Лично според мен е хубаво хората да имат поне някаква представа от това какво
всъщност казват и учат религиите, както и
защо в точно определени исторически периоди са възникнали точно определени религии; хубаво е от гледна точка на обща култура, хубаво е от гледна точка на информираност при евентуални обсъждания, хубаво е и от гледна точка на това да може човек да види как
църквите на практика винаги, без изключения, са изкривявали ученията на
религиите с цел управление на масите и лична или колективна изгода. Лично според мен е хубаво и за да може човек да си състави някаква своя, лична, вътрешна представа за света - хубаво е в същия смисъл, в който е хубаво да четеш много и да гледаш много филми, за да си изградиш обща култура - но това с общата култура май вече го обсъждахме в отделна тема, няма смисъл пак
Но... Щеше да е много хубаво, ако можеше да стане така...
...ако можеше това да бъде въведено като избираем предмет в средното училище, в горните класове, когато учениците вече повече или по-малко могат да
осъзнават и обмислят това, което чуват;
...ако можеше някой да подбере и оформи добри материали, обхващащи достатъчно голяма част от световните религии, по които учителите да водят обучението;
...ако можеше някак да се случи така, че в училищата, които включат този предмет в програмата си (все пак като избираем!), да има учители, на които това им е интересно, или поне които могат да отделят достатъчно време, за да се позапознаят с материалите, а не да говорят глупости;
...ако можеше някак да се случи така, че преподаването наистина да е по материалите, наистина да е безпристрастно и достаобхватно (бих искал да кажа "всеобхватно", но това е просто невъзможно), така че да избегнем волна или неволна пропаганда, независимо за или против...
...но май за момента само първото, това с избираемия предмет в горните класове, има някакъв шанс да се случи; другите три са на практика неизпълними в момента и в близките 5-6 години, а без тях въвеждането на подобен предмет би нанесло повече вреда, отколкото полза.
Но все пак, за протокола - при изпълнени тези четири условия аз съм силно "за" запознаването на учениците с ученията на
религиите - не църквите - по света. Някой спомена учебниците по история - това, което трябва да бъде описано там, е историята на църквите и техните странни деяния

Има съвсем малко случаи, когато исторически събития са били предизвикани от ученията на Учители, а не на църквата, която изкривява думите им - учението на Ганди в Индия е един блестящ пример за това - но в повечето случаи това, срещу което хората протестират, това, което хората приписват на религията, всъщност е резултат от действията на църковни водачи или на светски водачи, които си приписват религиозни мотиви.