A V A T A R

Филми, бре, филми... Джена Джеймсън, Трейси Лордс – we have them all!
Post Reply

Колко пъти гледахте Аvatar?

Poll ended at Wed Feb 03, 2010 8:17 pm

Веднъж
24
34%
Два Пъти
16
23%
Повече от два пъти
12
17%
Веднъж, но планирам още гледания
9
13%
Не съм го гледал
9
13%
 
Total votes: 70

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

A V A T A R

Post by Silver » Fri Oct 30, 2009 10:28 pm

Image

IMDb

Teaser HD 1080p
Trailer HD 1080p
Making of

Пускам темата, защото има много интересни неща, които могат да се обсъдят още на този етап и смятам, че би било добре, ако това е на отделно място, за да не се трупа всичко в Upcoming.

Поводът, разбира се, е новият трейлър, който вече се появи в HD, и по който всичко живо в общи линии изпоприпадна. Ясно е, че Аватар ще бъде филмът на годината, независимо дали е добър или лош, дали вече сме гледали Танцуващият с вълци или не, дали върху нас ще се сипят реплики с критично високо ниво на чийсинес или не и пр. маловажни неща. Просто това нещо ще бъде обречено на харесване в момента, в който се ънлийшне в 3D.

Новият трейлър обаче поражда много, много въпроси. За да не правя встъпителния пост на тази тема излишно дълъг, интересно ми е как възприемате CG-то в него? Има ли неща, които ви изваждат от действието? По принцип обръщате ли внимание на такива неща? Как въобще гледате на идеята хора да бъдат заменени с дигитални двойници в киното? Как преценяте работата на дизайнерския екип зад Аватар и реализацията, сравнена с други подобни опити? Смятате ли, че на базата на това, което сте видели претенциите на Камерън са оправдани?

Особено полезно ще е ако тук постват хора, чийто background им дава правото да отговорят на тези въпроси от професионална гледна точка с детайли, които за обикновения зрител могат да останат незабелязани. Това също е интересна тема - къде слагате компромиса и толерантността, когато на пътя ви застане филм, който претендира да е фотореалистичен, но поради редица ограничения (срокове, бюджет) не може напълно и идеално да изпълни амбициите си?

Надявам се тези въпроси да са само началото на полезна и приятна дискусия.

User avatar
Moridin
Global Moderator
Posts: 18999
Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
Location: On the other side
Contact:

Post by Moridin » Sat Oct 31, 2009 12:27 am

Проблемацията ми е, че нямам нерви и време да изгледам въпросния трейлър, който дори не ми е съвсем ясно на кой от линковете ти седи. Иначе аз като донейде професионално заинтересован от ЦГ-то, вероятно ще го харесам кат го видя. Което се видя от първия трейлър не беше никак лошо на ниво техника, но все пак ми се стори доста зад лайв пърформънс.
This is it. Ground zero.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 29832
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sat Oct 31, 2009 12:33 am

Еми аз нямам много какво да му коментирам на филма, въпреки че съм изчел бая превюта по списанията наоколо. Втория трейлър още не съм го видял (сега го свалям, ше го гледам, айде, от мен да мине!), но мен и първият ми хареса, когато го видях на голям екран. Ясно, че Фърнгъли-факторът ще е една идея по-висок от допустимия за разни хора, ама на мен ми е много смешно как някои се опитват да пробутат идеята, че филмът няма да е епохален и титаничен :mrgreen:
And you can't dance with a devil on your back...

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Sat Oct 31, 2009 12:57 am

На мен основният ми конфликт е, че не ми харесва live-action да се смесва по тоя начин със CG. Тук единствено 3D-то ще помогне на мозъка да се отърве от непрекъснатото изчисляване дали нещото, което гледа е реално или компютърно генерирано (както беше в Бътън, но аз все още познавам хора, които не искат да повярват, че в първите 52 минути на филма Брад Пит не е Брад Пит а CG-маска). Още повече, че в тоя трейлър е пълно със сцени, които изглеждат като рендеринг от Crysis на максимум детайли (особено разните войници тичащи и стрелящи из джунгли са просто плачевни). Все пак ще е интересно да се види как ще работи live-action 3D-то, когато наистина е снимано да бъде такова, а не е псевдо както с Хари Потър.

Вторият ми проблем е, че до момента не съм видял дори един шот, който активно да използва това, че филмът е CG в голямата си част. От една страна тва може да се приеме като някъв класически подход от страна на Камерън - на екрана просто да се случва някакъв як екшън и той просто да го снима както би го заснел, ако имаше нормална камера. Но в един скапан трейлър на A Christmas Carol мога да се сетя за 10 шота с оригинален подход към кадъра, или ъгъл или движение на камерата, докато тук нищо не ми хваща окото, нищо че е ебати зрелищното. Няма го усещането за премереност, каквото го имаше във всеки шот от Беоулф. Много повече Лукас-лайк, отколкото ми се искаше.

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Sat Oct 31, 2009 2:09 am

Напълно съгласен за Christmas Carol-a бтв.

И аз да си кажа моите няколко стотинки - абсолютно и напълно неебателен съм за този филм, не мога да си изясня защо все още. Сините същества ме дразнят на външен вид, но това май се преживява...Сюжетът ми е безкрайно безинтересен....И въобще веднъж съм доволен, че не съм от хайпнатите, ама хич даже....

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 29832
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Sat Oct 31, 2009 4:19 am

Еми и аз не съм твърде нахайпен май. Нито историята ме вълнува, нито визията ме кефи на тоя етап. Обаче това е Джеймс Камерън. Аз просто чисто на химическо ниво не съм способен да накарам да протекат нужните мисловни процеси, за да очаквам нещо по-малко от шедьовър. Т.е. очаквам да ме изненада, щото за момента филмът изглежда бозав.

Новият трейлър бтв ми е по-зле от предния като динамика и музика. За CG-то мнение нямам, аз принципно по се вълнувам от сценария и други такива работи, а това от трейлър няма как да го видя.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Sat Oct 31, 2009 8:12 pm

Аз съм един от доволно хайпнатите хора относно точно този филм. След излизането на първия трейлър, емоциите ми клоняха към негативното докато не видях IMAX промоционните материали и самия трейлър в 3D вид, което добави едно съвсем друго измерение на схващането ми само и единствено в позитивна насока. :mrgreen: Истината е, че филмът наистина е предназначен помоему за въпросния формат и докато кадрите не бъдат гледани така, трудно може да се дава обективна прецнка. Новият трейлър ме радва на макс, а ужасно ми допада и факта, че са ползвали музиката от Тhe Island...
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Sun Nov 01, 2009 2:00 pm

Всичко зависи от това колко и какво човек досега е гледал на 3D и особено в IMAX. Не мисля, че нещо в изцяло 3D сцените в Аватар ще се доближи по оригиналност дори до по-статичните моменти в Полярен експрес и Беоулф, но Камерън просто е по-конвенционален. В тва отношение Земекис го разбирам, че минава на 3D - иска абсолютен контрол и от всеки кадър личи как буквално е смятал под какъв ъгъл да насочи "камерата" и по каква траектория да мине тя - нещо, което би било невъзможно в live-action. В добавка идва и самото стилизирано осветление, цветовата гама (и трите му са оранжво-сини), и въобще цялостният вид като на картина от ренесанса. И после - другото му оправдание: къде ще намеря актьор, който да изиграе Беоулф, чаай по-добре да си го нарисувам. А сега с A Christmas Carols с тези непрекъснати прескачания из времето е повече от очевидно, че тази технология ще е в силата си, когато трябва адекватно да покаже един герой в 5 различни периода от живота си (и под формата на 3 алтер-егоs). При Финчър пък беше по-трудно - целта беше CG-маска да блендне перфектно в реална среда, което и в много голяма степен се получи успешно.

И ся, на фона на тва - малко за претенциите на Камерън, че прави революция:

Първо: оправданието му, че светът му е CG там, където в Predator беше реален (джунглата примерно) е предполагам свободата да напълни тоя свят с разни странни същества. Блендване на CG същества в реален environment обаче сме гледали вече - и в Jurassic Park, и Star Wars, и в King Kong и къде ли не. Тук вселената му е изцяло компютърно генерирана, предполагам поради 2 причини:
- това, че филмът ще е с 3D презентация и е възможно да е проблематично адекватното блендване на CG същество в нещо, което е снимано с Pace Fusion 3D;
- по-вероятно обаче - Камерън е мегаломан и просто си е казал "абе аз мога ли или не мога да направя цялата вселена CG?" Не, Джим, не можеш, сори. В момента, в който треволяка е някакъв out-of-focus фон е ок, но когато минава хеликоптер и почне да се развява е нереалистичен ужас.
Сори, но wtf e това:
Image
Image

Второ: Навитата не са революция, защото вече имаме Ам-Гъл, Конг, Грендел, Д-р Манхатън... Ясно е, че адекватността на драматичната нишка във филма разчита на това те да могат да изразяват емоциите си както трябва, но така беше и в предните филми. Все пак, мисля, че ще работи:
Image
...макар че имаме и ето това, хахахаха:
Image

Трето: Камерън се заричаше как зрителят нямало да може да различи къде хората са CG и къде не са. Отново сори, но си личи твърде много:
Image
Image
Image

От трейлъра все още не е ясно дали ще покаже CG човек в близък план - ако го направи, тогава ще съдим дали е революция, не е като да няма с какво да го сравняваме. Проблемът е, че когато имаш това:
Image
и това
Image
малко е сложно в същия филм да разчиташ на CG closeups, при положение, че дори отдалече хората ти приличат на играчки.

Ето тук, в тва отношение имаше повече основания за революция (макар и никой да не ги декларира):
http://img442.imageshack.us/img442/4719/77381586.png
http://img11.imageshack.us/img11/4793/83879415.png

Та така, ясно е, че е хвърлен къртовски труд Аватара да изглежда добре, но не мисля, че Камерън се възползва пълноценно от 3D презентацията и свободата, която му дава full-CG-то. И този непрекъснат преход между live-action и CG мисля че ще пречи повече от, примерно, несъответствието в детайлността на второстепенните персонажи по отношение на главните в Беоулф. Времето и парите още много дълго ще си казват думата в тези проекти, което е жалко.

Все пак има шанс, че във финалната версия нещата ще са пооправени, защото - вижте това:
http://gurilandia.com.ar/2009/10/la-evo ... vatar.html

Вивиан спомена музиката - за съжаление в първия трейлър тя работеше на порядъци по-добре. Последното нещо, от което имахме нужда са генеричните напъни на Стив Яблонски. Финалът пък е толкова over-the-top с тва парче на Audiomachine, че още не мога да реша кефи ли ме или не. Мразя го тоя елементарен подход, но пък не мога да си кривя душата, че напасването на Terminator, Aliens, Terminator 2, True Lies, Titanic с бийтовете действа направо откъртващо. Както и да е, надеждата ми е Джеймс Хорнер да не е заспалото леке, което е от Уилоу насам.

User avatar
passer-by
Elder God
Posts: 8280
Joined: Thu Sep 20, 2007 5:42 pm

Post by passer-by » Sun Nov 01, 2009 6:59 pm

Струва ми се, че ако този филм не беше толкова упорито рекламиран като Второто Пришествие в кинотехнологиите, щеше да бъде по-радушно приет на ниво тийзър и трейлър.

За мен щеше да е достатъчно да го представят като "Следващият филм на Камерън". Името на този човек отдавна е гаранция за качество.

А сега с тия високопарни превъзнасяния на новите ефекти, дето били имитирали идеално истинска природа и истински актьори хората се вглеждат да видят аджеба така ли е. Ами не е - кадрите, които е пуснал Силвър по-горе за пореден път го показват нагледно.

Май са се пооляли в рекламирането и по-точно в това кое точно да рекламират. Привличат вниманието върху спецефектите, хората ги поглеждат, казват "Да, добри са си, но не ТОЛКОВА добри, колкото ги изкарват" и това се отразява леко отрицателно на очакванията на някои от тях.

С уговорката, че на 3D може да е доста по-издухващо. Но засега съдим по това, което ни се представя.


Ако просто бяха казали "Ето какво е подготвял в последно време Джеймс Камерън" и бяха пуснали тийзъра и трейлъра без много-много обяснения, ефектът щеше да е още по-положителен.


То не че някой ще си спести гледането, де. :mrgreen:

Отделните коментари, че видяното не изглеждало достатъчно интересно и оригинално и отделните леки критики на хора, гледали предпремиерния откъс (като коментара в ЮТюбния клип на Хитлер, който бях пуснал в общата тема :P ) не променят факта, че това е Следващият Филм На Джеймс Камерън. Та аз му гласувам доверие на този етап, защото до момента никой негов филм не ме е разочаровал (меко казано).


П.П. А и сега видях ревю на френски критици от Mad Movies на първите 25 (да, ДВАЙСЕТ И ПЕТ, не петнайсет) минути на филма. Очаровани са. Един от тях дори заяви, че е получил същото силно усещане като през 1977 г., когато е гледал за пръв път "Мездузвездни войни". Та си има и положителни отзиви. :wink:

За който знае френски (има и откъси от филма, макар че май си ги знаем) - http://www.mad-movies.com/mad/actualite ... meron.html
The Best of Mozart
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
Moridin wrote:Нещо хайпът във форума силно намаля :)

User avatar
Xellos
Moderator
Posts: 19726
Joined: Fri Apr 02, 2004 10:08 pm

Post by Xellos » Sun Nov 01, 2009 8:27 pm

Абе, хайп не хайп ше се гледа тва на голям чаршаф :)
I am the very model of a scientist salarian, I've studied species turian, asari, and batarian.

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Sun Nov 01, 2009 9:03 pm

За мен пък музиката на Мърфи от първия трейлър пасваше именно за това, за което беше използвана -за тийзър, а Яблонски е превъзходен за толкова дълъг трейлър. Създава общо усешане за мащабност и много потрошени пари, създава атмосфера за голям бокс-офис; според мен на този етап филмът вече трябва да мине към подобен сорт реклама.

Говорейки за CGI/ IMAX-a -не се чувствах като на друга планета, когато гледах кадрите, но определено нямат нищо общо с Беоулф. :) Също така въпросните нямаха нищо общо и с никой друг филм, който съм гледала в подобен формат, не е издухващо, но във всеки случай е впечатляващо. Или поне за моите собствени стандарти.

Изреждайки примерите, демонстриращи кога точно еволюцията се е случила (Манхатън, етц.), човек би трябвало да е наясно със следното: всички те са ползвали именно техническите разработки (по-точно панели от тях), споделени от Камерън със съответните други режисьори (без Земекис всъщност). Самият Камерън наскоро каза в интервю, че те са били нещо като тестовата му пробичка преди да пуснат пълния спектър на възможности конкретно в Аватар, които пък малко след това ще бъдат отново демонстрирани в Алиса и ТинТин.

Сега относно хайпа и цялото облаче, създадено около филма как ще е един вид Второто пришествие -Камерън е човек, който продава не само творчеството си, но и самия себе си като особен вид запазена марка и е печално известен с грандиозните си и мегаломански твърдения, които градят имиджа му на маркетингов продукт. Когато разправя наляво-надясно как ще смени света вовеки веков, все пак го казва за реклама и за да се шуми. При продукция от подобен мащаб всякакъв сорт реклама, дори негативна е реклама и той го знае достатъчно добре, защото го е тествал при всички предходни негови филми след Терминатор. Вероятно е добра идея да се прочете и провери кви ги е приказвал преди пускането на Aliens, примерно :mrgreen:
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

User avatar
ifadriana
Mistborn
Posts: 1344
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:06 pm

Post by ifadriana » Mon Nov 02, 2009 9:55 am

passer-by wrote:Струва ми се, че ако този филм не беше толкова упорито рекламиран като Второто Пришествие в кинотехнологиите, щеше да бъде по-радушно приет на ниво тийзър и трейлър.
Напълно съм съгласна с Пасъра - за съжаление оувърхайпа и непремерената посока на ранната кампания за мен изиграха роля тъкмо в обратна посока. Надявам се да греша, но нещо ми подсказва, че това което ще получа, няма как да отговаря на очакванията, които по-ранната кампания + непремерените технологични хвалби ми бяха създали. Все пак, ще видим.
VMITW!

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Mon Nov 02, 2009 12:44 pm

Очакванията при мен играят все по-малка роля. Някак си се научих да оценявам филма по самия филм, а не по това какво съм искал да бъде (освен в критични случаи де), за какво се продава, как се приема и пр. В случая е ясно, че по Аватар е хвърлен къртовски труд от страна на стотици, може би хиляди хора, и докъдето и да са стигнали във фотореализма, предпочитам чашата да е полупълна. Просто не мога да понасям хора, които примерно реват колко мъртви били очите в Експреса и колко шрекообразни били статистите в Беоулф, при все, че Експреса беше едва първата стъпка в това направление и без него нямаше да има Аватар, не и сега (и може би съдържа най-умно използваното и зрелищно 3D-3D до момента), а като гледах Хопкинс, обладан от Джоли, който обяснява как "she's no hag" направо ми се прииска всички филми да ги правят така. :) Ся аз тука може и да мрънкам за шотовете дето не са се получили в Аватара, но те в никакъв случай няма да ми са критерий, когато накрая трябва да му сложа оценката.

Вивиан, по отношение на музиката - ясно е, че подобен епос ще се рекламира с бомбастични хорове (всъщност Яблонски е само първата - по-кофти част от трейлъра, после почва музика, която поне не е употребявана другаде). Просто съм се поизморил от това вече - предпочитам нещо по-тихо или поне по-оригинално. Обаче имайки предвид последния адски абсурден трейлър на The Road от последните дни, нещо предлагам да спра с мрънкането по повод този на Аватар. :)

Относно технологията: Земекис си разработи performance capture-а доколкото знам без да е подпомогнат по какъвто и да било начин от Камерън. Той непрекъснато си ъпгрейдва неговата технология - из мейкингите на Carol-а можеш да видиш как пред всяко око на актьорите са закрепени малки 3D камери и аз в самото начало си мислех, че ще направят най-сетне очевидната стъпка - да залепят истински очи върху CG модел, както беше направено в Madame Tutli-Putli :). TinTin се прави от Спилбърг/Джаксън, които са другарчета на Земекис и са се вдъхновили точно от неговите стъпки в mo-cap-а (заедно със Спилбърг продуцираха Monster House), а Алиса е на Дисни и съм склонен да си мисля, че ще използва същите сетове, на които са "снимани" трите на Земекис. Финчър, доколкото знам, си разработи нещо подобно на Mova (със сканиране на слоеве, вместо с дискретни сензори) специално за Бътън - имаше едно жестоко видео на TED, което събра очите на хората. Ще ми е интересно ако дадеш линк за интервюто с претенциите на Камерън.

User avatar
Vivian
Forsaken
Posts: 2630
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:25 pm
Location: Pandora

Post by Vivian » Mon Nov 02, 2009 9:47 pm

Мда, за Земекис съм съгласна, че той си бачка предимно сам, въпреки че помня как навремето когато пусна The Polar Express, каза на пресконференция (мисля в Германия, но наистина не съм сигурна), че някои от колегите му са достатъчно 'услужливи' и му помагат като му заемат звена от работните си екипи. Спомням си го, тъй като тогава това ме озадачи, но после някои неща си дойдоха на мястото, като ми стана ясно, че явно е честа и нормална практика.

Джаксън е твърде далеч от 'другарче' на Земекис, а Спилбърг и Земекис не са 'другарчетата', които бяха навремето откакто на Спилбърг му се наложи да прекрати преждевременно договора, на който беше назначил на щат Земекис към Dreamworks преди няколко години. Тъй като Земекис е все още длъжен да плаща неустойки по въпросния, то и двамата пазят изключително добро поведение в медиите и са сладури един към друг. Monster House пък е доста стар проект за двамата още от началото на 90-те, ненапразно можеш да забележиш, че студиото, продуцирало филма е Amblin, а не Dreamworks. :) Надявам се да не изтълкуваш корекциите ми като заяждане, защото във всеки случай това не ми е целта; по-скоро се стремя да дообясня малко нещата и да поправя информация, която смятам за неточна. :)

В момента, Спилбърг е особено близък с Камерън (всъщност, той от много отдавна е достатъчно близък с него, та да цитира често обмен на инфо с него, а също фактът, че достатъчно често гледа ексклузивно части от филмите на Камерън докато са все още в постпродукция, ме навеждат на идеи, че де факто си е истина).


Няма как да пусна линк към цялото интервю, тъй като съм на абонамент и не ми се иска да си поствам акаунта тук ( :mrgreen: ), но това са цитатите от Sight & Sound от юли месец тази година, които биха те заинтригували:

'I think audience as such is well advised to be prepared for what is coming. We are truly, devotedly grounded on the aspect of reshaping cinema as a viewing experience for the years to come. The way Kubrick did with 2001, the way George did with Star Wars. And I would like to think we have made it. '

'Revolution cannot be achived single-handedly. It is an aggregate, joint venture and we speak here about a team of hundreds of people, without whom this whole experience would have never been completed. It came to life early in the 90s and we started accumulate funds from different studios which we later on cast aside for this project. And the word spread, people inside the industry knew we were working on that global change. Some of them started calling, giving ideas, asking questions and eventually some of them became as involved in this project as I was. Which convinced me that they too desrved a portion of what we have achieved, so we borrowed to a lot of them panels, we let them use certain aspects of what we developed while still developing it. It served as a test of where exactly we were stage-wise and what was needed to be improved and further developed. This rent-aspect of our work served two-fold because it was good for movies like the Lord of the Rings trilogy, for example, and it was good for us. It demonstrated that people were ready and we were getting there. Characters like the Gollum displayed the very essence of our work back then and the reception encouraged us further. Actually, the Gollum was based on a panel we let Fox borrow to New Line, we convinced them in allowing Peter use our work and they obliged.'

'Yes, we did let plenty of other directors using it but we never released the full capacity of the project. It is preserved for our venture first but currently there are other projects in development based on nearly the full capacity.'

'I`m talking about Steven's Tintin, more specifically, and Tim's Alice to a certain extent'.
Абе да спориш с Вивиан за филми е като да ловиш пираня с патката си - нито много риба ще наловиш нито члена ти ще става за нещо след това .... --The Dragon

Напомнете ми да не споря с Вивиан. Лайк евър. -- Muad_Dib

Silver
Jaghut Tyrant
Posts: 1765
Joined: Fri Jul 18, 2008 2:17 am
Contact:

Post by Silver » Tue Nov 03, 2009 1:42 pm

Постът ти щеше да е супер, ако го нямаше това:
Надявам се да не изтълкуваш корекциите ми като заяждане, защото във всеки случай това не ми е целта; по-скоро се стремя да дообясня малко нещата и да поправя информация, която смятам за неточна.
Сори, но наистина ли ме мислиш за толкова малоумен, че ще приема като заяждане поста на човек, който ми дава фактологическа информация, която до момента не съм имал? Не, Вивиан, няма нужда да ми съжаляваш за каквото и да било.

За това, че Земекис и Джаксън са далеч от другарчета - нямам идея. До момента фактите показват, че Земекис му е изпълнителен продуцент на The Frighteners, а WETA са правили част от ефектите по Контакт. Не знам да е имало драматичен конфликт между тях след това.

Ясно е, че отношенията между Спилбърг и Земекис са охладнели след като последният напусна Dreamworks, но дали това е достатъчно за скапването на приятелство с 30 годишна давност ми е трудно да съдя само по интервюта и пресконференции. Monster House е проект, който може и да е бил идея на Спилбърг през 90-те, но е станал реалност през 2006 с mo-cap технологията на Земекис и продуцира не само Amblin, но и Imagemovers. Самият факт, че това се е случило и то по начина, по който Земекис иска (при все, че Спилбърг е по-влиятелния от двамата) ме навежда на мисълта, че и двамата са достатъчно богати, за да могат да си позволят да си останат приятелчета въпреки всичко.

Докато не се появи подробен making, като тричасовия от Бътън, в който всеки детайл е проследен, няма да бъде ясно дали Камерън стои в основата на всичко хубаво и performance-capture-ско появило се до момента. Ясно е, че технологията е скъпа и трудна, но фактът остава - Аватар по никакъв начин не дава признаци да я използва по-добре от другите досега. Революцията щеше да е, ако горните два шота с живи хора Камерън беше успял да ги направи CG. Доколкото му познавам мегаломанията, склонен съм да приема, че пак си преувеличава функциите, защото докато Земекис се чудеше как да се оправи с "мъртвите" очи от Експреса, Камерън играеше по свирката на Симша и чоплеше из останките от ранното християнство. Сори, на тоя не мога да му приема думите за чиста монета.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests