The Prince of Persia: Sands & Stuff

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
User avatar
Vash
Paragon
Posts: 610
Joined: Fri Jan 27, 2006 12:17 am
Location: София

Post by Vash » Sat May 29, 2010 2:31 pm

В пиратите нямаше и един "сериозен" момент, който да не се присмиваше на себе си по приятно малоумен начин. Този който най-ясно си спомням е от втория филм, когато двамата олигофрени гледаха дуела и обсъждаха абсурдните сюжетни връзки със сериозен тон.

"It was an octopus, centipede, spider kind o' thing, but they was a haff-shaped man's face on top of it..."

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Sat May 29, 2010 2:32 pm

Ами и аз съжалявам, щото нямаш обективни причини за това. Във втората част филмът просто яхна вълната на популярността и това е всичко. Факт е, че серията е рядко добре изпипана технически, което наистина я поставя на спецлиално място в жанра на малоумния блокбастър, но това е всичко. Пукала се е по шевовете от претенция за какво? Да бъде сериозен филм? При все, че си поискал да го спреш на сцената с клетката (която само подкрепя тезата ми, мерси)? Ми аз пък исках да си излезна от Персия при всяко отваряне на уста на герой. От срам. Щото Пиратите имат 100 неща дето да компенсират малоумието, но Принцът - няма.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sat May 29, 2010 2:39 pm

Пиратите (извън първия, за него не говоря) нямат НИЩО, което да компенсира, за човек, който не рови в детайли, а просто отива да се забавлява. Имат амортизиран Джони Деп, overproduced декори, МАЛОУМЕН сюжет с претенции за LotR СЕРИОЗНА епика (никой не може да ме убеди, че няма взимане насериозно при все лекия тон) и ОРЛАНДО и КИЙРА за бога!!!

Принцът същевременно може да е "за бедни" на ниво сценарий, но си върши работата по абс същия начин, по който си я вършеха първите Пирати. Само по-зле. Но не "друга вселена" по-зле от ентъртейнмънт гледна точка.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Sat May 29, 2010 2:42 pm

Значи, проблемът със сцената с клетката не е, че се взема насериозно - проблемът е, че сериозно твърди, че е много смешна и куул. А тя е жалка. В тоя смисъл допускам, че Рол под вземат се насерионо има предвид, че претендират сериозно да са невероятни комедии. Докато Принцът не претендира да невероятно смешен, дълбок или нещо друго, просто да е приятно лятно блокбъстърче, което той е.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Sat May 29, 2010 3:16 pm

Да ви имам двойните стандарти. Значи сцената с клетката претендира да е смешна, но не е, и в същото време изнасиленият псевдно хумор в устата на Молина и идиотските му щрауси е МНОГО смешно, без дори да претендира за това? Как пък разбрахте кое с кви претенции е, че и разлика между претенциите на двата почнахте да търсите? Как нещо хем е с лек тон, хем се взима на ебати сериозното...

Сюжетът на Пиратите в нито един момент не забива в посока LOTR, тва дори не знам откъде го извади, особено пък да пишеш "сериозна" епика с главни букви, при все, че в третата част има сцена, в която цял екипаж търчи по палубата, за да обърне кораба с главата надолу. Във всеки случай няма нещо по-сериозно от това Джема драматично да падне в пропастта и после да се върнат в миналото и тя да усеща... някак... че е влюбена в този... :puke: В Персия няма нито един образ, който дори за секунда да се доближи до амортизирания Джони Деп. Бтв, колкото е амортизиран в 1, толкова е амортизиран и в 2/3, така че дано тва да не го даваш като аргумент против продълженията, както и тва за Кийра/Блуум. Изобщо нямам представа кво значи overproduced декори. Че са детайлни, изпипани и скъпи ли, какво... Ок, в Персия пък са безвкусни, скучни mattes, които са като нарисувани от първокурник, винаги с класическия кич на подсилените и дорисувани изкуствени лъчи светлина. И единственият наистина як кадър в целия филм беше когато просто дадоха един планински шот. Не че беше впечатляващ с нещо, просто не беше постпроцеснат от глутницата некадърници с филтрите и беше като глътка въздух в тоя изкуствен буламач.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sat May 29, 2010 3:32 pm

Първо, клетката просто е гнусна. И недей да смесваш какво казва Морви с какво казвам аз, ако обичаш. Второ, третият филм свършва с епични битки, армади, драматична смърт на лошия, мега могъщи специални ефекти и т.н. Просто на някой друг ги разправяй тия, че нямало претенции за сериозност. Трето, Молина и щраусите бяха дъното.
And you can't dance with a devil on your back...

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Sat May 29, 2010 3:38 pm

Второ, да, елаборирай как така епични битки, армади, драматична смърт на лошия (квато има и в Персия, бтв) и мега могъщи специални ефекти = ебати претенциите за сериозност. В произволен летен хит ги има повечето от тези неща (вкл. в неща, които харесваш като X-Men 3, чиито напъни за финална драматичност са много отвъд каквото и да било в Пиратите, но никой не е тръгнал да го башва заради това, нали?).

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sat May 29, 2010 3:58 pm

X-men 3 е друга вселена просто. С малки изключения комикс-филмите винаги се взимат насериозно.

Колкото до второ, има си блокбастъров драматизъм, тип Принца, където всеки може реплика по реплика и събитие по събитие да ти каже точно как ще си вземе лошият и което си е част от безмозъчната традиция. Има го и "omg, it's so deep and meaningful" слоу-мо разхождането на Холандър по мостика, докато корабът му се дезинтегрира зад гърба му, на фона на драматичен Цимер, който ти свири още по-"omg, it's so deep and meaningful" гняс. И пак казвам - финалната епика, която е минимум на ниво Star Wars, което също като комиксовия филм е тотално различно направление и СЕ взима много по-насериозно, колкото и комични моменти да има вътре.

Всъщност с глупости като клетката и обръщането на кораба демонстрираме точно МОЯ проблем с втора и трета част - че комедията им е МАЛОУМНА, а същевременно блъскат вътре и някаква драматична сериозност, която е неуместно жалка в тоя контекст. Тая порода филми или трябва да са си малоумни докрай, или изобщо да не се правят. Първият демонстрира точно как се постига това. Обесените дечица не го демонстрират.
And you can't dance with a devil on your back...

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Sat May 29, 2010 4:24 pm

Оправдание от рода X-men 3 е друга вселена не минава. Преди всичко това са развлекателни високобюджетни филми за масова консумация. Друга вселена е Портокал с часовников механизъм.

Тва, дето го казваш за сцената на забавен каданс на мостика изобщо не знам как можа да го завъртиш до "omg, it's so deep and meaningful". Кое е deep, бе? :lol: Това че главната лоша мижитурка на филма си го взема по естетически издържан начин ли? В тая сцена има само аудио-визуален wow-ефект и НИЩО повече, камо ли пък претенции за дълбочина.

Глупостите с обръщането на кораба са точно от тези what-the-hell моменти, които отчаяно липсват на Персия, за да го направят така, че поне да не заспиш на него. Не ги одобрявам, не бих ги включил по тоя начин, но са напълно функциониращи във филм от подобен род и пасват на всичко останало. И всъщност предпочитам нещо като обръщането на кораба, което в такъв фентъзи свят работи чудесно и движи историята напред, а не стои като отчаяна глупост, която дружинката на добрите извършват, за да е уж забавно на публиката, отколкото поредната малоумна реплика на Молина за tax-free злато, или поредната глупава свалка между главните гълъбчета или поредния доблестен нига, който се саможертва, за да спаси положението.

Обесеното дете няма за цел да те манипулира и да ти е тъжно за него и да ти всее неприятен драматизъм (защото е просто случайно хлапе от интрото на филма), колкото да ти покаже какъв ултимативен есхол е главният злодей на филма и как няма нищо по-яко от това на финала да го яде по най-over-the-top кинематографичния начин с адска комбинация на ефекти, звук и музика. Недоумявам как успяваш да обърнеш най-големите предимства на филма в недостатъци.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sat May 29, 2010 4:38 pm

Ми аз недоумявам как можеш да ги виждаш като предимства. Кое каква цел имало и каква нямало можем да спорим докато свърши календарът на Маите, обаче аз продължавам да виждам претенции и взимане насериозно в тия моменти. Претенции, забележи, не реална дълбочина и драматизъм. Когато правиш филм по атракцион с метросексуален пират-дебил в главната роля, НЕ слагаш епичен забавен каданс за смъртта на главната мижитурка сякаш тя е някакъв реален герой, за когото на зрителя трябва да му пука, и не бесиш дечица. Причини можеш да ми изтъкваш колкото си искаш за тия сцени, вкл. че Гор Вербински е най-хубавото нещо, случило се на комерсиалното кино след Шаямалан, обаче за мен горното си остава принцип.

И да, апропо, доста добре работи твърдението, че комиксовите филми са друга вселена. Просто са. Или смяташ, че новият Hulk е същият тип летен хит като Трансформърс или Пиратите? Мислех, че обсъждаме нещата в контекста на комерсиалната култура. Щото ако ще играем картата "нали не е на Бергман, кво ше ги разграничаваме", изобщо не мога да те взема насериозно.
And you can't dance with a devil on your back...

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Sat May 29, 2010 5:11 pm

Мижитурката Е реален герой, или поне по-реален от генреичния закачулен грозник от Персия, и освен това, е едно от многото актьорски попадения на серията. Не знаех, че има правило как трябва да се поднася смъртта на манипулативно копеленце, което почти 9 часа тормози целите Кариби, и това, че тя е естетически издържана и на забавен каданс, автоматично значи наличие на претенции за дълбочина. Ми не, просто си го взима и е яко за гледане, и звучи могъщо, и е куул, и това е ВСИЧКО.

В контекста на тази дискусия, няма разлика между Хълк и Трансформаторите или Пиратите. Основната причина да се правят продължения на тези филми не е защото комиксовата им основа позволява многочастичност, а защото носят пари. Нека само да ти напомня, че този въпрос тръгна от твърдението на Морвен, че Пиратите 2/3 са ненужни, защото 1 бил самодостатъчен филм.

Edit:
Извинявай, но за какво изобщо спорим:
Image
Image
Което пък е направено така:
Image

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sat May 29, 2010 5:35 pm

Ненужни са защото превръщат свежарско адвенчърче в могъществена героична епика, където на карта е заложена цялата вселена.

Добре, че ме подсети и за времетраенето, да, друга проява на претенциозност.

Впрочем, сцената със смъртта на Холандър наистина е много яка извън контекста на филма. Само че В него е някаква неистова сериозност и просто не й е там мястото.

А иначе ти слагай каквото искаш в един кюп, за мен разлика между комиксовите филми и летните адвенчъри има и е голяма. Пак казвам, едното се очаква да се взима насериозно (по комиксов начин, там всичко винаги е на живот и смърт), другото се очаква да не се. Съответно "да, ама то и в Хълк има много драма" не го приемам като аргумент да бесим дечица в дисниевския атракцион.

И аз едит: Не знам кво доказа с тия картинки, но съм сигурен, че е било унищожителен аргумент.


Бтв, за да изясним - не считам, че Принцът като филм е по-добър от вторите и третите Пирати. Не правя сравнение вече от доста време на това ниво. Обаче като ЗАБАВЛЕНИЕ подчертано ми е много по-непринуден и ангажиращ от светоизместващите драми на тия две недоразумения.
And you can't dance with a devil on your back...

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Sat May 29, 2010 6:00 pm

Докато аргументите ти се въртят единствено около това колко претенциозност за еди какво си има в Пиратите, не мога да продължавам сериозно тоя спор. Пиратите от day one Е могъществена героична епика, където на карта е заложена цялата фентъзи вселена там. Както на карта е заложена цяла Персия в крайна сметка. Сори, наистина тва е несериозно.

Повтарям за сетен път - нещо, което е направено добре и изглежда като епично зрелище, не е равносилно на нещо сериозно. Аз дори не разбирам кво значи сериозно в случая.

С тези картинки ти доказах основния проблем на Персия - че това, което е важно за един летен блокбастър, който по дефиниция е тъп, за да работи и да бъде гледаем, е вкарването на талант и въображение в останалите елементи - освен сценария, с който сме се примирили още като сме разбрали, че ще правят такъв филм. Ок, след като режисурата, сценографията, ефектите, музиката, звуковият монтаж, операторската работа... не те вълнуват като цяло, предполагам можеш да ми разясниш защо така Принцът е мега по-забавен от Пиратите или защо романсът между главните е мега по-адекватен отколкото в Пиратите, защо Джема е мега по-добра актриса от Кийра (която има номинация за Оскар по принцип). Без примерно глупости от рода, омг-не-мога-да-понасям-Кийра на общо основание. Разбираш ли, за да си оправдаеш превъзнасянето на тоя филм, игнорирайки всички изброени по-горе компоненти, в които обективно е много под средното ниво, трябва да минеш границата на декларациите "забавно ми беше", "непретенциозно ми беше" и пр. Щото непретенциозност не винаги е равносилно на качество, пък на тва за забавата по никъв начин не може да се гледа сериозно в спор за качества на филм и разговорът приключва точно в момента, в който го кажеш няколко пъти без нищо повече. Забележи, че аз ти давам обективни критерии, по които Пиратите са с класи над Персия, които не са свързани с някакви лични предпочитания, собствени дефиниции за претенциозност и забавност и пр. неща, които нямат място в спор за кино.

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Sat May 29, 2010 6:12 pm

Добре, аз понеже съм просто момиче и си падам по картинките, ще се хвана за тях. Защо това, че единият има дигитални пипала за няколко милиона долара прави филма по-добър, отколкото другият, в който лошият има гримирани белези за има-няма хиляда? Трябва ли хасансините внезапно да се обзаведат със фософоресциращи смукала по лицето си, за да е филмът добър? Ся, в Принца просто няма място за тези кръстоски, които имаше в Пиратите. Е, и?
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Sat May 29, 2010 6:18 pm

Винаги има място за креативност. Пипала по лицето и глупави белези не са единствените алтернативи.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests