Moridin wrote:Не си спомням да е описвана някъде, но проблемът ми с картината е, че не се вижда нищо от самия замък. Съзнавам, че идеята е скалата да е ЧАСТ от него (и всичките там подземия и нива, за които Джейми постоянно говори), но все пак перспективата можеше да е по-иначе и да се види повече от замъка, а не само точка на върха.
Значи, не съм сигурна къде точно е описана Скалата на Кастърли, но помня, че търсих информация точно след като видях тази рисунка за пръв път, и намерих точно това - че Скалата на Кастърли действително е една огромна, ами, скала, с два издатъка като лъвски лапи отпред, и между тях е това, в което влизат корабите (забравих му името, Лъвската уста или нещо подобно), а самия замък е отгоре и по-голямата му част е вътре в самата скала. Спомням си как Оберин разправяше, че ги били настанили в стая без прозорци в скалата, и за тъмните килии, също всечени в скалата... Освен това имам спомен, че лъва на герба на Ланистър идва от формата на самата скала, която прилича на полегнал лъв, но за това не съм убедена дали е факт или спекулация от форумите. В
уикито и
другото уики няма друга информация освен тази. Така че мисля, че Нейсмит е решил да покаже цялата скала, за да се види лъвската форма и защото по-голямата част от замъка
е самата скала.
Moridin wrote:За атмосферата си много права. За самия замък - на мен не ми изглежда странно - точно така си е, с черен камък и целият в дракони, НО защо за бога и той е толкова малък?! Прилича на параклисче на някоя скаличка над морето, нежели на замък.
Е, не е чак толкова малък. Мисля, че само изглежда така, заради перспективата - нарисуван е гледан отдалече, с планината и селото отдолу, за разлика например от Хайгардън, Слънчево копие и кулата в Староград, които са нарисувани от толкова близо, от колкото е възможно да се хванат целите, или Уинтърфел и Харънхъл, които не са обхванати изцяло. Ако беше позициониран както Орлово гнездо, например, щеше да изглежда доста по-голям. А и Драконов камък принципно не е от най-големите замъци според описанието, не е нужно да е с размерите на Харънхъл все пак. Всъщност като се замисля, вероятно е близък по размер до Орлово гнездо, описано като най-малкия от замъците на седемте велики дома. Така че, да, ако беше същата рисунка, но с приближението и перспективата на тази на Орлово гнездо, вероятно щеше да изглежда по-нормално.
Moridin wrote:Да си призная, не бях запомнил, че Харенхал достига до езерото. Знам, че е на брега му, но така да се мие в него... Между другото това езеро и островът в него продължават да са една от най-съществените упорито избягвани локации в книгата и очаквам да стане нещо голямо там и тия Зелени братя да са бахти пичагите на квадрат! Или жени...

Но контрастът (мислен) между толкова тайнствено място като езерото и самия порутен и грозен замък на брега му е много силен.
И аз нямам спомен Харънхъл да достига до езерото по този начин. Не съм сигурна дали това е детайл, който съм пропуснала, допълнително описание, дадено от Мартин на Нейсмит, или просто artistic license. И да, Мартин почва да дразни с тоя Остров на Ликовете, дето очевидно е важен, ама пет книги никой не отива там...
Moridin wrote:Така е, а вероятно е и търсен ефект, но с риск да стана заядлив какъв е този калъдъръмец едва забележим пред него! Това ли е ШИБАНИЯТ ПЪТ НА РОЗИТЕ, все пак??
Ахахахахаха, калдъръмец

Силно се съмнявам това да е Пътя на Розите, по-вероятно е просто някаква странична пътечка - забележи, че замъка е показан отстрани, а не фронтално, централния вход е вдясно до дървото. По-вероятно Пътят на Розите минава някъде отдясно, и от централния вход се излиза към него.
Moridin wrote:любимата ми е тази. толкова е haunted, че чак боли

много ме кефи и растителността по стените му. Ако беше няколко порядъка по-малък и с рибарски мрежи, щях да реша, че е Greywater Watch
Нали?! Точно бръшляна или каквото е там по стените ми хареса много, съчетан със самата архитектура и цветовете, белите стени и сините кули, и реката отдолу... Но не бих го сбъркала с Greywater Watch, защото Greywater Watch се движи по водата (т.е. няма как да е от камък).
Moridin wrote:Изглежда по-голям от Драконов камък, но по някаква неясна и силно дразнеща причина (демек естетика :Р), художникът е решил да ни покаже само цитаделата, а не целия замък. Освен ако това е само една от бойниците, в който случай замъкът е HUUUGE

Нормално, все пак нали го е строил Брандън :Р
Всъщност това
е целият замък. Той представлява една огромна, кръгла, черна кула без прозорци откъм морето, заобиколена от ужасно дебела, кръгла, черна стена. Всъщност ето описанието от "Сблъсък на крале":
Gods do not forget, and still the gales came raging up the narrow sea. Yet Storm's End endured, through centuries and tens of centuries, a castle like no other. Its great curtain wall was a hundred feet high, unbroken by arrow slit or postern, everywhere rounded, curving, smooth, its stones fit so cunningly together that nowhere was crevice nor angle nor gap by which the wind might enter. The wall was said to be forty feet thick at its narrowest, and near eighty on the seaward face, a double course of stones with an inner core of sand and rubble. Within that mighty bulwark, the kitchens and stables and yards sheltered safe from wind and wave. Of towers, there was but one, a colossal drum tower, windowless where it faced the sea, so large that it was granary and barracks and feast hall and lord's dwelling all in one, crowned by massive battlements that made it look from afar like a spiked fist atop an upthrust arm.
Както се вижда от текста, това е целият замък, но нито изглежда толкова огромен, колкото би трябвало да бъде, нито кулата прилича на spiked fist atop an upthrust arm. И стената не ми изглежда 80 стъпки широка, каквато би трябвало да бъде от тази страна, а кулата ми се вижда прекалено малка; доколкото преценявам дистанцията, не би трябвало замъка да изглежда чак толкова по-малък заради отдалечаването (в смисъл, не е рисувано от толкова отдалечена перспектива, колкото при Драконов камък). Затова мисля, че тук Нейсмит нещо не си е преценил пропорциите.
Moridin wrote:Аз си я представях по-скоро много висока, отколкото изобщо по-огромна, т.е. представях си кула с нормална основа, която просто е ужасно висока (нереалистично архитектурно, знам, или поне до появата на железните конструкции). В случая е наблегнато на цялата мощ на конструкцията, така че кулата просто прави останалите сгради да изглеждат мравки, но самата тя ми е някак.. тумбеста
Тумбеста

Да, наистина основата й е доста по-широка, отколкото си я представях, мислех че е по скоро с дебелината на горната си част (тази най-дългата, с лицата отгоре), и малко по-дебела отдолу (с дебелината на частта точно под дългата, и може още една по-дебела част по-надолу).
Moridin wrote:Това ми е втората любима картина, много добро пресъздаване на мястото, а особено ме кефи тънката ирония във факта, че септата на Белор прилича на джамия
Джамия

Този паралел изобщо не ми беше хрумнал, обаче наистина много прилича...