трубадур wrote: ↑Wed May 26, 2021 2:35 pm
къ е, в стийм беше неква касапница снощи, сега оценката се е вдигнала
Е, че то в метакритик да не е по-различно. Не знам какво са очаквали хората.
Ако трябва да "плесна" някаква оценка и да ти спестя четенето, то тя би била нещо от сорта на 6.5/10.
Аз съм от тези, които чакат играта още от 2017-а и не вярваха, че ще излезне и впоследствие не бях много въодушевен от клиповете, които се пръкнаха последния месец (впрочем, както не бях и за Гоуст Ъф Цушима, а играта се оказа великолепна). Биомютант е от игрите, които не са фън като ги гледаш (лично мнение: Дет Стрендинг, Гоуст ъф Цушима, Спайдърмен), но са дзверски зарибени като ги играеш.
Почти всичко в играта е
rough around the edges: шарена и красива е, но си личи графично, че е правена от малко студио (от 20 човека), особено как е рендната тревата и дърветата - все едно сме се върнали две поколения конзоли назад (по принцип, за неща, които харесвам винаги си включвам
съспеншънът ъф дисбълийф и приех, че тревата и дърветата изглеждат така, защото това е пост-пост апокалиптичен свят); доста бавно и леко трудно се свиква с комбата, но после става абсолютен фън, въпреки, че е недодялан; това, което ми направи страхотно впечатление е, че в първия удобен момент кривнах от мейн куеста и се запокитих по десетки сайд такива, но в даден момент някои от тях, бяха обвързани с други главни и без да искам пак се върнах на един от мейн куестовете - неочаквано флуиден сторителинг за оупън уърлд игра. Луут системата е огромна (за първи път изпитвам подобна нужда да луутя всичко и навсякъде), каквато е и крафтинг системата - адски забавно е да видиш как може да сглобиш пушка, например, от всякакви подръчни материали и от боклуците на отминалия свят; крайният резултат е
. Парадоксалното за игра с толкова дълъг туториъл е, че не ти обяснява доста
есеншъл неща, а те оставя да ги откриеш сам. Експлорейшънът е страхотен - няма никакъв фол демидж за гризача и е супер фън да търсиш обходен маршрут за някое по-недостъпно място, използвайки различните абилити, които придобиваш или "за които може да се досетиш" (играта ти позволява доста забавно да чийзваш в придвижването си).
Гууд ор ийвъл системата, очаквано, е направена доста рудиментарно.
Противно на очакванията ми, няма почти никакви бъгове и играта крашна само веднъж. Единственото нещо, за което мога да се оплача е постоянния лаг и фреймдроп (играя на ps4 slim), но се надявам го оптимизират с някой пач.
Натрупах 22 часа геймплей, почти не съм мръднал по главната мисия, и се почупвам от кеф. Игрицата е смесица между Дейс Гон, Гоуст ъф Цушима, Фейбъл и Джейд Емпайър (с която особено си приличат по изключително бавното туториъл въвеждане, което, впрочем, ми хареса как е направено). Има някакво медитивно усещане (подобно странстването в Дет Стрендинг) и удовлетворение в това, да скиториш с биогризач и да ровичкаш из останките на стария стар свят.
п.п. за първи път от не знам колко време насам, в редит къмюнитито нещата са буквално цветя и рози - няма мелтдауни, заради ревютата, туитър страницата на разработчика (поне това, което постват в редит от нея) е супер
селф ъуер, почти никого не го интересуват оценките и хората си прекарват страхотно с играта. до голяма степен виновник за това е и
керъктър криейшъна, с който геймърите се опитват да пресъздадат любимия си гризач - бил той домашен любимец, анимационен или литературен герой:
- Spoiler: show
-
The same thing we do every night, narrator; try to take over the tribes!
п.п.п. мишокът ми има такова изстрадало и клошарско облекло, че прилича на нещо пръкнало се от Воден Свят на Костнър.