Майкъл Крайтън и как се определя литературно качество
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6580
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Пикасо е бил напълно способен да рисува нормално, между другото, при това доста добре. Това, което ти наричаш "пълен булшит", е напълно съзнателен избор, направен след като е овладял изкуството. Т.е. човекът си е гениален. Принципно. Иначе и аз не го харесвам.dellusion wrote:Пикасо има цялата репутация на света, но за мен е пълен булшит.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
За съжаление комерсиализмът няма грам отношение към това колко добър е един писател на литературно ниво. Крайтън е безспорно много по-комерсиален от Лем, но пък Лем никога не е имал за цел да е комерсиален. Всъщност повечето фантасти я нямат тая цел, доколкото фантастиката е ниша и съответно на нея се гледа с презрение и не може да добие масова популярност колкото и да се пъне.
Но комерсиалният успех вече мисля уточнихме, че е маловажен в спора за качествена литература. Ако си спомням правилно, щеше да пускаш още статии за качеството на Крайтън като писател?
Едит: Емо, за бога, кой е тоя на аватара ти? О.о
Но комерсиалният успех вече мисля уточнихме, че е маловажен в спора за качествена литература. Ако си спомням правилно, щеше да пускаш още статии за качеството на Крайтън като писател?
Едит: Емо, за бога, кой е тоя на аватара ти? О.о
And you can't dance with a devil on your back...
Много хора могат да рисуват правилно. Пикасо почват да го наричат гений, заради кубизмите му. На мен ми е ясно, че хората се впечатляват от невижданата до момента абстракност, но това някак си не ми е достатъчно. Всеки може да излезе с някаква перверзия. Не знам дали си чувал за една картина, наречена "number 8". Та това е една от най-скъпите и признати картини на миналия век. Еми една мацаница е, не ми побира акъла, как някой е оценил високо подобно нещо. Това е целенасочен снобизъм. Гилдията на художествените критици е едно стадо овце и почти всяка една овца повтаря думите на авторитета над нея.tigermaster wrote:Пикасо е бил напълно способен да рисува нормално, между другото, при това доста добре. Това, което ти наричаш "пълен булшит", е напълно съзнателен избор, направен след като е овладял изкуството. Т.е. човекът си е гениален. Принципно. Иначе и аз не го харесвам.dellusion wrote:Пикасо има цялата репутация на света, но за мен е пълен булшит.
Look at the darkness...
...around me.
...around me.
Принципно умната позиция в случая е "не е моят тип изкуство" и дотам. Заедно с Пикасо (пък и във всеки даден момент от времето всъщност) са рисували стотици хиляди художници. За да е останал само той, все нещо е направил правилно. Нито си наясно с похватите, нито с епохата, нито с историческите процеси. Не го харесвай, но и не се опитвай да спориш, че е смущаващо...
And you can't dance with a devil on your back...
Търговското изкуство е понятие, което ти току-що си измисли, за да отговаря точно на тезата ти. Всъщност това за което говориш не е комършъл арт, а е просто продаваемост. Вече казахме защо според нас продаваемостта няма еднозначно общо с качеството на изкуството, ти просто го пренебрегна, понеже не трябвало да коментираш всичко. Е, сега даваш абсолютно същите аргументи отново, трябва ли аз да копирам моите контрааргументи и така до безкрайност?Commercial means targeting the customers, instead of admirations. the numbers are the proof.
Само че ние говорехме за велики писатели, а не за велико търгуващи се творци. Какво тук не е ясно? Все едно аз да ти кажа че Бритни прави страхотна музика, защото клиповете й са много яки. Не, не се хващай за примера. Той просто илюстрира какво е сбъркано в логиката арт=комършъл арт, също както музика=клипове.
И да предпочитам да пишеш на български с латиница, поне е едно от две. А и на български поне си даваш труда да пишеш нещо повече...
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
За Number 8 на Полък ли говориш тук? Ако да, голяма част от картините му са в този стил и под различна номерация, Number 1, Number 5, все така. Но като имаш предвид, че е повлиян и от творчеството на Пикасо, нищо чудно, че не ти допада, нали и Пикасо не ти допада. А за работата на Полък мненията в художествените среди не са единодушни, някои критици са се изказвали не особено положително.dellusion wrote: Много хора могат да рисуват правилно. Пикасо почват да го наричат гений, заради кубизмите му. На мен ми е ясно, че хората се впечатляват от невижданата до момента абстракност, но това някак си не ми е достатъчно. Всеки може да излезе с някаква перверзия. Не знам дали си чувал за една картина, наречена "number 8". Та това е една от най-скъпите и признати картини на миналия век. Еми една мацаница е, не ми побира акъла, как някой е оценил високо подобно нещо. Това е целенасочен снобизъм. Гилдията на художествените критици е едно стадо овце и почти всяка една овца повтаря думите на авторитета над нея.
Ако става дума за друга картина с това име, извинявам се за намесата.
На мен тези картини на Полък ми харесват

pulled out
Пак съчиняваш. "Commercial art" можеш да провериш в Google. Не съм си го измислил. 4'600'000 съвпадения дори , когато са в кавички.Morwen wrote:Търговското изкуство е понятие, което ти току-що си измисли, за да отговаря точно на тезата ти. Всъщност това за което говориш не е комършъл арт, а е просто продаваемост. Вече казахме защо според нас продаваемостта няма еднозначно общо с качеството на изкуството, ти просто го пренебрегна, понеже не трябвало да коментираш всичко. Е, сега даваш абсолютно същите аргументи отново, трябва ли аз да копирам моите контрааргументи и така до безкрайност?Commercial means targeting the customers, instead of admirations. the numbers are the proof.
А и не е вярно, че съм пренебрегнал коментара ти. Ето:
В името на добрия тон ще се радвам да прочета извинение.zemonti wrote:Разбира се, че продажбите не са единствения критерий за "качеството" на дадено литературно произведение, но е лекомислено да се подценява като доказателство, защото е математически неманипулируемо.
Намерих.Roland wrote:Ако си спомням правилно, щеше да пускаш още статии за качеството на Крайтън като писател?
Пишеш в търсачката "The Father of the Techno Thriller" в кавички и си избираш някоя от 20-те хиляди хвалбедствени статии. Макар, че повечето вероятно са плява и дискусии между такива, като нас.
Виж дали ще си харесаш нещо от тук:
http://freedom-republic.blogspot.com/20 ... echno.html
http://www.directessays.com/viewpaper/72591.html
http://www.guardian.co.uk/books/2008/no ... l-crichton
http://www.hownottowrite.com/big-huge-b ... ay-part-4/
http://www.megaessays.com/viewpaper/69482.html
http://crichton.globalnets.com/left/frames.html
http://www.michaelcrichton.net/books-an ... story.html
http://www.booksfactory.com/writers/crichton.htm
Ако не отговарят на изискванията, свиркай за още!
http://freedom-republic.blogspot.com/20 ... echno.html
http://www.directessays.com/viewpaper/72591.html
http://www.guardian.co.uk/books/2008/no ... l-crichton
http://www.hownottowrite.com/big-huge-b ... ay-part-4/
http://www.megaessays.com/viewpaper/69482.html
http://crichton.globalnets.com/left/frames.html
http://www.michaelcrichton.net/books-an ... story.html
http://www.booksfactory.com/writers/crichton.htm
Ако не отговарят на изискванията, свиркай за още!
- Какво правиш под уличната лампа?zemonti wrote: Разбира се, че продажбите не са единствения критерий за "качеството" на дадено литературно произведение, но е лекомислено да се подценява като доказателство, защото е математически неманипулируемо.
- Изгубих си ключа някъде в тъмното.
- А защо го търсиш под лампата?
- Защото тук виждам по-добре.
Земонти, нещата почнаха да стават абсурдни.
Два от линковете, които си постнал, са едно и също есе. Трети от тях преразказва obituary-то в Гардиън. Четвърти се казва hownottowrite, за Бога!
Още два са съответно от личния му сайт и от някакъв фен-сайт. Сериозно, нещата заприличаха на едно от Ония прослушвания за X-factor....
Да поясня - не ща линкове с БИОГРАФИИ и със статии за СМЪРТТТА МУ, които ЕСТЕСТВЕНО ще си измислят някакви половинчати хвалебствия. Искам рецензии на КНИГИТЕ МУ или обзорни материали ЗА КНИГИТЕ МУ, не за живота му. Всеки един от горните линкове е напълно безполезен.
Симеоне, човекът от ... не, Човекът от аватара ми е този: http://www.youtube.com/watch?v=Mb3HcvJYt2o
Феанор, анджък.
Два от линковете, които си постнал, са едно и също есе. Трети от тях преразказва obituary-то в Гардиън. Четвърти се казва hownottowrite, за Бога!

Да поясня - не ща линкове с БИОГРАФИИ и със статии за СМЪРТТТА МУ, които ЕСТЕСТВЕНО ще си измислят някакви половинчати хвалебствия. Искам рецензии на КНИГИТЕ МУ или обзорни материали ЗА КНИГИТЕ МУ, не за живота му. Всеки един от горните линкове е напълно безполезен.
Симеоне, човекът от ... не, Човекът от аватара ми е този: http://www.youtube.com/watch?v=Mb3HcvJYt2o
Феанор, анджък.
И как се връзва това
1) авторът е много талантлив, всепризнат гений
2) авторът е хванал подходяща аудитория и не пише зле/пише големи глупости, но има кой да ги чете
3) авторът е на границата на посредствеността, но пише увлекателно и това са идеалните книги за плаж.
4) книгата е на средно ниво, но е направил огромна рекламна кампания
Да, в повечето случаи продажбите значат, че авторът си разбира от работата. Но в никакъв случай не могат да докажат дали книгите му са велики или не.
сРазбира се, че продажбите не са единствения критерий за "качеството" на дадено литературно произведение, но е лекомислено да се подценява като доказателство, защото е математически неманипулируемо.
Ok, who is more proven author in the commercial art ? Crichton or Lem? (което както научихме, се влияе само от цифрата на продажбите)
Нека се изясним. Съгласна съм, че големите продажби показват нещо. Могат да показват следните нещаАз за това ти поисках ЦИФРИ. Нищо не говори толкова красноречиво за таланта на един автор, както продаваемостта му.
1) авторът е много талантлив, всепризнат гений
2) авторът е хванал подходяща аудитория и не пише зле/пише големи глупости, но има кой да ги чете
3) авторът е на границата на посредствеността, но пише увлекателно и това са идеалните книги за плаж.
4) книгата е на средно ниво, но е направил огромна рекламна кампания
Да, в повечето случаи продажбите значат, че авторът си разбира от работата. Но в никакъв случай не могат да докажат дали книгите му са велики или не.
И как се връзва добре нагласеното определение (което изцяло се покрива с продаваемост)"Commercial art" можеш да провериш в Google. Не съм си го измислил. 4'600'000 съвпадения дори , когато са в кавички.
с първия от споменатите от теб линкове (и всичките, които видях надолу), уикипедияCommercial means targeting the customers, instead of admirations. the numbers are the proof.
Това е доста далеч от художествено писане, все пак. Крайтън и Лем доколкото знам не правят плакати и реклами...Commercial art is historically a subsector of creative services, referring to art created for commercial purposes, primarily advertising.Commercial art traditionally includes designing books, advertisements, signs, posters, and other displays to promote sale or acceptance of products, services, or ideas.
Last edited by Morwen on Thu Oct 20, 2011 9:36 pm, edited 1 time in total.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests