Mass Effect
Moderator: AlDim
Никой не спори, че МЕ1 има по-добра цялостна история. Обаче в ME2 историята се свежда до самите персонажи, не до ебати голямата заплаха, надвиснала над вселената. Събирането им е доста формулативно, но всяка историйка е страхотна. Пък това, че в самия край на играта има повечко екшън е чудесно. Има игри, в които моткането из разни градчета е основното занимание. Тази просто не е от тях.Delegat wrote:Кое имаш предвид под нещо невиждано? Що се отнася до мисиите, свързани с набирането на нов екип бяха ненужно големи и заемат твърде съществена част от самата игра. Не може през първата половина да се моткаш от планетка на планетка да събираш хора, и когато това най-сетне стане, започват едни стандартни от по-стандартни мисии, които включват само и единствено екшън. Просто за мен целия сюжет на играта не е написан правилно и оставя в мен чувство на разпокъсаност. Какъвто определено не беше случая с МЕ1, където имаше наистина яки и уникални мисии + огромен и страхотен град, в който можеш да изпълняваш най-различни и интересни куестове. А и Макото си имаше някакъв чар и разнообряваше играта
Колкото до невижданото - посочими друга игра, комбинираща Gears, KotoR и Star Control, моля. Екшън РПГ-та от този вид нямаше преди МЕ и все още никой не е успял да изкопира Bioware като хората.
Това ме подсеща и за казаното по-горе от Роланд - МЕ1 е морално остаряла 3 години по-късно именно защото е до голяма степен революционна и съответно малко недовършена. Bioware са се опитали да направят адски много и в доста отношения им беше нужна втора част, за да нацелят правилния път. С изключение на сканирането за ресурси, де (да го бяха докрали изцяло от Star Control 2 поне).
Ебати голямата заплаха поне придава някакъв смисъл на цялата история. Къде е смисъла в сюжета на МЕ2? Да ходиш да трепеш колектори щото отвличат хора? Сори ама това е просто лейм и никакви лоял куестове не могат да поправят това. Да не говорим, че цялата глупост с рибутването на Шепард беше тотално ненужно. Хем е трилогия, хем втората игра почва все едно нищо не се е случило в първата.
Що се отнася до невижданата й концепция, вкарването на елементи от три разлечни игри не я правят чудо невиждано и много по различна от другите FPS/RPGта. Да играта е яка, но за мен си е един ъпгрейднат КОТОР и нищо повече.
Що се отнася до невижданата й концепция, вкарването на елементи от три разлечни игри не я правят чудо невиждано и много по различна от другите FPS/RPGта. Да играта е яка, но за мен си е един ъпгрейднат КОТОР и нищо повече.
Чухме те за KotOR-а от първия път. Не, не се приема, съжалявам. Бтв чувал ли си лафа, че KotOR е ъпгрейднат Baldur's Gate/Neverwinter Nights? И той е много интересен. Даже и в двата случая имаме D&D система, протичащи по един и същи начин полу-реалновремеви битки, класически Bioware хъбчета, персонажчета и епики. Което е поне с две прилики повече от тези между KotOR и Mass Effect.Delegat wrote:Ебати голямата заплаха поне придава някакъв смисъл на цялата история. Къде е смисъла в сюжета на МЕ2? Да ходиш да трепеш колектори щото отвличат хора? Сори ама това е просто лейм и никакви лоял куестове не могат да поправят това. Да не говорим, че цялата глупост с рибутването на Шепард беше тотално ненужно. Хем е трилогия, хем втората игра почва все едно нищо не се е случило в първата.
Що се отнася до невижданата й концепция, вкарването на елементи от три разлечни игри не я правят чудо невиждано и много по различна от другите FPS/RPGта. Да играта е яка, но за мен си е един ъпгрейднат КОТОР и нищо повече.
Колкото до историята - казах го вече, но ще се повторя. Самите персонажи са историята, не епичната епика, като самата игра е разделена почти като сериал с отделни добре оформени историйки, сложени в някаква обща рамка, ака колектърите. А както всички знаем в един сериал не е нужна ЗОМГ епиката или пък структурата на някакъв филм, разказваш епични епики.
Това с рибуутването пък си има поне две доста ясни причини. Първо - дава възможност за правене на персонаж от нулата. И второ - оформя основната тема в ME2. А именно - дали играта ще започне и завърши със смъртта на Шепърд или действията ти ще доведат до различно развитие на схватката. Не е най-гениалната идея, но върши работа и води до едно от най-отвяващите и изненадващи начални сцени в игра въобще.
Аз не го знам. Обясни ми го. Где са приликите - геймплейно? Ролево? Арт? Верно има взаимствани неща, но лично на мен ми е толкова далеч от рипофф, всъщност изобщо толкова далеч ми е от KOTOR, че никога дори не съм и помислял, че с нещо фрапиращо си приличат. Поне аз двете игри ги усещам по тотално различен начин. But thats just me.Muad_Dib wrote: За това, че МЕ1 не била КОТОР рипоф - еми не съм, такъв си е и всички добре го знаем, само дето има стреляне.
- The Dragon
- Elder God
- Posts: 9054
- Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm
ME е рипоф на KOTOR на ниво атмосфера и левъл дизайн. Също саундтрак, там, където не е директно вдигнат от Halo. Странно ми е, че може да има спор по тоя въпрос.
Двойката, от квото съм играл до момента, доста повече се отдалечава от KOTOR вече, но единицата си е едно към едно.
Двойката, от квото съм играл до момента, доста повече се отдалечава от KOTOR вече, но единицата си е едно към едно.
And you can't dance with a devil on your back...
"Рипофът" е Цитаделата. Останалото или е доста различно (особено откъм левъл дизайн), или си е просто традиционно за Bioware много отпреди KotOR. Как да е, наличието на KotOR елемент не е спорно по никакъв начин. Но твърдението на Делегата, че той е преобладаващ, е крайно изхвърляне.Roland wrote:ME е рипоф на KOTOR на ниво атмосфера и левъл дизайн.
Баце, мислех че разбираш малко от музика. Тази на Mass Effect няма нищо общо с творенията на Мартин О'Донъл и особено в първата игра се набляга много повече на електроника, отколкото на Star Wars-подобни симфонични изпълнения. Във втората част пък има по-малко електроника, но и симнфоничните елементи не са особено Star Wars-ки.Също саундтрак, там, където не е директно вдигнат от Halo.
А сега се върни към горния ми пост и го прочети отново. Къде дъ фък виждаш да говоря специално за ME2??
Саундтраковете на Halo (наред с доста други неща на Мартин О'Донъл, чийто фен съм от много преди Halo) и на Mass Effect съм ги слушал стотици пъти, до степен да мога да си ги свирукам когато ми падне, така че мога с пълна увереност да ти кажа, че нямат нищо общо. За да отсъдиш, че музиката на ME е "от Хейло" трябва а) да си глух (а знам че не си) или б) да говориш наизуст. Но добре дошъл си да ми направиш сравнение с конкретни тракове, даже ако искаш ще ти дам OST-тата, за да вземеш всъщност да ги чуеш.
О'Донъл ползва маса хорови изпълнения, силно изразени барабани и симфонични елементи. ME на свой комбинира оркестрация с доста агресивна употреба на духови инструменти, наред с много силно изявена електроника (поне половината тракове всъщност са предимно електроника) и вкарва голяма шепа вдъхновение от Blade Runner (което не ти е и хрумнало, естествено).
Саундтраковете на Halo (наред с доста други неща на Мартин О'Донъл, чийто фен съм от много преди Halo) и на Mass Effect съм ги слушал стотици пъти, до степен да мога да си ги свирукам когато ми падне, така че мога с пълна увереност да ти кажа, че нямат нищо общо. За да отсъдиш, че музиката на ME е "от Хейло" трябва а) да си глух (а знам че не си) или б) да говориш наизуст. Но добре дошъл си да ми направиш сравнение с конкретни тракове, даже ако искаш ще ти дам OST-тата, за да вземеш всъщност да ги чуеш.
О'Донъл ползва маса хорови изпълнения, силно изразени барабани и симфонични елементи. ME на свой комбинира оркестрация с доста агресивна употреба на духови инструменти, наред с много силно изявена електроника (поне половината тракове всъщност са предимно електроника) и вкарва голяма шепа вдъхновение от Blade Runner (което не ти е и хрумнало, естествено).
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests