Ъъъ... Според "тезата" ти на таз земя съществува един единствен представител на стелт жанра - Thief.
Щото уж Hitman е тотален задължителен стелт, ама не е. И Splinter Cell се изчерпва с промъкване в тъмното, ама всъщност не. Пък един от основоположниците на жанра (който принципно се води стелт екшън) на свой ред "НЕ Е СТЕЛТ ЗОМГ ТЕМА, НЕ - ДВЕ!!!11"... най-вече щото ти конкретно вдигаш всяка втора аларма, докато го играеш.
И бтв на кого му дреме в края на краищтата? Играй игрите както си искаш.
Stealth игри - дефиниции енд стъф (или защо MGS НЕ Е Стелт)
Moderator: AlDim
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Ето пак си в заблуждение
А как съм играл аз - да, стелтвах си в стелтърските нива , кефеше ме да си стелтвам. Само че часовника в края на играта показа че времето в коеот съм играл стелтърските ЧАСТИ от играта са ми отнели много по малко време отколкото другите части. Бос файтовете са всичко други само не и стелт - там играта е типичен търд пърсън шутър.
Просто не мога да нарека подобно нещо - стелт игра. Тя просто не е такава.
На MGS дизайна е такъв че НЕ може да стелтваш и да искаш тъй като задачите ти са други.
Голяма грешка - не защото аз вдигам аларма. Напротив -дизайна е такъв. Плуването по сценарий няма аларма. Задължителното снайпване по сценарий няма нищо общо с аларма. Бос файтовете нямат нищо общо аларми. Не аз вдигам алармата в края на MGS2 където ти връчват автомата и гадовете почват на налитат- играта ти вдига алармата и очаква да прочистиш пътя.най-вече щото ти конкретно вдигаш всяка втора аларма, докато го играеш.
А как съм играл аз - да, стелтвах си в стелтърските нива , кефеше ме да си стелтвам. Само че часовника в края на играта показа че времето в коеот съм играл стелтърските ЧАСТИ от играта са ми отнели много по малко време отколкото другите части. Бос файтовете са всичко други само не и стелт - там играта е типичен търд пърсън шутър.
Просто не мога да нарека подобно нещо - стелт игра. Тя просто не е такава.
Кое не ? Я пак си помисли - я дай ниво или задача от Хитмен която да не е заложена за стелт ? Дай задължително екшънско ниво , дай платформинг ниво? Няма как да дадеш - защото няма такива. Това че използваш алтернативен подход с който може да изстребиш всичко живо не значи че се очаква да го правиш или че е по изгодно. Дизайна предвижда да стелтваш и толкова. Оттам натаък ако брейкваш идеята на нивото правиш същото като минаване с гегата на Халфа или минаването без да убиеш никой на Фолаут 1.Щото уж Hitman е тотален задължителен стелт, ама не е
На MGS дизайна е такъв че НЕ може да стелтваш и да искаш тъй като задачите ти са други.
Времето на така наречените "чисти" жанрове в компютърните игри отмина някъде към средата на деветдесетте.
Дотогава беше измислено и показано почти всичко и след това наистина интересните заглавия бяха творческо смесване на първично дефинираните територии - РПГ, РТС, ФПС, адвенчър, симулация и т.н.
Може би греша, но първата игра, в която има елементи на криене беше System Shock. (Не, че Looking Glass Studios не стои зад това заглавие и зад Thief ) сигурно е някакво случайно съвпадение....
Давам примери за игри, естествено не изчерпателен, които съм играл напоследък в които има елементи на стелт -
Assassin's Creed, Penumbra E1, някои весели мисии от GTA LCS( тази с игривия колбасар), Condemned и много други.
Има и други игри, които не си длъжен да ги играеш по този начин, но пък този избор ти дава друг поглед върху играта.
За пример Gothic 1, 2, Оblivion, Fallout 3
Дотогава беше измислено и показано почти всичко и след това наистина интересните заглавия бяха творческо смесване на първично дефинираните територии - РПГ, РТС, ФПС, адвенчър, симулация и т.н.
Може би греша, но първата игра, в която има елементи на криене беше System Shock. (Не, че Looking Glass Studios не стои зад това заглавие и зад Thief ) сигурно е някакво случайно съвпадение....
Давам примери за игри, естествено не изчерпателен, които съм играл напоследък в които има елементи на стелт -
Assassin's Creed, Penumbra E1, някои весели мисии от GTA LCS( тази с игривия колбасар), Condemned и много други.
Има и други игри, които не си длъжен да ги играеш по този начин, но пък този избор ти дава друг поглед върху играта.
За пример Gothic 1, 2, Оblivion, Fallout 3
Тотално грешиш, да. За първа се счита Castle Wolfenstein (13 години преди SS). Да не говорим за Metal Gear-овете, които популяризираха жанра в края на 80-те.F242 wrote:Може би греша, но първата игра, в която има елементи на криене беше System Shock. (Не, че Looking Glass Studios не стои зад това заглавие и зад Thief ) сигурно е някакво случайно съвпадение....
Признавам сиAlDim wrote:
Тотално грешиш, да. За първа се счита Castle Wolfenstein (13 години преди SS). Да не говорим за Metal Gear-овете, които популяризираха жанра в края на 80-те.
Не проверих WIKI http://en.wikipedia.org/wiki/Stealth_game , а писах по личен опит и впечатления.
SS въобще не се споменава в статията, но тази игра отново принадлежи към смесването на жанрове - и за това е толкова новаторска за времето си.
Относно първите MGS - опитах се да ги започна в римейк вариант - като част от MGS 3 Subsistence, но първото ми впечатление беше за side-scroller. Не, че има нещо лошо, но усещането не беше като за стелт.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests