Page 1 of 5
За графиката при игрите
Posted: Fri Mar 09, 2007 6:05 pm
by Pugsley
Нач напоследък аверите (освноно Колето и Симича тука) ме заливат с бумята, че еди коя си игра изглеждала 1337 супер яка ала-бала.(за графика иде реч) Та реших да спретнем една дискусиика нима аджеба най-важно е играта да изглежда добре. Значи можем да тръгнем от факта, че по дрехите се посреща, което наистина е доста вярно. Но нима наистина когато излезе някоя игра най-важното е как изглежда тя. То ясно че колкото повече напредват технологиите толко по-красотно ше става сичко, ама нима примерно адски красивия и шареничък Хироуз 5 израдва феновете, колкото постния, но перфектен откъм гейимплей Хироуз 3. Щот 5цата откъм графика събира целото село на тройката. Ама кат геймплей съхне. Имаше спорево и при онлайн заглавията, че красотата при някой (ГВ, Линейдж) е по-добрия фактор от разработения геймплей (Ултима, ВоВ, EvE). Зверски невярно според мен. Та тряя ли дивелъпърите да си впрягат цялата сила за да направят една игра зверски красива или си залужава да намалят усилията откъм правене на революция при графиките и да се фанат да рутят по геймплея здраво.
Posted: Fri Mar 09, 2007 6:27 pm
by Roland
Мен графиката никога не ми е била водещ елемент

Не знам кога съм те заливал с квото и да е по тоя въпрос. Кефя се на шаренко as much as the next bloke, обаче не съм график фетишист

Posted: Fri Mar 09, 2007 6:40 pm
by The Dragon
Така - малце бъркаш двата щата Калофер и Калифорния. Важно е една игра да е красива и да изглежда добре. Само, че това няма никакво отношение към технологиите които са впрегнати за да се постигне. Monkey Island е красива. Както и Heavy Metal FAKK 2 и Drakan и NFS 5. За сметка на това NFS Underground+ не са красиви игри. Хироус 3 си е красива по всички стандарти - едно от предимствата на 2Д графиката.
Графиката трябва във всеки един момент да отразява точно това което дизайнера иска да се вижда. Освен това графиката е елемент от геймплея.
Тоест графиката не трябва да те дразни визуално - пикселизираната и направена без вкус графика, може да ме откаже от една игра лесно.
Един малък тест за красотата на играта е времето - красивите игри си остават красиви /Serious Sam First & Second Encounter/, тези които просто са били наблъскани с технология до дупка - не /Doom 3, FEAR, Oblivion/
Posted: Fri Mar 09, 2007 6:40 pm
by Grumpi
Дреме ми на половия член за графиката.
Сега например цъкам Deus Ex, която ме пълни много повече от Jade Empire например.
Освен това експлоатирам интензивно неща като DosBox и ScummVM, ако ме разбирате какво искам да ви кажа

Posted: Fri Mar 09, 2007 6:54 pm
by Matrim
Разработчиците никога не трябва да се концентрират на графиката за сметка на геймплея. Дреме ми на шушлека, че играта е красива, ако е и дебилна. Ще погледам 15-20 минути красотите, ще цъкам с език, но ако няма нищо друго ще и бия шута на бозата, така де, играта.
Posted: Sat Mar 10, 2007 12:05 am
by armageddon
Освен всичко останало, друг момент е че в определени случаи не чак толкоз хубавата графика дори обогатява геймплея. Geneforge (първата част най вече) може и да е постна откъм графика, но пък запълва със страхотни текстови описания.
А някои от най-яките игрички които съм играл са за GBA които пък точно откъм графика са доста ощетени.
Нови игри от типа ние залагаме на графиката в общи линии слабо ме вълнуват.
Posted: Sat Mar 10, 2007 12:16 am
by Corwin
От друга страна, когато няма геймплей си е куцотийка. Все едно ти продават в кутия на торта Неделя няква суха плесенясала бисквитка... Никой не би преиграл или препоръчал на друг игра шаренийка без нищо вътре.
Да отбележа че за мен игра с добра графика не значи новият Хироус или Прей и тн. За мен играта с най-добра до момента графика си остава Бруд вор. Хироус 3 ми изглежда в пъти по-красив от петицата. Магиите от Плейнскейп са еталон. Но туй са изгори дет съм опознал, изровили са си местенце в сърцето ми, и дори от пръв път да не са ме грабнали, съм видял хубавото вътре в тях и някак си... Просто си ги обичам.
Ами зависи си.
Дреме ти, не дреме ти като гледаш как твоята алтернатива спасява няква квадратна принцеса определено си не е хава... Така да се каже става ти благинка на душата като погледаш едни ми ти красиви моренца, дървенца, къщички и т.н и т.н...
Все пак да отбележа че го казва човек загубил 6 месеца във Зангбанд... Ако някой не знае, това е рлрпг със текстова графика. Демек ти си едно @ и ходиш колиш разни D та дет са дракони примерно и g та дет са гоблини... И е иляду пъти по яка от диаблото. И е единствената игра дет може да си амбърит. И да заколиш Моргенщерн. И Джулиян гея.
Posted: Sat Mar 10, 2007 8:43 am
by Кикаха
Много мразя хубави игри със зверска графика,защото се налага да купувам нови чаркове за машината.Иначе нямам нищо против графиката стига да не е чак толкова добра.Като искам хубава графика ще изляза навън и ще се поразходя.
Posted: Sat Mar 10, 2007 9:23 am
by Roland
Бтв, тоя елитарен подход не ме кефи много

Една зверски красива игра си е примамлива и с по-слаб геймплей, така си мисля поне. Ся играя Гиърса, който има супер качествен геймплей, ма квото и да си говорим, без безумната си визия нямаше да е същото.
Posted: Sat Mar 10, 2007 10:33 am
by Corwin
Ахм.
В крайна сметка не случайно в гейм списанията събирателната оценка за играта се формира от няколко оценки - графика, геймплей, звук...
Може оценките да нямат равностоен дял във формирането на крайната оценка (геймплейът да има 10на % по-голяма тежест примерно), но един параметър определено може да компенсира до голяма степен липсата на друг.
Има и друго нещо - някой показатели просто се формират от други - примерно за някои игри просто не могат да имат такъв геймплей, без в основата да стои нечовешка графика. Е.г. веднага - год ъв уор. Играта без съмение е култ. Кладенец за всякакви чувства докато я играеш, интересни куестове и босове, великолепни битки. Дали щеше да е същото ако трябваше да късаш грозни медузи и минотаври и да се обливаш с квадратна кръв? Просто в случая геймплеят (а и неговата оценка) стои изцяла на великолепна графика.
С две думи както и липсата на геймплей, история и тн, така и липсата на елементарния труд да си направиш продукта красив и отговаряю на съвременните стандарти си е чиста подигравка към играча...
Posted: Sat Mar 10, 2007 11:14 am
by armageddon
Смятам че е много по голяма подигравка да си направиш продукта красив и да го оставиш без пълнеж, но всеки с мнението си.
Posted: Sat Mar 10, 2007 11:28 am
by Roland
Моето е, че си ДЛЪЖЕН да направиш играта си красива. Не е нужно да е хай-тек хипер мега брутално съвременна с нам кви динамични сенки и стръкчета трева, просто да е красива. Балдурите бяха зверски красиви за времето си, Тормента с ръчно рисуваните му терени изобщо не го и коментирам. Тъй че красивата за времето на излизане графика за мен е задължителна. Играта е колкото интерактивно, толкова и визуално забавление, не можеш да кажеш "аз правя изкуство и некви дреболии като визият не са ми важни".
Posted: Sat Mar 10, 2007 1:02 pm
by armageddon
Зависи. Не смятам че една игра трябва да е със супер-мега-хипер яка графика за да е красива. Освен това трябва да отговаря на целите си - в какъвто вариант е приемливо да се появава през 2007ма игра като Geneforge 4 със по скоро ретро графика, отговаряща на изцяло ретро усещането за играта.
Posted: Sat Mar 10, 2007 1:25 pm
by Xellos
Трябва всичките й елементи да са балансирани за мене, но зависи и от типа игра, ако е куестче некое по-спокойно може и да си е 2D. Примерно diskworlsa и grim fandango са различни графики ма ме кефат еднакво яко. въпроса е да не ми се налага да сменям шибаната видеокарта през 5 месеца.
Posted: Sat Mar 10, 2007 1:30 pm
by inkheart
Няма да говоря за Линейдж защото съм адски пристрастен... Но ако смятате, че чарът на една игра не ев графичният енджин ще ви кажа само едно. Погледнете Ънриъл Тоурнамент.... в момента се задава и 2007......... айде да не пускам скрийнове
Но в случая Балдърс Гейт е перфектният пример за Яка игра с неособено впечатляваща графика. Същото бих казал и Уаркрафт 3.... отвратителна беше по мое мнение, но това не пречи играта да е велика