Недооценените филми
Недооценените филми
Еми същото като в другата тема, ама обратното
Аз искам да драсна най-напред за изключително любимия ми Starship Troopers. Туй филмче едно време имаше много хейтъри, особено такива, които бяха чели книгите и бяха много разочаровани, че творението на Пол Верховен няма, лайк, нищо общо с това на Хайнлайн. Това, или пък просто не бяха схванали за какво всъщност става въпрос и колко интересни неща има под (че и над) повърхността на този филм.
Като за начало, Верховен и Нюмайър (сценаристът) въобще не са се опитвали да направят адаптация на книгата, а просто да използват светът й като основа за тяхна собствена концепция, осмиваща и структурирана като пропагандните филми от втората световна (а и сега! По разни списания постоянно гледам наборни плакати, които спокойно могат да бъдат подиграни по същия начин). Всъщност причината този филм въобще да съществува, е че режисьорът и сценаристът, работили заедно и по първия Robocop, са сметнали за доста забавни мнението на разни хора, че Robocop е в ебати нацистското общество. Резултатът е почти перфектна сатира, която доставя еднакво удоволствие и със скритото си послание, и с бруталния си "безмозъчен" екшън, и с актьорската игра, и с отвяващата за времето си визия, и със склонността си да не прави нещата "както трябва" по Холивудски (особено що се отнася до гътването на определени персонажи за сметка на други, защото, както казва Верховен, "войната не подбира").
Наскоро предизвиках жена ми (която силно мразеше филма от младежките си години, когато бях доста убеден, че не го е схванала... то аз и след 10 гледания намирах още нюанси) да го гледа пак с мен и беше шашната колко много й хареса всъщност. Това израстване го видях дори на imdb, където оценката на филма, противно на обичайните трендове, почна от ниско 6, а вече е минала 7. Та така. Ако навремето не сте харесали Starship Troopers, забравете за книгата (колкото и да е хубава; аз също съм я чел с огромен кеф), обърнете внимание на по-малко явните неща в него, евентуално чуйте крайно интересния commentary track на DVD-то и се обадете пак. Лична оценка - 9.5/10
Аз искам да драсна най-напред за изключително любимия ми Starship Troopers. Туй филмче едно време имаше много хейтъри, особено такива, които бяха чели книгите и бяха много разочаровани, че творението на Пол Верховен няма, лайк, нищо общо с това на Хайнлайн. Това, или пък просто не бяха схванали за какво всъщност става въпрос и колко интересни неща има под (че и над) повърхността на този филм.
Като за начало, Верховен и Нюмайър (сценаристът) въобще не са се опитвали да направят адаптация на книгата, а просто да използват светът й като основа за тяхна собствена концепция, осмиваща и структурирана като пропагандните филми от втората световна (а и сега! По разни списания постоянно гледам наборни плакати, които спокойно могат да бъдат подиграни по същия начин). Всъщност причината този филм въобще да съществува, е че режисьорът и сценаристът, работили заедно и по първия Robocop, са сметнали за доста забавни мнението на разни хора, че Robocop е в ебати нацистското общество. Резултатът е почти перфектна сатира, която доставя еднакво удоволствие и със скритото си послание, и с бруталния си "безмозъчен" екшън, и с актьорската игра, и с отвяващата за времето си визия, и със склонността си да не прави нещата "както трябва" по Холивудски (особено що се отнася до гътването на определени персонажи за сметка на други, защото, както казва Верховен, "войната не подбира").
Наскоро предизвиках жена ми (която силно мразеше филма от младежките си години, когато бях доста убеден, че не го е схванала... то аз и след 10 гледания намирах още нюанси) да го гледа пак с мен и беше шашната колко много й хареса всъщност. Това израстване го видях дори на imdb, където оценката на филма, противно на обичайните трендове, почна от ниско 6, а вече е минала 7. Та така. Ако навремето не сте харесали Starship Troopers, забравете за книгата (колкото и да е хубава; аз също съм я чел с огромен кеф), обърнете внимание на по-малко явните неща в него, евентуално чуйте крайно интересния commentary track на DVD-то и се обадете пак. Лична оценка - 9.5/10
Ами аз като малък му се кефех и на ниво тъп екшън много, та предполагам, че само бих му се израдвал още, ако задълбая.
Аз бих включил тук Silent Hill, който е феноменален хорър с феноменален саундтрак, убийствена камера, смазваща атмосфера и разкошна актьорска игра, а по някаква причина масово не се харесва...
Аз бих включил тук Silent Hill, който е феноменален хорър с феноменален саундтрак, убийствена камера, смазваща атмосфера и разкошна актьорска игра, а по някаква причина масово не се харесва...
And you can't dance with a devil on your back...
Violent Cop (1989) - това не знам до колко е подценявано, но от гледаното на Китано ми е най-любимо.
Darkman (1990) - по-малкото уродливо братче на Батман. Изглежда евтино и определено не може да мине за много добър филм, но ми се стори доста любопитен за гледане.
Alien 3 (1992) - наскоро си припомних 4-те части и се оказа, че тази ми харесва най-много.
eXistenZ (1999) - май ми е любимият Кроненбърг от гледаното.
8MM (1999) - Ник Кейдж, Шумахер и някаква музика като от Батман, на места много шарен, но пък доста добър трилър, като присъствието на Финикс определено допринася за положителни впечатления.
Daredevil (2003) - наскоро гледах и удължената версия и все още смятам, че е доста добра комиксова адаптация. Не е разбира се нещо блестящо, Бен Афлек си е дървар, но се чудя как може някой да харесва Wolverine, а това не.
Ocean's Twelve (2004) - не съм много сигурен, но мисля, че ми хареса повече от първата част.
Non ti muovere (2004) - наистина на моменти го избиваше прекалено на сълзлива европейска драма със самоцелно отблъскващ привкус, но добрите моменти бяха повече.
Stay (2005) - няколко сцени от филма го заковаваха като доста добро упражнение в някакъв пост-Линч стил, после дойде и туистът, като в първия момент отказвах да приема колко е изтъркан, но след това всичко толкова добре си се навърза с цялото заглавие, та не го спрях до последния надпис. +Гослинг
Dedication (2007) - много свежичък филм, Били Кръдъп и Манди Мур, която и дебела пак си става.
The Signal (2007) - дебилно як или яко дебилен, от трима човека само аз си го догледах. По-силни предпочитания за втората му част, дето отива към черна комедия и то по-извратена.
Quantum of Solace (2008) - също с доста проблеми, но пък разхвърляността и направо липсата на сюжет са си повече Бонд и на Крейг повече му прилича ролята. Като прибавим и сцената в операта ми е достатъчно да го харесам повече от твърде стандартния екшън - Казино роял.
Gamer (2009) - тоя филм беше много приятна изненада, определено е доста тъп, кичозен, в познатия анти-кино стил, но всички тия неща се навързват в един странен трип.
Darkman (1990) - по-малкото уродливо братче на Батман. Изглежда евтино и определено не може да мине за много добър филм, но ми се стори доста любопитен за гледане.
Alien 3 (1992) - наскоро си припомних 4-те части и се оказа, че тази ми харесва най-много.
eXistenZ (1999) - май ми е любимият Кроненбърг от гледаното.
8MM (1999) - Ник Кейдж, Шумахер и някаква музика като от Батман, на места много шарен, но пък доста добър трилър, като присъствието на Финикс определено допринася за положителни впечатления.
Daredevil (2003) - наскоро гледах и удължената версия и все още смятам, че е доста добра комиксова адаптация. Не е разбира се нещо блестящо, Бен Афлек си е дървар, но се чудя как може някой да харесва Wolverine, а това не.
Ocean's Twelve (2004) - не съм много сигурен, но мисля, че ми хареса повече от първата част.
Non ti muovere (2004) - наистина на моменти го избиваше прекалено на сълзлива европейска драма със самоцелно отблъскващ привкус, но добрите моменти бяха повече.
Stay (2005) - няколко сцени от филма го заковаваха като доста добро упражнение в някакъв пост-Линч стил, после дойде и туистът, като в първия момент отказвах да приема колко е изтъркан, но след това всичко толкова добре си се навърза с цялото заглавие, та не го спрях до последния надпис. +Гослинг
Dedication (2007) - много свежичък филм, Били Кръдъп и Манди Мур, която и дебела пак си става.
The Signal (2007) - дебилно як или яко дебилен, от трима човека само аз си го догледах. По-силни предпочитания за втората му част, дето отива към черна комедия и то по-извратена.
Quantum of Solace (2008) - също с доста проблеми, но пък разхвърляността и направо липсата на сюжет са си повече Бонд и на Крейг повече му прилича ролята. Като прибавим и сцената в операта ми е достатъчно да го харесам повече от твърде стандартния екшън - Казино роял.
Gamer (2009) - тоя филм беше много приятна изненада, определено е доста тъп, кичозен, в познатия анти-кино стил, но всички тия неща се навързват в един странен трип.
Не мисля, че Quantum of Solace е подценен. В смисъл, обективно по-лош е от Казино Роял, нормален безмозъчен, но готин Бонд филм е и има статут на точно такъв.
А лично според мен на Крейг, който е далеч от мейнстрийм красавец като Пиърс Броснан на млади години, далеч повече му отиваше немейнстрийм ролята на Бонд.
А лично според мен на Крейг, който е далеч от мейнстрийм красавец като Пиърс Броснан на млади години, далеч повече му отиваше немейнстрийм ролята на Бонд.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Coraline Не знам как е по света, но мисля, че много народ не я е гледал тази анимация от миналата година, а тя е чудовищно яка и много хорър, ако човек вложи въображение. Много по-добра от Ъп, на който също се кефя яко.
Clerks Абсолютния поунидж откъм диалози, но не е за всеки
A Christmas Carol Варианта от миналата година. Всичко живо масово го оплю, а според мен мачкаше отвсякъде. От 4те адаптации, които съм гледал, тази ме изкефи най-много.
Michael Clayton Без да съм гледал Сириана, това е най-добрия филм на Клууни за мен. Не се кефя и на адвокати и сие, но тук бях много зарибен. И сцената с франзелите ОМГ.
Confessions of a Dangerous Mind Едновременно забавен и увлекателен, с абсурдна история. Безумното беше, че аз гледах филми с бай Пит поред, а ролята му в тоя филм е малко по-малко от секунда.
Има много недооценени филми. Повечето са такива от нечия гледна точка, но някои наистина просто не се разчуват и не успяват да обарат, квот им се полага.
Clerks Абсолютния поунидж откъм диалози, но не е за всеки
A Christmas Carol Варианта от миналата година. Всичко живо масово го оплю, а според мен мачкаше отвсякъде. От 4те адаптации, които съм гледал, тази ме изкефи най-много.
Michael Clayton Без да съм гледал Сириана, това е най-добрия филм на Клууни за мен. Не се кефя и на адвокати и сие, но тук бях много зарибен. И сцената с франзелите ОМГ.
Confessions of a Dangerous Mind Едновременно забавен и увлекателен, с абсурдна история. Безумното беше, че аз гледах филми с бай Пит поред, а ролята му в тоя филм е малко по-малко от секунда.
Има много недооценени филми. Повечето са такива от нечия гледна точка, но някои наистина просто не се разчуват и не успяват да обарат, квот им се полага.
Love & peace
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list
Аз го споменавам, защото субективно ми се струва по-добър от Казиното. ;]Morwen wrote:Не мисля, че Quantum of Solace е подценен. В смисъл, обективно по-лош е от Казино Роял, нормален безмозъчен, но готин Бонд филм е и има статут на точно такъв.
А лично според мен на Крейг, който е далеч от мейнстрийм красавец като Пиърс Броснан на млади години, далеч повече му отиваше немейнстрийм ролята на Бонд.
Пиърс Броснан много добре се вписва в стила на Конъри и Мур и старите Бонд филми, но пък Крейг ще да е по-близо до книгите, не съм запознат де.
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6461
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
"Умирай трудно 4.0". Филм, масово мразен от феновете на предишните три поради няколко причини - нереалистичните каскади и липсата на кръв и псувни. Това го инфантилизирало, разрушавало образа на Маклейн и т.н. простотии. За мен, предвид изпълненията на героя във втория и третия филм, оплакването от нереалността на каскадите е абсолютно несъстоятелно. Все пак във втория унищожи цял самолет със запалка, а в третия изхвърча като анимационен герой от водопроводна тръба под действието на силна струя вода. И двете са горе-долу толкова възможни, колкото, да речем, свалянето на хеликоптер с полицейска кола. Сега, що се отнася до кръвта и псувните - има R-rated версия, тъй че който иска, да си я гледа. Не съм я гледал, де, не знам, може и да е зле. Иначе филмът си има всички типични за поредицата елементи - Маклейн, който е точно това, което би трябвало да е, след като вече двайсет години е трябвало да бъде герой, прилична история, достатъчно хумор, боецът, който го размаза в юмручен двубой и т.н.
----------------
Бтв, на какво да се обзаложим, че другата тема все пак ще е поне два пъти по-дълга от тази.
----------------
Бтв, на какво да се обзаложим, че другата тема все пак ще е поне два пъти по-дълга от тази.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Beowulf - тук още не съм видял дори полуадекватно мнение за тоя филм, и това е твърде неочаквано, при положение, че все пак сме на форум на фентъзи списание. Направо срам.
Alexander - абсолютно съм без думи как този филм е толкова мразен от всички, при все че е една чудовищна сцена след друга. Резерви имам само към визията, трябваше да пипнат нещата като Ридли и ставаше 6.
Kingdom of Heaven - DC би било най-доброто псевдиосторическо нещо евър, ако не беше Орландо (това е единствената грешка, но не е фатална за щастие, щото си мълчи през повечето време).
Lady in the Water (Pt. 1), The Happening (Pt. 2) - вж. темата за The Happening, дори Вивиан ми се пробва там, wow.
Alexander - абсолютно съм без думи как този филм е толкова мразен от всички, при все че е една чудовищна сцена след друга. Резерви имам само към визията, трябваше да пипнат нещата като Ридли и ставаше 6.
Kingdom of Heaven - DC би било най-доброто псевдиосторическо нещо евър, ако не беше Орландо (това е единствената грешка, но не е фатална за щастие, щото си мълчи през повечето време).
Lady in the Water (Pt. 1), The Happening (Pt. 2) - вж. темата за The Happening, дори Вивиан ми се пробва там, wow.
Бтв, ще ми е интересно да обясниш малко по-подробно (да, знам, че каза, че не ти се занимава) защо е подценен Кингдъма. Щото и на мен ми е много любим, но май на никого другиго не е, а аз не мога съвсем точно да артикулирам що ме кефи - освен че Саладдин е лудницата, на Орландо много повече му отива да мълчи, сценарият е много добър и има някакви режисьорскиму много яки неща. Ако тва е артикулиране, де....
Спомням си, че ме караха да стисна зъби само опитите за политическа коректност и релевантност към съвременни проблеми. Гладиатор не правеше никакви такива опити и според мен само спечели от това.
Спомням си, че ме караха да стисна зъби само опитите за политическа коректност и релевантност към съвременни проблеми. Гладиатор не правеше никакви такива опити и според мен само спечели от това.
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6461
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
"Небесно царство" и на мен ми хареса адски много, но чак разширената версия. Другата си беше много красива и имаше готин Саладин, обаче до там май.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Я обясни що си в ступор?
За KOH - това, че филмът е повече от компетентен се вижда с просто око, изглежда страхотно, изигран е перфектно (с няколко гениални попадения - Нортън и Ева Грийн на първо място), звучи просто феноменално, не е особено политически коректен, доколкото не застава на страната на християнството (доста народ в Америка го прие за антихристиянски). Просто е адски мащабен епос, от който не ми се излиза всеки път като го гледам. Хората не го оценяват по две причини - Фокс заставиха Ридли да го омаскари с ножицата за theatrical edition-а, което е за смъртно наказание, дефибрилация и второ смъртно наказание; и второ - там на Орландо мотивацията му за повечето хора (особено негледалите DC) изглежда на пръв поглед като идеалистично чупене на китки. Особено на фона на модерните похвати, с които филмът е правен, малко трябва да гледаш през очите на малоумник от онова време, че да приемеш що тоя льольо казва "не" на Сибила.
Отварям скоба: въпреки, че Ридли е най-добър в този тип кино, силно се съмнявам, че с Робин Худ ще успее да завърши впечатляващо трилогията си.
За KOH - това, че филмът е повече от компетентен се вижда с просто око, изглежда страхотно, изигран е перфектно (с няколко гениални попадения - Нортън и Ева Грийн на първо място), звучи просто феноменално, не е особено политически коректен, доколкото не застава на страната на християнството (доста народ в Америка го прие за антихристиянски). Просто е адски мащабен епос, от който не ми се излиза всеки път като го гледам. Хората не го оценяват по две причини - Фокс заставиха Ридли да го омаскари с ножицата за theatrical edition-а, което е за смъртно наказание, дефибрилация и второ смъртно наказание; и второ - там на Орландо мотивацията му за повечето хора (особено негледалите DC) изглежда на пръв поглед като идеалистично чупене на китки. Особено на фона на модерните похвати, с които филмът е правен, малко трябва да гледаш през очите на малоумник от онова време, че да приемеш що тоя льольо казва "не" на Сибила.
Отварям скоба: въпреки, че Ридли е най-добър в този тип кино, силно се съмнявам, че с Робин Худ ще успее да завърши впечатляващо трилогията си.
Last edited by Silver on Thu Apr 08, 2010 9:22 pm, edited 1 time in total.
Pugsley wrote: Michael Clayton Без да съм гледал Сириана, това е най-добрия филм на Клууни за мен. Не се кефя и на адвокати и сие, но тук бях много зарибен. И сцената с франзелите ОМГ.
Е, толкова ужасно хвалена продукция трудно може да мине за 'подценявана'. А и поставянето на Клуни в какъвто и да е контекст, вързан с...'недооценяване' баш на този етап от кариерата му е някак перверзно и граничи с гротеска.
Off the top of my head списъка ми:
Orange County -не, няма нищо общо със сериала и сигурно е една от 4-те комедии, които гледам всяка година и всеки път се хиля като нагризана краставица.
Munich -потенциално любимия ми драматичен, 'важен' филм на Спилбърг поради редица причини. Да не говорим, че най-накрая е подходил зряло към важна тематика.
Gangs of New York -може би заради супер-лошите очаквания, а може би защото съм пристрастна, но така и не намирам, че е боклука, описван от всички.
Revolutionary Road - твърде добре пресметната и изпълнена адаптация на любим роман.
In Good Company -сигурно съм 1 от 10-те човека, които са изгледали това нещо, обаче винаги ми става едно такова топло и приятно като гледам филма. Да не говорим, че копнея за брак с главния герой.
Any Given Sunday -пълен с режисьорски недоразумения и някои твърде кофти избързвания, но все пак успява да е ужасно як спортен филм за мен. И някак доста...американски в добрия смисъл на епитета.
Eyes Wide Shut -така и не разбрах идеите зад омразата на значителна част от публика и критици относно филма. За мен той си е essential Кубрик.
The Ninth Gate -страхотна атмосфера, идеален vintage Johnny и ужасно добра адаптация, нямаща твърде много общо с оригинала. Винаги му се радвам сантиментално като се сетя за него.
25th Hour -НЯМА по-добър филм на Спайк Лий и трудно може да се твърди, че има по-зряло изпълнение на Нортън, а това вече говори много само по себе си. И музиката е разкошна...
Igby Goes Down -свежарски, упадъчен, Ню Йоркски...обожавам го! Диалогът кърти, а Киерън Кълкин е върховно коварен и сладък в главната роля.
The Talented Mr. Ripley -отне ми няколко години, за да оценя филма, но веднъж, когато го разбрах, го заобожавах. Ужасно удачно сниман и доволно многопластов. От доброто старо време, когато Мат Деймън правеше истински качествени роли...
Marie Antoinette -guilty pleasure-a ми на изминалото десетилетие. Хаотичен, безсрамно разбъркан, обаче толкова мой по странен начин.
Сърцато подкрепям мнението за Kingdom of Heaven director's cut-a, Ocean's 12, eXistenZ (по-як от The Matrix за мен).
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests