Така де, от 21-ви

Moderators: Trip, Random, Marfa
Едитнах го, ако има нужда от още, казвайте.Roland wrote: Грелиан - Растителността не е до сградата, а далеч от нея. Не са баш на противоположни хоризонти, но не са и една до друга.
grellian wrote: Роланд, сега видях и твоето "упражнение". Според мен така е най-добре - да се направи резюме на целия разказ по сцени, а не само да се щрихира бекграунд стори-то.
Привечер е, оранжевото слънце клони към залез над ниските хълмове на пустинята. Върху оскъдната камениста почва растат само туфи остри треви и ниски храсти, а дърветата са на няколкостотин метра едно от друго. Като изключим гората на Молителите, към която вървят двама души. Но няма веднага да им обърнем внимание, вместо това ще приближим малко гледната си точка към зданието, от където идват.
Нищо ли не е останало от тия градини? Растенията може да са се съсухрили, но архитектурните елементи би трябвало да са се запазили в някаква степен на разпад, ако не друго. Тия канали също. Казвам го, защото това може да послужи за декор на някоя сцена в разказа.То е огромно, изградено е от същите скали, които изобилстват наоколо; с квадратни основи, има три нива, всяко следващо по-малко от предишното; с други думи, прилича на пирамида, но не египетска, а вавилонска - зикурат. Има широки стълби отпред, сочещи към далечната гора. Някога, в древни времена, около пирамидата е имало чудни градини с тучна растителност, напоявана от специални канали, но сега всичко това може да се види само върху рисунките и мозайките във вътрешността на сградата.
Къде живее и как преживява малобройният народ и къде точно се намира Голямото сухо плато? Ако сградата е възникнала спонтанно и е един вид неръкотворна, има ли в нея някакви специални неща по нея, които да го показват? Рисунките и мозаиките (с "и", не "й"Според легендите, богът на Смъртта издигнал сградата направо от подземните си владения и я направил дом на любимата си жена, която била от човешкия род. Тя му родила много деца и така било поставено началото на родословието на жриците на Смъртта. От векове те участват в най-важните събития от живота на малобройния народ на Голямото сухо плато - помагат при ражданията или измиват мъртъвците и ги подготвят за срещата им с техния повелител, според случая.
Когато приближават горичката, формата на дърветата привлича погледа на читателя - стволовете им приличат на издължени, гротескни човешки фигури. Корените им са като крака, заровени в земята, а клоните - като ръце с разкривени от ревматизъм пръсти. Цветът на дървесната кора напомня за кожата на удавник, престоял няколко денонощия под вода.
Отговорността, за която загатваш, е хубав елемент, но имам няколко въпроса във връзка с това. Как ще изпълни тя тази отговорност? Защо умират децата й? Тя е жрица на бога на Смъртта; какво се е случило, че (явно) той я лишава от децата й, като прекъсва, един вид, собствената си кръвна линия?После излива водата от ведрото наоколо, същата вода, която акушерката е била приготвила за къпане на бебето предишната нощ. Изправя се и поглежда пак към дръвчето с детското лице, до което е седяла допреди малко, а после към новото гробче. Мисли си за двете си деца, отишли при смъртта без да са поели и един дъх живот. Мисли си за това, което ги очаква - да прекарат векове тук, в гората, в мълчалива молитва да им бъде отпуснат нов живот, без никой да знае дали тя ще бъде чута. Мисли си за отговорността, която тежи на плещите й. Тя е последната от вида/рода си и когато и тя умре, нейното име ще е последното, записано в хрониките. Жриците на бога на Смъртта ще се превърнат просто в една легенда.
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests