Page 1 of 18

Режисьорско кино

Posted: Sun Sep 07, 2008 7:42 am
by alex_sultanov
Накратко, наскоро се усетих, че най-доброто място за наваксване с пропуснати филми е филмографията на режисьор, който вече те е впечатлил със своя творба. Плюсовете на подобен подход, оказа се, са много и доста очевидни. Та сега имам поне стотина режисьора в постоянно разширяващ се списък и като ми се пригледа нещо, знам къде да търся.

Предлагам да обменяме мнения и впечатления режисьор по режисьор, като единственото условие да е пичът, който пуска нечия филмография тук, вече да е гледал всичките по-съществени филми, които я съставят. Почвам, абс. рандъм, с:
Robert Rodriguez
Planet Terror (2007)
Sin City (2005)
Once Upon a Time in Mexico (2003)
The Faculty (1998)
From Dusk Till Dawn (1996)
Four Rooms (1995)
Desperado (1995)

8-) любими филми: Desperado, Sin City
:? недотам: Four Rooms, The Faculty и разните Спай Кидове
Не съм му юберфен заради прекомерното грайндхаус/пълп увлечение, но поне в самоналожените си рамки е дъ бест. Дори само визуалният му стил е достатъчен. Споменатите го правят идеалният избор за Син Сити, но за огромно съжаление на феновете двойката продължава непрекъснато да се отлага във времето - противно на всякаква комерсиална логика. :?

Ей сега ще взема да гледам пак Десперадо. 8-) Останалите са ми достатъчно свежи в главата (последните три) или пък не ми оправдават ново гледане (прежните три).

Posted: Sun Sep 07, 2008 11:06 am
by inkheart
Не е ли по-правилен термина, авторско кино, ве дюд :lol: Иначе ето моята фаворитка, Julie Taymor, има точно 7 филма, но два от тях са шедьоври.
# Across the Universe (2007)
# Frida (2002)

Posted: Sun Sep 07, 2008 1:00 pm
by alex_sultanov
Авторско кино - да. (Но така може да се разбере и като режисьори/сценаристи.) "Режисьорско кино" е по-скоро няква игра на думи специално за заглавието на тая тема.

Иначе благодаря много за адекватното включване. Бих помолил само, ако не ви е проблем, да спазваме някакъв формат за представяне на филмографиите, за да получи по-прегледен и "каталожен" вид темата. Или поне да съдържат името на режисьора и ВСИЧКИ по-добри или интересни филми. (Titus в случая е такъв. Може би просто не си го гледал още? А трябва. :) Особено според условието на темата.) Телевизионните, каквито са първите три в случая, разни шортове, клипове и документални не ги броим. Така че:
Julie Taymor
Across the Universe (2007)
Frida (2002)
Titus (1999)
Нека казваме и по нещо за автора/филмите, колкото и общо да е. Най-малкото, защо ни харесват. (Както и нещо за бъдещите проекти - в случая: нова иновативна Шекспирова адаптация, Бурята.) Благодаря още веднъж.

Иначе на Джули Теймър аз съм гледал само последния (на миналата Киномания) и макар да ме впечатли, не ми допадна (твърде самоцелен), така че едва ли ще се нахвърля скоро на останалите, макар очевидно да са интересни.

Posted: Sun Sep 07, 2008 2:01 pm
by inkheart
Филма, който е за видео (За Бурята), не съм го гледал, но имам големи очаквания. Относно "Across the Universe", напълно нормално е да има самоцелни неща в него. Все пак е базиран на някакъв опит на режисьорската, като наример, че е живяла в тези времена. Виж хора от поколението на майка ми направо плачат на този филм. Ех, Бийтълс... какво да ти кажа, втора такава епоха няма да има. Искаш нещо за самият филм, няма да ти пиша анотация. Ще кажа, че това е невероятен musical, който не засяга само Битълсите, има препратки към Джими Хендрикс и Джанис Джоплин. И въобще имената на персонажите... кажи речи взели са най-доброто от Бийтълс и са го натикали в история :mrgreen: Задължителен за всички почитатели на жанра :mrgreen:

Posted: Sun Sep 07, 2008 3:46 pm
by alex_sultanov
OK, аз продължавам с:
Roland Emmerich
10,000 BC (2008)
The Day After Tomorrow (2004)
The Patriot (2000)
Godzilla (1998)
Independence Day (1996)
Stargate (1994)
Universal Soldier (1992)
Moon 44 (1990)

8-) любими филми: Stargate, 10,000 BC
:? недотам: Universal Soldier, Moon 44
Всеки пич, който е в положение регулярно да произвежда консистентно тъпи и скъпи зрелищни филми заслужава уважение. :mrgreen: (Не мисля, че някой от филмите му се отличава значително от останалите - просто в първите един-два не е разполагал с излишен бюджет. Ако все пак трябва да избирам личен фаворит: Stargate; + 10,000 BC като визия.) Отсега съм на опашката за "2012", който идва още догодина. Дано е по-интересен от аналогичния The Day After Tomorrow. По-следващият му проект (Fantastic Voyage, pre-production), обаче, звучи като адски тъп и излишен римейк.

Posted: Sun Sep 07, 2008 4:21 pm
by Roland
Всъщност Старгейт е на еони като концепция, история и качество от всичко друго в списъка...

Posted: Sun Sep 07, 2008 4:36 pm
by alex_sultanov
Деа знам. :? И аз клоня към тва мнение (ето го, от началото на лятото):
Spoiler: show
shayhiri wrote:И Старгейт гледах пак след дълго колебание - и изненадващо много ми хареса. Може да е типичен Емерих - тъп като гъз или поне като 12-год. си таргет аудитория - но си работи съвсем прилично на всички нива и има страхотен сет-дизайн и ефекти, като за времето си. (Мен лично ме блазни по много линии: идеята, пустинния сетинг, презпространствената врата.) Няма да се изненадам, ако тва си му остава най-доброто на Емерих.
Ма нещо не ми се вижда обективно. Просто ми е концептуален софт-спот. Сигурен съм, че много други хора предпочитат Independence Day или The Patriot. И нищо реално не поставя Stargate над тях. Единственото, което ми хрумва, е че е spawn-нал некви безкрайни сериали там; тва доказва някъв потенциал на концепцията.

Posted: Sun Sep 07, 2008 4:58 pm
by VenomPlague
Добра тема. Аз ще пиша за адаша, че творчеството му е малко, но качествено -
Christopher Nolan
The Dark Knight (2008)
The Prestige (2006)
Batman Begins (2005)
Insomnia (2002)
Memento (2000)
Following (1998)
Ами, ако до сега не се беше наложил като ТОП Холивудски режисьор, то след успеха на Рицаря със сигурност ще е ангажиран в близките няколко години. Относно Батмана, смятам че успя да рестартира франчайза подобаващо и съумя да направи филмите достоен съперник на Бъртъновите приказчици.(Дори по-добри, лично мнение)
Престижът има чудесен сценарий, много добра актьорска игра и силна атмосфера, правейки го интересен и след трето гледане.
Insomnia определено е най-слабият от групата. Дори не помня сюжета, освен, че беше някаква полицейска драмичка с Ал Пачино.
Memento и Following са му най-добрите за мен, просто, защото разбиват всякакви правила за мууви-мейкинг с нелинейния си сюжет.(Смятам, никой до сега не е правил подобни филми, но ако греша, поправете ме)Memento, мисля, е малко по-добър от двата, може би и заради разликата в бюджета. По-шлифован е стила и е далеч по-атмосферичен. Леле, това чувство на несигурност и параноя е невероятно добре предадено. Ще взема да го гледам пак :)

Posted: Sun Sep 07, 2008 5:07 pm
by Darkling
Аз съм решен скоро да изгледам каквото не съм на братята Коен.
No Country for Old Men (2007)
The Ladykillers (2004)
Intolerable Cruelty (2003)
The Man Who Wasn't There (2001)
O Brother, Where Art Thou? (2000)
The Big Lebowski (1998)
Fargo (1996)
The Hudsucker Proxy (1994)
Barton Fink (1991)
Miller's Crossing (1990)
Raising Arizona (1987)
Blood Simple. (1984)
Тоест "Blood simple", "The hudsucker proxy", "The man who wasn`t there" и "The Ladykillers". "Raising Arizona" и "Intolerable Cruelty" възнамерявам да ги пропусна. Ще видим скоро и новия им филм как е. От това, което съм гледал съм екстремно доволен, определно братята са ми любимите съвременни кинотворци и като че ли се долавя градивно подобрение с всеки следващ филм. Големият Лебовски и Няма място за старите кучета са ми фаворити от видяното досега, като първият има може би най-изпипаният диалог в историята на киното изобщо.

Posted: Sun Sep 07, 2008 5:12 pm
by alex_sultanov
Дам, VenomPlague, и аз бих почнал с него, тъй като искрено ценя Престиж и Мементо, а вече и Батмана. Но имам да си наваксвам с Инсомнията, която изпуснах навремето в киното, тъй като нямаше как да знам какъв е режисьорът, и сега съжалявам. Сигурен съм, че си заслужава, макар доста хора да смятат, че е единственият не толкова силен филм на Нолан. Защо смятат така, обаче, трудно ще разбера. Критическата оценка е недвусмислена:
Insomnia (2002) 92 % Reviews Counted: 166 Fresh: 153 Rotten:13 Average Rating: 7.7/10
Consensus: Driven by Pacino's performance, Insomnia is a smart and riveting psychological drama.
Предстои ми и Following, който показвал как се прави добър филм с бюджет за джобни. :)

Иначе никой не знае кой ше е следващият му филм, шото го е ударил на заслужена почивка. Но докато не се появи и трети негов Батман, повечето киномани няма да спят спокойно, гаранция. :mrgreen:

Рол, сега се сещам и че Старгейт е единствената Емерица, за която не съм чувал множество оправдани обвинения в идиотизъм (не че няма за кво), така че може и да имаш некво право. :D

Posted: Sun Sep 07, 2008 5:24 pm
by Roland
Бате, ти лично мнение нямаш ли за филмите, че трябва друг да ти каже дали са тъпи, или не? :shock:

Posted: Sun Sep 07, 2008 5:39 pm
by alex_sultanov
Личното си мнение го написах още отначало: колкото и да ми харесва филмът, сценарият е неопровержимо тъпТМ, така че не върви да се низпоставят останалите Емерици, били те и още по-тъпи. Както виждаш, отново клоня към обективност. :)

Дарклинг, и аз като теб съм гледал само по-известните Коени и съм толкова впечатлен, че се смятам задължен да доизгледам всичко. Който го направи първи, да пусне неква обзорна оценка - а най-добре още сега да го стори някой, който ги е гледал всичките (Скърдж, anyone?).

Иначе бракята, явно подивели след последния си мегауспех, имат цели три комедийни проекта в движение след Burn After Reading (A Serious Man, Suburbicon и Hail Caesar). Аз доволен. :)

Posted: Sun Sep 07, 2008 5:47 pm
by Roland
Нещо неопровержимо тъпо има в тая ситуация, но то не е сценарият на Старгейт, който е един крайно кадърен адвенчър с много хубаво развит сюжет. Как да е, да ме пита човек за кво споря изобщо..

Posted: Sun Sep 07, 2008 6:04 pm
by VenomPlague
"Ladykillers" и "Intolarable Cruelty" сериозно ви съветвам да ги пропуснете, лично мен ме разочароваха, а нямах никакви очаквания, щото не знаех че са на Коенови.

Posted: Sun Sep 07, 2008 7:03 pm
by Demandred
Memento и Following са му най-добрите за мен, просто, защото разбиват всякакви правила за мууви-мейкинг с нелинейния си сюжет.(Смятам, никой до сега не е правил подобни филми, но ако греша, поправете ме)
Грешиш доста сериозно, подобни неща на Мементо (другият не съм гледал) и дори много по-нелинейни и фрагментирани хронолигично са били правени доста пъти вече преди Нолан. Това е един от най-известните примери:
http://www.imdb.com/title/tt0054632/
Накратко, наскоро се усетих, че най-доброто място за наваксване с пропуснати филми е филмографията на режисьор, който вече те е впечатлил със своя творба. Плюсовете на подобен подход, оказа се, са много и доста очевидни.
Добро утро, дето се вика. Това ми е основния принцип за подбор на филми от години и рядко ме подвежда.