DA: Awakening, WOW, Blizzard & Bioware

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Feb 09, 2010 4:08 pm

но на практика говорим за не повече от няколко часа реално съдържание.
Дефинирай реално съдържание.

забравих да коментирам
Да не говорим, че сложността на тези два проекта(DAO/Mass Effect 2) се равнява, ако не и надвишава доста тази на това, с което Blizzard са се захванали.
Това ще си го сложа в рамка за изцепка на годината. Викаш спортно ориентирана игра, която ще се гледа под лупа и ще се играе по първенства има една и съща сложност откъм разработка с игра в която такива неща няма и веднъж написали историята и дизайнирали нивата създателите я пускат .
Че те Байовците още не са ми оправили бъга който ми пречи да развия роуг,мейджовете са тотално небалансирани а вие представяте ли Старкрафт 2 да има такъв бъг или небалансираност като тръгнат първенствата?
Просто ви се учудвам как може да не правите разлика между мултиплер ориентирана спортна игра и сингъл стори ориентирана.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Tue Feb 09, 2010 4:18 pm

Това ще си го сложа в рамка за изцепка на годината. Викаш спортно ориентирана игра, която ще се гледа под лупа и ще се играе по първенства има една и съща сложност откъм разработка с игра в която такива неща няма и веднъж написали историята и дизайнирали нивата създателите я пускат .
Ако вярваш в това, което каза, то сложи си го в златна рамка, ако е нужно.

Едит: Нали разбираш, че никъде не съм казал, че StarCraft 2 не е сложен проект? :wink:
Last edited by Amikae on Tue Feb 09, 2010 4:20 pm, edited 1 time in total.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Feb 09, 2010 4:20 pm

Виждам че не си съгласен и се радвам за теб , но ако кажеш с кое не си съгласен цена няма да имаш :).

Плюс това - вие сериозно ли сте толкова наивни да мислите че Байовците сега правя експанда? Да ви е хрумвало че е бил разработен предварително , подобно на всичките DLC -та и сега само го нагаждат да вземат някой лев?
Last edited by RRSunknown on Tue Feb 09, 2010 4:37 pm, edited 1 time in total.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Tue Feb 09, 2010 4:36 pm

RRSunknown wrote:Виждам че не си съгласен и се радвам за теб , но ако кажеш с кое не си съгласен цена няма да имаш :).
Ами няма проблем, ще ти кажа. Ще ти дам пример с WoW. Кънтент пачовете не се бавят толкова много заради самото съдържание. Сами по себе си, те нямат особено много пластове. Нещата откъм съдържание са простички, бавят се промените по класовете, които изискват екстензивни тестове и въпреки всичко никога не е сигурно в резултатите.

Същото е и в StarCraft 2. Изискват се много тестване и туийкване, и отново няма сигурен резултат, няма и да има. Но това не прави този проект по-сложен. Прави го time consuming. Защото, както казах отново се изискват ужасно много тестване. Trial and error. Сами по себе си StarCraft 1, 2 не са многопластови игри.

Виж в игра, като Dragon Age има страшно много за разработване. Тя събира в себе си много елементи от други игри. Балансът е само едно от нещата в геймплея на играта, които изискват неимоверни усилия. Забележи говорим още за геймплея. Дори не сме тръгнали да се впускаме в останалите елементи на играта. За да е успешно едно RPG трябва да е на ниво по най-малко няколко критерия, никой от които не е маловажен. За да бъде успешна StarCraft 2 трябва да е балансирана. Единица Х може това и прави толкова дмг, единица Y, Х и т.н. Кампанията е една глазура.

Нека правим разлика между нужда от повече време и сложност. При едното рано или късно ще се постигне нужния резултат(3 години тестове??!). При другото никой не ти гарантира нищо.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Feb 09, 2010 8:31 pm

Тя събира в себе си много елементи от други игри.
И кои са тия елементи ?
Защото това което се добавя в един стори ориентиран РПГ експанжън е нова история (работа на сценаристите) и нови места за посещение (работа за дизайнерите).
Абсолютно същото се добавя в кънтентовете на WoW с изключение че там се гласи баланса много повече.

Аз изказването "кампанията е една глазура" в едно и също изречение със Старкрафт вече диретно се оля и заслужаваш пост в темта за изцепки във форплей :)

User avatar
Pugsley
Moderator
Posts: 3447
Joined: Wed Jun 22, 2005 4:14 pm
Location: Отзад
Contact:

Post by Pugsley » Tue Feb 09, 2010 8:51 pm

Muad_Dib wrote:Аз лично ще споделя моите 20 стотинки, казвайки, че откакто се помня съм фанатичен Близард-фенбой, но просто последните 4 месеца тотално ми се промени мнението....Ако Байоуеър могат в рамките на 5 месеца да извадят ТРИ продукта, то Близард с техните ГОДИНИ И ГОДИНИ дивелъпмент просто не си заслужават толкова чакането при условие, че игрите на канадците са ПОНЕ толкова добри, ако не и по-.

Коле, бате озъпти се. Байоуеър са направили най-яката сингъл игра евър, но искам честно да ми кажеш дали си е кефил повече цъкайки Уоу/Диабло/СК или някоя от новите на Био ДА/МЕ, щото те може да са ти дали общо 100 ина часа як геймплей и кефене, но циклежа на големите ти е дал бая повече. И то кефене, а не простото циклене. Истории за Уоу и простотии от Диаблото ше се разказват и за в бъдеще, мас ефекта го изцъкваш и тва е. Но според мен изобщо няма идея да се сравняват, щото ролевата част на Близард винаги ше е по-смуклива от тая на Байоуеър и за сметка на възможното преиграване и мултито.

Колкото за чакането не е като да няма какво да се играе, че да се пищи. Който сака цикли уоу, който иска каквото излиза на пазара.

А на кратко:

Коле, лапай многознаещ капут.
Love & peace
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Tue Feb 09, 2010 9:40 pm

Силно разочароващи коментари...

RRS, StarCraft 2 може да съществува и без сингъл кампанията си. Пак ще си бъде хит. Не казвам, че няма да се изкефя на кампанията. Ти сам каза защо се бави играта. Не е заради кампанията, нали? Убеден съм, че ще е доста яка кампания, както беше яка и в първата игра. Ама не ми изкарвай StarCraft 2 ултрамегаяката многопластова, дълбока и невероятна игра. Чакай първо да излезе и тогава да си говорим. Спора беше кое по-трудно се прави. Моето мнение е, че не е StarCraft 2. Дълга разработка не е = на сложност.

Pugsley, искаш да кажеш, че в ME2 циклиш, а в WoW се кефиш? :) Интересна гледна точка... :roll:

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Tue Feb 09, 2010 9:44 pm

дефинирай тогава понятието "сложност" защото иначе си го говорим по допирателната :wink:

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Tue Feb 09, 2010 9:52 pm

RRSunknown wrote:дефинирай тогава понятието "сложност" защото иначе си го говорим по допирателната :wink:
Обясни ми това, дефинирай онова, защо, какво, как... Нещо не виждам смисъла аз да влагам мисловни усилия за хора, които драсват по едно изречение.

Последно време дискусиите деградират стабилно в тази, а и в останалите секции на форума. Не знам какво да мисля. Явно на никой не му се занимава да пише смислени коментари.

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Tue Feb 09, 2010 9:55 pm

Към Минчо:


Кратко: рандъм нищо-неизиграли хлапетии с много свободно време акат по форуми.

Дълго: Мили ми приятелю, моля те въздържай се от правене на сравнения и коментиране на игри, на които дори не си им виждал началните менюта и кредити. И Мас Ефект 2, и Драгън ейдж са абсолютно ЖЕЛЕЗНИ заглавия, които не само че предпоставят преиграваемост, ами направо си я ИЗИСКВАТ, за да можеш да видиш всичко, което са ти подготвили дивелъпърите. Да, крапи УоУ изисква повече време и реално погледнато на никоя друга игра няма да имам никога толкова плейд колкото на УоУ. Но също така е ужасно вярно, че в съзнанието ми заглавията на Байоуеър имат едно доста по-специално място и например винаги ще ги купувам и ще ги притежавам оригинални за разлика от скапания УоУ. Защото нали се сещаш, че колкото и да е играеш УоУ или Диабло 2 освен приятните спомени с приятели после се чудиш "защо бях толкова зле да си загубя толкова време по дяволите"?

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Feb 10, 2010 12:40 am

Amikae wrote:
RRSunknown wrote:дефинирай тогава понятието "сложност" защото иначе си го говорим по допирателната :wink:
Обясни ми това, дефинирай онова, защо, какво, как... Нещо не виждам смисъла аз да влагам мисловни усилия за хора, които драсват по едно изречение.

Последно време дискусиите деградират стабилно в тази, а и в останалите секции на форума. Не знам какво да мисля. Явно на никой не му се занимава да пише смислени коментари.
Човек ти не можеш да си дефинираш термините и понятията които използваш а ми говориш за смисленост? WTF?
Аз ще ти го дефинирам тогава в контекста на игрите - сложност е комплексност, сбор от много елементи, трудност да се напаснат тези елементи в една игра за да заработи тя както са замислили създателите.
Абсолютно ясно е че да напаснеш елементи в състезателна игра в която се цели равнопоставеност е много по-сложно от това да няма нужда да напасваш по подобен начин правилата.

И б.т.в. не обръщайте темата на Близард VS Биоуеър и кой кое му е по специално. Вместо това осъзнайте факта че Близард правят продължение на играта която се играе активно като спорт от милиони десет години вече, игра в която текат много пари и над чието продължение тегнат много по -смазващи очаквания без аналог. За Старкрафт 2 се очаква не просто да предложи някаква кампания с някакво мулти като Red Alert 3 и C&C4 което ще се поцъка от фенове за една-две години. Върху Старкрафт 2 тегнат очаквания това да е масова игра, игра която ще се играе години, ще се играе по състезания където ще се въртят доста парици. Този път Близард просто не могат да си позволят издънка. При Байоуеър всички виждат проблемите при Dragon Age но тези проблеми ги подминаваме с усмивка защо едно че такива игри не излизат всеки ден, и две че не ни пречат. Ако Старкрафт 2 обаче излезе с проблеми, и проблемите са важни играта ще я унищожат. Дори да продаде в началото не това е целта на Близард - целта им е игра с години, продължения , Батъл нет комюнити и турнири. Двете продължения ще бъдат обречени още преди да излязат.
Разликата с Биоуеър че че техните игри са едни от качествените РПГ-та излезли в последните години (дори вие не може да решите кое е по-добро - Драгъна и Мас Ефект ) докато целта на Старкрафт 2 е ясна и винаги е била ясна - да стане най-добрата РПГ стратегия изобщо излизала някога. Без конкуренция. Без приказки че сега не ги правят като едно време. Дали ще го постигнат е съвсем друг въпрос и аз лично съм скептичен но в никакъв случай не мога да ги критикувам че упорстват.
И не на последно място да ви напомня че Драгън Ейдж беше обявена за пръв път лятото 2004 - преди 6 години. Значи 6 години бяха необходими на Биоуеър за избистрят концепцията и същината на играта и въпреки това имаше някои проблеми в играта.
Според Амикае обаче това забавяне е нещо в реда на нещата докато Близард разбираш ли правят лейм реклама забавяйки Starcraft 2 с цели 3 години - изедници!
The development of StarCraft II was announced on May 19, 2007
А Diablo 3 беше анонсирана 2008......


П.П.С. Това кой какво му е любимо и на сърце няма нищо общо със това дали Старкрафт 2 е сложна игра за разработка, дали близард са лейм защото я забавят и дали кънтент за WOW добавящ нива , предмети и история е същотото нещо концептуално като DLC на Bioware добавящо нови нива, предмети и история.

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Wed Feb 10, 2010 12:52 am

Понеже пак си писал наизустени глупости в последното изречение без да си проучил темата грам ще ти го напиша нагледно:


Dragon Age Awakening не е поредното ДЛЦ, а цяло продължение на основната история от ранга на BG 2: Throne of Bhaal и NWN: Hordes of the Underdark, което ще се продава в КУТИЯ В МАГАЗИН както се продава WOTLK и TBC.


И КАК по дяволите си решил, че Старкрафтът ще е е "РПГ"-стратегия???

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Wed Feb 10, 2010 12:57 am

RRSunknown wrote:
Amikae wrote:
RRSunknown wrote:дефинирай тогава понятието "сложност" защото иначе си го говорим по допирателната :wink:
Обясни ми това, дефинирай онова, защо, какво, как... Нещо не виждам смисъла аз да влагам мисловни усилия за хора, които драсват по едно изречение.

Последно време дискусиите деградират стабилно в тази, а и в останалите секции на форума. Не знам какво да мисля. Явно на никой не му се занимава да пише смислени коментари.
Човек ти не можеш да си дефинираш термините и понятията които използваш а ми говориш за смисленост? WTF?
Аз ще ти го дефинирам тогава в контекста на игрите - сложност е комплексност, сбор от много елементи, трудност да се напаснат тези елементи в една игра за да заработи тя както са замислили създателите.
Абсолютно ясно е че да напаснеш елементи в състезателна игра в която се цели равнопоставеност е много по-сложно от това да няма нужда да напасваш по подобен начин правилата.

И б.т.в. не обръщайте темата на Близард VS Биоуеър и кой кое му е по специално. Вместо това осъзнайте факта че Близард правят продължение на играта която се играе активно като спорт от милиони десет години вече, игра в която текат много пари и над чието продължение тегнат много по -смазващи очаквания без аналог. За Старкрафт 2 се очаква не просто да предложи някаква кампания с някакво мулти като Red Alert 3 и C&C4 което ще се поцъка от фенове за една-две години. Върху Старкрафт 2 тегнат очаквания това да е масова игра, игра която ще се играе години, ще се играе по състезания където ще се въртят доста парици. Този път Близард просто не могат да си позволят издънка. При Байоуеър всички виждат проблемите при Dragon Age но тези проблеми ги подминаваме с усмивка защо едно че такива игри не излизат всеки ден, и две че не ни пречат. Ако Старкрафт 2 обаче излезе с проблеми, и проблемите са важни играта ще я унищожат. Дори да продаде в началото не това е целта на Близард - целта им е игра с години, продължения , Батъл нет комюнити и турнири. Двете продължения ще бъдат обречени още преди да излязат.
Разликата с Биоуеър че че техните игри са едни от качествените РПГ-та излезли в последните години (дори вие не може да решите кое е по-добро - Драгъна и Мас Ефект ) докато целта на Старкрафт 2 е ясна и винаги е била ясна - да стане най-добрата РПГ стратегия изобщо излизала някога. Без конкуренция. Без приказки че сега не ги правят като едно време. Дали ще го постигнат е съвсем друг въпрос и аз лично съм скептичен но в никакъв случай не мога да ги критикувам че упорстват.
И не на последно място да ви напомня че Драгън Ейдж беше обявена за пръв път лятото 2004 - преди 6 години. Значи 6 години бяха необходими на Биоуеър за избистрят концепцията и същината на играта и въпреки това имаше някои проблеми в играта.
Според Амикае обаче това забавяне е нещо в реда на нещата докато Близард разбираш ли правят лейм реклама забавяйки Starcraft 2 с цели 3 години - изедници!
The development of StarCraft II was announced on May 19, 2007
А Diablo 3 беше анонсирана 2008......


П.П.С. Това кой какво му е любимо и на сърце няма нищо общо със това дали Старкрафт 2 е сложна игра за разработка, дали близард са лейм защото я забавят и дали кънтент за WOW добавящ нива , предмети и история е същотото нещо концептуално като DLC на Bioware добавящо нови нива, предмети и история.
И Diablo 3, и StarCraft 2 се разработват доста преди посочените дати. За това не искам изобщо да спорим.

Иначе аз нямам проблем да ти кажа кое е най-доброто RPG. Това е Mass Effect, не Dragon Age. Но това е субективно мнение. Всеки различно го радва.

И тук не говорихме какви са очакванията. Ясно е какви са очакванията за продължението на най-великото RTS за всички времена. Но ти тръгна да спориш за това кой проект бил по-сложен. Нали за това ставаше дума? Не за това кой е по-мащабнен или по-популярен, а за сложност при разработката. StarCraft 2 е готова игра. От сравнително доста време е готова. В един момент беше много близко до релийз, но много тестери изреваха, че играта не била балансирана и от тогава пак се юрнаха да ревампват. И имат да свършат точно това. Да балансират играта и е готова за продажба.

Със сигурност не е лесно. Със сигурност очакванията са големи и това не е поредното RTS. Но аз лично не виждам как нерф тук, буф там и над година тестване означава, че играта е по-сложна за разработка от Dragon Age, която както сам каза е разработвана 6 години.

Едит: Между другото спора тръгна за това, че не било кой знае какво Awakening, което е пълнa глупост. Много голяма работа си е даже. Няколко месеца след излизането на титанично RPG, пускат титаничен експанжън. Кой ги вади така игрите? Кой друг?

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Post by RRSunknown » Wed Feb 10, 2010 1:11 am

Но аз лично не виждам как нерф тук, буф там и над година тестване означава, че играта е по-сложна за разработка от Dragon Age, която както сам каза е разработвана 6 години.
Точно това означава че е сложно - ако беше просто щяха да са го направили.
Едит: Между другото спора тръгна за това, че не било кой знае какво Awakening, което е пълнa глупост. Много голяма работа си е даже. Няколко месеца след излизането на титанично RPG, пускат титаничен експанжън. Кой ги вади така игрите? Кой друг?

Не , не е тръгнал от там защото
А) няма как да знаеш дали е титаничен или не експанжън който не е излязъл и за който има твърде оскъдна информация.
Б) Никъде не съм давал определение за качеството на Awakening. Стара тактика е да тълкуваме свободно постове но не на мене тия.
Това което казах че това не е отделен продукт (Драгън Ейдж е продукта) а ако ще го смятаме за отделен трябва да смятаме и кънтент пачовете на WOW.

А спора почна заради репликата
Да не говорим, че сложността на тези два проекта(DAO/Mass Effect 2) се равнява, ако не и надвишава доста тази на това, с което Blizzard са се захванали.
което го дъвчим и до сега , и ще продължим да го дъвчем докато изпадаш в логическия капан ""ако една игра не е по мой вкус, то тя задължително е слаба и съответно елементарна" .

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Wed Feb 10, 2010 1:27 am

което го дъвчим и до сега , и ще продължим да го дъвчем докато изпадаш в логическия капан ""ако една игра не е по мой вкус, то тя задължително е слаба и съответно елементарна" .
Моля? Не знаех, че се познаваме толкова добре, че да знаеш кое ми е по вкуса. Прекарал съм повече часове играейки RTS-та, отколкото играейки WoW. А WoW съм играл хиляди часове.

Аз нямам търпение да излезе StarCraft 2. Почти сигурно е, че ще се срутя да я играя. И казах, че се дразня от всичкото това бавене и според мен Blizzard единствено губят от всичките тия проблеми с баланса. Както и не веднъж съм казвал, че винаги ще мразя Blizzard заради безумните им решения в WoW. За мен тази компания отдавна не е това, което беше и никога повече няма да бъде. Ще им играя игрите със сигурност, но никога няма да ги уважавам отново. Те очевидно не търсят уважение от истинските геймъри. За какво им е, като имат милиони фанатизирани minions?

Също така никъде не съм казал, че StarCraft 2 не е сложен проект. Казах, че според мен не е по-сложен от Dragon Age или Mass Effect 2. Аз така виждам нещата.

А ти престани моля те да сравняваш Awakening с кънтент пачовете на WoW. Моля те. Нямат абсолютно нищо общо. Едното е отделен продукт, продава се в кутийка. Нарича се Awakening, не Dragon Age Origins 1.02.(примерно) Другото е един пач.

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] and 20 guests