Post
by tigermaster » Tue Jul 16, 2024 1:48 am
С някакви години закъснение изгледах двата филма в поредни дни.
Първият ми хареса. Честно. Наивен и елементарен колкото си иска, обаче аз харесвам наивни и елементарни приключения. Имаше си проблеми и в сценария, и в екшъна, обаче визуално беше по-добре, отколкото очаквах, беше динамично и даже имаше нелош замисъл, колкото и елементарно да беше поднесен. А и Гал Гадот и Крис Пайн са готини заедно. Беше забавно как всяка от амазонките на Темискира говореше със свой собствен акцент, включително Кони Нилсен и Робин Райт, дето уж трябваше да са сестри, ама `айде, не е такъв проблем. Тъпо беше да подхождат към Първата световна война, все едно е Втората, ама се преживява. От друга страна - секретарката беше готина, а откровената злодейщина на Доктор Отрова и генерала й ми дойде точно на място.
Вторият обаче беше абсолютен провал, който на моменти оставяше впечатлението, че е правен от хора, които не са гледали първия - при все че режисьорката уж е същата. В "Жената чудо" директно се подиграваха на идеята, че чифт очила могат да скрият красотата на главната героиня. В "Жената чудо 1984" имаме Барбара - изиграна от зверски красива актриса, обаче явно трябваше да е грозна и смотана, понеже носеше очила и беше с разрошена коса.
И въобще, егати и малоумието - четирийсет и кусургодишна жена, красива като холивудска звезда, с поне две докторантури, работеща в най-известния музей на света и достатъчно уважавана учена, че ФБР да я търси за консултации, ще ми се тръшка като някаква гимназистка, че не е достатъчно популярна. `айде не. Всеки има проблеми със самочувствието, но това беше прекомерно тъпо.
Тъпо беше и как Даяна уж много настояваше да не привлича внимание - счупи охранителните камери в мола, за да не я снимат, като почна да спасява хора там. За да не привлича внимание, винаги влизаше в екшъна с бляскав червен корсет, високи токчета и толкова къса пола, че при всяка крачка се налагаше операторът да внимава да не вкара бельото й в кадър. Идеално просто.
А това с желанията пък беше няма такава тъпотия, и то поради толкова много причини... Пълна липса на логика във всичко. Така и не разбрах по какъв точно механизъм работят желанията, а това беше по-малкият проблем. По-големият проблем беше, че прочувствената реч на Даяна на английски за целия свят (понеже американският империализъм диктува, че всички навсякъде знаят езика на американците) накара всички да се откажат от желанията си. Дръжки на търкалета, ей сега си представям как някоя майка се отказва от желанието терминално болното й дете да оздравее, защото някаква манекенка с червен корсет й е казала. Примерно де - подобни моменти във филма нямаше, защото щяха да развалят цялото послание. И най-големият проблем - защо абсолютно всичките желания в целия филм бяха толкова егоистични? Всички искаха скъпи коли, смърт на враговете, оръжия, власт, пари, земя... Никой не пожела да помогне на някой свой близък. Аре бе! И с това на ума - самата Даяна беше толкова егоистична пача! Може ли носителката на идеалите във филма да обсеби живота и тялото на невинен мъж и да не й пука изобщо какво прави с него? Единствената причина да си обърне желанието беше, за да си върне силата, пък човека - кучета го яли.
И ефектите бяха на моменти потресаващо зле. Надявам се вината за това да е на пандемията, обаче не може двайсет и кусур години след "Матрицата", "Мумията", Епизод 1 и т.н. да ми сервираш летене на нивото на сериала за Супермен с Дийн Кейн и Тери Хачър. Просто не може. Да не говорим пък за спасяването на двете хлапета...