Западни срещу японски РПГ-та..... -_-
Moderator: AlDim
Няма лошо...AlDim wrote:Тц, тц, Коле, ти да не се пречупи да станеш FFanboy?
Никога не е късно да .... си непредубеден
"The vulgar think the God by analogy to man and so worship Him in the form of the Gods. The learned think the God by analogy to principles and so worship Him in the form of Love or Truth. But the wise think the God not at all. They know that thought, which is finite, can only do violence to the God, who is infinite. It is enough, they say, that the God thinks them."
Последните кои няколко точно? X е най-добрата изобщо. XII има феноменален свят и супер качествена бойна система. Ае спести си плс РПГ-елитаризма for a place where it matters и не се набутвай тук с критичността си, освен ако нямаш нещо за самата игра да кажеш.
And you can't dance with a devil on your back...
За убедеността или обратното.
Именно FF e мястото където предварителните спомени са абсолютно излишни. Всеки от номерата си е различна вселена, с донякъде различна бойна система и уникален (не че и тук няма клишета) сюжет.
Не случайно в този или другия форум беше обяснено, че тези игри могат да се играят и по отделно.
Това не е D&D, не е и АDD, нито пък е Forgotten Realms или пък Planescape.
Основното, което, за мен , ги обединява това е едно трудно уловимо, невъзможно да се опише с думи, усещане за красота и за завършеност.
Заглавието е сполучливо - Final Fantasy
Именно FF e мястото където предварителните спомени са абсолютно излишни. Всеки от номерата си е различна вселена, с донякъде различна бойна система и уникален (не че и тук няма клишета) сюжет.
Не случайно в този или другия форум беше обяснено, че тези игри могат да се играят и по отделно.
Това не е D&D, не е и АDD, нито пък е Forgotten Realms или пък Planescape.
Основното, което, за мен , ги обединява това е едно трудно уловимо, невъзможно да се опише с думи, усещане за красота и за завършеност.
Заглавието е сполучливо - Final Fantasy
"The vulgar think the God by analogy to man and so worship Him in the form of the Gods. The learned think the God by analogy to principles and so worship Him in the form of Love or Truth. But the wise think the God not at all. They know that thought, which is finite, can only do violence to the God, who is infinite. It is enough, they say, that the God thinks them."
Аз принципно съм изринал голямо количество JRPG-та, достатъчно за да знам, че новите FF-та са ми отвратителни на ниво свят, персонажи и особено геймплей, като всяка игра от поредицата успява да наебе ландшафта по свой собствен начин.
X-ката е най-добра в твоя личен свят, Рольо. За мен беше една почти поносима, макар и престъпно грайндеща, откъм геймплей игра с едни от най-ужасяващите персонажи, създавани (и особено озвучавани) в историята на човечеството. FF XII пък вкара по-отворен геймплей с Bioware битки, ръгнати в Square менюта, но от персонажите и историята ми се додрайфа много здраво.
Това, което ме дразни най-много в повечето сегашни игри от жанра (сред които FF все още управлява, просто защото цялостното ниво е паднало на дъното с разните Blue Dragon-и, Infinite Undiscovery-та и Last Remnant-и), са излишните претенции и липсата на стремежът към развитие, който все още съществуваше през 90-те и дори PS2 ерата с разните Персони, но тази генерация конзоли съвсем изчезна. Междувременно на запад ни сервират неща като ME, Fable 2 и Fallout 3, които са светлинни години напред в идейно отношение и реализация. Единственият валиден аргумент в защита на JRPG-тата в момента е фокусът им върху централната история, но това си е въпрос на личен вкус.
X-ката е най-добра в твоя личен свят, Рольо. За мен беше една почти поносима, макар и престъпно грайндеща, откъм геймплей игра с едни от най-ужасяващите персонажи, създавани (и особено озвучавани) в историята на човечеството. FF XII пък вкара по-отворен геймплей с Bioware битки, ръгнати в Square менюта, но от персонажите и историята ми се додрайфа много здраво.
Това, което ме дразни най-много в повечето сегашни игри от жанра (сред които FF все още управлява, просто защото цялостното ниво е паднало на дъното с разните Blue Dragon-и, Infinite Undiscovery-та и Last Remnant-и), са излишните претенции и липсата на стремежът към развитие, който все още съществуваше през 90-те и дори PS2 ерата с разните Персони, но тази генерация конзоли съвсем изчезна. Междувременно на запад ни сервират неща като ME, Fable 2 и Fallout 3, които са светлинни години напред в идейно отношение и реализация. Единственият валиден аргумент в защита на JRPG-тата в момента е фокусът им върху централната история, но това си е въпрос на личен вкус.
За мене тва са два тотално отделни и нямащи почти нищо общо жанра, че да се сравняват. А за мнението ти за десятката не е истина колко няма да се захвана да споря. Кефи си се там на западните т.нар. "сюжети" на рпг-тата и ни остави гийкчетата да се кефим на наебания ландшафт.
And you can't dance with a devil on your back...
Преди превъртане със сигурност няма.
Към АлДим за коментара за фенбоя: чак да стана фенбой на жанр, който не мога да дищам заради една игра - едва ли. Но фактът си е факт - дали защото съм преситен вече със западните ролеви игри (пресен пример - малко под 100 часа драгън Ейдж) или защото играта наистина е великолепна - FF13 си ме кефи и то адски много, и след 17 часа с нея всъщност ме кефи и още ПОВЕЧЕ:). Историята е доволно прилична, героите са силно лайкабъл (да, мен дори Ванил си ме кефи), а геймплейната механика на битки е страшно иновативна и адски зарибяваща.
По повода на горния спор за западните срещу японските ролеви игри: принципно съм на мнението на Сашко, захващал съм и съм оставял за 30 минути до час и половина следните заглавия: FFX, FFX-2, FFXII, Eternal Sonata (3 часа тук), Lost odyssey, Blue Dragon, още поне 3 игри за ПС2, чиито имена не мога да се сетя сега.....Всички тези заглавия тотално са ме отчаяли с тъпите си истории, персонажи, геймплей, БАВНОТА(!!!) и цялостна незарибителност.
Но не бих стигнал дотам, че да наричам Фейбъл 2, МЕ1 и Фолаут 3 "светлинни години напред в идейно отношение", особено имайки предвид, че последната игра по скромното ми лично мнение и след 15 часа с нея е пълна пръчка все още. Каква по дяволите е иновацията в МЕ1: да смесиш гиърс с котор? Мммм, наистина трудно за досещане. Във Фейбъл 2? Куче и още симс-емотикони, наистина това вече няма нужда от коментар.
Толкоз от мен, спирам, че да не събудя жената с това тракане:)
Към АлДим за коментара за фенбоя: чак да стана фенбой на жанр, който не мога да дищам заради една игра - едва ли. Но фактът си е факт - дали защото съм преситен вече със западните ролеви игри (пресен пример - малко под 100 часа драгън Ейдж) или защото играта наистина е великолепна - FF13 си ме кефи и то адски много, и след 17 часа с нея всъщност ме кефи и още ПОВЕЧЕ:). Историята е доволно прилична, героите са силно лайкабъл (да, мен дори Ванил си ме кефи), а геймплейната механика на битки е страшно иновативна и адски зарибяваща.
По повода на горния спор за западните срещу японските ролеви игри: принципно съм на мнението на Сашко, захващал съм и съм оставял за 30 минути до час и половина следните заглавия: FFX, FFX-2, FFXII, Eternal Sonata (3 часа тук), Lost odyssey, Blue Dragon, още поне 3 игри за ПС2, чиито имена не мога да се сетя сега.....Всички тези заглавия тотално са ме отчаяли с тъпите си истории, персонажи, геймплей, БАВНОТА(!!!) и цялостна незарибителност.
Но не бих стигнал дотам, че да наричам Фейбъл 2, МЕ1 и Фолаут 3 "светлинни години напред в идейно отношение", особено имайки предвид, че последната игра по скромното ми лично мнение и след 15 часа с нея е пълна пръчка все още. Каква по дяволите е иновацията в МЕ1: да смесиш гиърс с котор? Мммм, наистина трудно за досещане. Във Фейбъл 2? Куче и още симс-емотикони, наистина това вече няма нужда от коментар.
Толкоз от мен, спирам, че да не събудя жената с това тракане:)
Не твърдя, че тия три игри са най-иновативните неща, някога грейсвали менкайнд или че на запад няма назаднали заглавия (кх-Драгън-Ейдж-кх). Става въпрос, че западните ролевки са силно напред в геймплейно и идейно отношение. Имаме невероятни отворени светове като Fallout 3, миксове с екшън с изключително развити диалози като ME, уникални методи за интереакция със света като във Fable и т.н. В Япония последно време (с малки изключения) имаме коридори с кътсцени, които кой знае защо все още се водят "RPG-та". Току плеснат някоя леко модифицирана бойна система, но дотам.
Но да, реакцията ти е нормална, предвид че никога не си изигравал JRPG и че си изтрещел с пустия Dragon Age.
Но да, реакцията ти е нормална, предвид че никога не си изигравал JRPG и че си изтрещел с пустия Dragon Age.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
И защо трябва да е иновативна дадена игра за да хубава ? FF е силна в две-три неща и съответно в тях е силна новата игра. Аз лично силно се радвам че са окоридорчили най-накрая че преди ми беше мега досадно да обикалям като малоумен да търся тайници. Или ще правят свят като Обливиън и Райзън или да правят коридори .
Само съвсем набързо ще елаборейтна върху отговора си към Сашко, че преди това нямах възможност.
Кратка версия: моля ти се спри да пишеш абсурди, човече, имаш висока гейм-култура, а като ти чета "размислите" ме досмешава
По-дълга версия: Да разгледаме трите игри-защичтнички на западния свят, в които така отчаяно си се вкопчил и в частност доста абсурдните ти доводи за това колко точно са били заблежителни. Няма да ги карам поред с цел съспенс в повествованието:)
1. Мас Ефект 1 и неговите ненадминати "изключително развити диалози" - човече, наистина не знам защо продължаваш да секретираш на тази игра толкова много, не си играл Котор и Гиърс ли що ли...Първо в геймплейно отношение реално нещо наистина сцепващо кефометъра няма, тъй като просто ти предлагат едно заглавие под капака на друго. Второ искам да видя дори един човек, който в първата част на Мас Ефект да е използвал активно каквито и да било от т.нар. "умения", които бяха сложени само за да имитират "ролевост" на битките. Трето - убийствено мега-смазващата и удивителна система за диалози беше такава точно докато излезе играта, където аз лично се натъкнах само на двата вида парагон/ренегейд отговори, безброй въпросчета, които водят до инфодъмпови уърлдбилдинг отговори за света и ЕСТЕСТВЕНО точно трите куеста на кръст, които можеш мирно да минеш с диалог....
2. Фейбъл 2 с "уникалните си методи за интеракция за света". Човече, играл ли си някога симс? 100%. Поросто сложи механиките от симс в ролево заглавие с трудност за 6-годишни бавноразвиващи се и ще получиш втория (а донякъде и първия) Фейбъл. Не, сериозно. Човечето ти пърди и хората на улицата около него се възмущават и се хващат за носовете, това е т.нар. интеркация със света във фейбъл. Говориш с жена, избираш иконката със сърчицето и тя се засрамва. Какво се променя обаче? Нищо, всички тези забавни нещица за 14-годишни не променят баналния комиксов свят и на милимунда, няма никаква интеракция per se. Само ще добавя нещо, заради което играта никога не супя да ме спечели напълно - НИКОГА НЕ МОЖЕШ ДА УМРЕШ. Никога, дори да си абсолютен дебил. Къде е интригата в това?
3. Fallout 3 си го оставих умишлено за последен понеже тук за мен съвсем не си прав. След уау-ефекта като излизаш от Vault-a в началото и виждаш за пръв път лайняно-кафевия свят в цялата му огромност и прелест има ли нещо, което да те трогва? Освен единия небостъргач и белия дом? И това е светът (съставен от трите цвят - зелено, бледозелено и кафяво), който на теб ти скрива шапката?
Толкоз от мен засега, че жената вече ме гледа критично.
Кратка версия: моля ти се спри да пишеш абсурди, човече, имаш висока гейм-култура, а като ти чета "размислите" ме досмешава
По-дълга версия: Да разгледаме трите игри-защичтнички на западния свят, в които така отчаяно си се вкопчил и в частност доста абсурдните ти доводи за това колко точно са били заблежителни. Няма да ги карам поред с цел съспенс в повествованието:)
1. Мас Ефект 1 и неговите ненадминати "изключително развити диалози" - човече, наистина не знам защо продължаваш да секретираш на тази игра толкова много, не си играл Котор и Гиърс ли що ли...Първо в геймплейно отношение реално нещо наистина сцепващо кефометъра няма, тъй като просто ти предлагат едно заглавие под капака на друго. Второ искам да видя дори един човек, който в първата част на Мас Ефект да е използвал активно каквито и да било от т.нар. "умения", които бяха сложени само за да имитират "ролевост" на битките. Трето - убийствено мега-смазващата и удивителна система за диалози беше такава точно докато излезе играта, където аз лично се натъкнах само на двата вида парагон/ренегейд отговори, безброй въпросчета, които водят до инфодъмпови уърлдбилдинг отговори за света и ЕСТЕСТВЕНО точно трите куеста на кръст, които можеш мирно да минеш с диалог....
2. Фейбъл 2 с "уникалните си методи за интеракция за света". Човече, играл ли си някога симс? 100%. Поросто сложи механиките от симс в ролево заглавие с трудност за 6-годишни бавноразвиващи се и ще получиш втория (а донякъде и първия) Фейбъл. Не, сериозно. Човечето ти пърди и хората на улицата около него се възмущават и се хващат за носовете, това е т.нар. интеркация със света във фейбъл. Говориш с жена, избираш иконката със сърчицето и тя се засрамва. Какво се променя обаче? Нищо, всички тези забавни нещица за 14-годишни не променят баналния комиксов свят и на милимунда, няма никаква интеракция per se. Само ще добавя нещо, заради което играта никога не супя да ме спечели напълно - НИКОГА НЕ МОЖЕШ ДА УМРЕШ. Никога, дори да си абсолютен дебил. Къде е интригата в това?
3. Fallout 3 си го оставих умишлено за последен понеже тук за мен съвсем не си прав. След уау-ефекта като излизаш от Vault-a в началото и виждаш за пръв път лайняно-кафевия свят в цялата му огромност и прелест има ли нещо, което да те трогва? Освен единия небостъргач и белия дом? И това е светът (съставен от трите цвят - зелено, бледозелено и кафяво), който на теб ти скрива шапката?
Толкоз от мен засега, че жената вече ме гледа критично.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests