The Wii Topic

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sat Nov 06, 2010 8:01 pm

ААААААААААААА, дори по-зле е, отколкото предполагах:
http://reviews.cnet.com/game-accessorie ... 57709.html

Какви са тия безумици на Nintendo, бе? Трябва да ръгаш Classic контролера в Wiimote-а, който на свой ред дава сигнал на сензора, който на свой ред се бучи в самата конзола. ЗАЩО е нужен този лайф съпорт?!? А Gamecube контролерите хем са по-добри, хем стават и за разните сваляеми игрици от онлайн магазина на Nintendo?? Защо просто не ги продават тях? За какво им е било да вкарват backwards compatibility с GC, ако не ти позволяват да се възползваш?!

Придобивам съвсем ново уважение към Xbox-а - там за всичко е помислено и дори 5 години държаха онлайн поддръжка на старите заглавия.

п.п. Някой имали представа за какво служи клиторът в задната част на класическия контолер (намира се между shoulder бутоните).

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Sat Nov 06, 2010 10:27 pm

И аз взех трилогията за 95 лева защото никъде по англйките сайтове не я намерих а в ибей е скъпа.

А иначе класик контрола е преебавка - този на Геймкуба се ползва по същия начин и влиза в конзолата директно. Никога не бих си взел класик контролер - уникална тояга. Навсякъде по ревюта хората казват че е тояга и че има смисъл само и единствено за игра на старите ретро игри купени онлайн. Ето едно доста справедливо ревю в което оплюват точно нещата които си забелязъл - че се включва в моута ( което е адското неудобство) и че няма съвместимост с куб игрите.
Едит ХА тук имаше линк, но чак сега кликнах твоя - еми същия линк бях пуснал и аз.
Сега се сетих и нещо още по-глупаво - на New Super mario не можеш да играеш с нищо друго освен с моута - което е супер тъпо при положение че говорим за платформър от най-старата школа.



За съжаление не знам за какво служи малкото бутонче - предполагам да реконектне връзка с моута или нещо подобно.


За обратната съвместимост обаче не си прав - същия хуй беше на PS2 където се наложи да си купя PS1 и да му взема картата за мога да игра. А PS3 изобщо няма както знаем. Най смислена ми се струва съвместимоста на бокса с емултора но това е отделна тема. За всеки случай от дълго разучаване на темата мога да ти кажа че игрите на Cube които стават за нещо и не са преиздавани на Wii се броят на пръстите на едната ръка - Zelda Wind Walker , Eternal Darkness, Twin snakes, Resident evil 1 remake и май друго свястно няма. (Mario sunshine е призната за най-слабата Марио игра). Zelda Twilight Princess, Resident Evil 4, Metroid 1 и 2 са преиздадени в по-добър вариант а точно те са най-свестните. Освен ако не си падаш по инфантилни детски игрички - тогава ще намериш още 2-3 заглавия в списъка. :wink:
На практика обаче ако удариш чертата излиза че от съвместимоста на Wii практическа полза няма защото така и така трябва да имаш куб аксесоарите - по-евтиноизлиза да вземеш целия куб и да го ползваш вместо да търсиш на парче. А и разлика в графиката или нещо друго няма - същото е .

Ако искаш да те ориентирам ето моя списък за Wii (далеч съм от попълването но тези съм набелзъл с лек коментар за всяка). (не са по ред на ценноста просто ред по който съм се сетил).

1. Super Mario Galaxy 1 и 2 - това са двете задължителни игри дефиниращи конолата като ставаща И за некежуъл геймъри. Определено най-добрите платформъри които съм виждал изобщо с много шантав дизайн на местенцата и смазващи с разнообразие.
2. Zelda Twilight Princes - това реално е куб игра портната с новия контрол. Геймплея зарибява в голяма степен стига човек да издържи първия час който е скучен туториъл и да влезе в тъмния свят. Оттам има огромен свят, разни пъзели, използване на предмети и умения за напредване (цялата работа твърде ми напомни добрия стар Соул Рийвър 1). Босовете изкъртват отвсякъде.
3. Metroid Prime trilogy - това реално са три игри които са еднакво качествени но тъй като новия контрол е толкова по напред от стария че е истинско безумство да се връщаш при оригинала като си пробвал веднъж как е римейка (това го казвам от личен опит като човек имащ и пробвал и трилогията и оригиналния прайм). Самата игра е като зелдата - адвенчър екшън със стрелба , разчитащ на екслорване на зоните чрез нови умения. Също както Зелда босовете изкъртват. Може би само Байонета и Метал Геар 1 ми харесаха повече като босове.
4. Resident Evil 4 remake - скоро мисля да я играя , но от всичко което четох положението е като с Метроид - с новия контрол се прераждаш.
5. Madworld - точно тази няма нужда от реклама :)
6. No more heroes 1 и 2 - японска изтрещяла простотия със сел -шейдинг, аниме абсурдизми и стръвен екшън.
7. Dead space extraction, House ot the dead - рейл шутъри в които пуцаш с мерника каквото излезе. Май най са подходящи за кооп по замисъла си.
8. Muramasa - сигурно най-красивата 2D игра която съм виждал изобщо. По съвместимо покрай графиката четох че имало и някъкъв олд скул сайд скролър тип Shinobi.
9. New Super Mario,Warioland shake it, Donkey Kong, Kirby Epic yarn - платформърчета от старата школа.
10. Zack and Wiki - чист адвенчър с пъзел ползващи контролера
11. Warioware Smooth Moves - рядка простотия - серия от безумни мини игри ползващи контролера. Особено ценна за парти от над пет човека и много алкохол :).
12. Новия Бонд golden eye 007 - изглежда ми като малкия брат на Call of Duty ама поне по ревютата изглежда забавна. За разлика от хамериканците обаче лично аз не смятам оригиналния Golden eye 007 за N64 за великото нещо на света и затова разни носталгии не ме впечатляват а рекламата на мултиплеъра само предизвиква тъжна усмивка у всеки пуснал поне веднъж Xboxlive.
13. Супер paper mario - само за ценители :). Странна бленда от селшейдинг ( този път като хартия - явно това е единствения начин за постигане на свястна графика на Wii - все разни шантави сел шейдъри и 2д графики), платформинг и ролева игра.
14. Silent Hill Shattered memories - интересен ми е контрола който четох от ревюто на Doomy , иначе казват че не била нищо особено.

Кои не бих пробвал но по света незнайно защо ги тачат
1. Спортове - това за мен е голяма глупост, повечето са ми безумни само като ги видя а и move ми изглежда далеч по убедителен за същите игри.
2. Марио карт - фен на игри с коли но това ми изглежда инфалнтилно
3. Супер смаш Брос - на Wii съм сингъл играч а тази игра е 99% игра за няколко човека пред един телевизор.
4. Всякакви мултиплатформени игри излизали за 360 или PS3.

Това е - ако има нещо намомняйте но не мисля че съм изпуснал нещо святно.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sat Nov 06, 2010 11:36 pm

За обратната съвместимост обаче не си прав - същия хуй беше на PS2 където се наложи да си купя PS1 и да му взема картата за мога да игра.
Така и не ми е ясно за какво "не съм прав". PS1 мемори карта намерих без проблем тук, когато се сдобих с PS2 преди 4 години, и няма никакъв проблем с употребата на PS2 контролер. Туй на Уя е съвсем различен клас боза. Освен това съвсем ясно казах, че сравнявам положението с това на бокса, което е чудесно и пълно софтуерно решение, макар и леко бъгаво за някои заглавия. Бтв всички модели на PS3 и PSP имат перфектна софтуерна емулация на PS1 заглавия, а аз съм късметлия с частиен backwards-compatible PS3, така че нямам особени оплаквания. За новите модели обаче Sony се осраха яко в това отношение, няма спор.

Иначе тия заглавия, които изброи, се припокриват 1:1 с моя списък (само си пропуснал Red Steel 2, но аз вече я имам ениуей). Разните Картове и Смашове и аз не знам защо въобще им се кефят хората, но какво да правиш...

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Sat Nov 06, 2010 11:56 pm

Не знам - аз голям зор видях с картата за PS1 - едвам едвам я намерих, но спор няма че куб картата контролера са къде , къде по-редки.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Sun Nov 07, 2010 7:15 am

Днес си изнамерих RE4 и Dead Space за по 20 кинта парчето, много съм доволен. Иначе зяпането на колекцията от пресни игри за Wii по равтовете на повечето магазини е БОЛКА, направо ми се насълзиха очите от shovelware.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Sun Nov 07, 2010 6:22 pm

AlDim wrote:Днес си изнамерих RE4 и Dead Space за по 20 кинта парчето, много съм доволен. Иначе зяпането на колекцията от пресни игри за Wii по равтовете на повечето магазини е БОЛКА, направо ми се насълзиха очите от shovelware.
QFT - и аз всякакви боклуци намирам от свестните неща - не. Лошото е че свестните неща всъщост обикновено са супер слабо продали се и непопулярни и са абсолютно изключение от правилото вместо игри за пример.

Хубавото в цялата работа е (иначе човек ще се замисли що за мазохист съм ) че нещата които стават са наистина много зарибяващи.

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Mon Nov 08, 2010 1:51 pm

Да се включа и аз (понеже наскоро се зарибих пак по Уии-то и уикенда навъртях още 4-5 часа на Марио Галакси 2), а и да коментирам по списъка, който е съставил РРС. Горе-долу съм съгласен, че определено това са интересните нещица за Уии със следните коментари:

-от предстоящите в съвсем близко бъдеще заглавия е важно да се отбележат Epic Mickey и Donkey Kong Country Returns, които ще излязат буквално до броени дни, а поне по филмчета и двете ще са задължителни за фенове на Платформинга:)
-RE4 наистина е много различна с моушън сензор контрола, но не е нещо като "прераждане", просто е една дяволски добра игра, която си заслужава второ и следващо преиграване.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Mon Nov 08, 2010 8:17 pm

Всъщност на Wii RE4 е абсолютно същото дърво за контролиране като оригинала и именно затова бачка добре и с дистанционното на Wii :lol: Иначе няма никаква реална разлика. Вместо машинг има бесен уаглинг. Вместо целене с аналог, има борба с аналог + уймоут (като особено безумно е как целенето със снайпер става само с аналога). Визията не е мръднала от Wii версията. Но как да е, с кеф си я преигравам, щото хубавото си е хубаво. Обаче има голяма вероятност да мина на нормален контролер след още някой-друг час.

В този ред на мисли искам да отбележа, че единствената игра за Wii, която съм пипнал досега, със задоволителен контрол, наистина използващ движенията за нещо яко и то по интуитивен начин, е Red Steel 2. Чувам, че наподобява Metroid-а за стрелбата, но има и доволно количество размахване на мечове, което си е уникално. Също толкова уникално - изглежда перфектно и върви със стабилни 60 кадъра.

Иначе досега впечатлението ми е, че контролерът на Wii, със или без Motion Plus, е най неергономичният боклук, който някога съм хващал. Единствените използваеми бутони за игра са A и B. За всичко останало трябва да си счупиш пръстите. А си мръднал с милимунда по-нагоре или надолу от сензора, а контролерът не може да разбере, че вършиш нещо (ужасно тъпо при разните шуутъри). Това кара и Wiimote-държащата ми ръка да се уморява значително повече, защото ако искам да седя на стол и да играя, трябва да използвам неудобни за китката ми ъгли. Евентуално ще пробвам да сложа сензора отгоре на телевизора, да видим дали ще е по-добре.

Между другото много ми се иска да върнат античната технология, при която всъщност се ЦЕЛИШ в екрана като стреляш. Знам, че без CRT екрани е по-сложно, ама какво пречи да сложат сензор-камера в контролера, примерно.

Edit: Еми пробвах с нормален контролер, там е още по-ужасно. Класическия пад за Уя е абсолютен уй - супер неудобен за държане, с обърнати бутони спрямо PS3 и 360 (А е Б и т.н.).

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Tue Nov 09, 2010 9:06 am

донякъде съм съгласен с теб, но наистина първо пробвай да си промениш позицията на сензор бара. После естествено ще имаш проблема, че трябва да си държиш ръцете надолу, което също е адски неудобно, иначе не се "хваща" курсора на екрана....Като цяло с неща като супер хартиен марио установих колко всъщност е по-яко да не се занимаваш с моушън сензори....
На Галакси се е получил идеално обаче, там соченето с дистанционното е намалено до санитарния минимум.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Nov 09, 2010 9:42 am

Аз имах големи проблеми със сензора до степен на неиграемост докато не го сложих отгоре , точно над екрана вместо отдолу както го бях заложил първоначална. Има там една настройка в менюто на самата конзола - калибрирай си оттам, избери си да е отгоре сензора и ти гарантирам че може да играеш от фотьойл без никакво преуморяване.
А бутоните на моушъна са сложени за да може да го ползваш като стандартен контролер държан настрани. Целия метроид например се играе главно със спусъка и А бутона (говоря за дясната ръка).

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Tue Nov 09, 2010 10:02 am

Значи съгласен съм, че при сензор отгоре всичко се оправя, но проблемът поне при мен е, че телевизорът ми е прекалено ниско (върху шкаф, който е около 50тина сантиметра, може би и по-малко). Следователно трябва постоянно да си държа ръцете ниско (близо и до нивото на кръста ми като съм седнал) и това е ужасно досадно, особено при дългите сесии на Галакси....Освен това го има адски досадния проблем, че ако си кръстосам краката по един конкретен начин заради ниското държане на контрола сензорът не ми хваща заради крака пред него...

Въобще като цяло съм съгласен с АлДим, че можеше да се направи някак си по-удобно.

Също така искам да отбележа цялостното си впечатление от Уии - единствените игри, които наистина 200% трябва да се изиграят са двете Галаксита, най-малкото за да видиш какво по дяволите значи Левъл Дизайн и че човешкото въображение и по-специално японското такова нямат граница:). Иначе има и други много хубави заглавия, но нищо което да те удря в земята с всичка сила като Мас Ефект 2 или по-скоро Ред Дед. Може би ако имах Уии преди да имам благия телевизор или преди да видя игрите на бокса щеше да се чувствам по друг начин.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Nov 09, 2010 10:17 am

Аз ще имам мускулна треска утре. В момента едвам мога да си държа ръката вдигната след 8 часа RE4 :lol:
Контролите в играта създават ебати аномалиите - примерно далеч по-лесно снайпя с пистолетче и т.н. отколкото със снайпер, защото снайперът се управлява с ужасният за тази цел аналог. Иначе е елементарно (доста повече отколкото с Dualshock-а) и постоянно изкарвам 80-85% целене на враговете.
Малко е фрапиращо колко са орязали визията на PS2 версията - реално всичките ефекти са заминали. Примерно Wii/Gamecube версията вкарва отражения във водата, блуумове, мъгли, далеч по-добро осветление и т.н. А днешно време с 360/PS3 фенбой войната мрънкаме за някой-друг изяден пиксел :lol:

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Nov 09, 2010 11:00 am

хехе моята одисея почна от първия ден - докато тествах конзолата изобщо не успях да подкарам моушъна защото стоях точно до екрана с едната ръка да мога да бърникам конзолата а с другата да управлявам. Резултата беше че курсора просто не се появи и чак след много псуване и нерви установих че трябвало да съм на минимум метър - метър и нещо.
После ми изникна следния проблем - телевизора ми е на масичка около 50 сантиметра от пода но самия телевизор не е на ръба на масичката а малко навътре. Затова като го сложих отдолу явно засичах ръба често и губех сигнал заради което практическия резултат е рязко засичане на мерника и въртене в кръг на метроида (защото мерника ти движи погледа). Бях на ръба да си счупя контролера в земята. Накрая си сложих друга масичка, сложих сензора отгоре, залепих го тиксо точно на ръба на екрана (защото иначе нямаше как да го закрепя) и работата заспа. Като играя сядам на фотьойла ,и се подпирам лактите на удобните облегалки :) и така разцъквам. Иначе заболява китката и то много да сочиш напред дълго време.
Относно моушъна и използването му - в метроида има използване само в трета част но пък е много майстоско - замахване с ласо с което може да прескачаш дупки но може да и придърпваш враговете което е фън. Метроида б.т.в. има екстремно удобно управление - с лявата ръка си като левия стик на нормален пад а с десния все едно си с мишка.
В Зелда се използва моушън за какво ли не - замахването с меч е с махане на контролера, има лов на риба (който ми скъса нервите защото го играх о времето на проблемния сензор., има едно въртене на боздуган което е особено забавно, а всички видове стерлби също използват моушъна като бумеранга е особено забавен.

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Tue Nov 09, 2010 11:26 am

Еми за да теглим чертата - можеха да го направят къде, къде по-юзър-френдли....

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Tue Nov 09, 2010 11:50 am

Пробвах отгоре на ТВ-то - още по-неудобно е, защото телевизорът ми е огромен и сега пък е прекалено високо. Тъпотия.

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 16 guests