Lord Of The Rings Online

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
PrivateRaio
Misting
Posts: 342
Joined: Tue Jun 20, 2006 4:01 pm
Location: София

Lord Of The Rings Online

Post by PrivateRaio » Tue Apr 24, 2007 10:31 am

Lord of the rings Online - на това попаднах вчера докато си проверявах пощата в yahoo-то. Разгледах сайта, както и евро сайта. Някои неща не са лоши + че все пак това е света на Толкин. Притеснява ме , че досега нищо не се чуваше по въпроса. Не знам пробвайте, пък ще говорим (пишем :D )

http://www.lotro.com/

и

http://www.lotro-europe.com/ - EU portal

Edit: Разгледах сайта и ми направи впечетление , че днес му е официалният рилийз на това нещо. Даже вече има 10-на сървара дето са пуснати. Има 4 раси - хора, елфи, джуджета и хобити, 6 класа, ако не се лъжа и крафтинг система. Обаче всички сме добри :( и нещо не ми е ясно ПВП как ще става, щото всички дружно ще бием лошите :(
Лошото е че имам много работа в риал лайфа и не мога да доразгледам качествено. Но все пак е Толкин!

User avatar
Sm00th
Farmer
Posts: 54
Joined: Sun Apr 22, 2007 4:55 pm
Location: Capitolia

Post by Sm00th » Tue Apr 24, 2007 1:16 pm

амииии целта на играта е всички да са добродушковци да се включват в епични битчици срещу Саурон и да развиват геройчета а относно PVP в сайта пишеше че могат да се организират дуелчета с цел "Слава" и евентуално някакви бонусчета....... смятам че игричката ще "замаява" но лично аз се отказах вече от Платените MMO'та........

User avatar
Morwen
Shadowdancer
Posts: 13468
Joined: Sat Dec 20, 2003 1:20 am

Post by Morwen » Tue Apr 24, 2007 1:30 pm

А що всичко е умалителни? :lol: :lol: :lol:
I don't wanna die
But I ain't keen on living either

User avatar
Pugsley
Moderator
Posts: 3447
Joined: Wed Jun 22, 2005 4:14 pm
Location: Отзад
Contact:

Post by Pugsley » Tue Apr 24, 2007 2:12 pm

Полюпих аз на отворената бета още преди месеци, ама е зверски ПВЕ ориентирана и няма как да се избият хобитите и елфите, което моменално ми намали еуфорията от цялостното нещо. Обаче за Толкин феновете, които не обичат да ги пробиват големите лошковци, би втасала по мярка.
Love & peace
The purpose of art is to make the imagined seem real, the impossible seem possible. Pornography has much the same purpose. ...
My Anime list

User avatar
PrivateRaio
Misting
Posts: 342
Joined: Tue Jun 20, 2006 4:01 pm
Location: София

Post by PrivateRaio » Tue Apr 24, 2007 3:23 pm

Мда, 100% ПВЕ е за сега, ма ако потръгне нищо чудно да вкарат и лошковци. Аз лично смятам, че ако можеше да се джитка от към лошите, 100% щяхме да врътнем всички по един орк герой и играта щеше да рулира направо. Аз съм твърдо ПВЕ геймър и ако имах време свободно кат нищо бих се пробвал, но от 3 месеца съм на ново бачкане и няма как, няма ...

User avatar
Skywalker
Warmage
Posts: 1123
Joined: Tue Jan 20, 2004 10:42 am
Location: Sofia

Post by Skywalker » Wed Apr 25, 2007 4:41 am

Взех си играта напълно на сляпо.Нито бях чувал за нея,нито я бях виждал.Просто минавах през младостския Пулсар да си избирам ДВД-та и попаднах на ЛОТРО.Ми да факт играта е остро ПВЕ.Фак ебаси,исках малко оркчета да си избираш,тролчета също.Ма кур,нема.Яко епични битки с мордор и безмислен цикъл.Лошо впечатление ми направи това че играта е доста пренатруфена откъм детайли.Толкова много имена ти се изписват на екрана че след половин час ти писва от толкова детайлност.Предметите са направени супер малки,не може човек да им се нарадва.Но откъм графика избиват рибата,изключително добре са се справили.Общо взето очаквах доста повече,ма нема.

ПО УБУУ ОТ УОУ НЕМ:Д

User avatar
PrivateRaio
Misting
Posts: 342
Joined: Tue Jun 20, 2006 4:01 pm
Location: София

Post by PrivateRaio » Wed Apr 25, 2007 9:46 am

Бе дано излезе след няколко месеца 1 двд с "другата страна" и ще стане. Доста играчи говорят за това, сигурно ще си вземат бележка производителите.

zhivik
Archmage
Posts: 2252
Joined: Fri Jul 09, 2004 3:59 pm
Location: Off from the circus

Post by zhivik » Thu Apr 26, 2007 4:50 pm

За протокола, има нещо което се нарича Monster Play. Накратко, като стигнеш 10 ниво (от общо 50), можеш да отидеш в определена област, която е PvP (или PvMP, както го наричат). Там си създаваш някакво чудовище (има и орки), и млатиш наред. Иначе май ако искаш да играеш от страната на добрите, трябва да си поне 40-то ниво (защото чудовищата са направо 50-то).

Иначе аз поиграх на играта, и ще споделя впечатления, но по-късно, че днес имам доста работа. За съжаление не съм играл преди на нито едно MMO, така че едва ли ще мога да направя адекватни сравнения. Колкото до това, че е PvE, идеята е че ако имаш ситуация където елфи ганкват хобити, например, това напълно би противоречало на духа на книгата, и затова аз се радвам, че не са го направили.
This signature is not yet rated

User avatar
PrivateRaio
Misting
Posts: 342
Joined: Tue Jun 20, 2006 4:01 pm
Location: София

Post by PrivateRaio » Thu Apr 26, 2007 5:08 pm

Липсва ПВП в смисъл че няма две враждуващи фракции - задругата (хора, елфи, джуджета и хобити) и лошковци (орки, хора и прочее). И аз лично съм сигурен че ще го вкарат за в бъдеще.Че няма да се бият елфи и хобити - това ясно :).

Оф топик: (предварително се извинявам)
И само като добра идея - няма ММО геймка където да сменяш страната на която си и това е.Не знам защо, нямам обяснение за този феномен. Едва ли е толково сложно да се вкара като опция. Всички игри са със системи за вдигане на репутация, що да не може да вкарат и обратното - прецакаш умишлено куест (i.е. заявяваш изрично че не искаш да го направиш, а не просто да не го минеш и да го оставиш за по-късно, или нещо подобно и хоп пада ти репутацията. Малко по малко и минаваш на другата страна. Верно, че в случая с Толкин не може да има орки или елфи или джуджета отстъпници, но за други игри става. )

User avatar
Delegat
Aes Sedai
Posts: 1583
Joined: Mon Dec 25, 2006 7:53 pm

Post by Delegat » Thu Apr 26, 2007 8:07 pm

Би ли дал пример как може това да се осъществи в игра, играна от теб? Щото нали знаеш - едно е да си приказваш нещо си, друго е да покажеш как то може да се стане.

zhivik
Archmage
Posts: 2252
Joined: Fri Jul 09, 2004 3:59 pm
Location: Off from the circus

Post by zhivik » Thu Apr 26, 2007 10:31 pm

PrivateRaio wrote:Верно, че в случая с Толкин не може да има орки или елфи или джуджета отстъпници, но за други игри става. )
Пак за протокола: джуджета отстъпници има, и още как, всъщност първата част от т.нар. епични куестове за елфите и джуджетата се занимава именно с това. В интерес на истината, в митоса на Толкин единствената раса, която никога не застава на страната на Моргот и след това Саурон са елфите.

Колкото за ПвП, наистина липсва такъв в смисъла на World of Warcraft, но както споменах, има една област, където всеки може да стане орк, вълк и разни други гадини, ако желае, и да трепе останалите играчи. Единственото ограничение е, че това става само в една област от играта. Надявам се че не греша, но май положението е подобно с Guild Wars, където също има строго определени ПвП зони.

Колкото до обща ПвП зона, това просто няма как да стане, имайки предвид как е построена играта. Цялата структура е изключително много базирана на куестове, много от които са навързани и се преплитат. Нещо напълно нормално е да имаш десетина куеста навързани един след друг, които пък се преплитат с някаква друга история. Всичко това е на фона на историята от "Властелинът на пръстените", където героят, който ти си създаваш, също има своята роля. Така че идеята е, че всички ще се движат повече или по-малко със Задругата на Пръстена - понякога преди нея, понякога след, но неизбежно ще се вземе участие, пряко или непряко, в събитията от книгата.

Освен това, расите няма да са равнопоставени, тъй като мястото, където орките и всякакви други гадини са най-силни, и може да се нарече техен дом, а именно Мордор, ще бъде последната област, кяото ще бъде предоставена.

------------------------

Сега за самата игра. Впечатленията ми са горе-долу от половината игра, героят ми е на 21-во от общо 50 нива в момента. Както споменах по-горе, основна част са куестовете, и те са основния начин за трупане на опит. Като сравнение, опитът натрупан от трепане на всякакви гадинки е средно 20-ти по-малък, отколкото изпълняването дори и на най-елементарен куест, така че грайнденето напълно се обезсмисля. Създателите са се опитали да следват духа на книгата, и до голяма степен успяват. Така всеки куест е свързан с някаква история, и е доста типичен за всяка раса. Елфите например по-често им се случва да прочистват места от орки и да спасяват хора в беда, хората пък по-често се бият с разбойници, докато един хобит изпълнява всякакви задачки, типични за Графството, като да отнесе пай до Лобелия Влачи-Торбинс, например.

Куестовете се делят най-общо на няколко вида: епични (свързани с главната история), регионални, свързани с професиите, и свързани с класа. Епичните куестове започват с пролог, различен за всяка раса. Елфите и джуджетата започват в Еред Луин (Сините планини), хобитите в Графството, а хората - в областта около Брее. След края на пролога, всички сюжетни линии се събират в Брее при Арагорн. В първата част (която вече завърших), действието се развива между тръгването на Фродо, Сам и Пипин от Хобитън, до срещата им с Арагорн и тяхното заминаване към Бурния връх. В един от куестовете, например, се иска да намериш останалите Черни конници, за да се осигури пътя чист на пристигащия Фродо. В друг гониш гарвани шпиони, и попадаш на Шишко Болгер, така че оставаш с впечатление, че си част от голямата история.

Останалите куестове са специфични за областта, в която се намираш. Има всякакъв вид, направи ми впечатление, че куестовете за грайндене много често могат да се комбинират, така че да имаш 3-4 задачи за едно и също място. Освен това ако два куеста искаш да убиеш определен брой гадини от един тип (да кажем вълци), избиването им се отразява и върху двата куеста едновременно. Не знам как е при други игри, но това определено спестява време. В куестовете за професии се иска да набавиш определено количество от предмети, изработвани от дадената професия, а куестовете за клас са свързани със съответните умения.

Класовете са седем: burglar, captain, champion, guardian, hunter, lore-master и minstrel.

Burglar служи главно за промъкване, и за debuffing, но също така може да започва поредица от действия на цялата задруга (Fellowship, представлява група от играчи, обикновено за определен куест), които може да доведат до много по-голяма щета.

Captain служи за buffing, но освен това може да посочва цели, както и да поема ударите върху себе си, както и да призовава съюзници (нещо като животинче, само че в случая е човек, или съюзник).

Champion е предимно клас за ръкопашен бой, като се жертва по-добра защита в замяна на по-голяма щета, както и щета върху многобройни противници.

Guardian е типичния танк, може да носи щит от самото начало, и издържа много на удари.

Hunter също е типичен ловец, но без животинче, като модел е взет Леголас от филмите, струва ми се; все пак, класът се преставя доста сносно в ръкопашен бой.

Lore-master е това, което най-много се доближава до магьосник, макар че е по-скоро нещо като алхимик. Идеята е че магия почти няма, и вълшебниците в Средната земя са само пет, така че всъщност Lore-master не хвърля огнени кълба, ами приготвя стъкленици с експлозивна смес - дяволът е в детайлите, нали знаете :) Това е и класът, който поддържа животинче, което в началото е гарван, после става вълк, а след това мечка, струва ми се.

Minstrel е основният лечител в играта, като увеличава куража на останалите (което замества vitality points или каквото там се нарича) чрез песни. Малко смешно звучи, но различните мелодии са направени да се допълват една друга, така че често се случва да видиш министрел да дрънка бясно на лютнята по време на битката :) Идеята е, че в играта не умираш, а губиш кураж и се оттегляш когато смелостта ти изчезне - това явно с цел да се избегне възкресяването, след като магията е много рядка.

Място има за всеки клас, въпреки че Задругите са от максимум шест души. Интересното е, че по принцип куестовете за Задруги могат да се стартират и само от един участник, като разбира се е далеч по-трудно. Но повечето подобни куестове просто не могат да се минат от сам човек, макар че ми се е случвало да минавам куестове с 2-3 души най-много.

Професиите са 10, от които в 3 (Farmer, Forrester, Prospector) се събират суровини, 6 (Cook, Jeweller, Metalsmith, Tailor, Weaponsmith, Woodorker) ги използват за да изработват предмети. Последната професия е Scholar, който използва предмети, падащи от убитите врагове, и приготвя всякакви еликсири и подобни чудесии. Професиите са разпределени в призвания (Vocations), с три професии всяко, като обикновено има една изработваща професия, поддържана от събираческа такава, и една наподдържана изработваща професия.

Графиката на играта е впечатляваща. Играта е много красива, особено с включени графични екстри. До известна степен прилича на визията от филмите, но това идва от използването на илюстрациите на Алан Лий и Джон Хау, които бяха и основни художници във филмите. Все пак визията е по-различна, и има много повече неща. Много е приятно да видиш Хобитън, или Празничното дърво, или пък да изпиеш халба бира в "Зеления дракон". Има стотици дребни неща, в духа на книгите - например в Старата гора е доста по-сумрачно, и човек наистина може да се загуби лесно, докато в Ридовете всички цветове са по-приглушени, и е по-мъгливо.

Като цяло, играта е предназначена за хора, които предпочитат ПвЕ, както и за големи почитатели на Толкин (като мен). Бъгове наистина има, както и недомислени неща, но за щастие са сравнително малко. Все пак, играта е с месечни такси, което е голям минус в сравнение с Guild Wars. Но като цяло мисля, че засега са се справили, и играта остава вярна на книгите.

Ще прощавате за дългия пост, но просто играта е огромна. Куестовете са огромен брой, както и териториите. Някъде прочетох, че с ходене пеш може да се стигне от Сините до Мъгливите планини (двата края на играта, действието се развива засега само в Ериадор) за около 45 минути ... при положение, че някоя гадина не те спре по пътя :) Ако има още въпроси, с удоволствие ще отгворя.
This signature is not yet rated

User avatar
PrivateRaio
Misting
Posts: 342
Joined: Tue Jun 20, 2006 4:01 pm
Location: София

Post by PrivateRaio » Fri Apr 27, 2007 9:39 am

Благодаря за изчерпателното инфо!
Така разказани от теб нещата не изглеждат хич лоши и доста ми се вдигна мнението за играта,а и настроението като цяло. Аз лично съм почти на 100% ПВЕ настроен играч, така че ПВП в смисъла на WoW не ми липсва много много. Професиите също ми изглеждат добре оформени, бе общо взето след поста ти нещата са далеч по-розови от колкото като посетих сайта. :D Дано намеря време , а и ресурси, да се включа в гейма, защото света на Толкин винаги ми е бил супер интересен и привлекателен. Уви, имам доста работа , пък и нямам ПЦ в момента, но това е бял кахър.

Че само елфите са твърдо срещу Саърон на 100% през вековете на сагата - ясно. Имах предвид състоянието на нещата (политическата обстановка) във времето на Задругата. :)

EDIT: Само за инфо от сайта на Пулсар:
1 Играта - 77,00 лв.
2. Карта за 60 дни - 53,00 лв.

И един въпрос: В описанието дадено от Пулсар пише:
- Освен да събират ценни реликви и оръжия, играчите могат да създават свои произведения от различни материали.
- Огромно разнообразие от роли и специализации за всеки персонаж, независимо от расата. Всеки има свободата да развива героя си, както пожелае.
- Играчите могат да строят собствени домове в зависимост от расата си.
- Социален елемент. По-находчивите могат да сформират групи (Fellowships) от няколко персонажа, да се женят, осиновяват деца и създават истински семейства.
- Жителите на Средата земя често воюват и непрекъснато развиват уменията си умения в зависимост от конкретните нужди.

До каква степен е вярно това изказване?

zhivik
Archmage
Posts: 2252
Joined: Fri Jul 09, 2004 3:59 pm
Location: Off from the circus

Post by zhivik » Fri Apr 27, 2007 10:32 am

Отговорям по ред на номерата:
PrivateRaio wrote: - Освен да събират ценни реликви и оръжия, играчите могат да създават свои произведения от различни материали.
Напълно вярно. Всъщност се казва (защото аз не съм стигнал до там), че на по-горните нива на професиите се правят най-добрите брони, оръжия, еликсири и т.н. Идеята е, че за да има полза от тях, професиите трябва да се развиват успоредно с нивото на героя, което на моменти е досадно, тъй като всяка следваща степен (от общо пет) изисква повече обработване на ресурси/изработване на предмети (в зависимост от професията). Така че ако си на по-горно ниво на героя, но на несъответващо ниво на професията, изработените предмети няма да са ти от толкова голяма полза. Освен това всяка степен може да бъде развита допълнително до майсторска, което дава шанс за изработка на уникален предмен, нещо като веднъж в живота - например адски здрав меч, като тези в легендите.
PrivateRaio wrote: - Огромно разнообразие от роли и специализации за всеки персонаж, независимо от расата. Всеки има свободата да развива героя си, както пожелае.
Предполагам, че имат предвид класовете, професиите и traits, последните от които представляват определни качества на героя, които се придобиват от извършването на определен брой задачи. Traits могат да се придобиват по най-различни начини - чрез изследване на даден район (напр. намери х на брой места в дадена област), чрез извършване на определен брой куестове, чрез избиване на определен брой гадини и т.н. Например има едни забавни задачи в Графството, даващи traits, като да възстановиш пощенската служба (носене на пощенски пакети за определено време, пазейки се от бъбриви хобити), или разнасяне на ... пайове :) (естествено, пазейки се от гладни хобити).

Хубавото е, че traits също имат нива, така че на по-високо ниво бонусите наистина си струват. Trais може да са общи, свързани с клас, с раса и легендарни (достъпни след 40-то ниво). Но разнообразието е наистина голямо, в момента имам може би три пъти повече общи traits от 4-те, които в момента мога да си сложа (максималния брой на екипирани traits се увеличава с вдигане на нива).
PrivateRaio wrote: - Играчите могат да строят собствени домове в зависимост от расата си.
Това в момента не е достъпно, но ще бъде пуснато като опция скоро, така че в момента нищо не мога да кажа по въпроса.
PrivateRaio wrote: - Социален елемент. По-находчивите могат да сформират групи (Fellowships) от няколко персонажа, да се женят, осиновяват деца и създават истински семейства.
Fellowships (Задруги) представлява аналог на групите в други ММО-та, и някои куестове могат да се минат само по този начин. Максималният брой играчи в една задруга е шест. Остналата част също е в момент на разработка, но е обещано. В момента героите имат нещо като родословно дърво, където може да се указва поколение, така че предполагам, че това е първата стъпка.
PrivateRaio wrote: - Жителите на Средата земя често воюват и непрекъснато развиват уменията си умения в зависимост от конкретните нужди.
Според мен става въпрос за class traits. След използването на определено умение определен брой пъти (обикновено броят е значителен, поне 200-300 пъти) се дава достъп то class trait, който дава бонуси, обикновено свързани с бойни умения.
This signature is not yet rated

User avatar
PrivateRaio
Misting
Posts: 342
Joined: Tue Jun 20, 2006 4:01 pm
Location: София

Post by PrivateRaio » Wed May 02, 2007 5:59 pm

В петък вечер, заедно с един приятел си взехме играта и разцъкахме леко през почивните дни.
Честно казано доста ме впечетли, макар че имаше леки проблеми със сървера и лекичко лагваше от време на време. Доста е красива, въпреки че трябва малко време за да се свикне с обстановката. Малко по-мудно ми се вижда управлението на геройчето в сравнение с ВОВ да речем, на като цяло става. Разликата в експириенса от млатене и куестове е сериозна и се забелязва дори и на малък левъл (аз лично развих 2 героя до 8-9 левъл), което за мен е плюс и то голям, защото така ще отпаднат играчите-роботи. Тепърва, ако ми остане време, ще играя и ще опиша впечетленията си , но като цяло съм доста доволен от видяното.

zhivik
Archmage
Posts: 2252
Joined: Fri Jul 09, 2004 3:59 pm
Location: Off from the circus

Post by zhivik » Wed May 02, 2007 6:19 pm

В такъв случай, ако някой от героите ти е на Snowbourn и имаш проблем с някой куест, свирни на Thurindion Cauncrist, Elven Champion, за момента на 22-ро ниво - ще се радвам да помогна.
This signature is not yet rated

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests