Mass Effect

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Wed Jul 07, 2010 11:01 am

Трябва си малко малоумна българска упоритост иначе няма как :wink:

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Thu Jul 08, 2010 3:42 am

Delegat wrote:Кое имаш предвид под нещо невиждано? Що се отнася до мисиите, свързани с набирането на нов екип бяха ненужно големи и заемат твърде съществена част от самата игра. Не може през първата половина да се моткаш от планетка на планетка да събираш хора, и когато това най-сетне стане, започват едни стандартни от по-стандартни мисии, които включват само и единствено екшън. Просто за мен целия сюжет на играта не е написан правилно и оставя в мен чувство на разпокъсаност. Какъвто определено не беше случая с МЕ1, където имаше наистина яки и уникални мисии + огромен и страхотен град, в който можеш да изпълняваш най-различни и интересни куестове. А и Макото си имаше някакъв чар и разнообряваше играта :lol:
Никой не спори, че МЕ1 има по-добра цялостна история. Обаче в ME2 историята се свежда до самите персонажи, не до ебати голямата заплаха, надвиснала над вселената. Събирането им е доста формулативно, но всяка историйка е страхотна. Пък това, че в самия край на играта има повечко екшън е чудесно. Има игри, в които моткането из разни градчета е основното занимание. Тази просто не е от тях.

Колкото до невижданото - посочими друга игра, комбинираща Gears, KotoR и Star Control, моля. Екшън РПГ-та от този вид нямаше преди МЕ и все още никой не е успял да изкопира Bioware като хората.

Това ме подсеща и за казаното по-горе от Роланд - МЕ1 е морално остаряла 3 години по-късно именно защото е до голяма степен революционна и съответно малко недовършена. Bioware са се опитали да направят адски много и в доста отношения им беше нужна втора част, за да нацелят правилния път. С изключение на сканирането за ресурси, де (да го бяха докрали изцяло от Star Control 2 поне).

User avatar
Delegat
Aes Sedai
Posts: 1583
Joined: Mon Dec 25, 2006 7:53 pm

Post by Delegat » Thu Jul 08, 2010 10:01 am

Ебати голямата заплаха поне придава някакъв смисъл на цялата история. Къде е смисъла в сюжета на МЕ2? Да ходиш да трепеш колектори щото отвличат хора? Сори ама това е просто лейм и никакви лоял куестове не могат да поправят това. Да не говорим, че цялата глупост с рибутването на Шепард беше тотално ненужно. Хем е трилогия, хем втората игра почва все едно нищо не се е случило в първата.
Що се отнася до невижданата й концепция, вкарването на елементи от три разлечни игри не я правят чудо невиждано и много по различна от другите FPS/RPGта. Да играта е яка, но за мен си е един ъпгрейднат КОТОР и нищо повече.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Thu Jul 08, 2010 10:07 am

Лафчето за КОТОР=МЕ винаги ми е правило смях. Смея се не като фен на МЕ, а като геймър. Има два варианта. Или да хейтиш, или да разбираш доста по-малко от игри, отколкото съм вярвал. Предполагам, че е първото, защото против второто имам някакви наблюдения. :)

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Thu Jul 08, 2010 10:34 am

Delegat wrote:Ебати голямата заплаха поне придава някакъв смисъл на цялата история. Къде е смисъла в сюжета на МЕ2? Да ходиш да трепеш колектори щото отвличат хора? Сори ама това е просто лейм и никакви лоял куестове не могат да поправят това. Да не говорим, че цялата глупост с рибутването на Шепард беше тотално ненужно. Хем е трилогия, хем втората игра почва все едно нищо не се е случило в първата.
Що се отнася до невижданата й концепция, вкарването на елементи от три разлечни игри не я правят чудо невиждано и много по различна от другите FPS/RPGта. Да играта е яка, но за мен си е един ъпгрейднат КОТОР и нищо повече.
Чухме те за KotOR-а от първия път. Не, не се приема, съжалявам. Бтв чувал ли си лафа, че KotOR е ъпгрейднат Baldur's Gate/Neverwinter Nights? И той е много интересен. Даже и в двата случая имаме D&D система, протичащи по един и същи начин полу-реалновремеви битки, класически Bioware хъбчета, персонажчета и епики. Което е поне с две прилики повече от тези между KotOR и Mass Effect.

Колкото до историята - казах го вече, но ще се повторя. Самите персонажи са историята, не епичната епика, като самата игра е разделена почти като сериал с отделни добре оформени историйки, сложени в някаква обща рамка, ака колектърите. А както всички знаем в един сериал не е нужна ЗОМГ епиката или пък структурата на някакъв филм, разказваш епични епики.

Това с рибуутването пък си има поне две доста ясни причини. Първо - дава възможност за правене на персонаж от нулата. И второ - оформя основната тема в ME2. А именно - дали играта ще започне и завърши със смъртта на Шепърд или действията ти ще доведат до различно развитие на схватката. Не е най-гениалната идея, но върши работа и води до едно от най-отвяващите и изненадващи начални сцени в игра въобще.

User avatar
Muad_Dib
Shadowdancer
Posts: 10972
Joined: Mon Oct 04, 2004 3:12 pm

Post by Muad_Dib » Thu Jul 08, 2010 1:37 pm

За сюжетът съм съгласен - персонажите СА историята в двойката. За това, че МЕ1 не била КОТОР рипоф - еми не съм, такъв си е и всички добре го знаем, само дето има стреляне. :)

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Thu Jul 08, 2010 1:45 pm

Muad_Dib wrote: За това, че МЕ1 не била КОТОР рипоф - еми не съм, такъв си е и всички добре го знаем, само дето има стреляне. :)
Аз не го знам. Обясни ми го. :) Где са приликите - геймплейно? Ролево? :) Арт? Верно има взаимствани неща, но лично на мен ми е толкова далеч от рипофф, всъщност изобщо толкова далеч ми е от KOTOR, че никога дори не съм и помислял, че с нещо фрапиращо си приличат. Поне аз двете игри ги усещам по тотално различен начин. But thats just me.

User avatar
Delegat
Aes Sedai
Posts: 1583
Joined: Mon Dec 25, 2006 7:53 pm

Post by Delegat » Thu Jul 08, 2010 3:01 pm

Spoiler: show
Колкото и да са яки персонажите, каквито и лични драми да имат просто не могат да заместят качествена история. Ето ви за пример Алфа Протокол - там също има страхотни герои (Стивън Хек е КРАЯТ :lol: ) още повече, че има система за репутация към тях, която може да е на + или -, обаче това не е достатъчно, историята е тази която дърпа играча напред, да види какво ще се случи по-нататък. В МЕ 2 какво имаме? Казват ти събери си екип. Що? Еми щото едни лоши ейлиъни крадат хора. Тва е, край, финито :shock: The Illusive Man те праща където си иска без обяснения и без въпроси. А финалът на цялата игра е толкова безумен, че не ми се говори. И не, нямам предвид лейм боса. Дават ти два избора - да спасиш знанието за Рийпърите, или да го унищожиш. Е тва не е ли идиотско? Рийпърите са тръгнали да избият всичко де що мърда, а на нас е дадена свободата да унищожим и малкото, което знаем за тях и по този начин да измислим начин да ги спрем :dash:
Лично за мен Bioware са компания с огромни претенции, но с изчерпани идеи. Имам чувството, че те въобще не знаят какво се случва в РПГ жанра. Наясно съм обаче, че много малко хора мислят като мен.

Amikae
Ascendent
Posts: 4199
Joined: Thu Aug 07, 2008 12:07 pm

Post by Amikae » Thu Jul 08, 2010 3:07 pm

Батка, ти можеш ли да спойлваш по-малко? Амчи със сигурност има хора, които не са стигнали до финала на играта. Ти как мислиш?

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Thu Jul 08, 2010 7:37 pm

Делегате, мисли преди да спойлиш цялата история, моля те.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9054
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Post by The Dragon » Thu Jul 08, 2010 9:30 pm

Самия факт че може да я оспойли основната сюжетна линия с толкова кратък абзац е показателен.
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Thu Jul 08, 2010 10:25 pm

ME е рипоф на KOTOR на ниво атмосфера и левъл дизайн. Също саундтрак, там, където не е директно вдигнат от Halo. Странно ми е, че може да има спор по тоя въпрос.

Двойката, от квото съм играл до момента, доста повече се отдалечава от KOTOR вече, но единицата си е едно към едно.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Thu Jul 08, 2010 10:45 pm

Roland wrote:ME е рипоф на KOTOR на ниво атмосфера и левъл дизайн.
"Рипофът" е Цитаделата. Останалото или е доста различно (особено откъм левъл дизайн), или си е просто традиционно за Bioware много отпреди KotOR. Как да е, наличието на KotOR елемент не е спорно по никакъв начин. Но твърдението на Делегата, че той е преобладаващ, е крайно изхвърляне.
Също саундтрак, там, където не е директно вдигнат от Halo.
Баце, мислех че разбираш малко от музика. :lol: Тази на Mass Effect няма нищо общо с творенията на Мартин О'Донъл и особено в първата игра се набляга много повече на електроника, отколкото на Star Wars-подобни симфонични изпълнения. Във втората част пък има по-малко електроника, но и симнфоничните елементи не са особено Star Wars-ки.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Fri Jul 09, 2010 1:07 am

Добре, че говорех през цялото време само за първата игра, че да се включиш на място с коментар за втората.

Музиката на Цитаделата си е 1:1 с Которската. Иначе, както казах, останалото е от Хейло.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Post by AlDim » Fri Jul 09, 2010 6:10 am

А сега се върни към горния ми пост и го прочети отново. Къде дъ фък виждаш да говоря специално за ME2??

Саундтраковете на Halo (наред с доста други неща на Мартин О'Донъл, чийто фен съм от много преди Halo) и на Mass Effect съм ги слушал стотици пъти, до степен да мога да си ги свирукам когато ми падне, така че мога с пълна увереност да ти кажа, че нямат нищо общо. За да отсъдиш, че музиката на ME е "от Хейло" трябва а) да си глух (а знам че не си) или б) да говориш наизуст. Но добре дошъл си да ми направиш сравнение с конкретни тракове, даже ако искаш ще ти дам OST-тата, за да вземеш всъщност да ги чуеш.

О'Донъл ползва маса хорови изпълнения, силно изразени барабани и симфонични елементи. ME на свой комбинира оркестрация с доста агресивна употреба на духови инструменти, наред с много силно изявена електроника (поне половината тракове всъщност са предимно електроника) и вкарва голяма шепа вдъхновение от Blade Runner (което не ти е и хрумнало, естествено).

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests