Поп-култура
Posted: Sat Jan 16, 2010 11:01 pm
Пускам темата поради две причини - първата е молба, втората е, че истински ми е любопитно как ще се развие дискусия оттук-насетне базирана върху нея, та:
Това съвременно митично чудовище, поп-културата, след пръкването си в приблизително цялостен вид нейде през 60-те години на миналия век успя да акумулира и погълне в себе си редица други култури и сфери от ежедневието ни и в днешно време се отличава с характеристики, присъщи само и единствено на него. По мои скромни наблюдения (а и най-вече от това, което съм чела по въпроса), поп-културата придобива съвременния си модел към средата/ края на 80-те години и в момента се е раздула до гигантски балон, акумулиращ кино, музика, мода, спорт, книгоиздаване, игри, политика...what not.
Едно от странните наблюдения е, че когато човек влезе в цялата въртележка, обикновено, ако е снабден с достатъчно познания и умения в повече от една под-сфера (примерно, иде реч за поп-изпълнител в музиката, но пичът умее да прави комедийни скечове и поназнайва това-онова от модата и се вре из рекламите), то въпросният съдържа в себе си една по-добра държеливост и прескача периода на one-hit-wonder-ness. Също, ако освен мобилност из подсферите, той демонстрира добро познание за върволица продукти (отново от поп-културата) в миналото, той доста по-лесно се адаптира към вечно-менящата се среда, който има за цел да обитава.
Освен тази своеобразна много-профилност, хората, занимаващи се с поп-култура (а и задържащи се там) чудновато могат да не притежават почти никакво друго качество (освен гореспомената адаптивност, някаква харизма разбира се и доза късмет) и пак да се задържат в тази мрежа с години и години, при това по доста успешен начин.
Лично аз не съм убедена, че съществува друга сфера (тук изключвам автоматично бачкаторския тип работа), в която можеш да не притежаваш високо ниво на професионални качества, но благодарение на социални повратливи умения да съумееш да бъдеш 'успешен' и ценен в службата си. Също, не съм убедена, че има друга сфера, в която съществува толкова тясно навързана зависимост между отделните подразделения.
Нека дам пример: иде реч за млад току-що пробил актьор. За да му се обърне внимание, то той неизменно трябва да посещава мероприятия. На тях, той е желателно да се облича по подчертано акуратен маниер, който да съответства с новия му статус. Ако не го направи -пресата и медията ще му скочи. Посещавайки мероприятието, то разнообразни въпроси ще му бъдат задавани. Тъй като въпросите се задават за определена потребителска публика, те ще са информативно девалвирани, сиреч -ще опират до други продукти и неща от шоубизнеса, а не до астрофизични проблеми, примерно. Ако той има затруднения с подобен сорт теми, най-вероятно ще получи неласкателни етикети от медиите и т.н. Мисълта ми е, че в целия този кръговрат твърде малко хора ще си задават въпроса дали момчето всъщност може да играе. Ако той изглежда добре и притежава всички дадености, посредством които да прави впечатление на теб, мен, останалия свят и говори за актуални неща от ежедневието ни, ние го асимилираме като друг продукт от собственото ни ежедневие ни и той става част от нещицата, които си потребяваме. Така го асимилираме един вид. Братята Джонъс са станали част от ежедневието ми и аз ги потребявам волю-неволю не защото те пеят по егати якия начин или музиката им ме вълнува дълбоко. Те просто са намерили пътечки, по които да привлекат внимание и да го задържат върху себе си за колкото е възможно по-дълъг период от време конкретно с добрата си адаптвиност и мобилност там, където са ги посяли.
Та не знам доколко нещо ми се разбра де...ма ми е любопитно да разбера някаква доза от размислите ви относно поп-културата/ шоубизнеса и потенциалната им уникалност.
Това съвременно митично чудовище, поп-културата, след пръкването си в приблизително цялостен вид нейде през 60-те години на миналия век успя да акумулира и погълне в себе си редица други култури и сфери от ежедневието ни и в днешно време се отличава с характеристики, присъщи само и единствено на него. По мои скромни наблюдения (а и най-вече от това, което съм чела по въпроса), поп-културата придобива съвременния си модел към средата/ края на 80-те години и в момента се е раздула до гигантски балон, акумулиращ кино, музика, мода, спорт, книгоиздаване, игри, политика...what not.
Едно от странните наблюдения е, че когато човек влезе в цялата въртележка, обикновено, ако е снабден с достатъчно познания и умения в повече от една под-сфера (примерно, иде реч за поп-изпълнител в музиката, но пичът умее да прави комедийни скечове и поназнайва това-онова от модата и се вре из рекламите), то въпросният съдържа в себе си една по-добра държеливост и прескача периода на one-hit-wonder-ness. Също, ако освен мобилност из подсферите, той демонстрира добро познание за върволица продукти (отново от поп-културата) в миналото, той доста по-лесно се адаптира към вечно-менящата се среда, който има за цел да обитава.
Освен тази своеобразна много-профилност, хората, занимаващи се с поп-култура (а и задържащи се там) чудновато могат да не притежават почти никакво друго качество (освен гореспомената адаптивност, някаква харизма разбира се и доза късмет) и пак да се задържат в тази мрежа с години и години, при това по доста успешен начин.
Лично аз не съм убедена, че съществува друга сфера (тук изключвам автоматично бачкаторския тип работа), в която можеш да не притежаваш високо ниво на професионални качества, но благодарение на социални повратливи умения да съумееш да бъдеш 'успешен' и ценен в службата си. Също, не съм убедена, че има друга сфера, в която съществува толкова тясно навързана зависимост между отделните подразделения.
Нека дам пример: иде реч за млад току-що пробил актьор. За да му се обърне внимание, то той неизменно трябва да посещава мероприятия. На тях, той е желателно да се облича по подчертано акуратен маниер, който да съответства с новия му статус. Ако не го направи -пресата и медията ще му скочи. Посещавайки мероприятието, то разнообразни въпроси ще му бъдат задавани. Тъй като въпросите се задават за определена потребителска публика, те ще са информативно девалвирани, сиреч -ще опират до други продукти и неща от шоубизнеса, а не до астрофизични проблеми, примерно. Ако той има затруднения с подобен сорт теми, най-вероятно ще получи неласкателни етикети от медиите и т.н. Мисълта ми е, че в целия този кръговрат твърде малко хора ще си задават въпроса дали момчето всъщност може да играе. Ако той изглежда добре и притежава всички дадености, посредством които да прави впечатление на теб, мен, останалия свят и говори за актуални неща от ежедневието ни, ние го асимилираме като друг продукт от собственото ни ежедневие ни и той става част от нещицата, които си потребяваме. Така го асимилираме един вид. Братята Джонъс са станали част от ежедневието ми и аз ги потребявам волю-неволю не защото те пеят по егати якия начин или музиката им ме вълнува дълбоко. Те просто са намерили пътечки, по които да привлекат внимание и да го задържат върху себе си за колкото е възможно по-дълъг период от време конкретно с добрата си адаптвиност и мобилност там, където са ги посяли.
Та не знам доколко нещо ми се разбра де...ма ми е любопитно да разбера някаква доза от размислите ви относно поп-културата/ шоубизнеса и потенциалната им уникалност.