My shitty fiction

Разкази, поезия, илюстрации...
Кътче за вашето лично творчество.

Moderators: Trip, Random, Marfa

Post Reply
User avatar
Tiam
Commoner
Posts: 40
Joined: Fri Mar 07, 2008 10:52 am

My shitty fiction

Post by Tiam » Tue May 13, 2008 8:28 pm

Взех, че се хванах да пиша фентъзи.
Спряла съм да пиша твърде отдавна, та съм загубила много от навиците и опита си. Факт е, че доста време не съм получавала вдъхновение и този път смятам, че идеята наистина си заслужава. Поне още не знам някой да е писал за фентъзи, което на един етап престава да бъде такова.
Това, което поствам, е скапан и елементарен пролог. Уви, изглежда ще мине определено време преди главните герои да станат на години, да им поникне акъл и да обърнат сказанието на ницшеански вс схоластични дискусии, та и през неща като солипсизъм и консенсуална реалност да минат, като не пропуснат свойствата на добрия стар... материализъм. Абе ще се мъча да поствам и при нужда ще спойля.
!!! Това, за което наистина търся съвет, е стила ми. Някакси... закърнял е. Търся съвет как да се оправя с грапавостта и умрялостта му.
ПС Критикувайте без да ви пука за оскъдните ми четиринайсет години житейски път.
1
Каква пролет! Каква картина! Подигравка с поетичното в годишните времена! Зараждане на нов живот? Кал, студ и гъста лапавица- това поднасяше пролетта на обширното имение, чиято готическа архитектура и изпипана декорация го доближаваха до палат. Величаво и приветлино би било то в различно време, но мъгла бе закрила и него, и хоризонта, сливайки небе и земя и добавяйки им мърлявосив оттенък. Силуетите на овошките бяха сякаш призрачни и мъртвешки, а мокрите снежинки се сипеха от небето като рояци мъртви насекоми. Абстрактната характеристика на пейзажа говореше за празнота и смърт, за живот, чието съществуване предстоеше да бъде неуспешно.
Ниска, леко изгърбена фигура в някога шарен плащ похлопа по портите на имението и бе приета... както и беше очаквала.
Защото именно онези дни, чиято лепкава сивота се бе просмукала навсякъде, младата графиня понасяше последните дни на тежката си бременност. Заобиколена от слугини и боготворена от съпруга си, тя очакваше раждането на наследника и появата на поне една сибила.
Сибила беше дребната женица, която подслониха онази сива утрин, сибила, чийто лик напомняше самата Атропос. Поработи като градинарка и дори помощничка в почистването на гардеробната , но бе прекарала едва седмица в тази си служба, когато момчето се роди. Въпреки болнавата си майка, бебето бе съвсем здраво, с благороднически светла кожа и нежни, тъмни косъмчета по темето си. Беше дори енергично, шумно и твърдоглаво, сякаш твърдо решено да подчини света на волята си още сега. Писъците му ехтяха след трудното раждане, по време на първата баня, и макар да поспряха докато бе кърмено, се подновиха с падането на нощта.
Полунощ наближаваше. Белите ириси на сибилата, признак за нейната дарба, бяха съсредоточени върху новороденото. Малката стая, отредена за наследника през раниите му години, сега се осветяваше само от бледите пламъци на ароматни свещи, подредени по пода и мебелите. Нито луната, нито звездите благоволяха да погледнат момчето в тази съдбовна първа вечер, когато богинята-майка щеше да го дари с личност и гравира съдбата му върху младата му душа. С повече услилия и малко късмет, сибилата бе способна да се докосне до божествената ръка и да съзре поне един детайл от бъдещето, докато е все още прясно изсечен.
Тъмните, ръбести семенца, които бе сдъвкала и погълнала преди няколко минути, започнаха да се отразяват на състоянието и. Допреди малко беше коленичила пред люлката на ревящото бебе, изправена и спокойна. А сега едва забележимо, но сигурно, оскъдната и плът се итпускаше и гадателката бавно се свлече в купчина плат и крайници, в която ако чочешки форми не бяха търсени, нямаше и да се открият.
Полунощ настъпи.
И не като живо създание, а като парцалена кукла на конци, тялото и се размърда отново. Главата се изправи, а зениците сякаш направиха едно съвършено превъртане под едва отворените клепачи. Първоначалният шок отмина и сибилата успя достатъчно ясно мислено да помоли Морея, богинята-майка, да ракрие съдбата на това свое чедо. Молитвата бе чута, смесицата от психотропни вещества и свръхестествена намеса позволи на полуунесената да види обстановката с различни очи. В сюрреалистичната, меняща цвета си маса, която сега беше светът, се появи завихряне, водовъргеж, чийто източник беше новороденият наследник. Но вместо да отслабне, това завихряне се усилваше, докато след едва доловимо трепване на финия свят, се сля с бебето.
Досадният, разконцентриращ плач секна като отсечен. А очите на сибилата се разшириха, белите ириси сякаш блеснаха. В божествената вихрушка тя наистина бе видяла бъдещето.
Трансът и приключи след секунди. Момчето се разрева отново, по силно и настоятелно от преди.
-Шшшт...-прошепна му гадателката с изчерпващо се търпение.
Но после го остави да пищи.
По същия този начин, в полунощ, чрез благословените семена и необикновената си дабра, сибилата бе предсказала афери и бунтове, войни, започнати и незапочнати. После ги бе видяла повторно, сбъднати. Нямаше никакво съмнение, че картините, които сега се въртяха в ума и, щяха да се проектират и в реалността. Скорошната смърт на майката. Манастирът, зараждащият се еретически орден, наследникът, едва петнайсетгодишен, арбалетът и стрелата, която с безцеремонна прецизност се забива в гръкляна му, последвана от втора, и от трета...
Примерение, това беше най-добрият избор. Винаги. Но в момента най-важното за сибилата беше да измисли какво да съобщи на графа.

User avatar
shayhiri
Elder God
Posts: 6111
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:15 pm

Post by shayhiri » Tue May 13, 2008 9:34 pm

Стилът не е лош, като за 14-годишно момиче, неписало отдавна. :) Затва си правя и труда да отговарям докато постнатото все още е на ниво "скапан и елементарен пролог".

Питаш как да стане по-добре. Две неща, още сега. Не знам кой ти е разкавачът, но веднага го уволни. По-ужасни въвеждащи изречения не съм чел. (А описанието след тях е добро, така че спокойно можеше да почнеш направо с него.) Ако авторът разказва, а не някой от героите, би било добре да е максимално незабележим и ненатрапчив. Представи си един нормален, ако и с дар слово, съвременник на действието. Който просто описва това, което е пред очите му и с което е запознат. Всичко друго разбива илюзията или изглежда претенциозно и те отнася я към хумористична, я към "философска", я към някаква друга литература - където не искаш да ходиш.

Другото: бъди максимално ясна и кратка. Казвам го, защото виждам, че така или иначе клониш натам, което е добре. Сега просто накарай току що назначения си нов разказвач да опише същите тия събития. И ще видиш как безумия като "абстрактната характеристика на пейзажа" изобщо няма да му хрумнат, изреченията ще станат още по-кратки и стройни, а думите - скромни и на място. Освен това ще се постарае да ни представи събитията ясно и подредено. А може и направо да прескочи целия Пролог, ако не е толкова важен и оригинален, и да почне със същината. :wink:

(Друг начин да се справиш с Разказвача - който ще ти препоръчат мои колеги, но не и аз - е да го разкараш напълно. Тогава влизаш изцяло в главата на Сибилата (в случая) и ни казваш само неща, която тя би помислила, видяла или казала. В следващата ъ-ъ, глава вече си в друга глава - и така. Само дето е добре да влизаш само в глави, в които си струва. И колкото по-малко са, толкова по-добре. И да не скачаш от една глава в друга в рамките на една ъъ, глава.)

Мисля, че имаш потенциал. Напиши (с помощта на правилния разказвач) първата глава - която по случайност почва на едно от най-интересните места в цялата история - и я пусни тук, да видим дали съм бил прав за това. :)
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.

User avatar
Tiam
Commoner
Posts: 40
Joined: Fri Mar 07, 2008 10:52 am

Post by Tiam » Wed May 14, 2008 1:01 pm

Благодаря много!
Наистина е препоръчително да се мине без въвеждащите изречения. Ще се наложи да набутам усещането за неприказност и непоетичност през някое друго отверстие на посрания си пролог.
Сега това за главите подлежи на по-сериозно обмисляне.
Сибилата пък е далеч твърде незначителна, та да и влизам в главата. Служи само за да се акцентира върху фаталистическата обстановка...
... Не, то без големия тлъст спойлър няма да се мине. Е, не съм сигурна, че шитавият ми труд доставя някакво удоволствие, та да го разваля, но ще си позволя да преразкажа основните събития.
Основната ми молба е да се погледне незавършеният сюжет накратко и да се каже на какво ви напомня, дали долавяте нечие влияние или ви звучи... оригинално.
Оригиналността ще е един от основните ми стремежи, все пак една от причините ми да пиша е първи том на Ерагон, тоест стремежа да отсрамя 14-15 годишните.

Обобщението стартира от Морея, богинята-майка, която като всяко моно- или водещо хенотеистично божество ще има спешна нужда от психиатър. Своята безгранична власт тя ще дължи на същността си. Духът и ще обитава всяка частица материя, така че Морея ще е едно със самата вселена и по този начин контролираща вселената. Ще измисля името на най-малката частица материя, низмеримо по-малка от всяка кванта или кварка и финият свят от тези частици ще е обитаван от духовното.
Морея, като висше съзнание, ще е от този свят. Но тъй като е пълната откачалка, тя ще има нещо като размилярдение на личността, тоест в неизмеримият и ум ще живеят още няколко хиляди богове, титани, ангели и валкирии, всеки със собстевна личност. Но пак Морея ще е изграждащото душите и телата на физическия свят, така че боговете във финия, метафизическия, няма да имат особено значение.
Богинята-майка също така ще е източникът на магическото и свръхестественото във фентъзи вселената ми, и ако хората ще са способни да практикуват вълшебство, то ще е само заради нейното съществуване.
Общо взето измислено дотук, нататък идва несигурността. Едно от съзнанията, живеещи в Морея ще става изключително могъщо и за нещастие това ще е богът със сладкото име Белор. Той ще мрази вечността и своята майка, и ще търси отчаяно как да се отърве и двете. Още към началото на
историята ще се опита(още си нямам идея как) да убие Морея, постигайки огромен успех.
Съответно в магическия предопределен живот на хората ще настъпят катаклизми. Те милите, ще почитат стоицизма и ще имат някаква пейгън митология(Богинята -майка отрязала вените си и пръснала своите кръв и дихание в небититето, та от кръв, дихание и небитие сътворила света. Именно поради това едни неща са солидни и видими(кръвта и), втори невидими, но истински, като концепциите за добротата примерно (диханието и) и трети ще са невидими и неистински, тоест лъжите и фалшивите идеали (небитието) етцетера религиозни глупости.)
Катаклизмите ще се състоят в отслабване до заличаване на магическото в света, заради бавното изчезване на самото присъствие на богинята в който и да било от световете.
И тъкмо когато главният герой, бебето в пролога, сега младеж на име Дерсек, се е забъркал в афера с разни еретици(това ще е дълга глава) и го стрелят с арбалет от покрива, Морея губи контрола си и стрелите го целват в не тъй важни органи. Нашият прави някакъв хипер пробег като в Дългата разходка и рухва изтощен на отдалечена полянка, където с притарящи се очи вижда група прекрасни, парцаливо обречени хора.
После разказът ненадейно се прехвърля в живота на по-малкия му брат, Айрис да го кръстим, роден от наложница на графа скоро след като смъртта на Дерсек е станала известна. Горкият на около 14 се забърква със същия еретически орден и разбирайки, че е имал брат, (ще му намеря и по-сериозна причина като се сетя), хваща една каруца и потегля през полето.
Но каруцата бива нападната от банда разбойници и благородническият син е заловен. Помъкват момчето към "лагера", разпитвайки го що за чорбаджии са семейството му, като на един етап Айрис е въвлечен в разговор с главатаря-психопат. И съзнавайки, че има само едно обяснение това лудо копеле да знае толкова много за семейството и дома му, Айрес разбира, че опрял нож в гърба му е неговият полубрат. Дерсек отдавна се е усетил, но се ебава, както впрочем ще прави през цялата останала част от историята.
Състоянието ОМФГ на Айрис се засилва още повече, когато в един лес край близкия град се среща с... богове.
Работата е такава, че след смъртта на Морея целият метафизически свят загива и боговете, които са останали без контрола на майката и не искат да загинат с него, бързо си намират физически тела, които да поддържат душите им за известно време.
Защото такива постепенно стават правилата на Вселената, свръхестественото се редуцира до естествено и духовното не може да същесвува без органичното. Без висш, направляващ интелект, без божество, което да налага определени ценности, моралът и съдбата престават да съществуват, стават част от един остарял ред. „Богът е мъртъв”, а останалите богове са се събрали на погребението на своята божественост.
Та Дерсек( отраснал след бягството си като възпитаник на боговете и жиголо на богините)и Айрис се оказват въвлечени в битката на падналите богове и стотиците им поддръжници с привържениците на стария ред. Воден предимно от въплътилия се Белор и от брат си, Айрис се свбъсква с низостта на религиозния и лицемерието на църковната институция...
И етц простотии, тепърва ми предстои да реша дали да даря победата на главните герои, или да ги изгребя като хлебарки, илюстрирайки как истината се решава от победителите...
Сега забелязвам, че на едно място съм преебала времената. Уви.

User avatar
shayhiri
Elder God
Posts: 6111
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:15 pm

Post by shayhiri » Wed May 14, 2008 3:50 pm

Хм, има някои интересни позиции в сетинга. (Обаче тепърва трябва да правиш всичко останало.) Би ли подредила малко нещата, обаче? Кой, срещу кого и защо се бори всъщност?
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.

User avatar
Tiam
Commoner
Posts: 40
Joined: Fri Mar 07, 2008 10:52 am

Post by Tiam » Fri May 16, 2008 6:29 pm

Бившите богове, чиято предсмъртна филантропия ги кара да проповядват нови ценности* на изтерзания от законите на Морея народ + Белор, дето е утрепал Морея+няколко разбойнически банди+някои обикновени хора+ наще момчета VS Църквата като институция, крепяща някак старата вяра+ аристокрацията, чиято власт е благодарение на старата вяра.
Замислила съм магията в света да не се анихилира рязко, а малко по малко след своеобразния ми Рагнарок.
*Новата вяра ще е творение на боговете, нещо като тяхно завещание към човечеството. Антропоцентрично учение, ще гласи, че вече няма по-велики богове и творци от човеците в пълната свобода на гения им, най-великите идеали са собствените и най-великата почит е почитта към себе си.

User avatar
shayhiri
Elder God
Posts: 6111
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:15 pm

Post by shayhiri » Fri May 16, 2008 8:32 pm

Оттук-нататък са по-скоро мои лични предпочитания, но все пак:

Какво му е толкова лошото на "стария строй" - на божествено и на човешко ниво - че да искаме да се сменя? И след като магията и божественото така или иначе се отичат безвъзвратно от света, защо трябва да им се дава зор изобщо? Белор има ли някаква мотивация да се самоубие, заедно всички богове, за да прокопсат жалките човеци - или просто е луд? Дори и да има, това не е ли обикновен деус-екс-махина (освен ако не е той главният герой)? И още много въпроси още на общо организационно ниво. Наративната рамка никаква не я виждам.

Разбирам, че ницшеанството те влече, но да забучиш принципа "Бог е мъртъв" в свят, в който все още си има богове - съвсем истински - не е ли самоубийство още на ниво концепция? Ще ти трябва баси тежкия символизъм, за да се измъкнеш успешно от кашата, а това е по силите на броени автори. След като си толкова революционно настроена (с право), защо просто не напишеш исторически роман със същата идея? Защо да не наричаме нещата с истинските им имена? Или щото във фентъзито всичко е "по-лесно"? Да не се опитваш да направиш нещо като Пулман: "лошата църква с/щу истинската вяра" с бели мечки и рандъм фентъзенце за фон? На мен такъв точно подход никога не ми се е връзвал, да си кажат другите.

Но приказката беше за стила, де.
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.

User avatar
Tiam
Commoner
Posts: 40
Joined: Fri Mar 07, 2008 10:52 am

Post by Tiam » Fri May 16, 2008 9:15 pm

Старият строй- нехуманен е деа. Като човек нехуманното много ясно че ще ме дразни.
Летс сий- второ средновековие? Луди философи с още по-откачени доказателства? Как от бог на еврейщината я докараха до някакво неопределимо съдание, което на всичкото отгоре не е отделна сила, а доброто и злото наведнъж?
За Белор- Преди седмица-две смятах да е луд, да, и със смъртта на Морея ролята му да се изчерпва. После реших да го набутам като допълнителен герой, въплътил се в тяло, което изглежда досущ като хърбав склерозен(или алцхаймеричен) прокажен тип в жалки дрипи. И същият да се бие като 99ти левъл уориър. Някаква такава гавра, а дали да доближа образа му до някакъв Прометей още ми предстои да реша. Съвети?
"Бог е мъртъв"- мисля, че има значителна разлика между логоса, за който става дума и по-низшите му чеда (й чеда, в случая)
Също така от какъв зор ще цитирам това директно?
А предателството на Белор бива необратимо, боговете ще спасяват кожата за 50-60 години или ще мрът с майката. Или ще се кефят да вкусят насладите на живота и да легнат да си поспят.
За исторически роман далеч не съм дорасла, уви.
М/у другото въпросните други така и не са се появили. Не че се оплаквам, съзнавам прекрасно, че критиките им ще са далеч по-брутални от твоята и ще ме накарат да се почувствам като шит елементал.
АЙ УОНТ МОЪР СЪВЕТИИИИ ЕНИУЕЙ!

User avatar
Tiam
Commoner
Posts: 40
Joined: Fri Mar 07, 2008 10:52 am

Post by Tiam » Tue Jun 03, 2008 10:50 pm

Редом със зова си за корава критика ще лепна няколко уточнения за сюжета:
а) Белор ще приема образа на надарена брюнетка. Предишното е твърде коанварваринско. Те боговете така и така не ги ебе много за пола.
б) Дерсек май ще го прекръствам на Фенрир.
в) Сетих се най-после как Белор ще `утепа Морея. Ще я убеди да достигне Нирвана :lol:
ПС Цяла седмица имам проблем с логването. Ей така, Мозилката ми е запомнила името и паролкатаи то със сигурност вярно, ама натискам си аз ЛОГ ИН и се връщам на главната страница като... гост :shock: :x

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests