Page 1 of 7

Posted: Sun Aug 03, 2008 11:54 pm
by Morrowind
Аз анимациите ги глеам на комп, защото мразя дублажите. Не се научиха в БГ, че не могат да дублират и това е....и взимат разни уж известни, ама кой да им каже, че това, че са "известни" в БГ не значи и грам...Само веднъж съм попаднал на прожекция със субитри и то преди време. Ама бе толкова отдавна ,че не помня какво беше даже.

Posted: Sun Aug 03, 2008 11:58 pm
by Super M
Аз вече дадох 8 лв за кино и моя личен морален кодекс ми разрешава спокойно да си го изтегля, за да му се радвам пак. :wink:

Posted: Mon Aug 04, 2008 12:15 am
by The Dragon
Super M wrote:Аз вече дадох 8 лв за кино и моя личен морален кодекс ми разрешава спокойно да си го изтегля, за да му се радвам пак. :wink:
+1

Posted: Mon Aug 04, 2008 11:16 am
by Xellos
Гледах го преди киното по диагонал, дал съм си 16 кинта за 2 прожекции и са ше го гледам както е предвиден да се гледа в оригинал. Интересува ме само филма, а не рандъм фирма да ми диктува кога, как и за колко да гледам.

Сцената може и да са я метнали в тубето. Не че е кой знае ква ма е кавай :mrgreen:

Posted: Mon Aug 04, 2008 11:27 am
by Roland
Силно не съм съгласен. Част от "филма", както го наричаш, е разпространението му. Пиратстването вреди на разпространителя, което пък, по веригата, вреди на индустрията, а като затворим кръга, това рано или късно вреди на теб като зрител.

Т.е. това, че някой е дал 8, 16, 24 или колкото там лева за билет за филм, който все още върви по кината, не виждам на какво отгоре му дава правото да го пиратства.

Онова, с което СЪМ съгласен обаче, е че като разпространителят отказва да ти предложи филма в оригиналния му вид, който ти искаш да видиш, си си в правото да го издириш и да си го гледаш. Не знам кой е виновен в крайна сметка, но докато няма възможност за избор, точно с анимациите винаги ще е драма. Щото дублажът осакатява.

Posted: Mon Aug 04, 2008 11:38 am
by Morwen
В общя случай човек все едно не би го гледал още веднъж на кино за половин средна надница, примерно. И по този начин не вреди на киноиндустрията. Да не говорим, че не виждам киноиндустрията да е в рецесия, напротив дава пари за какви ли не глупости.
Ся, на всички ни е ясно какви са предимствата и недостатъците на пиратството, в общия случай дори таргет групата не е толкова еднаква. Може да не е правилно, но отказвам да съм толкова чувствителна към правата на Брад Пит и Анджелина.

Иначе дублажът на пандата беше як, но нищо не може да се сравни с оригиналния...

Posted: Mon Aug 04, 2008 11:44 am
by Trip
Ами не знам дали е в рецесия, но не е много на плюс. Сценаристите стачкуваха, актьорите са на ръба да го направят. А правата не са на Брад Пит и Анджелина, щото тях разни финансови проблеми, свързани с киноиндустрията, няма да ги ударят.

Удара ще понесат многото десетки хиляди хора, работещи в нея, които не са около 1000 скъпоплатени актьори и режисьори.

А глупостите, за които киноиндустрията дава пари, обикновено си ги връщат, също така те са тези, които позволяват, бидейки гледани от много хора, от време на време да се появяват качествени неща. Тъй че пилеене на пари тук няма, има баланс, който пиратеенето нарушава доста силно.

Честно казано, ако аз бях актьор/сценарист/режисьор и знаех в подробности как точно се гледа филма, който съм сътворил, от торент/фрий сървър-поколението, щях да се пенсионирам и да се хвана да продавам чорапи. То не са прецъквания за 10 мин, да види 16-годишния (или 26-годишния, 36-годишния, и т.н.) тип с permanent lack of attention-span syndrome дали нещо ше му фане интереса, то не са високопарни мнения, че и "ревюта" по скрийнъри....

Posted: Mon Aug 04, 2008 12:02 pm
by Ghibli
Trip wrote:Ами не знам дали е в рецесия, но не е много на плюс.
Ти всъщност виждал ли си данните за печалбите на студията? Щото според това, което съм чела, печелят луди пари.

Posted: Mon Aug 04, 2008 12:03 pm
by Trip
Ами постни това, което си виждала, де :)

Posted: Mon Aug 04, 2008 12:03 pm
by tigermaster
Roland wrote:Онова, с което СЪМ съгласен обаче, е че като разпространителят отказва да ти предложи филма в оригиналния му вид, който ти искаш да видиш, си си в правото да го издириш и да си го гледаш. Не знам кой е виновен в крайна сметка, но докато няма възможност за избор, точно с анимациите винаги ще е драма. Щото дублажът осакатява.
Точно. Нищо против банването на "Железният човек" или четвъртия Индиана Джоунс, примерно, но "Кунг фу панда" не мога да видя на кино както си трябва.

Сега ще навляза в офтопик. Причината е, че въпросът с пиратството, който се засяга, винаги ми е бил интересен. Фактът е, че тегля доста често филми от нета, вместо да се сдобия с тях по някакъв "по-законен" начин. Причини - много, не ми се изброяват сега. На друго искам да обърна внимание. Предполагам, помните кампаниите срещу пиратството и по-специално срещу двата най-големи тракера в България. Една твърде интересна точка от защитата на шефа на арената по този въпрос беше, че потребителят, който сваля и записва филми, вече е платил авторското право. Голяма част от цената на всякакви възможни носители на информация(CD-та, дискети, харддискове и т.н.) отива точно за тази цел. По какви схеми става това нямам никаква идея, но става. Както и да е, това не е толкова важно. Важното е, че аз не мисля, че извършвам някакво пиратство. Да пиратствам за мен е да сваля някой филм, примерно, да му направя няколко копия и да ги разпродам - нещо, което не правя и не бих направил. Той затова payforfree твърдеше, че торентите са ограбили пиратството. Една аналогия - едва ли има студент, който да не е копирал учебници. Дали защото учебникът е неоткриваем или просто защото е много скъп, но всеки го прави. Не мисля, че копирането на "Последният самурай" е по-голямо престъпление от копирането на "Диференциално смятане". Вие на какво мнение сте?

Posted: Mon Aug 04, 2008 12:06 pm
by Roland
Неоткриваемият или твърде скъп учебник е едно, филмът, който върви по кината в момента - нещо съвсем друго. Още повече (и това е най-важното), че учебникът ТИ Е НУЖЕН, а филмът е глезотия. И не, това с плащането на правата е пълна глупост.

Posted: Mon Aug 04, 2008 12:09 pm
by Yan
В цената на празните носители наистина е включена сума, която отива точно за авторски права, така че дам, по тая точка може да се дебатира.
На всички учебници има текст, който изрично подчертава, че възпроизвеждането на каквато и да е част без ПИСМЕНОТО разрешение на носителите на авторските права е забранено. Никой не го спазва, но и никой не гони тия дето го нарушават. Просто защото е почти невъзможно. Идигони 200 хил. студенти...
Другото на тоя етап е много по-лесно.

Posted: Mon Aug 04, 2008 12:13 pm
by Roland
И както казах, все пак има някаква морална основа - ако НЕ МОЖЕШ да си купиш или намериш учебника, но ТРЯБВА да учиш по него, това е едно. Но да си изтеглиш нещо, от което реално нямаш никаква нужда, за да го, прочее, изтриеш без изобщо да го запишеш на платилия авторските права носител, това не го приемам. Поне не докато имаш опцията да го гледаш легално.

Posted: Mon Aug 04, 2008 12:16 pm
by Demandred
В България тази сума, включена в цената на празните носители, практически никой не я плаща, доколкото знам, или поне веднъж гледах как преставител на асоциация на носители на права се оплакваше от това по телевизията. А и все пак има ДВД-та и по 30 стотинки, на които можеш да запишеш 6 филма спокойно, така че компенсицията е нищожна практически.

Posted: Mon Aug 04, 2008 12:20 pm
by Yan
Иде реч за печалба на базата на оборот. Колкото и нищожен да е процентът, сумите са колосални именно заради огромните продажби.

Плюс основните потребители, които купуват на едро са администрации, предприятия, фирми, чиято дейност не е да пиратстват, но реално ПАК плащат права.

Системата просто е преебаваща за крайния потребител.