Page 76 of 79
Posted: Fri Sep 21, 2012 3:46 pm
by thunder
http://projecteuler.net/problems
пробвай това - няма чак такова практическо приложение, но си е яко
Докъм 60-70 проблем са по-лесни, после почва забавната част
Posted: Sat Sep 22, 2012 8:10 pm
by The Dragon
Защо хаскел кефи
fibs = 0:1:zipWith (+) fibs (tail fibs)
length [x|x<-takeWhile(\y->y<10^999)fibs]
това е решението на
http://projecteuler.net/problem=25
Edit: А това е на номер 30
sum [x|x<-[2..355000],(sum$map (^5) (toInt$show x)) == x]
(toInt е една простичка функция която цепи "3343434" на [3,3,4,3,4,3,4]
Posted: Mon Sep 24, 2012 10:29 am
by thunder
Е ако ще ги постваш поне пусни спойлер
Posted: Mon Sep 24, 2012 10:54 am
by The Dragon
Кое е толкова гениалното в тези двете специално, че да изисква спойлер? Не съм дал отговорите
А и веднъж отговорено на пост в темата не може да се едитва.
Ето това е по интересно на двата триъгълника
http://projecteuler.net/problem=18
67 и 18 - сбора в триъгълника. от върха до долу.
- Spoiler: show
Code: Select all
maximum' :: [Integer] ->[Integer] -> [Integer]
maximum' x y = ((head x + head y):(max' x (init$tail y))) ++ [(last x + last y)]
where
max' :: [Integer] -> [Integer] -> [Integer]
max' (x:y:xs) (z:zs) = (max (z+y) (z+x)):(max' (y:xs) zs)
max' (x:[]) _ = []
triin::[[Integer]] -> Integer
triin (x:[]) = maximum x
triin (x:y:xs) = triin$(maximum' x y):xs
Kато може още да се оптимизира и намали кода- това са ми бейби степовете в езика.
Posted: Thu Nov 08, 2012 1:01 pm
by Martix
Имам един въпрос към някой, който се е занимавал с програмиране на игри.
Хванах се да си пиша един прост енджин на SDL с идеята да направя някоя проста игричка на него. Още не съм направил луупа, но от няколко прости теста, които пуснах ми се струва, че фрейм рейта няма да е много висок на слаби машини. А според малкото, което съм чел, SDL бил, едва ли не, ферарито на график библиотеките.
А се хванах с SDL точно с идеята нещата да вървят и на едноядрени системи с 60 fps.
Въпросът ми е, липсата на хардуерна акселерация чак такъв проблем ли ще е, при условие, че играта ще е 2D(никак, ама никак не ми се занимава с OpenGL още) и няма да изисква твърде много обекти да се рендират едновременно. И ефектите и particle генераторите ще бъдат сведени до минимум.
edit: Много прост стана тоя пост, ей
Posted: Wed Nov 21, 2012 11:59 pm
by The Dragon
диви монади пред мене летят. Спокойно можем да ги сложим при рекурсията и указателите като филтърни парадигми.
Posted: Wed Dec 05, 2012 12:01 pm
by Moridin
Малко да живнем темата със специален поздрав за Термита и Тъндър
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... sb=5&part=
- Spoiler: show
- Снощи се напих кат пън.
Почнах да халюцинирам
и присъни ми се сън,
работа че си намирам.
Договора си подписах,
симпатична фирма бяха,
като тях на Джава писах.
И продажбите вървяха.
Хванаме един проект
с разни връзки и познати
и наехме архитект
с титли и сертификати
да ни каже как се прави
ентърпрайз архитектура
и основи да постави
за добра инфраструктура.
Той започна да чертае
диаграми—все дебели;
всеки патърн, който знае,
ни го смели в юемели.
Джавата е тъй развита!
Обработки асинхронни,
Уникод шеснайсе бита,
даже класове шаблонни.
Бийнове и иждейбита,
ексемел и уеб услуги,
фреймуърци и джейеспита,
бази данни, орм, и други.
Апи зад апи, либ до либ,
фреймуърк върху фреймуърк,
зип във зип.
Клас във джар, джар във уар,
уар в еар—голям кошмар:
тъй деплойва стар джавар
затъпял като ейчар.
Първо, второ, трето, пето,
много взе да се раздува.
Май не мога без идето
вече нещо ми струва.
Процесите комуникират
на един и същи хост,
но не може да се ползва
Юникс домейн сокет прост.
Трябва в уиздъл да опишеш
кой кви данни дал, кви взел,
протоколът е дебел:
ейщипи и ексемел.
Ексемел тук, ексемел там,
всеки път данни когато предам,
тоя боклук (защо?—не знам)
се парсва напук на процесор и рам.
И за всичко интерфейси
със инвършън ъв кънтрол,
двестаредови стектрейси
за едничък метод кол.
Практика прилично честа
е така да се разпльоква
някой клас—заради теста,
уж да може да се моква.
Всяко вю и всеки екшън,
квото трябва му се тика
със дипендънси инджекшън.
Не се знае кой кво вика.
Всичко стана на спагети.
Закъсняхме, кодим вкъщи.
А клиентът ни усети
и започна да се мръщи.
Пак ще трябва да му кажем
Стана две години вече,
няма к'во да му покажем,
а бюджетът ни утече.
Всичко срока си изпусна,
всякакъв дедлайн премина.
Архитектът пък напусна
и проектът ни се срина.
Ний пък стартъп основахме,
че ни писна да сме роби,
собствен капитал набрахме
чрез приятелското лоби.
И сега така си кодя:
няма юемел, а скици.
Много аджайл живот водя
с динамичните езици.
И събудих се във пот,
повърня и махмурлук
и се чувствах идиот,
че работя още тук.
Вече знам, че ентерпрайза
даже и като работи
преди всичко той се прай за
фирми пълни с идиоти.
Posted: Wed Dec 05, 2012 1:26 pm
by thunder
Старо, но златно
Posted: Thu Dec 06, 2012 10:04 am
by termit
Ха, Термита не се чувства поздравен
Едно от наистина хубавите неща при нас е, че не се занимаваме с enterprise Java. И аз съм много щастлив от което.
Posted: Wed Dec 26, 2012 12:31 am
by The Dragon
Posted: Thu Dec 27, 2012 8:56 pm
by The Dragon
The fantastic element that explains the appeal of games to many developers is neither the fire-breathing monsters nor the milky-skinned, semi-clad sirens; it is the experience of carrying out a task from start to finish without any change in the user requirements.
Posted: Thu Dec 27, 2012 9:37 pm
by dellusion
Martial Arts are like J2EE - takes ages to master and it is always recommended to be avoided.
Posted: Sat Jan 12, 2013 6:07 am
by The Dragon
Java: Write Once, Exploit Everywhere
Posted: Sat Jan 12, 2013 8:00 pm
by The Dragon
Арон Шварц се е самоубил не без помощтта на федералното правителство на САЩ
His blog was thought-provoking.
http://www.aaronsw.com/weblog/
His work on the RSS 1.0 Specification enabled richer, more efficient information consumption.
http://web.resource.org/rss/1.0/spec
His work on Markdown enabled intuitive, unobtrusive formatting and structuring of information in plaintext and conversion to HTML.
http://daringfireball.net/projects/mark ... wledgement...
His work on reddit enabled thousands—now millions—to share online information in a social manner.
http://www.aaronsw.com/weblog/rewritingreddit
His work on the web.py framework gave countless Python programmers a head-start on serving information through web applications.
http://webpy.org/
His work with DemandProgress gave Americans a political voice to protect and win back their freedom and the freedom of information.
http://blog.demandprogress.org/people
His work with Creative Commons promoted the freedom of information and fair use and helped inform content creators of options other than copyright.
http://creativecommons.org/
Thank you, Aaron Swartz, for all the above and all the other activism and works (
https://github.com/aaronsw) I haven't mentioned here. You'll be missed and remembered by many.
.
Не е като за 26 години да не е постигнал малко.
Posted: Sun Feb 17, 2013 12:19 am
by Roamer
Ако някой си спомня как изобщо започна тази тема... започна с въпрос от Corwin за регулярни изрази
Е, ето значи сега нещо съвсем по темата
"Can You Do The Regular Expression Crossword?"