Posted: Tue Apr 07, 2009 3:31 pm
Ще отговоря и на двамата след час-два, че сега ме мъчат с работа...
A Gathering of Shadows
https://www.shadowdance.info/forum/
С туй съм 101% съгласен. Ма трябва да бързам за работа, така че карайте без менняма определен (камо ли абсолютен) начин за "манипулация" в изкуството. има "популярни" начини, или "наложили" се начини, или начинът на "тази и тази школа", и т.н.
ерго, никоя от "изкристализиралите" (рядко една в дадена област, и често няколко противоречиви) тенденции не е фундаментален принцип.
целият ти параграф с "манипулацията" навежда на идеята, че едва ли не има универсални (за човека) естетически (и етически) критерии. което е далеч от истината.
Как смеят?!Trip wrote:Ще отговоря и на двамата след час-два, че сега ме мъчат с работа...
Следователно, Хриси, никога не съм спорил с теб. Излагам гледна точка, като в много голяма степен всъщност съм съгласен с теб, в това, което казваш. И съответно в мнението си говоря за всъщност други неща. И имам това право, защото не говоря на теб, нито на когото и да било другиго конкретно. Ако щеш поглед от друга перспектива го наречи. И в следващите си постове коментирам това дали си ме разбрала и в какво не си, а не това права ли си или не. Щото като си говорим за изкуство това е предварително обречено. То и в науката в много случаи е такова, пък какво да говорим иначе...Дисклеймър: това не е конкретен отговор към никого. Просто опит за систематизиране на мислите ми по въпроса, поставен в контекста на разговора досега. Въпроси и възражения ще са съвсем на място
Аз говоря за целите на литературната критика, не за флуктуациите й, които ги е имало и в историята на науката. Писал съм го още в началото на първия си пост... Целите на литературната критика са да се добие представа за литературата като едно цяло, а не като чувал книги, които представляват обекти на кеф или недоволство.Тук не съм съгласна. Като начало не мога да приравня науката на литературната критика. Най-малкото защото абсолютните закони в науката са доказуеми, а литературната критика използва менящи се правила, основаващи се най-вече на мнения на авторитети. Нещата в науката съвсем спокойно могат да се мерят количествено, в изкуството - качествено.
Възможно ли е? Единствено валиден?Творците творят, използвайки своя собствен опит и принципи, които са далеч от универсални и абсолютни. Да, сигурно ползват някакви архетипи, но могат да ги използват по различни начини, подчинени на различни принципи. Можеш ли да кажеш, че има определен, който да е единствено валиден? В науката това е възможно.
Не всички имаме това време, а и може би страдаме от (може би) излишното самочуствие, че сме лаконични и ясни. От друга страна не мисля, че ВСИЧКИ разбираме ТОЧНО какво иска да каже Емо и то тъкмо защото в постовете си изпада в сравнения и обяснения, които както доизясняват тезата му, така и са спорни и заорават в странични области. На мен ми е също толкова (ако не и повече, защото не съм сигурна дали при Емо не съм пропуснала подробност) мнението на Амелия. Нека не приравняваме многословност/лаконичност на яснота.Roland wrote:Прави ми впечатление, без да се заяждам (прекалено), че докато на Емо постовете са двуметрови и след няколко от тях в крайна сметка всички разбираме ТОЧНО какво иска да каже, дори когато не сме съгласни, останалите като че ли ви (казвам "ВИ", щото аз, бидейки съгласен с него, просто нямам нужда да пиша фермани) мързи малко да си дадете същия зор и разчитате, че "то ще стане ясно". Ако за разбиране на неговото мнение *точно* са нужни тия мегалографии, защо смятате, че вашето е по-лесно за схващане?
И аз точно това се опитвам да кажа от две страници.Струва ми се всъщност, че спорът ви е по-скоро терминологичен. Всяко от изразените мнения всъщност е вярно, ако заменим термините с по-точни такива
Всъщност с това и свършват някои... Менон например. Трябва да се признае, че Сократ е бил неприятен човек.passer-by wrote:И като допълнение към предишния пост - затова толкова обичам Платоновите диалози, в които главна роля играе лицето Сократ. Всяка дискусия започва с уточняване какво влага всеки участник като съдържание в термините, които ще се използват.