Споделял съм я тази история и друг път, но хайде и тук да я оставя черно на бяло.
Първото ми аниме е и първият път, когато майка ми ме заведе на кино...и естествено е детско заглавие: Nagagutsu wo Haita Neko или по нашенски Котаракът в чизми. Бих казал доста алтернативна версия на приказката

.
Сигурно съм бил някъде на 5 години.
Второто аниме ми е Hi no Tori 2772: Ai no CosmoZone aka Космическата огнена птица. Като махнем азиатската митология и камеото от Блак Джек, филмчето си е форма на ripp off от Star Wars и детските анимации на Дисни.
Тогава да съм бил някъде на 8.
Защо говоря за второто?
За да отворя дума за третото естествено

.
То беше Thunderbirds 2086 - японизирана версия на британските Thunderbirds.
Ето това открих наскоро, като си припомнях Nagagutsu wo Haita Neko и Thunderbirds 2086. Те абсолютно съдържат елементи, на които се кефя и до днес в анимета.
В края на Котаракът в чизми има един дълъг сегмент, който се развива в лабиринт от кули - в кулите, отвън на кулите, по мостовете които ги свързват...а самите мостовете естествено са подвижни и дават достъп до различни части от лабиринта и пр. и пр. Myst елементи

.
В Буревестниците пък имаме mechanical design porn. Маса превозни средства - сухопътни, въздушни, подводни и дори космически, които могат да се свързват и да се пренасят едно-друго. Всичките проблеми и природни стихии, с които се бореха протагонистите, бяха извинение, за да се използва гореспоменатата техника.
Мисля, че любовта ми към сложната, дори преминаваща в лабиринт архитектура, както и към механичния дизайн се дължи точно на тези първи за мен анимета.