It's not TV, it's HBO
Аз само ще се вмъкна за кратко да кажа, че даскалката ни по Американска култура в университета говореше за Бъфи като доста ключов постмодерен визуален текст, засягащ маргинални теми по оригинален начин, и се опита да направи лекция и семинар по темата "визуални текстове" като отдели специално внимание на тоя сериал, но след това зачезна болна за две седмици и тази и съседната й лекция (която беше за друго) не се състояха.
Каза ни също, че се изучава в доста кампуси в Щатите, като цитира Олбани, където е карала някаква специализация. Тъй че извън любителските книжки със статии за тоя сериал, той се преподава и в университетите.
А, ето и нещо, което намерих в Уикипедията - http://en.wikipedia.org/wiki/Buffy_studies
Само ще добавя - виж, схващам, че по друг начин, освен тоя, не можеш да изразяваш мненията си, но стратегията тип "газене на опонента" уморява, щото реално не е много добър тип общуване принципно, и второ - има материал в постовете ти достатъчно, за да може човек да си направи извода, че в определени посоки имаш слепи петна, просто заради заформените си предпочитания. Не притежаваш пълна обективност, но това е нормално. И бтв, не съм видял никой да отрича класата на Сопранос в тая или коя да е било друга тема. Аз пръв ще се съглася, че е отвъд страхотен сериал. Но сравнение между двата е като това между Тиодор Драйзър и Томас Пинчън.
Каза ни също, че се изучава в доста кампуси в Щатите, като цитира Олбани, където е карала някаква специализация. Тъй че извън любителските книжки със статии за тоя сериал, той се преподава и в университетите.
А, ето и нещо, което намерих в Уикипедията - http://en.wikipedia.org/wiki/Buffy_studies
Само ще добавя - виж, схващам, че по друг начин, освен тоя, не можеш да изразяваш мненията си, но стратегията тип "газене на опонента" уморява, щото реално не е много добър тип общуване принципно, и второ - има материал в постовете ти достатъчно, за да може човек да си направи извода, че в определени посоки имаш слепи петна, просто заради заформените си предпочитания. Не притежаваш пълна обективност, но това е нормално. И бтв, не съм видял никой да отрича класата на Сопранос в тая или коя да е било друга тема. Аз пръв ще се съглася, че е отвъд страхотен сериал. Но сравнение между двата е като това между Тиодор Драйзър и Томас Пинчън.
Мжеду другото влиянието на сериалите на HBO, особено успешните такива е наистина по-голямо от това на Бъфи, което автоматично ги прави по-голям културен феномен от Бъфи, даже доколкото помня Ангел има по-големи рейтинги, но не това вика Роланд.
Ама той човека, щото много го харесва (сериала), всъщност дава по-слабите причини за култовостта и силата на Бъфи. Това че са изписани много анализи и "всеки е чувал за него" (доста тъп аргумент, бтв) в цялостната картинка са доста маловажни.
По-надолу (в мнението, от което започна спора) това за хумора, играта и т.н. наистина важи са доста от силните и важни заглавия на HBO, най-вече за The Wire и SFU, но при тях е доста по-реалистичен и мрачен, нека така го наречем, хуморът, отколкото самоцелното и понякога дразнещо "лафене" при Бъфи. Даже по едно време сами се ебаваха със себе си и типът ситуация "Големият лош вика нещо от сорта 'те са ше ви наеба всичките', пада неква врата, влиза добрият и вика 'не и ако аз имам да кажа нещо по въпроса'", беше станала като нарицателно за сериала.
Силата на Бъфката обаче е, че наистина е наясно със себе си и с целите, дето си поставя. Осен това е най-богатото на препратки заглавие и то умело втъкани в сюжета. Станалото напоследък клише "pop culture references" наистина блести най-много в този сериал. И пак казвам, не е самоцелно и дебилно, ами е обмислено, внимателно изградено и въобще като хванеш различните намигвания и препратки е наистина удоволетворяващо, щото не са ти набутани нагло от типа "вижте ни колко сме умни", ами са такива, че спокойно даже може да се попропуснат на първо гледане. Точно както са Сопраните, метрите под земята, карнавалите, жиците и всичко качествено на тази телевизия, дето съм гледал. И точно като при тях, богатата обща култура наистина помага да се разбере колко точно е пипано по бъфарата. Както и по Ангела в последствие.
Едно от наистина лошите качества обаче на Бъфи е, че почти докрая не излиза от "може-да-сме-умни-и-дълбоки-ама-няма-да-избегнем-кампинеса" тип сериал. А можеха да избегнат това още след 3 сезон, а те взеха, че заораха точно там с все сила. А така или иначе шампионът в тази категория е Farscape, който поради някаква причина не се радва на много голяма популярност в този форум, а е наистина голямо и смазващо заглавие.
Но обратно на Бъфи, това определено не е сериал, който е известен, щото е известен. В него наистина е вложено много, много повече, отколкото предполага резюмето му. И наистина може да се сравнява със сериозните и качествени телевизионни продукти, защото той е именно такъв.
Ама той човека, щото много го харесва (сериала), всъщност дава по-слабите причини за култовостта и силата на Бъфи. Това че са изписани много анализи и "всеки е чувал за него" (доста тъп аргумент, бтв) в цялостната картинка са доста маловажни.
По-надолу (в мнението, от което започна спора) това за хумора, играта и т.н. наистина важи са доста от силните и важни заглавия на HBO, най-вече за The Wire и SFU, но при тях е доста по-реалистичен и мрачен, нека така го наречем, хуморът, отколкото самоцелното и понякога дразнещо "лафене" при Бъфи. Даже по едно време сами се ебаваха със себе си и типът ситуация "Големият лош вика нещо от сорта 'те са ше ви наеба всичките', пада неква врата, влиза добрият и вика 'не и ако аз имам да кажа нещо по въпроса'", беше станала като нарицателно за сериала.
Силата на Бъфката обаче е, че наистина е наясно със себе си и с целите, дето си поставя. Осен това е най-богатото на препратки заглавие и то умело втъкани в сюжета. Станалото напоследък клише "pop culture references" наистина блести най-много в този сериал. И пак казвам, не е самоцелно и дебилно, ами е обмислено, внимателно изградено и въобще като хванеш различните намигвания и препратки е наистина удоволетворяващо, щото не са ти набутани нагло от типа "вижте ни колко сме умни", ами са такива, че спокойно даже може да се попропуснат на първо гледане. Точно както са Сопраните, метрите под земята, карнавалите, жиците и всичко качествено на тази телевизия, дето съм гледал. И точно като при тях, богатата обща култура наистина помага да се разбере колко точно е пипано по бъфарата. Както и по Ангела в последствие.
Едно от наистина лошите качества обаче на Бъфи е, че почти докрая не излиза от "може-да-сме-умни-и-дълбоки-ама-няма-да-избегнем-кампинеса" тип сериал. А можеха да избегнат това още след 3 сезон, а те взеха, че заораха точно там с все сила. А така или иначе шампионът в тази категория е Farscape, който поради някаква причина не се радва на много голяма популярност в този форум, а е наистина голямо и смазващо заглавие.
Но обратно на Бъфи, това определено не е сериал, който е известен, щото е известен. В него наистина е вложено много, много повече, отколкото предполага резюмето му. И наистина може да се сравнява със сериозните и качествени телевизионни продукти, защото той е именно такъв.
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Темата за култовите и обичани сериали на HBO, които имат много зрители и награди, надали щеше да мръдне от две страници, ако не бяха започнали сравнения с Бъфи.
Иначе във фейсбук има една много сладка група - All my witty banter I owe to Buffy the Vampire Slayer. Съмнявам се хуморът в някой от HBO сериалите да е почетен от зрителите по толкова мил и непринуден начин.
Иначе във фейсбук има една много сладка група - All my witty banter I owe to Buffy the Vampire Slayer. Съмнявам се хуморът в някой от HBO сериалите да е почетен от зрителите по толкова мил и непринуден начин.
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Вижте сега, аз съм гледал някои епизоди на Бъфи десетки пъти (а за първи път изгледах сериала чак миналата година). Тия дни пак си го гледам с кеф. Но въпреки това хич не съм съгласен, че е някакъв културен феномен, за разлика от сериалите на HBO. От тях съм гледал докрай само The Wire, но дори и само той стига, за да докаже несъстоятелността на тезата, защото има буквално купища награди и хвалебствени ревюта от кой ли не и за мнозина е сериалът, който тотално им е променил представите за добра телевизия. Същото съм виждал да се споменава на много места и за The Sopranos така, че сигурно има зашо.
Бъфи има огромна популярност...в интернет. Това е факт, само че не съм сигурен дали е много хубаво нещо. Сигурно половината "дискусии" в нета за сериала са на тема кой герой кого трябва да оноди. Сега това, че някой университети са вкарали Бъфи в програмата си е много хубаво, но едва ли чак толкова решаващ фактор. В The Wire си личи безупречното планиране от първия до последния епизод. В Бъфи от километри си личи, че доста неща са променяни в движение. Доколко това е решаващо, всеки си решава сам, разбира се, но лично аз съм твърдо против ширещия се из интернет култ към Уидън. Едно е да си фен, съвсем друго е да се мъчиш като грешен дявол да "доказваш" как всички, които не са фенове грешат (в стил Силвър, само че в случая той е от другата страна на барикадата) и как всичко, което не те кефи в сериалите му е по вина било на телевизията, било на актьорите или на някой от другите сценаристи, но никога по вина на добрия чичко Джос.
Бъфи има огромна популярност...в интернет. Това е факт, само че не съм сигурен дали е много хубаво нещо. Сигурно половината "дискусии" в нета за сериала са на тема кой герой кого трябва да оноди. Сега това, че някой университети са вкарали Бъфи в програмата си е много хубаво, но едва ли чак толкова решаващ фактор. В The Wire си личи безупречното планиране от първия до последния епизод. В Бъфи от километри си личи, че доста неща са променяни в движение. Доколко това е решаващо, всеки си решава сам, разбира се, но лично аз съм твърдо против ширещия се из интернет култ към Уидън. Едно е да си фен, съвсем друго е да се мъчиш като грешен дявол да "доказваш" как всички, които не са фенове грешат (в стил Силвър, само че в случая той е от другата страна на барикадата) и как всичко, което не те кефи в сериалите му е по вина било на телевизията, било на актьорите или на някой от другите сценаристи, но никога по вина на добрия чичко Джос.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
О, хайде моля те...Просто тук има повече фенове на Бъфи отколкото на ХБО и толкоз. Аз съм огромен фен на почти всичко по-известно на ХБО и съм изгледал общо над 10 техни сериала и мога да кажа, че въобще не ми се разправя да се карам с Бъфи-фенбойчета кое е по-стойностно за световната култура, защото знам обективно кое е и нямам нужда от субективни оценки на незапознати с ХБО.Темата за култовите и обичани сериали на HBO, които имат много зрители и награди, надали щеше да мръдне от две страници, ако не бяха започнали сравнения с Бъфи.
Не съм съгласен. Това, че са изписани много анализи, означава, че има нещо, което да се анализира, т.е. сериалът е повече от повърхностен кампинес. А това, че наистина буквално ВСЕКИ е чувал за него (аз например, когато нямах и най-бегла идея какво е Джос Уидън и яде ли се, знаех за сериала. Без някога да съм чувал за кое да е заглавие на HBO, бих добавил), демонстрира не качество, както явно сте се объркали, а това колко надълбоко е проникнал в масовото съзнание. До момента в живота си съм срещал точно ЕДИН човке, който да не е чувал никога името Бъфи, и той е задръстен музикант от ТУНИС!трубадур wrote:Това че са изписани много анализи и "всеки е чувал за него" (доста тъп аргумент, бтв) в цялостната картинка са доста маловажни.
Никола, прибери ноктите, ако обичаш. Никой не оспорва качествата на HBO сериалите, реакцията е на тоя малоумен, неподкован от нищо елитаризъм към сериал, който всеки с малко акъл цени супер високо. И който - нека припомня - ти не си гледал и едва ли някога ще изгледаш.
And you can't dance with a devil on your back...
Е, то и за Биг Брадър всеки е чувал, като сме почнали.
Или може би хората си въобразяват, че има какво да се анализира. Чел съм обширни анализи на осми сезон, които са ме карали да се чудя за главата ли да се хвана в почуда или за корема от смях. То това и търсене на теле под вола не мога да го нарека, по-зле е. Стига човек да има достатъчно желание, като нищо може да прави и на Станек обширни анализи. Сега, аз лично аз смятам, че има какво да се анализира в Бъфи и то много, но наличнието на много материали по темата почти нищо не значи само по себе си. Басирам се, че много материали са изписани и на тема Twilight.Това, че са изписани много анализи, означава, че има нещо, което да се анализира, т.е. сериалът е повече от повърхностен кампинес
Ахъм, дори и за "Сексът и градът"ли не беше чувал? Завиждам ти.Без някога да съм чувал за кое да е заглавие на HBO
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Ок, ок, прав си. Сексът всъщност е добра аналогия.
За анализите не си обаче. Факт, има много глупости, писани по още по-големи глупости. Но в общия случай те се изчерпват бързо и им личи отдалеч, че са глупости. При Бъфи ситуацията просто не е такава, но за съжаление на Силвъра, аз тия неща ги чета на хартия, не в нета.
За анализите не си обаче. Факт, има много глупости, писани по още по-големи глупости. Но в общия случай те се изчерпват бързо и им личи отдалеч, че са глупости. При Бъфи ситуацията просто не е такава, но за съжаление на Силвъра, аз тия неща ги чета на хартия, не в нета.
And you can't dance with a devil on your back...
Trip, ти по принцип пишеш смислени неща, но тук не си много на място, да ти кажа, особено що се отнася до финала на поста ти. Значи, в държава, в която е обсъждано сериозно да се въведе "систематичното" изучаване на креационизъм като алтернатива на еволюционната теория ми е напълно нормално да приема, че могат да съществуват курсове по Бъфи. Тия неща са от категорията "всеки луд с номера си" и за да не си помислиш, че пак концентрирам хейт в/у тва невзрачно сериалче, ще ти кажа, че бих намирал за абсурдни и пространни анализи и преподаване в университетите на Сопрано.
Колкото до линка... да, очаквах някой да го даде, но не исках да си ти, защото си имах запазена реплика да го обидя някак. Ами виж, там има една "статия" за смисъла зад началните надписи, които са най-невероятно генеричното и грозно нещо евър и съм сигурен, че дори самият Уидън би се посмял добре на гърба на тези мозъци, дето имат толкова време за губене. Матрим го каза добре в поста си - не смятам да го повтарям. Само ще допълня, че като имаш лесносмилаем сериал, пълен до ушите с предимно очевидни алюзийки и референси, но някак направено така, че да не пада съвсем очевидно вниманието върху тях, всяко хлапе се чувства интелектуално могъщо, докато ги разнищва. Това не коства усилия и не е свидетелство за някаква дълбочина, а си е като писане на литературно съчинение по "Под игото" - твърде елементарна работа да му хванеш цаката, но ако си в шести клас, това някак си те оставя с усещането, че си открил колелото. Повечето ми съученици ги оставяше де. Толкова за белите петна.
Нататък, Трип, си в голяма грешка: аз не общувам в стил "газене на опонента". Към Ролик тая нищо друго освен безкрайна любов открай време. Това, което газя са детските му аргументации, защото такива заслужават да бъдат газени, даже по-малко учтиво и по-цветисто, отколкото си позволявам да го правя, и най-малкото не му отиват на претенциите. Така че не бъркай нещата - в момента, в който отсреща имам някаква разумна позиция, то и тонът ми спрямо нея ще се окаже различен.
Надявам се да съм бил от полза.
Колкото до линка... да, очаквах някой да го даде, но не исках да си ти, защото си имах запазена реплика да го обидя някак. Ами виж, там има една "статия" за смисъла зад началните надписи, които са най-невероятно генеричното и грозно нещо евър и съм сигурен, че дори самият Уидън би се посмял добре на гърба на тези мозъци, дето имат толкова време за губене. Матрим го каза добре в поста си - не смятам да го повтарям. Само ще допълня, че като имаш лесносмилаем сериал, пълен до ушите с предимно очевидни алюзийки и референси, но някак направено така, че да не пада съвсем очевидно вниманието върху тях, всяко хлапе се чувства интелектуално могъщо, докато ги разнищва. Това не коства усилия и не е свидетелство за някаква дълбочина, а си е като писане на литературно съчинение по "Под игото" - твърде елементарна работа да му хванеш цаката, но ако си в шести клас, това някак си те оставя с усещането, че си открил колелото. Повечето ми съученици ги оставяше де. Толкова за белите петна.
Нататък, Трип, си в голяма грешка: аз не общувам в стил "газене на опонента". Към Ролик тая нищо друго освен безкрайна любов открай време. Това, което газя са детските му аргументации, защото такива заслужават да бъдат газени, даже по-малко учтиво и по-цветисто, отколкото си позволявам да го правя, и най-малкото не му отиват на претенциите. Така че не бъркай нещата - в момента, в който отсреща имам някаква разумна позиция, то и тонът ми спрямо нея ще се окаже различен.
Ок, чети по-внимателно темите, в които постваш тогава:И бтв, не съм видял никой да отрича класата на Сопранос в тая или коя да е било друга тема. Аз пръв ще се съглася, че е отвъд страхотен сериал. Но сравнение между двата е като това между Тиодор Драйзър и Томас Пинчън.
Причината не я разбрахме, нито разбрахме от какъв чеп Ролика се захваща да говори за нещо, което познава отгоре-отгоре.Щото тоя сериал е десет пъти култът, който което и да било творение на HBO някога е било, и зад това има някаква причина.
Надявам се да съм бил от полза.
Ok, Boardwalk задобря сериозно и вече се усеща как наистина това ще е the next big thing. Личи си, че го правят умни хора, дето си разбират от работата.
In other news, Bored to Death (втори сезон) не е никак зле. Има супер-тъпанарщини, но и находка след находка, от ония дето трудно се изиграват и действат обезоръжаващо.
In other news, Bored to Death (втори сезон) не е никак зле. Има супер-тъпанарщини, но и находка след находка, от ония дето трудно се изиграват и действат обезоръжаващо.
- elle_fr0st
- Commoner
- Posts: 48
- Joined: Sat Jan 05, 2008 7:09 pm
- Location: The House of Secrets,Sin City,Hell
Boаrdwalk Empire го гледам почти само заради хубавите костюми и Томпсън в общи линии другите герои са ми неприятни и вообще не ми дреме ако умрат (особено онзи с перчема) разбирам, че сериалът има някакви претенции за сериозност ,но до пети епизод да няма особена интрига е хммм тъпо?
"I'm Gentleman Death in silk and lace, come to put out the candles. The canker in the heart of the rose."
Оф, въобще не ме занимавай с глупости, прави каквото намериш за добре. Сега привърших шестия епизод - това вече отвсякъде се вижда, че ще е класика. Всички герои избиват рибата, поема се в неочаквани емоционални посоки през десет минути, драмата и бруталността са уцелени по-добре отвсякога и въобще HBO измиха срама от True Blood по най-безкомпромисния начин. Само ако могат да подходят толкова сериозно и за Троновете...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests