Page 76 of 79

Posted: Fri Sep 21, 2012 3:46 pm
by thunder
http://projecteuler.net/problems

пробвай това - няма чак такова практическо приложение, но си е яко :) Докъм 60-70 проблем са по-лесни, после почва забавната част

Posted: Sat Sep 22, 2012 8:10 pm
by The Dragon
Защо хаскел кефи

fibs = 0:1:zipWith (+) fibs (tail fibs)
length [x|x<-takeWhile(\y->y<10^999)fibs]

това е решението на http://projecteuler.net/problem=25

Edit: А това е на номер 30

sum [x|x<-[2..355000],(sum$map (^5) (toInt$show x)) == x]

(toInt е една простичка функция която цепи "3343434" на [3,3,4,3,4,3,4]

Posted: Mon Sep 24, 2012 10:29 am
by thunder
Е ако ще ги постваш поне пусни спойлер :)

Posted: Mon Sep 24, 2012 10:54 am
by The Dragon
Кое е толкова гениалното в тези двете специално, че да изисква спойлер? Не съм дал отговорите :) А и веднъж отговорено на пост в темата не може да се едитва.

Ето това е по интересно на двата триъгълника

http://projecteuler.net/problem=18

67 и 18 - сбора в триъгълника. от върха до долу.
Spoiler: show

Code: Select all

maximum' :: [Integer] ->[Integer] -> [Integer]  
maximum' x y = ((head x + head y):(max' x (init$tail y))) ++ [(last x + last y)]
               where 
                        max' :: [Integer] -> [Integer] -> [Integer]
                        max' (x:y:xs) (z:zs) = (max (z+y) (z+x)):(max' (y:xs) zs)
                        max' (x:[]) _ = [] 
triin::[[Integer]] -> Integer
triin (x:[]) = maximum x
triin (x:y:xs) = triin$(maximum' x y):xs
Kато може още да се оптимизира и намали кода- това са ми бейби степовете в езика.

Posted: Thu Nov 08, 2012 1:01 pm
by Martix
Имам един въпрос към някой, който се е занимавал с програмиране на игри.
Хванах се да си пиша един прост енджин на SDL с идеята да направя някоя проста игричка на него. Още не съм направил луупа, но от няколко прости теста, които пуснах ми се струва, че фрейм рейта няма да е много висок на слаби машини. А според малкото, което съм чел, SDL бил, едва ли не, ферарито на график библиотеките.

А се хванах с SDL точно с идеята нещата да вървят и на едноядрени системи с 60 fps.
Въпросът ми е, липсата на хардуерна акселерация чак такъв проблем ли ще е, при условие, че играта ще е 2D(никак, ама никак не ми се занимава с OpenGL още) и няма да изисква твърде много обекти да се рендират едновременно. И ефектите и particle генераторите ще бъдат сведени до минимум.

edit: Много прост стана тоя пост, ей :lol:

Posted: Wed Nov 21, 2012 11:59 pm
by The Dragon
диви монади пред мене летят. Спокойно можем да ги сложим при рекурсията и указателите като филтърни парадигми.

Posted: Wed Dec 05, 2012 12:01 pm
by Moridin
Малко да живнем темата със специален поздрав за Термита и Тъндър :)

http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... sb=5&part=
Spoiler: show
Снощи се напих кат пън.
Почнах да халюцинирам
и присъни ми се сън,
работа че си намирам.

Договора си подписах,
симпатична фирма бяха,
като тях на Джава писах.
И продажбите вървяха.

Хванаме един проект
с разни връзки и познати
и наехме архитект
с титли и сертификати

да ни каже как се прави
ентърпрайз архитектура
и основи да постави
за добра инфраструктура.

Той започна да чертае
диаграми—все дебели;
всеки патърн, който знае,
ни го смели в юемели.

Джавата е тъй развита!
Обработки асинхронни,
Уникод шеснайсе бита,
даже класове шаблонни.

Бийнове и иждейбита,
ексемел и уеб услуги,
фреймуърци и джейеспита,
бази данни, орм, и други.

Апи зад апи, либ до либ,
фреймуърк върху фреймуърк,
зип във зип.

Клас във джар, джар във уар,
уар в еар—голям кошмар:
тъй деплойва стар джавар
затъпял като ейчар.

Първо, второ, трето, пето,
много взе да се раздува.
Май не мога без идето
вече нещо ми струва.

Процесите комуникират
на един и същи хост,
но не може да се ползва
Юникс домейн сокет прост.

Трябва в уиздъл да опишеш
кой кви данни дал, кви взел,
протоколът е дебел:
ейщипи и ексемел.

Ексемел тук, ексемел там,
всеки път данни когато предам,
тоя боклук (защо?—не знам)
се парсва напук на процесор и рам.

И за всичко интерфейси
със инвършън ъв кънтрол,
двестаредови стектрейси
за едничък метод кол.

Практика прилично честа
е така да се разпльоква
някой клас—заради теста,
уж да може да се моква.

Всяко вю и всеки екшън,
квото трябва му се тика
със дипендънси инджекшън.
Не се знае кой кво вика.

Всичко стана на спагети.
Закъсняхме, кодим вкъщи.
А клиентът ни усети
и започна да се мръщи.

Пак ще трябва да му кажем
Стана две години вече,
няма к'во да му покажем,
а бюджетът ни утече.

Всичко срока си изпусна,
всякакъв дедлайн премина.
Архитектът пък напусна
и проектът ни се срина.

Ний пък стартъп основахме,
че ни писна да сме роби,
собствен капитал набрахме
чрез приятелското лоби.

И сега така си кодя:
няма юемел, а скици.
Много аджайл живот водя
с динамичните езици.

И събудих се във пот,
повърня и махмурлук
и се чувствах идиот,
че работя още тук.

Вече знам, че ентерпрайза
даже и като работи
преди всичко той се прай за
фирми пълни с идиоти.

Posted: Wed Dec 05, 2012 1:26 pm
by thunder
Старо, но златно :)

Posted: Thu Dec 06, 2012 10:04 am
by termit
Ха, Термита не се чувства поздравен ;)
Едно от наистина хубавите неща при нас е, че не се занимаваме с enterprise Java. И аз съм много щастлив от което.

Posted: Wed Dec 26, 2012 12:31 am
by The Dragon
Ако случайно се почувствате умни и се възгордеете.

http://matt.might.net/articles/implemen ... -language/

Posted: Thu Dec 27, 2012 8:56 pm
by The Dragon
The fantastic element that explains the appeal of games to many developers is neither the fire-breathing monsters nor the milky-skinned, semi-clad sirens; it is the experience of carrying out a task from start to finish without any change in the user requirements.

Posted: Thu Dec 27, 2012 9:37 pm
by dellusion
Martial Arts are like J2EE - takes ages to master and it is always recommended to be avoided.

Posted: Sat Jan 12, 2013 6:07 am
by The Dragon
Java: Write Once, Exploit Everywhere

Posted: Sat Jan 12, 2013 8:00 pm
by The Dragon
Арон Шварц се е самоубил не без помощтта на федералното правителство на САЩ

His blog was thought-provoking. http://www.aaronsw.com/weblog/
His work on the RSS 1.0 Specification enabled richer, more efficient information consumption. http://web.resource.org/rss/1.0/spec
His work on Markdown enabled intuitive, unobtrusive formatting and structuring of information in plaintext and conversion to HTML. http://daringfireball.net/projects/mark ... wledgement...
His work on reddit enabled thousands—now millions—to share online information in a social manner. http://www.aaronsw.com/weblog/rewritingreddit
His work on the web.py framework gave countless Python programmers a head-start on serving information through web applications. http://webpy.org/
His work with DemandProgress gave Americans a political voice to protect and win back their freedom and the freedom of information. http://blog.demandprogress.org/people
His work with Creative Commons promoted the freedom of information and fair use and helped inform content creators of options other than copyright. http://creativecommons.org/
Thank you, Aaron Swartz, for all the above and all the other activism and works (https://github.com/aaronsw) I haven't mentioned here. You'll be missed and remembered by many.
.
Не е като за 26 години да не е постигнал малко.

Posted: Sun Feb 17, 2013 12:19 am
by Roamer
Ако някой си спомня как изобщо започна тази тема... започна с въпрос от Corwin за регулярни изрази :) Е, ето значи сега нещо съвсем по темата :plez:
"Can You Do The Regular Expression Crossword?"