Page 3 of 8

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:32 pm
by Silver
Когато от самото начало говоря за композираната музика за филма и някой за пореден път се прави на недоразбрал, говорейки за ирландски песнички (ок, и ирландските песнички не вървят за Лондон, щом това е толкова интересно), ми се струва нормално да го попитам в какво, за бога, е проблема, макар и без да си позволявам недоклатености като "убитак". Не аз съм за изхвърляне в случая.

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:35 pm
by Amelia
Мдам.

Ето две Уики-изречения за фолк музиката на Великобритания, които могат да обяснят келтското в "келтска чалга":
Often, the term Celtic music is applied to the music of Ireland and Scotland, because both places have produced well-known distinctive styles which actually have genuine commonality and clear mutual influences; however, it is notable that Irish and Scottish traditional musicians themselves avoid the term "Celtic music," except when forced by the necessities of the market.
и това чий го дири ирландската музика у Лондон (или Англия):
English folk music, although in many ways distinctive, has particularly interacted with the music of Scotland, Ireland and Wales.
Това са неща, които всеки, който си е направил труда да послуша малко фолк музика от оная част на света знае. Та продължавам да не виждам защо се критикува саундтрака. Може би му е заприличала на Силвъра на кънтри или нещо такова? :shock:

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:39 pm
by Dreamfall
Или това или ПРОСТО НЕ МУ ХАРЕСВА. Това също (често) е [основателна?] причина да се критикува.

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:40 pm
by Silver
Не, Амелия, точно този тип музика е характерна за Централна и Източна Европа, което би трябвало да е ясно на швабски композитор, ако не беше пълен олигофрен. Вместо цитати от уики щеше да е полезно да ми дадеш примери от саундтрака, където виждаш Цимер да се е вдъхновил от келтски традицинни мотиви (и пак повтарям - би било много лоша идея да ги изпльоскаш върху строящия се Тауър Бридж). Съвсем очевидно е, че тук е действал първосигнално, щом дори ни в клин, ни в ръкав и до Брегович го докара.

Dreamfall, и ти ли имаш проблеми с четенето?
Мога да измисля чудесен филм, на който тази музика да се върже (и дори я намирам за много свежа стъпка в кариерата на пълния некадърник Цимер), но не и за Шерлок Хомс

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:43 pm
by Dreamfall
Аз виждам какво си написал, но без валидни аргументи аз мога да ти кажа, че Луната е направена от сирене и по същата логика да се оплача, че не вземаш предвид мнението ми като организираш експедиция до нея. Т.е. -> без аргументи, това мнение ми звучи като "ми на мен не ми харесва като за Шерлок Холмс". "Що бе?" "Щото така!"

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:45 pm
by Silver
Dreamfall, коментарът ми до теб бе свързан с това, че на мен всъщност музиката на Шерлок ми харесва доста, като за направена от Цимер, което е точно противоположно на предположението ти.

Обясних също така, че тази музика е географски дисфункционална, т.е. не съм оставил нещата до "щото така".

Нека все пак да говорим по същество, защото това е изморително почти колкото вметките на Xellos, само дето не е толкова жалко.

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:51 pm
by Roland
От друга страна този филм не се цели в никаква викторианска историческа атмосфера. Не и повече от Суини Тод примерно. Така че според мен можеха и на Джон Уилямс мегаломанията да излеят отгоре му и пак да си е ок.

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:53 pm
by Dreamfall
По същество, значи. Ми добре - географската дисфункционалност. Аз не съм музикален експерт, така че приемаме за даденост казаното от самия Цимер - почерпил е вдъхновение от едикъде си, стигнал е до Брегович.

Като вместо това е трябвало да вземе типична за викторианската епоха музика, която се е слушала по това време във Великобритания? Чудя се дали някой е достатъчно образован и има достатъчна информация по въпроса. Дали пък по това време там не се е слушала точно такава музика?

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:54 pm
by Roland
Едва ли. Но това си остава маловажно, предвид пълната липса на викторианска атмосфера във филма.

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:54 pm
by Marfa
Не се е. Но както вече стана дума, това не е типичният викториански Лондон, та да му върви типичната за викторианската епоха музика.

Posted: Tue Jan 05, 2010 6:58 pm
by Silver
Филм, в който имаш сцена как Дауни Дж. изскача от втория етаж на Парламента и цопва в Темза, в който целият финален шоудаун е ситуиран в (жалко макетче на) строящ се Тауър Бридж, и за който е положено видимо усилие - още в първия шот - улиците да приличат на тези във Викториански Лондон, ЦЕЛИ да да има хомогенна Лондонска атмосфера. Да, героите, маниерите им, историята... са осъвременени (не особено добре), стиймпънк елементите пък се връзват чудесно точно с Викторианския Лондон и този филм не е някакъв уникат в това отношение, и просто нямаше никаква нужда Цимер да ни вади оттам и да ни гръмва в някакъв цигански квартал на континента. Джон Уилямс, колкото и неподходящ да го намирам за този филм, а и за който и да било вече, поне би си написал домашното.

Posted: Tue Jan 05, 2010 7:05 pm
by Interpreter
Roland wrote:От друга страна този филм не се цели в никаква викторианска историческа атмосфера.
Тук съм съгласен, както и с подхвърленото преди от теб за „стиймпънк” декора, който впечатлява и не е задължително да възпроизвежда на 100 средата, от която е вдъхновен. Даже малко ме е яд на „Бард”, че са резервирани към това (случая Друд примерно). С полу-увредения си от чалга слух чух и румънско, и друго балканско, наред с ирландско/келтско, но това не ми попречи. Филмът беше доста приятна изненада и чакам продължението.

Posted: Tue Jan 05, 2010 7:05 pm
by thorn
Всъщност, поправете ме, ако греша, ама по това време в Англия, както и в цяла Европа мюзикхоловете, оперетите и националните танци и музика като ирландския фолк, чардаша, полката и пр. стават ужасно популярни, така че не виждам що да не са в филма.

Posted: Tue Jan 05, 2010 7:12 pm
by Marfa
Аз не виждам що да не са във филма по казаната по-горе от Рол причина, но едно са оперетите и мюзикхоловете в края на 19 век, съвсем друго е а ла Брегович музикалният фон. Тоест, във викториански Лондон, колкото и да търсим под вола теле, те па такава музика не се е слушала. Но все пак, Силвъре, това не беше викториански Лондон, а няква, как да го кажа, сайбър-пънк идея (примерно) за викториански Лондон. Досатъчно изчанчен декор за подобна музика, имам предвид. В смисъл, наистина атмосферата беше толкова изчанчена, че дори и "Притури се планината" на Стефка Съботинова би могла да се впише. :)

Posted: Tue Jan 05, 2010 7:12 pm
by Silver
Ок, thorn, поправям те - много класически композитори (но не и английски, поне доколкото на мен ми е известно) са експериментирали с тази форма, но това всъщност нищо не значи.

И изобщо не говоря, че филмът трябва да робува на някаква музика, която е била популярна или пък се свързва с онзи период. Говоря за това, че в сегашния вариант за филма е композирана музика, която те вади от Лондонския сетинг и те слага в съвсем друг и конкретен, който е на 3000 км в източна посока.