Silver
По-як? Я пак?
Най-якото нещо от Фонтана беше крадено от Грим Фанданго, btw. :)

Posted: Thu Dec 30, 2010 7:16 pm
by Roland
Silver wrote:Иначе за кастинг изборите на Аронофски не съм много съгласен, най-малкото защото по план Фонтанът трябваше да е 150 милионен епос с Брад Пит и Кейт Бланшет, а се оказа камерна евтиния с онзи от Вулверината и онази от Мумията. :)
Lol, SO qft! You are occasionally awesome :mrgreen:

Posted: Thu Dec 30, 2010 7:48 pm
by Jen
без да искам да нарушавам красивата хармония на отвременавремешните оусъмнеси, и аз мисля, че камерността е едно от сериозно хубавите му неща на Фонтана, силна част от въздействието му и централен аронофски-фактор, та не знам дали със 150-те си милиона плюс Бланшет – Пит и минус Финчър, нямаше да излезе просто някой 150 милионен евтинджос. :)

Тая от Мумията си я харесвам аз (не в Мумията точно де и да, знам, че е пухкава, но има нещо много приятно естествено в нея). Пък и фактът, че за епичния вариант е била предвидена друга двойка, не прави двойката от камерния мискастната по никой начин.